B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Gruodžio 31, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+16
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų ir riebalų. Svarbu žinoti, jog B grupės vitaminai tirpsta vandenyje, todėl kiekvieną dieną reikia papildyti šių vitaminų atsargas. 

Šiandien žinoma apie 100 sveikatos sutrikimų, susijusių su B grupės vitaminų trūkumu, todėl gydytojai jau nebeišskiria kiekvieno iš šių vitaminų svarbos, o aiškina, jog visi B grupės vitaminai yra būtini gerai sveikatai palaikyti. B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai. 

„B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai.“ Vitaminų B1, B6 ir B12 svarba 

Norint pasiekti maksimalų efektą, būtina naudoti B grupės vitaminų derinius. B grupės vitaminų funkcijos glaudžiai susijusios viena su kita, todėl racionalu vartoti jų kompleksą. Pagrindiniai B grupės vitaminai: B1, B6, B12. 

Vitaminas B1 dalyvauja angliavandenių apykaitoje, perduodant nervinį impulsą raumenims, mažina acidozės reiškinius (kai parūgštėja kraujas ar kiti organizmo skysčiai) ir skatina normalų augimą. B6 vitaminas skatina hemoglobino gamybą, riebalų ir angliavandenių apykaitą bei dalyvauja kituose svarbiuose medžiagų apykaitos procesuose. B12 tipo vitaminas taip pat dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose, reguliuoja energijos kaupimą raumeniniame audinyje, kraujotakos procesus, taip pat dalyvauja ląstelių dalijimosi procese. 

Kokie požymiai rodo vitamino B trūkumą? 

Vitamino B gausu sardinėsePagrindiniai požymiai, rodantys, kad organizmui trūksta B grupės vitaminų, panašūs į anemijos (mažakraujystės): 

  • jaučiamas didelis nuovargis;
  • silpsta atmintis, sunku susikaupti, išlaikyti dėmesį (atminties, ypač įsiminimo procesai, yra priklausomi nuo B grupės vitaminų);
  • išbalusios lūpos, oda;
  • sumažėjęs energingumas;
  • dažnai trūksta oro;
  • liežuvio gleivinė yra pageltusi arba raudona, dilgčiojanti;
  • galūnių dilgčiojimas, nutirpimas;
  • vargina pykinimas, viduriavimas;
  • sutrikusi orientacija, regėjimo sutrikimai;
  • nemiga, neramus miegas;
  • šlapimo pūslės ir virškinimo sutrikimai;
  • galvos skausmai (galvos skausmus dažniausiai sukelia stresas, netinkama mityba, miego trūkumas; streso metu išauga vitamino B poreikis, o jo trūkumas sukelia migreną);
  • skydliaukės ir hipofizės funkcijų nepakankamumo reiškiniai;
  • silpnai jaučiamas maisto skonis. 

Kiek vitamino B reikia mūsų organizmui? 

Suaugusiam žmogui vitamino B paros norma – 2–3 mg. Vitamino B atsargos organizme nesikaupia, todėl jo būtina gauti su maistu. Gerokai daugiau vitamino B reikia dirbant sunkų fizinį darbą, intensyviai sportuojant, esant karštam orui, suvalgius daug angliavandenių turinčio maisto. Būtina įsidėmėti, jog B grupės vitaminus organizmui įsisavinti trukdo alkoholio vartojimas, rūkymas ir mažas skrandžio rūgštingumas.  

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+16
  • Geležies stokos mažakraujystė
  • Geležies stokos anemija
  • Vitaminai
  • Galvos svaigimas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Nuovargis
  • Mažakraujystė
  • Ekologiškos prekės
  • Vaistinės

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės?
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės? Vėlyvas pavasaris, vasara - laikas poilsiui, atsipalaidavimui. Šventinės dienos, atostogos, savaitgaliai dažniausiai praleidžiami gamtoje. Didesnių ir mažesnių miestų gyventojai žino vietas, kuriose galima pailsėti nuo miesto triukšmo, pasivaikščioti po mišką ar pasimaudyti vandens telkinyje. Ir, žinoma, surengti pikniką. +2 / 0 +2
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... +21 / 0 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +23 / -5 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15