Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Vasario 8, 2017 | L. Rimgailė
+20
1
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai..

Kirkšnies trauma – dažnam dailiojo čiuožimo atstovui sugadina visus planus

Dailiojo čiuožimo metu viena iš dažniausiai pasitaikančių traumų tai – kirkšnies trauma. Tokią traumą  yra patyręs žymus Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovas P. Vanagas. Kadais patirta kirkšnies trauma gerokai sujaukė sportininko planus: jam teko atšaukti „Liepsnojančio ledo“ šou, mat gydytojas uždraudė čiuožėjui sportuoti mažiausiai tris savaites.

Toks gydytojo sprendimas buvo racionalus: patyrus kirkšnies traumą yra rekomenduojama poilsis, o tepalas nuo skausmo gali padėti išvengti nemalonių traumos keliamų simptomų – skausmo ir tinimo.

" Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą."

Trauma -  ne kliūtis dalyvauti dailiojo čiuožimo varžybose?

Ne visiems dailiojo čiuožimo atstovams patirtos traumos tampa kliūtimi dalyvauti renginiuose ar varžybose. Štai kita žymi dailiojo čiuožimo pora - Isabella Tobias ir Deividas Stagniūnas, 2014 metais, norėdami dalyvautu Sočio olimpiadoje, privalėjo slėpti savo traumą: norėjo išvengti teisėjų dėmesio, kuris, be abejonės, būtų daug didesnis žinant, jog pora šoka turėdama traumą.

Trauma, kurią patyrė dailiojo čiuožimo atstovė I. Tobias nei kiek nestebina – ji galėjo atsitikti bet kam: mergina, eidama į olimpinį kaimelį, paslydo ir pasitempė čiurnos raiščius. Čiurnos raiščių patempimas įvyksta tada, kai pėda netikėtai kryptelėja į šoną, nikstelėja. Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą.

Tokia I. Tobias patirta trauma išties galėjo tapti gan rimta priežastis atšaukti pasirodymą, tačiau situaciją išgelbėjo Lietuvos šalies rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas. Būtent jis išgydė I. Tobias.

Patyrėte patempimą ir sumušimą? Vadovaukitės „RICE“ metodu

Patempimams ir sumušimams gydyti visame pasaulyje naudojamas RICE metodas. Jo pavadinimas – 4 anglų kalbos žodžių santrumpa: Rest (ilsėtis), Ice (šaldyti), Compress (spausti), Elevate (pakelti).

Patyrus traumą rekomenduojama ilsėtis, tai ypač svarbu pačioje pradžioje: pirmos 24–48 valandos po sužeidimo yra kritinis periodas, kuomet turi būti kiek įmanoma sumažintas pažeistai vietai tenkantis krūvis. Siekiant apsisaugoti nuo fizinio krūvio ir tolimesnio pažeidimo, gali būti naudojami įtvarai ar kitos priemonės.

Traumuotą vietą reikėtų šaldyti: pirmas 48 valandas po traumos pažeista vieta šaldoma po 20 minučių kas 3–4 valandas. Šaldant gali būti naudojamas ledas, šaldytų daržovių pakuotės ar kitos turimos priemonės.

Reikėtų nepamiršti traumuotą vietą suspausti, nes spaudimas padeda sumažinti pažeistos vietos tinimą. Elastinis bintas vyniojamas taip, kad kiekviena kita vija uždengtų pusę ankstesnės vijos. Bintuoti reikia tvirtai, bet ne per daug stipriai, kad nesutrikdytumėte kraujotakos.

Traumuotą vietą reikėtų pakelti - laikykite aukščiau širdies lygio.

Verta nepamiršti, kad šalia RICE metodo vartojami ir medikamentai - nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, tepalas nuo skausmo.

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

"Dauguma sportininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“."

Plačiau:

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

Neįtikėtina istorija: galvos trauma nesutrukdė iškovoti aukso medalių

Galvos trauma – viena pavojingiausių traumų, kurias gali patirti dailiojo čiuožimo atstovai. Yra sakoma, kad noras laimėti gali nugalėti visas baimes ir tą savo istorija puikiai įrodė dailiojo čiuožimo atstovės prancūzės Gabriellos Papadakis istorija. Sportininkė patyrė sunkią galvos traumą, tačiau sugebėjo grįžti į sportą ir net tapti čempione.

Mergina patyrė smegenų sutrenkimą, kai treniruotės metu krito ir susitrenkė galvą į ledą. Medikai ją staigiai nugabeno į ligoninę, čiuožėja neteko sąmonės, pabudusi sunkiai stojosi ant kojų.

Ne daug kad tikėjosi, jog ji sugebės sugrįžti į dailųjį čiuožimą, tačiau mergina ne tik kad grįžo, bet ir sugebėjo visus savo gerbėjus nustebinti, - Europos čempionate Bratislavoje pora laimėjo aukso medalius.

+20
1
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Nugaros skausmas
  • Sausgyslių ir raiščių sužalojimas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

  • hmm.. / 2017-02-14 21:54:32

    na... smegenu sukretimas nepriskiriamas prie sunkiu galvos traumu... tad...

Siųsk savo nuomonę
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 5 +42 / -7 +35
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis!
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis! Sportuoti puiku, tačiau ką daryti, kai įprastinė treniruoklių salė ar aerobikos užsiėmimai pabosta? Treniruotės su TRX diržais – gera alternatyva. Šių funkcinių treniruočių metu galima atlikti lygiai tokius pačius pratimus, kaip ir sportuojant su jėgos treniruokliais, o pasitelkiant tik savo kūno... 2 +27 / 0 +27
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +20 / -1 +19
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +16 / 0 +16
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas
Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas Mada bėgioti drebina Lietuvos didmiesčius. Vos ne kiekvieną ateinančios vasaros savaitgalį Lietuvoje rasite miestą, kuriame galima dalyvauti pusmaratonio ar maratono varžybose. Didžiulė euforija pasiekus finišą užpildys bėgikų širdis, dar daugiau jų artimųjų ir giminių bus užkrėsti šiuo, atrodytų... +16 / -1 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis Pasak profesionalų, sportas salėje sudaro vos 20 proc. rezultato, o likę 80 proc. yra mityba. Tačiau mityba turi būti ne tik subalansuota, svarbu ir tai, kokius ir kokios kokybės produktus renkamės. Štai Andrius Pauliukevičius, Lietuvos kultūrizmo čempionas, turintis daugiau kaip 12 metų asmeninio trenerio patirties, tikina, kad... +12 / 0 +12
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11
5 kineziterapijos pratimai taisyklingai laikysenai išlaikyti
5 kineziterapijos pratimai taisyklingai laikysenai išlaikyti Dažnas šiuolaikinis žmogus skundžiasi nugaros skausmais, kuriuos neretai sukelia netaisyklinga laikysena. Jei darbe nuolat sėdite prie kompiuterio, o po darbo vėlgi laiką leidžiate sėdomis, dėl mažo fizinio aktyvumo nusilpsta raumenys, ilgainiui pradeda formuotis kupra, kaklas palinksta į priekį ar iškrypsta stuburas. Norint... +9 / 0 +9