Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?

Sausio 21, 2016
+17
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?

Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo būdo pokyčius, sugrąžinsiančius jus ant kojų.

Kai jaučiatės pavargę, nesportuojate

Nesportavimas, kai norite sutaupyti energijos, iš tiesų atsigręžia prieš jus pačius. Džordžijos universiteto atliktas tyrimas rodo, kad sveikatos problemų neturintys suaugusieji, kurie daug laiko praleidžia sėdėdami, pradėję treniruotis apie tris dienas per savaitę po 20 min., po šešių savaičių jaučiasi mažiau pavargę ir turi daugiau energijos. Reguliarios treniruotės stiprina jėgas ir ištvermę, suaktyvina širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą, aprūpina audinius deguonimi ir maistinėmis medžiagomis. Taigi, kai kitą kartą norėsite išsitiesti ant sofos, prieš tai bent jau trumpai pasivaikščiokite – tikrai nepasigailėsite.

„Jeigu apie 20 min. nusnūsite, kūnas lengviau atgaus jėgas ir jam nereikės ilgo miego, dėl kurio galite pabusti dar labiau pavargę.“

Geriate per mažai vandens

Kaip aiškina Teksaso „Ben Hogan“ sveiko sporto medicinos centro dietologė Amy Goodson, jeigu bent šiek tiek kankina dehidratacija (užtenka netekti 2 % įprastų skysčių), prarandate daug energijos. A. Goodson nurodo, kad dėl dehidratacijos sumažėja kraujo tūris (žr.Dehidratacija,kaip palaikyti vandens pusiausvyrą sportuojant?), todėl jis tampa tirštesnis, širdis ima lėčiau plakti, o deguonis ir maistinės medžiagos lėčiau pasiekia raumenis ir vidaus organus. A. Goodson rekomenduoja apskaičiuoti reikiamą skysčių kiekį taip: padauginkite savo kūno svorį (kg) iš 0,03 (30 ml) ir per dieną išgerkite tokį kiekį ml skysčių.

Vartojate nepakankamai geležies

Dėl geležies trūkumo galite jaustis tingūs, irzlūs, silpni ir sunkiai sutelkti dėmesį. A. Goodson aiškina: „Jaučiatės pavargę, nes į raumenis ir ląsteles patenka mažiau deguonies“. Ji pataria padidinti gaunamos geležies kiekį, kad sumažėtų anemijos rizika: valgykite daugiau liesos jautienos, daržinių pupelių, tofu, kiaušinių (įskaitant trynius), tamsiai žalių lapinių daržovių, riešutų ir riešutų sviesto kartu su daug vitamino C turinčiais maisto produktais (vitaminas C skatina geležies įsisavinimą su maistu). Atkreipkite dėmesį: geležies trūkumas gali būti didesnių sveikatos problemų požymis, todėl pajutę minėtus simptomus turėtumėte apsilankyti pas gydytoją.

19 būdų ilgiau gyventi

"Norite tikėkite, norite ne, bet širdies smūgis tėra tik viena iš daugelio tikriems sporto aistruoliams gresiančių sveikatos problemų."

Visus patarimus rasite:

19 būdų ilgiau gyventi

Esate perfekcionistai

Niujorko universiteto medicinos mokyklos psichiatrijos profesorė, filosofijos daktarė Irene S. Levine teigia, kad siekdami būti tobuli – nors pripažinkime, tai neįmanoma – žmonės dirba sunkiau ir ilgiau, negu būtina. „Nusistatote uždavinius, kurie yra tokie nerealistiški, kad juos itin sudėtinga arba net neįmanoma pasiekti, ir galiausiai niekada nesate savimi patenkinti“, – sako Irene S. Levine. Ji rekomenduoja nusistatyti terminą, per kurį turite atlikti tam tikrą užduotį, ir jo laikytis. Laikui bėgant suvoksite, kad dėl papildomai skiriamo laiko jūsų darbas netampa geresnis.

Darote iš musės dramblį

Jeigu manote, kad būsite atleisti, vos tik viršininkas pasikviečia jus nenumatyto pokalbio, arba bijote važiuoti dviračiu, nes jaudinatės, kad pateksite į avariją, reikia pripažinti – darote iš visko katastrofą, t. y. visada tikitės blogiausio scenarijaus. Irene S. Levin manymu, šis nerimas gali jus sukaustyti ir protiškai išsekinti. Kai pajuntate, kad jus apima tokios mintys, giliau įkvėpkite ir paklauskite, ar tai yra blogiausia, kas gali atsitikti. Buvimas lauke, meditacija, sportas ar dalijimasis išgyvenimais su draugu gali padėti lengviau susidoroti su baimėmis ir tapti realistiškesniems.

