Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?

Sausio 21, 2016
+17
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?

Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo būdo pokyčius, sugrąžinsiančius jus ant kojų.

Kai jaučiatės pavargę, nesportuojate

Nesportavimas, kai norite sutaupyti energijos, iš tiesų atsigręžia prieš jus pačius. Džordžijos universiteto atliktas tyrimas rodo, kad sveikatos problemų neturintys suaugusieji, kurie daug laiko praleidžia sėdėdami, pradėję treniruotis apie tris dienas per savaitę po 20 min., po šešių savaičių jaučiasi mažiau pavargę ir turi daugiau energijos. Reguliarios treniruotės stiprina jėgas ir ištvermę, suaktyvina širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą, aprūpina audinius deguonimi ir maistinėmis medžiagomis. Taigi, kai kitą kartą norėsite išsitiesti ant sofos, prieš tai bent jau trumpai pasivaikščiokite – tikrai nepasigailėsite.

„Jeigu apie 20 min. nusnūsite, kūnas lengviau atgaus jėgas ir jam nereikės ilgo miego, dėl kurio galite pabusti dar labiau pavargę.“

Geriate per mažai vandens

Kaip aiškina Teksaso „Ben Hogan“ sveiko sporto medicinos centro dietologė Amy Goodson, jeigu bent šiek tiek kankina dehidratacija (užtenka netekti 2 % įprastų skysčių), prarandate daug energijos. A. Goodson nurodo, kad dėl dehidratacijos sumažėja kraujo tūris (žr.Dehidratacija,kaip palaikyti vandens pusiausvyrą sportuojant?), todėl jis tampa tirštesnis, širdis ima lėčiau plakti, o deguonis ir maistinės medžiagos lėčiau pasiekia raumenis ir vidaus organus. A. Goodson rekomenduoja apskaičiuoti reikiamą skysčių kiekį taip: padauginkite savo kūno svorį (kg) iš 0,03 (30 ml) ir per dieną išgerkite tokį kiekį ml skysčių.

Vartojate nepakankamai geležies

Dėl geležies trūkumo galite jaustis tingūs, irzlūs, silpni ir sunkiai sutelkti dėmesį. A. Goodson aiškina: „Jaučiatės pavargę, nes į raumenis ir ląsteles patenka mažiau deguonies“. Ji pataria padidinti gaunamos geležies kiekį, kad sumažėtų anemijos rizika: valgykite daugiau liesos jautienos, daržinių pupelių, tofu, kiaušinių (įskaitant trynius), tamsiai žalių lapinių daržovių, riešutų ir riešutų sviesto kartu su daug vitamino C turinčiais maisto produktais (vitaminas C skatina geležies įsisavinimą su maistu). Atkreipkite dėmesį: geležies trūkumas gali būti didesnių sveikatos problemų požymis, todėl pajutę minėtus simptomus turėtumėte apsilankyti pas gydytoją.

19 būdų ilgiau gyventi

"Norite tikėkite, norite ne, bet širdies smūgis tėra tik viena iš daugelio tikriems sporto aistruoliams gresiančių sveikatos problemų."

Visus patarimus rasite:

19 būdų ilgiau gyventi

Esate perfekcionistai

Niujorko universiteto medicinos mokyklos psichiatrijos profesorė, filosofijos daktarė Irene S. Levine teigia, kad siekdami būti tobuli – nors pripažinkime, tai neįmanoma – žmonės dirba sunkiau ir ilgiau, negu būtina. „Nusistatote uždavinius, kurie yra tokie nerealistiški, kad juos itin sudėtinga arba net neįmanoma pasiekti, ir galiausiai niekada nesate savimi patenkinti“, – sako Irene S. Levine. Ji rekomenduoja nusistatyti terminą, per kurį turite atlikti tam tikrą užduotį, ir jo laikytis. Laikui bėgant suvoksite, kad dėl papildomai skiriamo laiko jūsų darbas netampa geresnis.

Darote iš musės dramblį

Jeigu manote, kad būsite atleisti, vos tik viršininkas pasikviečia jus nenumatyto pokalbio, arba bijote važiuoti dviračiu, nes jaudinatės, kad pateksite į avariją, reikia pripažinti – darote iš visko katastrofą, t. y. visada tikitės blogiausio scenarijaus. Irene S. Levin manymu, šis nerimas gali jus sukaustyti ir protiškai išsekinti. Kai pajuntate, kad jus apima tokios mintys, giliau įkvėpkite ir paklauskite, ar tai yra blogiausia, kas gali atsitikti. Buvimas lauke, meditacija, sportas ar dalijimasis išgyvenimais su draugu gali padėti lengviau susidoroti su baimėmis ir tapti realistiškesniems.

