Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Balandžio 29, 2014 | Žavinta Kiliūtė
+58
Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Kopenhagos, arba Danijos karališkosios ligoninės, dieta paremta itin griežtomis taisyklėmis ir apribojimais, tad ji labiausiai tiktų stiprią valią turintiems žmonėms. Laikydamiesi Kopenhagos dietos galite ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų (net iki 10 kg), bet ir pagerinti medžiagų apykaitą, sumažinti celiulitą. Straipsnyje rasite išvardytus Kopenhagos dietos privalumus ir trūkumus, 12 dietos taisyklių ir išsamų 13 dienų meniu. 

Kaip veikia Kopenhagos dieta? 

KavaLaikantis šios dietos svoris krenta gana greitai, nes gerokai sumažinamas riebalų ir angliavandenių kiekis, o per dieną suvartojamas kalorijų skaičius ‒ tik 600 kcal. Iš valgiaraščio išbraukiami tokie produktai kaip vaisiai, bulvės, cukrus, makaronai ir grūdiniai produktai. Kiaušinius, mėsą, salotas, žuvį ir kavą (nors ją galima gerti beveik kasdien) taip pat rekomenduojama vartoti saikingai. Taisyklingai laikantis Kopenhagos dietos per 13 dienų galima atsikratyti 5–10 kg. Ji ypač aktuali moterims, kurios nori sumažinti apatinės kūno dalies apimtis. 

Beje, neapsigaukite dėl pavadinimo: nors Kopenhagos dieta kartais vadinama ir Danijos karališkosios ligoninės dieta, bet nėra įrodymų, kad šios dietos meniu buvo sudarytas būtent čia. Pasak medikų, tai nėra pati sveikiausia dieta. Tam tikrų produktų atsisakymas kasdienėje mityboje toli gražu nėra ir negali būti vadinamas subalansuota mityba

Kopenhagos dietos pliusai ir minusai 

Visos mažo kaloringumo dietos turi minusų. Pagrindinis tas, kad negauname visų reikalingų maistinių medžiagų, todėl: 

  • susilpnėja mūsų koncentracija ir dėmesingumas,
  • jaučiamas silpnumas ir mieguistumas,
  • tampame dirglesni,
  • alkio jausmas, kurį rekomenduojama malšinti geriant vandenį ir įvairias arbatas, trukdo susikaupti. 

„Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto).“ Taigi žmonėms, dirbantiems aktyvų protinį ir fizinį darbą, laikytis tokios dietos sudėtinga ir net nepatariama. Kopenhagos dietos (ir apskritai visų dietų) laikytis nerekomenduojama ir sergantiesiems ar ką tik pasveikusiems žmonėms. Ligonių imuninė sistema būna nusilpusi, todėl padidėja tikimybė susirgti dar kartą. Mažo kaloringumo dietos taip pat gali būti inkstų ir žarnyno ligų pasekmė. 

Nepaisant visų išvardintų trūkumų, Kopenhagos dietos besilaikiusių žmonių atsiliepimai ‒ puikūs, nes rezultatas akivaizdus. Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto). 

Dar vienas Kopenhagos dietos privalumas ‒ stipriai pagreitėja medžiagų apykaita, o ištirpę riebalai nesugrįžta du metus. Taigi po kurio laiko pakartotinis dietos laikymasis atneš dar geresnių rezultatų. O moterims aktualu ir tai, kad laikantis Kopenhagos dietos nyksta celiulitas

