13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?

Balandžio 4, 2016
+16
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?

Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne!

1.Svorio mažinimo patarimai

Pripažinkime. Laikantis lieknėjimo taisyklių – mažiau valgyti, daugiau judėti, saikingai lepintis skanėstais – svoris krenta lėtai. Tai neatitinka daugelio nusprendusiųjų sulieknėti lūkesčių – rezultatų pasiekti ypač greitai. Todėl griebiamasi svorio mažinimo triukų, kurie žada greitą poveikį, bet stokoja mokslinio pagrįstumo. Tad jei draugė tikina, kad užkandžiaudama greipfrutais sugebėjo įlįsti į aptemptus džinsus, o bendradarbis sakosi nestorėjąs, nes gurkšnoja ledinį vandenį, – ar šiuos metodus derėtų išbandyti ir Jums?

Tik neskubėkite. Kai kurios lieknėjimo gudrybės naudingos, kai kurios žalingos, o kai kurios neturi jokio poveikio. Licencijas turinčių dietologų paprašėme įvertinti populiariausius lieknėjimo triukus ir paskelbti verdiktą: „išbandykite“, „neverta“ arba „viską atlikite teisingai“.

2.„Valyti“ organizmą

Neverta
Skamba labai paprastai – gerti „organizmą valančius“ skysčius, vartoti labai mažai kieto maisto arba jo visai atsisakyti. Taip elgiasi garsenybės – bet Jums taip daryti neverta.

„Ar svoris pastebimai sumažės? Be abejo. Bet šis metodas nėra saugus, nes organizmui pradės stigti maisto medžiagų“, – teigia dietologė Amy Shapiro. Pradėjus valgyti kietą maistą, svoris sugrįš.

Kepenys ir inkstai šalina toksinus, todėl nėra reikalo organizmą „valyti“ papildomai. Dietologės ir mitybos specialistės Sonthe Burge teigimu, tai gali net pakenkti. Ji priduria, kad „valymas“ gali sukelti viduriavimą – tokį smarkų, kad „negalėsite nutolti nuo tualeto“. Esama ir kitų šalutinių poveikių: galvos skausmas, energijos stoka, dėmesio sutelkimo sunkumai.

Per didelis ląstelienos kiekis (50 ar 60 gramų per dieną) gali turėti šalutinį poveikį, pavyzdžiui, dujų kaupimąsi ar viduriavimą.

3.Rinktis ląstelienos gausų maistą

Išbandykite
„Ląstelieną kūnas sunkiai įsisavina. Be to, ji suteikia sotumo pojūtį, todėl tai puikus pasirinkimas trokštantiems sulieknėti“, – sako medicinos mokslų daktarė, Amerikos fizinio aktyvumo tarybos atstovė Natalie Digate Muth.

Dietologai per dieną tiek moterims, tiek vyrams rekomenduoja suvartoti nuo 25 iki 35 gramų ląstelienos, tačiau, S. Burge teigimu, daugelio žmonių dienos norma siekia ne daugiau kaip 15 gramų. Norintiems numesti svorio ji siūlo per dieną suvartoti 30 gramų ląstelienos. Norite mitybą papildyti šia maisto medžiaga? Baltuosius ryžius pakeiskite miežiais, sriubas ar salotas pagardinkite pupelėmis.
 
Bet elkitės protingai. Per didelis ląstelienos kiekis (50 ar 60 gramų per dieną) gali turėti šalutinį poveikį, pavyzdžiui, dujų kaupimąsi ar viduriavimą.

4.Gausiai vartoti baltymus

Viską atlikite tinkamai
Turime prastų naujienų – ėmus vartoti daugiau kiaulienos, svoris kristi nepradės. Baltymų gausus maistas savaime neskatina lieknėjimo. Tačiau S. Burge tikina, kad verta rinktis mažiau riebalų turinčius ir baltymų gausius produktus, pavyzdžiui, kiaulienos dešrą galite pakeisti liesa mėsa – vištiena ar lašišomis.

„Norint numesti svorio, nepakanka valgyti baltymus. Renkantis tokią mitybą, organizmas energiją gauna degindamas baltymus“, – sako gydytoja ir primena, kad taip maitinantis kūnas ima gaminti ketonus – darinius, galinčius pažeisti smegenis. Bet jei vartosite liesus baltymus ir geruosius angliavandenius (pvz., visadalius grūdus), Jūsų organizmui pakaks energijos ir neprireiks papildomų riebalų.

5.Užkandžiauti prieš mankštą

Išbandykite
Ketinate užkąsti prieš treniruotę? Pirmyn. Nors mokslininkai nesutaria, ar užvalgius prieš mankštą tikrai atsikratoma daugiau svorio, ekspertai tikina, kad nedidelis užkandis yra patikima lieknėjimo gudrybė.

„Nedidelis užkandis suteikia energijos pliūpsnį, todėl treniruotė būna produktyvesnė“, – sako dr. N. D. Muth. Gavę daugiau energijos intensyviau mankštinsitės, taigi sudeginsite daugiau kalorijų. Gydytoja siūlo rinktis angliavandenių gausų ir mažiau riebalų bei ląstelienos turintį maistą, pvz., bananą. Jis sumažins skrandžio ir pilvo skausmų tikimybę.

Mėnulio dieta: paprastas variantas

"Jeigu nauja fazė prasideda dieną, iki pat pirmos dietos minutės galite valgyti, ką panorėję."

