Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Gegužės 19, 2014 | Aurika Kolpakovaitė
+17
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas, ką išgirstame ir perskaitome, yra tiesa? Apie jogą, mitus ir faktus kalbame su jogos studijos SURYA sertifikuota jogos mokytoja Inga Rubikiene, praktikuojančia Aštanga Vinyasa jogą. 

Joga netinka krikščionims, nes tikroji jogos prigimtis yra religinė, o mantros – maldos Indijos dievams. 

Tai priklauso nuo požiūrio. Joga labai universali. Nemanau, kad ji neigia ar perša kažkokias religijas. Patandžalio aprašytos jogos, kaip filosofinės sistemos, principai yra labai bendri: agresyvumo, godumo atsisakymas, tiesos sakymas ir t. t. Ar tai jau yra religija ar tiesiog bendražmogiški principai? Į tai galima labai plačiai žiūrėti – jei norėsi, iškelsi religijos svarbą jogoje, jei žiūrėsi į bendruomenę plačiau ir neskaidysi jos pagal religijas ir skirtumus, iškelsi taikos ir vienybės aspektą. Ko gero, joga labiau orientuota į dvasingumą nei į religiją. 

Joga – efektyvus būdas numesti svorio. 

Tai priklauso nuo jogos sistemos. Yra švelnesnių jogos sistemų, kai kūnas nesušyla praktikos metu. Aštanga jogos metu kūnas šyla labai stipriai ir žmonės prakaituoja. Taigi Aštanga joga yra efektyvi norintiesiems numesti svorio. Žinoma, vien to neužtenka. Turi būti kompleksas – reikia ne tik sportuoti, bet ir tinkamai maitintis, kažko atsisakyti, kažko pridėti. 

Inga Rubikienė, jogos mokytojaJoga padeda atsikratyti celiulito. 

Kiekvienas sportas daro teigiamą įtaką kraujotakai. Bet kaip ir su svorio metimu, taip ir su celiulitu – reikia komplekso. Todėl veikia ne tik fizinio aktyvumo faktorius, bet ir mitybos. Pagrindinis jogos tikslas tikrai nėra padėti atsikratyti celiulito, tačiau dinamiškos ir intensyvios jogos sistemos, pavyzdžiui, Aštanga, yra tinkamos šiam tikslui pasiekti. 

Apkūnūs žmonės nėra lankstūs, todėl joga jiems netinka. 

Čia susipynė du mitai. Pirmas –  apkūnūs žmonės nėra lankstūs. Lankstumas visiškai nesusijęs su apkūnumu. Žmogus gali būti labai lieknas, bet visiškai nelankstus, ir atvirkščiai. 

Kitas mitas – joga tinkama tik lankstiems ir liekniems. Ne visiems gamtos duotas kūno paslankumas ir lankstumas. Į jogą dažnai ateina būtent tie, kuriems to trūksta. Labai apkūniems žmonėms pradžioje gali būti sunku praktikuoti jogą, tačiau įdėjus pastangų ir valios galimybės plėsis, o be to, pasikoreguos ir svoris. 

„Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui.“ Joga padeda atsikratyti įvairių priklausomybių. 

Mano praktikoje nepasitaikė žmonių su stipriomis priklausomybėmis. Manau, kad joga gali būti taikoma kaip terapija turint priklausomybę ir norint jos atsikratyti. Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui. Tai gali padėti kritinėmis situacijomis, kai užvaldo poreikis tam, nuo ko esi priklausomas. Tuomet joga padeda susikaupti, susitelkti ir suvaldyti save. Tačiau tam reikia labai sąmoningo žmogaus, kuris suprastų savo problemą ir labai norėtų su ja susitvarkyti. 

Pradėjus praktikuoti jogą, tenka daug ko atsisakyti: alkoholio, tabako, mėsos, netgi kavos. 

Viskas ateina savaime. Praktikuojant jogą dažnai iš vidaus kyla poreikis atsisakyti kai kurių produktų. Tačiau taip būna ne visiems. Tikrai nėra taip, kad visi, praktikuojantys jogos asanas, nevalgo mėsos. Žinoma, jeigu į mėsos valgymą žiūrėsime filosofiškai, tai turbūt sutiksime, kad tai susiję su agresija. 

Iš jogos pasiimkite tai, kas jums naudinga. Esu pastebėjusi, kad vegetarų kūnas yra paslankesnis ir lengviau juda, tačiau neperšu savo nuomonės apie tai, ką vartoti ir ko ne. Kalbant apie „didžiuosius nuodus“, tokius kaip tabakas, alkoholis, tai, pradėjus praktikuoti jogą, jie dažniausiai savaime iškrenta iš kasdienybės.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+17
  • Nugaros skausmas
  • Miegas
  • Sporto nauda
  • Vegetarizmas
  • Veganizmas
  • Vegetarai
  • Veganai
  • Meditacija
  • Treniruotės
  • Joga

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +20 / 0 +20
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +36 / 0 +36
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis!
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis! Sportuoti puiku, tačiau ką daryti, kai įprastinė treniruoklių salė ar aerobikos užsiėmimai pabosta? Treniruotės su TRX diržais – gera alternatyva. Šių funkcinių treniruočių metu galima atlikti lygiai tokius pačius pratimus, kaip ir sportuojant su jėgos treniruokliais, o pasitelkiant tik savo kūno... 2 +27 / 0 +27
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +21 / -1 +20
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +16 / 0 +16
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems Ar patikėtumėte, kad galite įgauti geriausią fizinę formą, net jei neturite daug laiko mankštintis ar net nežinote nuo ko pradėti? Patobulintų kūno linijų: stangrių šlaunų, sėdmenų, kojų, raumeningų ir stiprių rankų, taip pat ir padidėjusios ištvermės bei geresnės širdies funkcijos galite pasiekti paprastais, nuo... +16 / -1 +15
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +14 / 0 +14
Kaip  žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?
Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią? Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote? O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti... +12 / 0 +12
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11
5 kineziterapijos pratimai taisyklingai laikysenai išlaikyti
5 kineziterapijos pratimai taisyklingai laikysenai išlaikyti Dažnas šiuolaikinis žmogus skundžiasi nugaros skausmais, kuriuos neretai sukelia netaisyklinga laikysena. Jei darbe nuolat sėdite prie kompiuterio, o po darbo vėlgi laiką leidžiate sėdomis, dėl mažo fizinio aktyvumo nusilpsta raumenys, ilgainiui pradeda formuotis kupra, kaklas palinksta į priekį ar iškrypsta stuburas. Norint... +9 / 0 +9