Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Kovo 14, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+63
6
Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Pavasarį visi suskumba rūpintis savo išvaizda: vieni pradeda laikytis dietų, kiti išbando detoksikacijos dienas, o treti – veria sporto klubų duris. Juk sveikame kūne – sveika siela! „Medguru.lt“ šį kartą lankosi IMPULS sporto ir sveikatingumo klube. Užsukime į Pilateso treniruotę!

Pilateso mankšta – puiki sporto rūšis tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiesiems. Galbūt todėl vakariniame Pilateso mankštos seanse pilnut pilnutėlė salė: nuo jaunesnių iki vyresnių, bet ... sportuoja tik du vyrai.

Kodėl vyrai nesiveržia į Pilateso treniruotes? Ką gydo Pilatesas? Ar Pilatesas padeda mesti svorį? Šių ir kitų klausimų teiraujamės IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo trenerės Martynos Čepienės, o šviežius įspūdžius gaudome kalbindami pačius Pilateso praktikuotojus. Gyvai iš IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo – „Medguru.lt“!

Kokia buvo Jūsų pirmoji pažintis su Pilateso mankšta?

Trenerė Martyna ČepienėPilateso treniruotes pradėjau vesti tik dėl savęs. Pajutau nugaros skausmus, kurie atsirado dėl didelių perkrovų stuburui, kai atlikdavau sunkius fizinius pratimus. Tai dažno trenerio liga. Pradėjusi praktikuoti Pilatesą, po trijų mėnesių pajutau pagerėjimą, o po pusmečio jaučiausi visai gerai. Prisipažinsiu – po dešimties metų štangų kilnojimo pagaliau pasijaučiau sveika ir iš lovos pagaliau išlipu ne keturiomis.

Kuo toks stebuklingas Pilatesas?

Pilatesas padeda formuoti tinkamą laikyseną ir stiprina giliuosius vidinius raumenis, kurie laiko stuburą. Tuos raumenis sunku lavinti kitomis sporto šakomis, o Pilatesas tam tinka. Daugelis žmonių į Pilateso treniruotes ateina taisyti ties juosmeniu esančios kūno dalies, kuri būna nuvarginta vairavimo, ilgo sėdėjimo, streso, įtampos. Kartais į treniruotes ateina žmonės, kurie net negali išsitiesti – kai jų paprašau padėti pečius ant kilimėlio, jie to nesugeba padaryti, nes jų natūrali padėtis – sukumpusi.

Visa Pilateso sistema buvo sukurta tam, kad žmonės galėtų atsigauti po traumų, reabilituotis, todėl Pilateso treniruotės panašios į kineziterapijos seansus. Tik dabar ši sistema išpopuliarėjo, pasidarė „popsinė“. Treniruočių populiarumą rodo sportuojančiųjų skaičius – į treniruotes susirenka po dvidešimt trisdešimt žmonių.

Ar Pilateso mankšta padeda mesti svorį?

Negalima sakyti, kad ši sporto šaka padeda mesti svorį. Jei žmogus ateina su dideliu viršsvoriu ir nori mesti svorį, tai aš jam iš karto siūlau treniruočių derinimą, pavyzdžiui, derinti aerobiką su Pilateso mankšta.

Pilatesas yra daugiau skirtas gražinti apimtis, o ne jas mažinti. Žmonės, praktikuojantys Pilatesą, tampa plastiškesni, lankstesni, mankšta formuoja gražų kūno reljefą, gerina koordinaciją. Aišku, tam reikia laiko – po vienos treniruotės akivaizdžių skirtumų nepajusi, bet po mėnesio – taip.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+63
6
  • Nugaros skausmas
  • Stuburo iškrypimas
  • Kineziterapija
  • Stuburo iškrypimo gydymas
  • Stuburo iškrypimo laipsniai
  • Netaisyklinga laikysena
  • Sporto nauda
  • Taisyklinga laikysena
  • Sporto klubai
  • Treniruotės
  • Pilateso mankšta

Susiję straipsniai

  • jorkas / 2016-12-01 18:53:04

    cia tie du atejo bobu pamedziot, mintis nebloga

  • mhm... / 2014-10-24 10:05:32

    ir tie "kaciokai"is sales buna po prakaitu pilateso treniruotese :D

  • xa / 2014-10-24 10:02:50

    sportuoti reikia tam, kad gerai jaustis!

  • Kačiokas / 2014-03-24 10:15:12

    Bičelis ten neatrodo neįgalus, kad nealėtų normaliai sportuot. Bet gal ir gerai, kad tokie, kurie bijo persistengt, neina į salę :D

  • lina / 2014-03-18 15:37:01

    Kaciokas, tokie užsiėmimai skirti tiems, kurie nenori (ar negali) intensyviai sportuoti. ne visiems patinka štangas kilnoti :) mano manymu, geriau bent kažkiek pasportuoti, negu nesportuoti visai...

  • Kačiokas / 2014-03-17 15:00:00

    "Deja, Lietuvoje ši mada tarp vyrų kol kas neišplito, bet su laiku, manau, ateis. Man patinka tokie užsiėmimai, nes čia nepersitempi, nepersistengi, ne taip, kaip sporto salėje.". Tai kam iš viso sportuoti tada???

Siųsk savo nuomonę
Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?
Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas? Senovės romėnų filosofas, visuomenės veikėjas Lucijus Anėjus Seneka buvo sakęs: „Per aspera ad astra“ (lot. „per kančias į žvaigždes“). Atrodo, ši sentencija dar ir šiandien gaji: taikome ją tuomet, kai siekiame savo tikslo. Tačiau labai dažnai kelyje tikslo link pasitaiko ir kliūtys, kurių nepaisome ir einame... +7 / 0 +7
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 5 +42 / -9 +33
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 3 +25 / 0 +25
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas? Bėgti smagu, bėgti sveika,- seniai žinoma tiesa. Bėgant stipriai dirba žmogaus raumenys (bėgdamas žmogus savo kūno svorį neša tam tikru greičiu, nuolat periodiškai atsispirdamas nuo žemės). Dėl to raumenims reikia daugiau deguonies, kvėpavimas darosi greitesnis, intensyviau dirba plaučiai, širdis. Aktyvėja kraujotaka,... +18 / 0 +18
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +19 / -2 +17
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas Mada bėgioti drebina Lietuvos didmiesčius. Vos ne kiekvieną ateinančios vasaros savaitgalį Lietuvoje rasite miestą, kuriame galima dalyvauti pusmaratonio ar maratono varžybose. Didžiulė euforija pasiekus finišą užpildys bėgikų širdis, dar daugiau jų artimųjų ir giminių bus užkrėsti šiuo, atrodytų... +16 / -1 +15
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +14 / 0 +14
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto... +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... +13 / -1 +12
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl?
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl? Atėjus šaltajam metui laikui ne vienas iš mūsų priaugame vieną ar kitą kilogramą. Nieko keisto, nes mažiau judame, daugiau valgome – taip ir atsiranda tie riebalai ant pilvuko, kurie itin gerai išryškėja pavasarį. Tuomet visi skubame į sporto klubus, nes visų mūsų tikslas vienas – pagražinti figūrą ir atsikratyti per... +9 / 0 +9