Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Vasario 8, 2017 | L. Rimgailė
+21
1
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai..

Kirkšnies trauma – dažnam dailiojo čiuožimo atstovui sugadina visus planus

Dailiojo čiuožimo metu viena iš dažniausiai pasitaikančių traumų tai – kirkšnies trauma. Tokią traumą  yra patyręs žymus Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovas P. Vanagas. Kadais patirta kirkšnies trauma gerokai sujaukė sportininko planus: jam teko atšaukti „Liepsnojančio ledo“ šou, mat gydytojas uždraudė čiuožėjui sportuoti mažiausiai tris savaites.

Toks gydytojo sprendimas buvo racionalus: patyrus kirkšnies traumą yra rekomenduojama poilsis, o tepalas nuo skausmo gali padėti išvengti nemalonių traumos keliamų simptomų – skausmo ir tinimo.

" Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą."

Trauma -  ne kliūtis dalyvauti dailiojo čiuožimo varžybose?

Ne visiems dailiojo čiuožimo atstovams patirtos traumos tampa kliūtimi dalyvauti renginiuose ar varžybose. Štai kita žymi dailiojo čiuožimo pora - Isabella Tobias ir Deividas Stagniūnas, 2014 metais, norėdami dalyvautu Sočio olimpiadoje, privalėjo slėpti savo traumą: norėjo išvengti teisėjų dėmesio, kuris, be abejonės, būtų daug didesnis žinant, jog pora šoka turėdama traumą.

Trauma, kurią patyrė dailiojo čiuožimo atstovė I. Tobias nei kiek nestebina – ji galėjo atsitikti bet kam: mergina, eidama į olimpinį kaimelį, paslydo ir pasitempė čiurnos raiščius. Čiurnos raiščių patempimas įvyksta tada, kai pėda netikėtai kryptelėja į šoną, nikstelėja. Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą.

Tokia I. Tobias patirta trauma išties galėjo tapti gan rimta priežastis atšaukti pasirodymą, tačiau situaciją išgelbėjo Lietuvos šalies rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas. Būtent jis išgydė I. Tobias.

Patyrėte patempimą ir sumušimą? Vadovaukitės „RICE“ metodu

Patempimams ir sumušimams gydyti visame pasaulyje naudojamas RICE metodas. Jo pavadinimas – 4 anglų kalbos žodžių santrumpa: Rest (ilsėtis), Ice (šaldyti), Compress (spausti), Elevate (pakelti).

Patyrus traumą rekomenduojama ilsėtis, tai ypač svarbu pačioje pradžioje: pirmos 24–48 valandos po sužeidimo yra kritinis periodas, kuomet turi būti kiek įmanoma sumažintas pažeistai vietai tenkantis krūvis. Siekiant apsisaugoti nuo fizinio krūvio ir tolimesnio pažeidimo, gali būti naudojami įtvarai ar kitos priemonės.

Traumuotą vietą reikėtų šaldyti: pirmas 48 valandas po traumos pažeista vieta šaldoma po 20 minučių kas 3–4 valandas. Šaldant gali būti naudojamas ledas, šaldytų daržovių pakuotės ar kitos turimos priemonės.

Reikėtų nepamiršti traumuotą vietą suspausti, nes spaudimas padeda sumažinti pažeistos vietos tinimą. Elastinis bintas vyniojamas taip, kad kiekviena kita vija uždengtų pusę ankstesnės vijos. Bintuoti reikia tvirtai, bet ne per daug stipriai, kad nesutrikdytumėte kraujotakos.

Traumuotą vietą reikėtų pakelti - laikykite aukščiau širdies lygio.

Verta nepamiršti, kad šalia RICE metodo vartojami ir medikamentai - nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, tepalas nuo skausmo.

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

"Dauguma sportininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“."

Plačiau:

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

Neįtikėtina istorija: galvos trauma nesutrukdė iškovoti aukso medalių

Galvos trauma – viena pavojingiausių traumų, kurias gali patirti dailiojo čiuožimo atstovai. Yra sakoma, kad noras laimėti gali nugalėti visas baimes ir tą savo istorija puikiai įrodė dailiojo čiuožimo atstovės prancūzės Gabriellos Papadakis istorija. Sportininkė patyrė sunkią galvos traumą, tačiau sugebėjo grįžti į sportą ir net tapti čempione.

Mergina patyrė smegenų sutrenkimą, kai treniruotės metu krito ir susitrenkė galvą į ledą. Medikai ją staigiai nugabeno į ligoninę, čiuožėja neteko sąmonės, pabudusi sunkiai stojosi ant kojų.

Ne daug kad tikėjosi, jog ji sugebės sugrįžti į dailųjį čiuožimą, tačiau mergina ne tik kad grįžo, bet ir sugebėjo visus savo gerbėjus nustebinti, - Europos čempionate Bratislavoje pora laimėjo aukso medalius.

+21
1
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Nugaros skausmas
  • Sausgyslių ir raiščių sužalojimas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

  • hmm.. / 2017-02-14 21:54:32

    na... smegenu sukretimas nepriskiriamas prie sunkiu galvos traumu... tad...

Siųsk savo nuomonę
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +36 / 0 +36
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +30 / -4 +26
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas?
Kas geriau: bėgimas ar vaikščiojimas? Bėgti smagu, bėgti sveika,- seniai žinoma tiesa. Bėgant stipriai dirba žmogaus raumenys (bėgdamas žmogus savo kūno svorį neša tam tikru greičiu, nuolat periodiškai atsispirdamas nuo žemės). Dėl to raumenims reikia daugiau deguonies, kvėpavimas darosi greitesnis, intensyviau dirba plaučiai, širdis. Aktyvėja kraujotaka,... +19 / 0 +19
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... 2 +19 / -2 +17
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas Mada bėgioti drebina Lietuvos didmiesčius. Vos ne kiekvieną ateinančios vasaros savaitgalį Lietuvoje rasite miestą, kuriame galima dalyvauti pusmaratonio ar maratono varžybose. Didžiulė euforija pasiekus finišą užpildys bėgikų širdis, dar daugiau jų artimųjų ir giminių bus užkrėsti šiuo, atrodytų... +16 / -1 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... 2 +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... 2 +13 / -1 +12
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl?
Sportuojat, laikotės dietos, bet riebalai nuo pilvo nemažėja. Kodėl? Atėjus šaltajam metui laikui ne vienas iš mūsų priaugame vieną ar kitą kilogramą. Nieko keisto, nes mažiau judame, daugiau valgome – taip ir atsiranda tie riebalai ant pilvuko, kurie itin gerai išryškėja pavasarį. Tuomet visi skubame į sporto klubus, nes visų mūsų tikslas vienas – pagražinti figūrą ir atsikratyti per... +9 / 0 +9