Plačiau apie mėnulio dietą:

Mėnulio dieta: paprastas variantas

6.Praleisti valgymus

Neverta
„Praleisdami valgymus žmonės įsivaizduoja, kad sutaupo kalorijų“, – sako A. Shapiro. Bet šis įprotis nieko gero neduoda. „Tai gali sutrikdyti Jūsų medžiagų apykaitą, todėl jusite stiprų alkį ir rizikuosite vėliau persivalgyti.“

Atlikti tyrimai atskleidė, kad suvartojant tą patį kalorijų kiekį nėra svarbu, kaip valgote: mažai ir dažnai ar daugiau ir rečiau.

„Vis dėlto valgant mažiau ir dažniau juntamas silpnesnis noras piktnaudžiauti maistu ir apsiryti“, – pažymi A. Shapiro ir rekomenduoja kas tris ar keturias valandas suvartoti iki 500 kalorijų.

7.Gerti dietinius gazuotus gėrimus

Viską atlikite tinkamai

Ar dietiniai gazuoti gėrimai padeda sulieknėti? Vieno tyrimo metu nustatyta, kad pasirinkę dietinius gazuotus gėrimus galiausiai priaugo daugiau svorio nei tie, kurie jų atsisakė. Priežastys nėra aiškios, bet pavartojus saldžių ar riebių produktų sužadinamas apetitas, todėl kalorijų neturintys saldūs gėrimai gali paskatinti vėliau padauginti maisto.

Tačiau S. Burge primena, kad svarbiausia yra elgtis išmintingai. „Jeigu sulieknėti bandantis žmogus nepamirš, kad dietiniai gazuoti gėrimai gali sukelti norą piktnaudžiauti maistu, nemanau, kad viena gėrimo porcija galėtų pakenkti“, – sako ji.

Girdėjote? Vienas gėrimas per dieną. Tad, jei norite sulieknėti, savo virtuvėje veikiausiai nevertėtų įsirengti čiaupo, iš kurio bėgtų dietinė kola.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+16
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Angelo dieta
  • Mitybos įpročiai
  • Atkinso dieta
  • Dieta „5:2“

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti?
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti? Šventinis laikotarpis mus apdovanojo džiugiomis akimirkomis su šeima ir artimais žmonėmis. Godžiai skanavome šventinį maistą, mėgavomės pokalbiais prie vyno taurės, kol galiausiai šventės pasibaigė, o priaugti kilogramai liko. Po šventinio laikotarpio moterys suskubo į sporto klubus ir laikytis dietos, jų tikslas vienas –... +10 / 0 +10
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +55 / -14 +41
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +41 / -12 +29
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė „Viskas. Pabaiga. Pagaliau. Kažkur girdėti pareiškimai? Iš manęs to nesulauksite. Mielai šį mėnesį pakartočiau, tai yra dar kartą pagyvenčiau pagal „Kilo.lt“ mitybos ir sporto planą. Pakeičiau savo mitybos įpročius, įpratau rytais daryti mankštą. Kas toliau? Gegužę ir birželį planuoju dalyvauti maratonuose, toliau... 1 +25 / -1 +24
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +26 / -4 +22
Vandens dietos nauda ne tik metant svorį
Vandens dietos nauda ne tik metant svorį Atsiradus sveikatos sutrikimams dažnai ieškome „atpirkimo ožių“: blogas maistas, mažas fizinis krūvis, stresas. Nagams ir plaukams praradus stiprumą, o odai skaistumą, nereikia skubėti į vaistinę pirkti vitaminų. Geriau pagalvokime, kiek vandens suvartojame per dieną. Suaugusio žmogaus organizme yra apie 70 proc. vandens, dėl... +19 / -1 +18
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis?
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis? Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji. Forumuose galima rasti įvairių atsiliepimų, diskusijų ir receptų. Susidaro įspūdis, kad daugeliui pavyksta pasiekti norimą svorį vos kelias... +16 / 0 +16
Dietų TOP 5. Taisyklės, atsiliepimai ir efektyvumas
Dietų TOP 5. Taisyklės, atsiliepimai ir efektyvumas Ar kada nors girdėjote apie miegančiosios gražuolės dietą? Šio lieknėjimo būdo esmė paprasta – kuo ilgiau miegoti. Juk kai miegame, nevalgome, tiesa? Tačiau jei nenorite visos dienos praleisti lovoje, siūlome pasidomėti penkiomis populiariausiomis dietomis. Straipsnyje išsamiai aprašome šį penketuką: dietą „5:2“, ryto... +17 / -4 +13
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika?
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika? Vienu produktu paremta mityba gali būti įdomi patirtis dietomis besidominčiam žmogui, kuriam dietos yra būdas pažinti save ir savo kūną. Taip pat dietos, paremtos itin nedidele maisto produktų įvairove, gali būti neišvengiamos sergant tam tikromis virškinamojo trakto, metabolinėmis, psichinėmis ar kitomis ligomis. Tačiau žmogus,... +13 / -2 +11
Mažai riebalų turinti dieta: dvi rimtos priežastys, kodėl verta jos laikytis
Mažai riebalų turinti dieta: dvi rimtos priežastys, kodėl verta jos laikytis Mažai riebalų turinti dieta – tai veganiška dieta. Sakote, kad nenorite į jokias dietas nei akies krašteliu pažiūrėti? Į šią verta. Dėl dviejų priežasčių. Pirma, ši dieta išvalys kraujagysles ir tokiu būdu sumažins riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Antra, tokia dieta, be abejonės, padės atsikratyti... +9 / 0 +9