Nepusryčiaujate

Suvartojamas maistas organizmą aprūpina energija. Kai miegate, toliau naudojate iš vakare suvalgyto maisto gautą energiją, kad galėtų tekėti kraujas ir deguonis. Taigi, kai rytą atsikeliate, turite iš naujo pasistiprinti pusryčiais (žr.Kodėl svarbu pusryčiauti?). Jeigu juos praleisite, jausitės tingūs. A. Goodson teigia: „Pusryčiai – tai tarsi organizmo uždegimas, medžiagų apykaitos pagreitinimas.“ Ji rekomenduoja pusryčius, kuriuose gausu kietųjų grūdų, liesų baltymų ir sveikų riebalų. Puikus pasirinkimas: avižiniai dribsniai su baltymų milteliais ir trupučiu žemės riešutų sviesto, trintų vaisių kokteilis, baltymų milteliai, liesas pienas ir migdolų sviestas arba kiaušiniai su kietųjų grūdų skrebučiu ir neriebiu graikišku jogurtu.

Savaitgaliais vėlai einate miegoti

Dr. Towfighas pastebi, kad jeigu iki vėlumos užsibūsite šeštadienio naktį ir miegosite visą sekmadienio rytą, bus sunku užmigti sekmadienio naktį – taip pirmadienio rytą trūks miego (žr.Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?). Ilgai nemiegodami galite paįvairinti savo socialinį gyvenimą, tačiau kitą rytą pamėginkite atsikelti beveik įprastu laiku ir nusnauskite po pietų. Dr. Towfighas teigia: „Jeigu apie 20 min. nusnūsite, kūnas lengviau atgaus jėgas ir jam nereikės ilgo miego, dėl kurio galite pabusti dar labiau pavargę.“

 

 

+17
  • Geležies stokos anemija
  • Sveika mityba
  • Miegas
  • Vanduo
  • Pusryčiai
  • Sporto nauda
  • Nuovargis

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Medžiai sužydėjo, simptomai paūmėjo. Visa tiesa apie pavasarines alergijas
Medžiai sužydėjo, simptomai paūmėjo. Visa tiesa apie pavasarines alergijas Saulė, medžių žydėjimas, gaivus pavasario vėjelis – visa tai kažkodėl Jūsų nedžiugina? Nieko keisto, to priežastis, tikriausiai, visai paprasta – pavasarinė alergija, dar kitaip vadinama šienligė, kuri sukelia daugybę nemalonių simptomų: čiaudulį, slogą, ašarojimą.. +3 / 0 +3
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +29 / 0 +29
Mesti rūkyti niekada nevėlu
Mesti rūkyti niekada nevėlu „Jau pakenkiau savo kūnui, tad nebėra prasmės mesti rūkyti. Vis tiek sveikas nebebūsiu“, – taip dažnai galvoja rūkantys žmonės, o ypač tie, kurie rūko daug metų. Tačiau jie klysta. Tyrimai atskleidė, kad pagerėjusia sveikata ir ilgesne gyvenimo trukme džiaugiasi net ir tie, kurie šio įpročio atsikratė po kelių... +25 / 0 +25
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 5 +22 / -2 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Pelėsio grėsmė sveikatai
Pelėsio grėsmė sveikatai Jie susiformuoja kolonijomis ir plinta labai greitai, jie išskiria sveikatai pavojingas medžiagas ir yra randami bene kiekvieno žmogaus namuose: virtuvėje, vonioje, sandėliuke... Jiems susiformuoti palankios sąlygos – prasta ventiliacija ir drėgmė. Atspėkite, kas tai? +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +16 / 0 +16
Z kartos vaikų mitybos ypatybės
Z kartos vaikų mitybos ypatybės „Mama, šiandien noriu valgyti mėsainį. Taip, tą su sūriu ir mėsyte viduje. Ir dar prie jo noriu keptų bulvyčių su pomidorų padažu. Būtinai! Ir nepamiršk, prašau, dar „Coca-Cola“arba vandenuko man užsakyti.“, - sako Z kartos vaikas. Žinoma, mamai, kuri priklauso Y arba X kartai, kartais būna sunku suprasti, kodėl jos... +15 / 0 +15