Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo?

Rugsėjo 21, 2017 | L.Rimgailė
+14
Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo?

Rugsėjis – tai vienas iš pačių maloniausių mėnesių metuose. Būtent šiuo metų laiku gamta mums yra kaip niekada yra dosni: gardžiuojamės sode užaugusiais obuoliais, ruošiame žiemai atsargas ir konservuojame daržoves, renkame iš miško grybus...

Tiesa, ne visi grybai keliauja į stiklainėlius ir yra konservuojami. Dauguma iš mūsų juos suvalgome tuoj pat, vos tik parsinešame iš miško... Namai kaip mat prisipildo miško grybų kvapu ir štai – pati skaniausia vakarienė jau garuoja ant stalo. Tačiau suvalgius tokios vakarienės gali užklupti gana nemalonūs virškinimo sutrikimai...

 

Grybas – miško bei vitamino ir mikroelementų karalius

Jau nuo senų senovės žmonės rinkdavo ir valgydavo grybus. Tai maisto produktas, kuris yra išties naudingas žmogaus organizmui: grybuose gausu vandens, amino rūgščių, baltymų bei riebalinių medžiagų, kurios atlieka itin svarbią funkciją žmogaus organizme. Pavyzdžiui, grybuose randama riebalinė medžiaga lecitinas neleidžia kraujyje kauptis cholesteroliui.

Be viso to, grybai pasižymi fermentų gausa, kurie skaido riebalus, gliukogeną ir ląstelieną, grybuose yra daug vitamino B1, B2, D, PP, fosforo, angliavandenių ir mikroelementų – cinko, vario, geležies, magnio.

"Virškinimo procesas suvalgius šių miško gėrybių gali pasunkėti dėl to, jog grybų sudėtyje yra chitino – medžiagos, kurios žmogaus organizmas negali pasisavinti."

Tai, kokia bus grybo maistinė vertė, priklauso nuo jo rūšies. Yra išskiriamos keturios grybų kategorijos: pirmai kategorijai priklauso baravykai, trumai, rudmėsės, piengrybiai, antrai kategorijai – raudonviršiai, kazlėkai, lepšės, pievagrybiai, ūmėdės, trečiai – gudukai, voveraitės, kelmučiai, guotės, dirviniai pievagrybiai, ketvirtai - sviestinės plempės, pilkosios tauriabudės, tamprieji baravykai. Didžiausia maistine verte pasižymi pirmosios kategorijos grybai, mažiausia – ketvirtosios.

 

Kodėl grybai yra sunkiai virškinamas maisto produktas?

Atrodo, ką gi blogo gali padaryti tie grybai, kurie yra tokie sveiki ir maistingi? Bet reikėtų nepamiršti ir dar vieno svarbaus dalyko – grybai gana sunkiai virškinamas maisto produktas, padauginus jų gali atsirasti įvairūs virškinimo sutrikimai. Tokiu atveju, rekomenduojami virškinimo fermentai (pvz. Mezym).

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

"Nuo angliarūgštės ne tik kad nenumalšinsite troškulio, bet dar ir atsiras pilvo pūtimas, meteorizmas..."

Plačiau:

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

Virškinimo procesas suvalgius šių miško gėrybių gali pasunkėti dėl to, jog grybų sudėtyje yra chitino – medžiagos, kurios žmogaus organizmas negali pasisavinti. Štai dėl ko grybų yra nepatariama valgyti tiems, kurie serga kepenų ar skrandžio ligomis. 

 

Grybai: vieni marina, kiti – gydo

Dauguma žmonių žino, jog musmirė yra vienas iš pačių nuodingiausių grybų Vidurio Europoje. Šį nuodingą grybą nesunku atpažinti: raudona grybo kepurėlė, kuri yra su baltais taškeliais, tarsi iš tolo sako, jog geriau jau jos neliesti ir nedėti į savo pintinėlę.

Tačiau ar žinojote, jog musmirės buvo ne vien tik tie grybai, kuriuos žmonės spardydavo sau po kojomis? Ne, tikrai ne, musmirės viduramžiais buvo naudojamos kaip apsisaugojimo priemonė nuo musių. Griežinėliais suvilgytos musmirės buvo pavilgomos į pieną, pieno kvapas pritraukdavo muses, tačiau vos tik jos paragaudavo grybo, iškart žūdavo. Būtent dėl to šis grybas vėliau įgavo musmirės – nuodingo grybo pavadinimą.

O ar žinojote, jog Kinijoje yra auginama viena grybų rūšis, kuri pasižymi itin geromis gydomosiomis savybėmis. Tai – šiitake rūšies grybai, kurie yra auginami ant specialių medžių. Kinijoje iki šiol yra tikima, jog šios rūšies grybai gali būti puiki priemonė, kuri valo kraują ir padeda tiems, kurie serga viršutinių takų kvėpavimo ligomis.

Taigi, rinkite tik tuos grybus, kuriuos gerai pažįstate. Dažniausiai Lietuvoje yra painiojama blyškioji musmirė su pievagrybiais, žalsvoji musmirė su ūmėdėmis ar žaliuokėmis. Apsinuodyti galima ne tik nuo nuodingų grybų, bet ir nuo tų grybų, kurie yra seni, ištižę ar sukirmiję.

Jei suvalgius grybų atsirado pykinimas, pilvo skausmas, vėmimas, viduriavimas būtina kuo skubiau kreiptis į gydytoją.

 

+14
  • Nugaros skausmas
  • Galvos skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Pykinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +20 / 0 +20
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +18 / 0 +18
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16