Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Kovo 14, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+65
6
Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Pavasarį visi suskumba rūpintis savo išvaizda: vieni pradeda laikytis dietų, kiti išbando detoksikacijos dienas, o treti – veria sporto klubų duris. Juk sveikame kūne – sveika siela! „Medguru.lt“ šį kartą lankosi IMPULS sporto ir sveikatingumo klube. Užsukime į Pilateso treniruotę!

Pilateso mankšta – puiki sporto rūšis tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiesiems. Galbūt todėl vakariniame Pilateso mankštos seanse pilnut pilnutėlė salė: nuo jaunesnių iki vyresnių, bet ... sportuoja tik du vyrai.

Kodėl vyrai nesiveržia į Pilateso treniruotes? Ką gydo Pilatesas? Ar Pilatesas padeda mesti svorį? Šių ir kitų klausimų teiraujamės IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo trenerės Martynos Čepienės, o šviežius įspūdžius gaudome kalbindami pačius Pilateso praktikuotojus. Gyvai iš IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo – „Medguru.lt“!

Kokia buvo Jūsų pirmoji pažintis su Pilateso mankšta?

Trenerė Martyna ČepienėPilateso treniruotes pradėjau vesti tik dėl savęs. Pajutau nugaros skausmus, kurie atsirado dėl didelių perkrovų stuburui, kai atlikdavau sunkius fizinius pratimus. Tai dažno trenerio liga. Pradėjusi praktikuoti Pilatesą, po trijų mėnesių pajutau pagerėjimą, o po pusmečio jaučiausi visai gerai. Prisipažinsiu – po dešimties metų štangų kilnojimo pagaliau pasijaučiau sveika ir iš lovos pagaliau išlipu ne keturiomis.

Kuo toks stebuklingas Pilatesas?

Pilatesas padeda formuoti tinkamą laikyseną ir stiprina giliuosius vidinius raumenis, kurie laiko stuburą. Tuos raumenis sunku lavinti kitomis sporto šakomis, o Pilatesas tam tinka. Daugelis žmonių į Pilateso treniruotes ateina taisyti ties juosmeniu esančios kūno dalies, kuri būna nuvarginta vairavimo, ilgo sėdėjimo, streso, įtampos. Kartais į treniruotes ateina žmonės, kurie net negali išsitiesti – kai jų paprašau padėti pečius ant kilimėlio, jie to nesugeba padaryti, nes jų natūrali padėtis – sukumpusi.

Visa Pilateso sistema buvo sukurta tam, kad žmonės galėtų atsigauti po traumų, reabilituotis, todėl Pilateso treniruotės panašios į kineziterapijos seansus. Tik dabar ši sistema išpopuliarėjo, pasidarė „popsinė“. Treniruočių populiarumą rodo sportuojančiųjų skaičius – į treniruotes susirenka po dvidešimt trisdešimt žmonių.

Ar Pilateso mankšta padeda mesti svorį?

Negalima sakyti, kad ši sporto šaka padeda mesti svorį. Jei žmogus ateina su dideliu viršsvoriu ir nori mesti svorį, tai aš jam iš karto siūlau treniruočių derinimą, pavyzdžiui, derinti aerobiką su Pilateso mankšta.

Pilatesas yra daugiau skirtas gražinti apimtis, o ne jas mažinti. Žmonės, praktikuojantys Pilatesą, tampa plastiškesni, lankstesni, mankšta formuoja gražų kūno reljefą, gerina koordinaciją. Aišku, tam reikia laiko – po vienos treniruotės akivaizdžių skirtumų nepajusi, bet po mėnesio – taip.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+65
6
  • Nugaros skausmas
  • Stuburo iškrypimas
  • Kineziterapija
  • Stuburo iškrypimo gydymas
  • Stuburo iškrypimo laipsniai
  • Netaisyklinga laikysena
  • Sporto nauda
  • Taisyklinga laikysena
  • Sporto klubai
  • Treniruotės
  • Pilateso mankšta

Susiję straipsniai

  • jorkas / 2016-12-01 18:53:04

    cia tie du atejo bobu pamedziot, mintis nebloga

  • mhm... / 2014-10-24 10:05:32

    ir tie "kaciokai"is sales buna po prakaitu pilateso treniruotese :D

  • xa / 2014-10-24 10:02:50

    sportuoti reikia tam, kad gerai jaustis!

  • Kačiokas / 2014-03-24 10:15:12

    Bičelis ten neatrodo neįgalus, kad nealėtų normaliai sportuot. Bet gal ir gerai, kad tokie, kurie bijo persistengt, neina į salę :D

  • lina / 2014-03-18 15:37:01

    Kaciokas, tokie užsiėmimai skirti tiems, kurie nenori (ar negali) intensyviai sportuoti. ne visiems patinka štangas kilnoti :) mano manymu, geriau bent kažkiek pasportuoti, negu nesportuoti visai...

  • Kačiokas / 2014-03-17 15:00:00

    "Deja, Lietuvoje ši mada tarp vyrų kol kas neišplito, bet su laiku, manau, ateis. Man patinka tokie užsiėmimai, nes čia nepersitempi, nepersistengi, ne taip, kaip sporto salėje.". Tai kam iš viso sportuoti tada???

Siųsk savo nuomonę
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 6 +43 / -9 +34
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 3 +25 / 0 +25
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas? Bėgti smagu, bėgti sveika,- seniai žinoma tiesa. Bėgant stipriai dirba žmogaus raumenys (bėgdamas žmogus savo kūno svorį neša tam tikru greičiu, nuolat periodiškai atsispirdamas nuo žemės). Dėl to raumenims reikia daugiau deguonies, kvėpavimas darosi greitesnis, intensyviau dirba plaučiai, širdis. Aktyvėja kraujotaka,... +19 / 0 +19
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... 1 +19 / -2 +17
Nugaros skausmų galima išvengti!
Nugaros skausmų galima išvengti! Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) apatinės nugaros dalies skausmą vadina XX amžiaus visuomenės epidemija. Apatinės nugaros dalies skausmą bent kartą gyvenime yra pajutę daugiau nei 60 – 80 proc. žmonių, 2 -7 proc. iš jų šis skausmas tampa lėtiniu. Skaičiai – iškalbingi. Tad kyla klausimas: ką daryti, kad į tuos... +16 / -1 +15
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis Pasak profesionalų, sportas salėje sudaro vos 20 proc. rezultato, o likę 80 proc. yra mityba. Tačiau mityba turi būti ne tik subalansuota, svarbu ir tai, kokius ir kokios kokybės produktus renkamės. Štai Andrius Pauliukevičius, Lietuvos kultūrizmo čempionas, turintis daugiau kaip 12 metų asmeninio trenerio patirties, tikina, kad... +12 / 0 +12
Kodėl frazė „Nuo Naujų metų pradėsiu lankyti sporto klubą“ ne visada pasitvirtina?
Kodėl frazė „Nuo Naujų metų pradėsiu lankyti sporto klubą“ ne visada pasitvirtina? Plėšdami paskutinį 2016 metų kalendoriaus lapelį mintimis dėliojome šių metų tikslus: skirsiu daugiau dėmesio šeimai, mažiau dirbsiu, sveikai maitinsiuosi ir, žinoma, sportuosiu. Čia būtų galima dėti tašką arba daugtaškį – štai tokios yra daugumos iš mūsų Naujųjų metų rezoliucijos, kurios išsipildo arba ne.... +9 / 0 +9