Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Balandžio 29, 2014 | Žavinta Kiliūtė
+64
Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Kopenhagos, arba Danijos karališkosios ligoninės, dieta paremta itin griežtomis taisyklėmis ir apribojimais, tad ji labiausiai tiktų stiprią valią turintiems žmonėms. Laikydamiesi Kopenhagos dietos galite ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų (net iki 10 kg), bet ir pagerinti medžiagų apykaitą, sumažinti celiulitą. Straipsnyje rasite išvardytus Kopenhagos dietos privalumus ir trūkumus, 12 dietos taisyklių ir išsamų 13 dienų meniu. 

Kaip veikia Kopenhagos dieta? 

KavaLaikantis šios dietos svoris krenta gana greitai, nes gerokai sumažinamas riebalų ir angliavandenių kiekis, o per dieną suvartojamas kalorijų skaičius ‒ tik 600 kcal. Iš valgiaraščio išbraukiami tokie produktai kaip vaisiai, bulvės, cukrus, makaronai ir grūdiniai produktai. Kiaušinius, mėsą, salotas, žuvį ir kavą (nors ją galima gerti beveik kasdien) taip pat rekomenduojama vartoti saikingai. Taisyklingai laikantis Kopenhagos dietos per 13 dienų galima atsikratyti 5–10 kg. Ji ypač aktuali moterims, kurios nori sumažinti apatinės kūno dalies apimtis. 

Beje, neapsigaukite dėl pavadinimo: nors Kopenhagos dieta kartais vadinama ir Danijos karališkosios ligoninės dieta, bet nėra įrodymų, kad šios dietos meniu buvo sudarytas būtent čia. Pasak medikų, tai nėra pati sveikiausia dieta. Tam tikrų produktų atsisakymas kasdienėje mityboje toli gražu nėra ir negali būti vadinamas subalansuota mityba

Kopenhagos dietos pliusai ir minusai 

Visos mažo kaloringumo dietos turi minusų. Pagrindinis tas, kad negauname visų reikalingų maistinių medžiagų, todėl: 

  • susilpnėja mūsų koncentracija ir dėmesingumas,
  • jaučiamas silpnumas ir mieguistumas,
  • tampame dirglesni,
  • alkio jausmas, kurį rekomenduojama malšinti geriant vandenį ir įvairias arbatas, trukdo susikaupti. 

„Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto).“ Taigi žmonėms, dirbantiems aktyvų protinį ir fizinį darbą, laikytis tokios dietos sudėtinga ir net nepatariama. Kopenhagos dietos (ir apskritai visų dietų) laikytis nerekomenduojama ir sergantiesiems ar ką tik pasveikusiems žmonėms. Ligonių imuninė sistema būna nusilpusi, todėl padidėja tikimybė susirgti dar kartą. Mažo kaloringumo dietos taip pat gali būti inkstų ir žarnyno ligų pasekmė. 

Nepaisant visų išvardintų trūkumų, Kopenhagos dietos besilaikiusių žmonių atsiliepimai ‒ puikūs, nes rezultatas akivaizdus. Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto). 

Dar vienas Kopenhagos dietos privalumas ‒ stipriai pagreitėja medžiagų apykaita, o ištirpę riebalai nesugrįžta du metus. Taigi po kurio laiko pakartotinis dietos laikymasis atneš dar geresnių rezultatų. O moterims aktualu ir tai, kad laikantis Kopenhagos dietos nyksta celiulitas

