B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Gruodžio 31, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+20
2
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų ir riebalų. Svarbu žinoti, jog B grupės vitaminai tirpsta vandenyje, todėl kiekvieną dieną reikia papildyti šių vitaminų atsargas. 

Šiandien žinoma apie 100 sveikatos sutrikimų, susijusių su B grupės vitaminų trūkumu, todėl gydytojai jau nebeišskiria kiekvieno iš šių vitaminų svarbos, o aiškina, jog visi B grupės vitaminai yra būtini gerai sveikatai palaikyti. B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai. 

„B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai.“ Vitaminų B1, B6 ir B12 svarba 

Norint pasiekti maksimalų efektą, būtina naudoti B grupės vitaminų derinius. B grupės vitaminų funkcijos glaudžiai susijusios viena su kita, todėl racionalu vartoti jų kompleksą. Pagrindiniai B grupės vitaminai: B1, B6, B12. 

Vitaminas B1 dalyvauja angliavandenių apykaitoje, perduodant nervinį impulsą raumenims, mažina acidozės reiškinius (kai parūgštėja kraujas ar kiti organizmo skysčiai) ir skatina normalų augimą. B6 vitaminas skatina hemoglobino gamybą, riebalų ir angliavandenių apykaitą bei dalyvauja kituose svarbiuose medžiagų apykaitos procesuose. B12 tipo vitaminas taip pat dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose, reguliuoja energijos kaupimą raumeniniame audinyje, kraujotakos procesus, taip pat dalyvauja ląstelių dalijimosi procese. 

Kokie požymiai rodo vitamino B trūkumą? 

Vitamino B gausu sardinėsePagrindiniai požymiai, rodantys, kad organizmui trūksta B grupės vitaminų, panašūs į anemijos (mažakraujystės): 

  • jaučiamas didelis nuovargis;
  • silpsta atmintis, sunku susikaupti, išlaikyti dėmesį (atminties, ypač įsiminimo procesai, yra priklausomi nuo B grupės vitaminų);
  • išbalusios lūpos, oda;
  • sumažėjęs energingumas;
  • dažnai trūksta oro;
  • liežuvio gleivinė yra pageltusi arba raudona, dilgčiojanti;
  • galūnių dilgčiojimas, nutirpimas;
  • vargina pykinimas, viduriavimas;
  • sutrikusi orientacija, regėjimo sutrikimai;
  • nemiga, neramus miegas;
  • šlapimo pūslės ir virškinimo sutrikimai;
  • galvos skausmai (galvos skausmus dažniausiai sukelia stresas, netinkama mityba, miego trūkumas; streso metu išauga vitamino B poreikis, o jo trūkumas sukelia migreną);
  • skydliaukės ir hipofizės funkcijų nepakankamumo reiškiniai;
  • silpnai jaučiamas maisto skonis. 

Kiek vitamino B reikia mūsų organizmui? 

Suaugusiam žmogui vitamino B paros norma – 2–3 mg. Vitamino B atsargos organizme nesikaupia, todėl jo būtina gauti su maistu. Gerokai daugiau vitamino B reikia dirbant sunkų fizinį darbą, intensyviai sportuojant, esant karštam orui, suvalgius daug angliavandenių turinčio maisto. Būtina įsidėmėti, jog B grupės vitaminus organizmui įsisavinti trukdo alkoholio vartojimas, rūkymas ir mažas skrandžio rūgštingumas.  

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+20
2
  • Geležies stokos mažakraujystė
  • Geležies stokos anemija
  • Vitaminai
  • Galvos svaigimas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Nuovargis
  • Mažakraujystė
  • Ekologiškos prekės
  • Vaistinės

Susiję straipsniai

  • :) / 2017-05-24 18:58:03

    puikus ir idomus straipsnis :)

  • informatyvu / 2017-05-24 18:57:30

    puikus ir idomus straipsnis :)

Siųsk savo nuomonę
Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai?
Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai? Artėjo Mato 7 gimtadienis. Tėveliai nusprendė gimtadienio šventę padaryti lauke: išnuomojo pripučiamą vaikų žaidimų aikštelę, suruošė vaišių stalą lauke ir, žinoma, pakvietė visus Mato draugus. Gimtadienis būtų praėjęs puikiai, jei ne faktas, jog kai kuriuos berniukus šventės metu pradėjo varginti virškinimo... +1 / 0 +1
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 4 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 2 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 2 +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 8 +19 / 0 +19
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. 2 +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15