Taisyklės, kurių būtina laikytis 

  1. Kopenhagos dietos laikytis galima tik 13 dienų.
  2. Valgyti reikia tris kartus per dieną, visada tuo pačiu metu. Pusryčius rekomenduojama suvalgyti iki 9 val., pietus ‒ 12‒14 val., o vakarienę ‒ 17‒18 val.
  3. Būtina valgyti tik valgiaraštyje nurodytus produktus ir jų nekeisti kitais.
  4. Išgerti ne mažiau nei 2 l vandens per dieną.
  5. Nevartoti druskos ar kitų prieskonių.
  6. Griežtai draudžiama vartoti alkoholį, saldumynus ir kitus užkandžius.
  7. Keptas maistas taip pat griežtai draudžiamas.
  8. Jei po šešių dietos dienų suklupote, dietą būtina nutraukti. Kitą kartą jos laikytis galėsite pradėti ne anksčiau kaip po trijų mėnesių. Kitaip trokštamų rezultatų nepasieksite.
  9. Norint galima sukeisti pietų ir vakarienės valgiaraštį, tačiau nepainioti dienų.
  10. Rekomenduojama papildomai gerti vitaminų ir mineralų, kad organizmas nenusilptų.
  11. Sėkmingai įveikus dietą, ją kartoti galima tik po dviejų metų.
  12. Baigus laikytis dietos, suvartojamų kalorijų skaičių reikia didinti palaipsniui, kad organizmui nebūtų šoko, o nukritę kilogramai ‒ nesugrįžtų. 
Skaityti kitą puslapį »
1 2 3
+58
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Dieta
  • Dietų receptai
  • Dietologai
  • Kopenhagos dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti?
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti? Šventinis laikotarpis mus apdovanojo džiugiomis akimirkomis su šeima ir artimais žmonėmis. Godžiai skanavome šventinį maistą, mėgavomės pokalbiais prie vyno taurės, kol galiausiai šventės pasibaigė, o priaugti kilogramai liko. Po šventinio laikotarpio moterys suskubo į sporto klubus ir laikytis dietos, jų tikslas vienas –... +10 / 0 +10
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė Esu šio eksperimento dalyvė ‒ Judita. Vieną mėnesį bandysiu „Kilo.lt“ sistemą. Šis projektas įdomus tuo, kad viskas vyksta internetu. Nėra jokio „gyvo“ bendravimo su treneriais ir dietologais, tačiau jie rūpinasi klientu su juo susirašinėdami. Svarbiausia, laikytis sudaryto mitybos ir sporto plano... 3 +33 / 0 +33
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +41 / -13 +28
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +33 / -10 +23
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. II dalis
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. II dalis Sėkmingai įveikusi tris Laimos Vaikulės dietos plano dienas, Gintarė buvo gyvybinga ir ryžtingai nusiteikusi, tačiau nepamiršo, jog tai dar tik pusiaukelė užsibrėžto tikslo link. Antrojoje dienoraščio dalyje – merginos pamąstymai apie obuolius, sportą ir plikytus pyragaičius, atradimai, patarimai ir... rezultatai! +23 / -2 +21
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio Nepaisant savo pavadinimo, japoniška dieta neturi jokių sąsajų su tradicine šios šalies virtuve. Manoma, kad toks pavadinimas atsirado dėl to, kad dieta buvo sugalvota vienoje Japonijos klinikoje. +22 / -4 +18
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis?
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis? Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji. Forumuose galima rasti įvairių atsiliepimų, diskusijų ir receptų. Susidaro įspūdis, kad daugeliui pavyksta pasiekti norimą svorį vos kelias... +16 / 0 +16
Dietų TOP 5. Taisyklės, atsiliepimai ir efektyvumas
Dietų TOP 5. Taisyklės, atsiliepimai ir efektyvumas Ar kada nors girdėjote apie miegančiosios gražuolės dietą? Šio lieknėjimo būdo esmė paprasta – kuo ilgiau miegoti. Juk kai miegame, nevalgome, tiesa? Tačiau jei nenorite visos dienos praleisti lovoje, siūlome pasidomėti penkiomis populiariausiomis dietomis. Straipsnyje išsamiai aprašome šį penketuką: dietą „5:2“, ryto... +17 / -4 +13
Populiarioji Pietų paplūdimio dieta
Populiarioji Pietų paplūdimio dieta Pietų paplūdimio dietos gimtinė – saulėtasis Majamis. Ją sugalvojo gydytojas kardiologas Arthuras Agatstonas, o prieš dešimt metų jo parašyta knyga buvo išleista penkių milijonų tiražu. Pasak gydytojo, ši dieta puikus pasirinkimas tiems, kurie siekia būti liekni. Pats gydytojas pripažįsta, kad nekūrė... +12 / 0 +12
Mažai riebalų turinti dieta: dvi rimtos priežastys, kodėl verta jos laikytis
Mažai riebalų turinti dieta: dvi rimtos priežastys, kodėl verta jos laikytis Mažai riebalų turinti dieta – tai veganiška dieta. Sakote, kad nenorite į jokias dietas nei akies krašteliu pažiūrėti? Į šią verta. Dėl dviejų priežasčių. Pirma, ši dieta išvalys kraujagysles ir tokiu būdu sumažins riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Antra, tokia dieta, be abejonės, padės atsikratyti... +9 / 0 +9