Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Gegužės 19, 2014 | Aurika Kolpakovaitė
+17
2
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas, ką išgirstame ir perskaitome, yra tiesa? Apie jogą, mitus ir faktus kalbame su jogos studijos SURYA sertifikuota jogos mokytoja Inga Rubikiene, praktikuojančia Aštanga Vinyasa jogą. 

Joga netinka krikščionims, nes tikroji jogos prigimtis yra religinė, o mantros – maldos Indijos dievams. 

Tai priklauso nuo požiūrio. Joga labai universali. Nemanau, kad ji neigia ar perša kažkokias religijas. Patandžalio aprašytos jogos, kaip filosofinės sistemos, principai yra labai bendri: agresyvumo, godumo atsisakymas, tiesos sakymas ir t. t. Ar tai jau yra religija ar tiesiog bendražmogiški principai? Į tai galima labai plačiai žiūrėti – jei norėsi, iškelsi religijos svarbą jogoje, jei žiūrėsi į bendruomenę plačiau ir neskaidysi jos pagal religijas ir skirtumus, iškelsi taikos ir vienybės aspektą. Ko gero, joga labiau orientuota į dvasingumą nei į religiją. 

Joga – efektyvus būdas numesti svorio. 

Tai priklauso nuo jogos sistemos. Yra švelnesnių jogos sistemų, kai kūnas nesušyla praktikos metu. Aštanga jogos metu kūnas šyla labai stipriai ir žmonės prakaituoja. Taigi Aštanga joga yra efektyvi norintiesiems numesti svorio. Žinoma, vien to neužtenka. Turi būti kompleksas – reikia ne tik sportuoti, bet ir tinkamai maitintis, kažko atsisakyti, kažko pridėti. 

Inga Rubikienė, jogos mokytojaJoga padeda atsikratyti celiulito. 

Kiekvienas sportas daro teigiamą įtaką kraujotakai. Bet kaip ir su svorio metimu, taip ir su celiulitu – reikia komplekso. Todėl veikia ne tik fizinio aktyvumo faktorius, bet ir mitybos. Pagrindinis jogos tikslas tikrai nėra padėti atsikratyti celiulito, tačiau dinamiškos ir intensyvios jogos sistemos, pavyzdžiui, Aštanga, yra tinkamos šiam tikslui pasiekti. 

Apkūnūs žmonės nėra lankstūs, todėl joga jiems netinka. 

Čia susipynė du mitai. Pirmas –  apkūnūs žmonės nėra lankstūs. Lankstumas visiškai nesusijęs su apkūnumu. Žmogus gali būti labai lieknas, bet visiškai nelankstus, ir atvirkščiai. 

Kitas mitas – joga tinkama tik lankstiems ir liekniems. Ne visiems gamtos duotas kūno paslankumas ir lankstumas. Į jogą dažnai ateina būtent tie, kuriems to trūksta. Labai apkūniems žmonėms pradžioje gali būti sunku praktikuoti jogą, tačiau įdėjus pastangų ir valios galimybės plėsis, o be to, pasikoreguos ir svoris. 

„Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui.“ Joga padeda atsikratyti įvairių priklausomybių. 

Mano praktikoje nepasitaikė žmonių su stipriomis priklausomybėmis. Manau, kad joga gali būti taikoma kaip terapija turint priklausomybę ir norint jos atsikratyti. Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui. Tai gali padėti kritinėmis situacijomis, kai užvaldo poreikis tam, nuo ko esi priklausomas. Tuomet joga padeda susikaupti, susitelkti ir suvaldyti save. Tačiau tam reikia labai sąmoningo žmogaus, kuris suprastų savo problemą ir labai norėtų su ja susitvarkyti. 

Pradėjus praktikuoti jogą, tenka daug ko atsisakyti: alkoholio, tabako, mėsos, netgi kavos. 

Viskas ateina savaime. Praktikuojant jogą dažnai iš vidaus kyla poreikis atsisakyti kai kurių produktų. Tačiau taip būna ne visiems. Tikrai nėra taip, kad visi, praktikuojantys jogos asanas, nevalgo mėsos. Žinoma, jeigu į mėsos valgymą žiūrėsime filosofiškai, tai turbūt sutiksime, kad tai susiję su agresija. 

Iš jogos pasiimkite tai, kas jums naudinga. Esu pastebėjusi, kad vegetarų kūnas yra paslankesnis ir lengviau juda, tačiau neperšu savo nuomonės apie tai, ką vartoti ir ko ne. Kalbant apie „didžiuosius nuodus“, tokius kaip tabakas, alkoholis, tai, pradėjus praktikuoti jogą, jie dažniausiai savaime iškrenta iš kasdienybės.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+17
2
  • Nugaros skausmas
  • Miegas
  • Sporto nauda
  • Vegetarizmas
  • Veganizmas
  • Vegetarai
  • Veganai
  • Meditacija
  • Treniruotės
  • Joga

Susiję straipsniai

  • informatyvu / 2017-05-24 18:58:08

    puikus ir idomus straipsnis :)

  • :) / 2017-05-24 18:57:34

    puikus ir idomus straipsnis :)

Siųsk savo nuomonę
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +36 / 0 +36
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis!
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis! Sportuoti puiku, tačiau ką daryti, kai įprastinė treniruoklių salė ar aerobikos užsiėmimai pabosta? Treniruotės su TRX diržais – gera alternatyva. Šių funkcinių treniruočių metu galima atlikti lygiai tokius pačius pratimus, kaip ir sportuojant su jėgos treniruokliais, o pasitelkiant tik savo kūno... 4 +27 / 0 +27
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“ Prieš pradėdami naują rubriką, kurioje rasite naudingos informacijos apie bėgimą, norime pristatyti Aurimą Pocių – sveikos ir aktyvios gyvensenos entuziastą, „MedGuru“ komandos narį. Aurimas gali pasigirti nemenkais pasiekimais: dvidešimt šešerių metų vaikinas pėsčiomis perėjo Ispaniją, Portugaliją ir Lietuvą! 2 +20 / 0 +20
Zumbos šokių treniruotė – energijos užtaisas visai dienai
Zumbos šokių treniruotė – energijos užtaisas visai dienai Kai sporto ir sveikatingumo klube IMPULS stebėjome pagal nuotaikingus zumbos ritmus šokančią trenerę Agnę Mickevičiūtę-Butienę, stebėjomės – iš kur tiek energijos? Po treniruotės, jungiančios aerobikos ir afrikiečių šokių judesius, Lotynų Amerikos ir šiuolaikinės muzikos ritmus, Agnė tvirtino, kad zumba ne... 2 +17 / 0 +17
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas Mada bėgioti drebina Lietuvos didmiesčius. Vos ne kiekvieną ateinančios vasaros savaitgalį Lietuvoje rasite miestą, kuriame galima dalyvauti pusmaratonio ar maratono varžybose. Didžiulė euforija pasiekus finišą užpildys bėgikų širdis, dar daugiau jų artimųjų ir giminių bus užkrėsti šiuo, atrodytų... +16 / -1 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... 2 +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... 2 +13 / -1 +12
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl?
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl? Atėjus šaltajam metui laikui ne vienas iš mūsų priaugame vieną ar kitą kilogramą. Nieko keisto, nes mažiau judame, daugiau valgome – taip ir atsiranda tie riebalai ant pilvuko, kurie itin gerai išryškėja pavasarį. Tuomet visi skubame į sporto klubus, nes visų mūsų tikslas vienas – pagražinti figūrą ir atsikratyti per... +9 / 0 +9