Nepusryčiaujate

Suvartojamas maistas organizmą aprūpina energija. Kai miegate, toliau naudojate iš vakare suvalgyto maisto gautą energiją, kad galėtų tekėti kraujas ir deguonis. Taigi, kai rytą atsikeliate, turite iš naujo pasistiprinti pusryčiais (žr.Kodėl svarbu pusryčiauti?). Jeigu juos praleisite, jausitės tingūs. A. Goodson teigia: „Pusryčiai – tai tarsi organizmo uždegimas, medžiagų apykaitos pagreitinimas.“ Ji rekomenduoja pusryčius, kuriuose gausu kietųjų grūdų, liesų baltymų ir sveikų riebalų. Puikus pasirinkimas: avižiniai dribsniai su baltymų milteliais ir trupučiu žemės riešutų sviesto, trintų vaisių kokteilis, baltymų milteliai, liesas pienas ir migdolų sviestas arba kiaušiniai su kietųjų grūdų skrebučiu ir neriebiu graikišku jogurtu.

Savaitgaliais vėlai einate miegoti

Dr. Towfighas pastebi, kad jeigu iki vėlumos užsibūsite šeštadienio naktį ir miegosite visą sekmadienio rytą, bus sunku užmigti sekmadienio naktį – taip pirmadienio rytą trūks miego (žr.Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?). Ilgai nemiegodami galite paįvairinti savo socialinį gyvenimą, tačiau kitą rytą pamėginkite atsikelti beveik įprastu laiku ir nusnauskite po pietų. Dr. Towfighas teigia: „Jeigu apie 20 min. nusnūsite, kūnas lengviau atgaus jėgas ir jam nereikės ilgo miego, dėl kurio galite pabusti dar labiau pavargę.“

 

 

+17
  • Geležies stokos anemija
  • Sveika mityba
  • Miegas
  • Vanduo
  • Pusryčiai
  • Sporto nauda
  • Nuovargis

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
„Nervus - į konservus“,  arba kaip sumažinti nervinę įtampą?
„Nervus - į konservus“, arba kaip sumažinti nervinę įtampą? Buvo nelengva diena? Grįžę po darbo susinervinote, jog nenuoramos vaikai ne tik kad neatliko namų darbų, bet ir apvertė visus namus aukštyn kojomis? Ir kaip gi dėl viso to nesinervuoti? Atrodo, tokios ir panašios kasdieninės situacijos verčia mus apsišarvuoti geležine kantrybe ir pasistengti nesinervinti. Tačiau labai dažnai... +7 / 0 +7
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +29 / 0 +29
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui Kai papilkėję medžių lapai praneša apie artėjantį šaltuką, o žvarbus vėjas priverčia dar stipriau užsivynioti vilnonį šaliką, tampa akivaizdu: atėjo metas ruoštis šaltajam žiemos sezonui. Jei jus vis dar šildo vasaros prisiminimai ir net baisu pagalvoti apie sniego pusnis ar kumštines pirštines, turime pasiūlymų, kaip... 3 +26 / 0 +26
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +22 / -2 +20
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +19 / 0 +19
Pelėsio grėsmė sveikatai
Pelėsio grėsmė sveikatai Jie susiformuoja kolonijomis ir plinta labai greitai, jie išskiria sveikatai pavojingas medžiagas ir yra randami bene kiekvieno žmogaus namuose: virtuvėje, vonioje, sandėliuke... Jiems susiformuoti palankios sąlygos – prasta ventiliacija ir drėgmė. Atspėkite, kas tai? +18 / 0 +18
Alerginis rinitas ir nosies higiena: kaip tai susiję?
Alerginis rinitas ir nosies higiena: kaip tai susiję? Alerginis rinitas dar kitaip vadinamas šienlige, pradeda varginti dažniausiai pavasarį. Kai medžiai ima skleisti savo pumpurus, kai kurių žmonių tai visai nedžiugina. O kaip gi gali džiuginti, kai nosies gleivinė nuolat paburkusi, vargina sloga, o čiaudulys – nuolatinis palydovas. Kaip nugalėti visus šiuos simptomus ir pradėti... +17 / 0 +17
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“ Pirmą kartą psichologijos studiją „Menas būti“, įsikūrusią Užupyje, nevietiniams rasti nelengva. Juolab kad jau tamsu. „Maudynės Gonge“ (taip vadinasi garso terapijos sesija) prasidės septintą, tačiau ateiti jos įkūrėja... 3 +17 / 0 +17