Taisyklės, kurių būtina laikytis 

  1. Kopenhagos dietos laikytis galima tik 13 dienų.
  2. Valgyti reikia tris kartus per dieną, visada tuo pačiu metu. Pusryčius rekomenduojama suvalgyti iki 9 val., pietus ‒ 12‒14 val., o vakarienę ‒ 17‒18 val.
  3. Būtina valgyti tik valgiaraštyje nurodytus produktus ir jų nekeisti kitais.
  4. Išgerti ne mažiau nei 2 l vandens per dieną.
  5. Nevartoti druskos ar kitų prieskonių.
  6. Griežtai draudžiama vartoti alkoholį, saldumynus ir kitus užkandžius.
  7. Keptas maistas taip pat griežtai draudžiamas.
  8. Jei po šešių dietos dienų suklupote, dietą būtina nutraukti. Kitą kartą jos laikytis galėsite pradėti ne anksčiau kaip po trijų mėnesių. Kitaip trokštamų rezultatų nepasieksite.
  9. Norint galima sukeisti pietų ir vakarienės valgiaraštį, tačiau nepainioti dienų.
  10. Rekomenduojama papildomai gerti vitaminų ir mineralų, kad organizmas nenusilptų.
  11. Sėkmingai įveikus dietą, ją kartoti galima tik po dviejų metų.
  12. Baigus laikytis dietos, suvartojamų kalorijų skaičių reikia didinti palaipsniui, kad organizmui nebūtų šoko, o nukritę kilogramai ‒ nesugrįžtų. 
Skaityti kitą puslapį »
1 2 3
+64
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Dieta
  • Dietų receptai
  • Dietologai
  • Kopenhagos dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +10 / 0 +10
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė Esu šio eksperimento dalyvė ‒ Judita. Vieną mėnesį bandysiu „Kilo.lt“ sistemą. Šis projektas įdomus tuo, kad viskas vyksta internetu. Nėra jokio „gyvo“ bendravimo su treneriais ir dietologais, tačiau jie rūpinasi klientu su juo susirašinėdami. Svarbiausia, laikytis sudaryto mitybos ir sporto plano... 3 +33 / 0 +33
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis Latvijos muzikos žvaigždė Laima Vaikulė, šiemet švęsianti savo šešiasdešimtąjį gimtadienį, vadinama grožio, jaunystės ir neblėstančios energijos etalonu. Dainininkės grakščios figūros paslaptis ― devynias dienas trunkanti dieta, kuri, pasak jos, be didesnių pastangų padeda atsikratyti net devynių kilogramų... 2 +33 / -4 +29
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė „Viskas. Pabaiga. Pagaliau. Kažkur girdėti pareiškimai? Iš manęs to nesulauksite. Mielai šį mėnesį pakartočiau, tai yra dar kartą pagyvenčiau pagal „Kilo.lt“ mitybos ir sporto planą. Pakeičiau savo mitybos įpročius, įpratau rytais daryti mankštą. Kas toliau? Gegužę ir birželį planuoju dalyvauti maratonuose, toliau... 1 +25 / -1 +24
Mityba pagal kraujo grupę. Meniu
Mityba pagal kraujo grupę. Meniu Daugelis, pabandę maitintis pagal savo kraujo grupę, ima nuolat vadovautis pagrindiniais mitybos principais. Kodėl? Nes mityba, pritaikyta konkrečios kraujo grupės žmogui, teigiamai veikia savijautą ir stiprina imunitetą. Jau rašėme apie mitybą pagal kraujo grupes, vartotinus ir vengtinus produktus, tad šįkart straipsnyje rasite... 1 +26 / -3 +23
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio Nepaisant savo pavadinimo, japoniška dieta neturi jokių sąsajų su tradicine šios šalies virtuve. Manoma, kad toks pavadinimas atsirado dėl to, kad dieta buvo sugalvota vienoje Japonijos klinikoje. +24 / -4 +20
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis?
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis? Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji. Forumuose galima rasti įvairių atsiliepimų, diskusijų ir receptų. Susidaro įspūdis, kad daugeliui pavyksta pasiekti norimą svorį vos kelias... +17 / -1 +16
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug, vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame... 4 +24 / -9 +15
Kiaušinių dieta ir jos veiksmingumas
Kiaušinių dieta ir jos veiksmingumas Ar kiaušinių dieta iš tiesų veiksminga, ar tai tik užsienio „žvaigždžių“ pramanas? Kiaušinių dietą išpopuliarino Adrianas Brodis, kai besiruošdamas „Pianisto“ filmavimui per šešias savaites numetė net 14 kilogramų. Netrukus daugiau įžymybių pasekė jo pavyzdžiu ir gyrėsi atsikratytais kilogramais. 1 +22 / -9 +13
5 dažniausios klaidos laikantis dietos. Kaip jų išvengti?
5 dažniausios klaidos laikantis dietos. Kaip jų išvengti? Ištisas savaites maitinotės tik salotomis ir vaisiais, bet numetėte vos kelis gramus? Jūs ne viena. Išties galima sudaryti sąrašą klasikinių klaidų, kurias moterys daro laikydamosi dietos. Šių klaidų pasekmės sukelia tokį nusivylimą, kad kartais iš viso atsisakoma planų sulieknėti. +10 / 0 +10