B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Gruodžio 31, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+19
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų ir riebalų. Svarbu žinoti, jog B grupės vitaminai tirpsta vandenyje, todėl kiekvieną dieną reikia papildyti šių vitaminų atsargas. 

Šiandien žinoma apie 100 sveikatos sutrikimų, susijusių su B grupės vitaminų trūkumu, todėl gydytojai jau nebeišskiria kiekvieno iš šių vitaminų svarbos, o aiškina, jog visi B grupės vitaminai yra būtini gerai sveikatai palaikyti. B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai. 

„B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai.“ Vitaminų B1, B6 ir B12 svarba 

Norint pasiekti maksimalų efektą, būtina naudoti B grupės vitaminų derinius. B grupės vitaminų funkcijos glaudžiai susijusios viena su kita, todėl racionalu vartoti jų kompleksą. Pagrindiniai B grupės vitaminai: B1, B6, B12. 

Vitaminas B1 dalyvauja angliavandenių apykaitoje, perduodant nervinį impulsą raumenims, mažina acidozės reiškinius (kai parūgštėja kraujas ar kiti organizmo skysčiai) ir skatina normalų augimą. B6 vitaminas skatina hemoglobino gamybą, riebalų ir angliavandenių apykaitą bei dalyvauja kituose svarbiuose medžiagų apykaitos procesuose. B12 tipo vitaminas taip pat dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose, reguliuoja energijos kaupimą raumeniniame audinyje, kraujotakos procesus, taip pat dalyvauja ląstelių dalijimosi procese. 

Kokie požymiai rodo vitamino B trūkumą? 

Vitamino B gausu sardinėsePagrindiniai požymiai, rodantys, kad organizmui trūksta B grupės vitaminų, panašūs į anemijos (mažakraujystės): 

  • jaučiamas didelis nuovargis;
  • silpsta atmintis, sunku susikaupti, išlaikyti dėmesį (atminties, ypač įsiminimo procesai, yra priklausomi nuo B grupės vitaminų);
  • išbalusios lūpos, oda;
  • sumažėjęs energingumas;
  • dažnai trūksta oro;
  • liežuvio gleivinė yra pageltusi arba raudona, dilgčiojanti;
  • galūnių dilgčiojimas, nutirpimas;
  • vargina pykinimas, viduriavimas;
  • sutrikusi orientacija, regėjimo sutrikimai;
  • nemiga, neramus miegas;
  • šlapimo pūslės ir virškinimo sutrikimai;
  • galvos skausmai (galvos skausmus dažniausiai sukelia stresas, netinkama mityba, miego trūkumas; streso metu išauga vitamino B poreikis, o jo trūkumas sukelia migreną);
  • skydliaukės ir hipofizės funkcijų nepakankamumo reiškiniai;
  • silpnai jaučiamas maisto skonis. 

Kiek vitamino B reikia mūsų organizmui? 

Suaugusiam žmogui vitamino B paros norma – 2–3 mg. Vitamino B atsargos organizme nesikaupia, todėl jo būtina gauti su maistu. Gerokai daugiau vitamino B reikia dirbant sunkų fizinį darbą, intensyviai sportuojant, esant karštam orui, suvalgius daug angliavandenių turinčio maisto. Būtina įsidėmėti, jog B grupės vitaminus organizmui įsisavinti trukdo alkoholio vartojimas, rūkymas ir mažas skrandžio rūgštingumas.  

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+19
  • Geležies stokos mažakraujystė
  • Geležies stokos anemija
  • Vitaminai
  • Galvos svaigimas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Nuovargis
  • Mažakraujystė
  • Ekologiškos prekės
  • Vaistinės

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +13 / 0 +13
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 1 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 1 +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai? Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti... +17 / 0 +17
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija „Cukraus vartojimas kenkia žmogaus sveikatai“, „Cukraus gausu įvairiuose maisto produktuose“, „Būtina mažinti cukraus vartojimą“ – šias gydytojų ir dietologų kartojamas frazes mokame mintinai, tačiau, ar tikrai žinome, kad cukraus gausu ne tik saldainiuose, sausainiuose ar obuolių pyrage, bet ir salotų padaže... 1 +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15