Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik

Lapkričio 13, 2013 | Žavinta Kiliūtė
+29
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik

Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. Jau seniai žinoma, kad šokoladas kelia teigiamas emocijas, suteikia energijos ir padeda susikoncentruoti. Straipsnyje aptarsime juodojo šokolado naudą, apie kurią dar ne visi yra girdėję. 

Faktas nr. 1: juodasis šokoladas teigiamai veikia širdį

„... reguliarus šokolado vartojimas sumažina širdies ligomis sergančių žmonių mirties riziką iki 3 kartų. “ Medikai lyg susitarę skelbia, kad saldumynai nesveika: nuo jų ne tik genda dantys, auga svoris, bet ir kalkėja kraujagyslės, kurios gali sukelti įvairias širdies ligas. Tačiau juodasis šokoladas – kas kita. Tyrimų metu šveicarų mokslininkai priėjo prie išvados, kad juodojo šokolado nauda neaplenkia ir mūsų širdies. Saikingai vartojamas šokoladas sumažina širdies ir kraujagyslių ligų susirgimo tikimybę.

Šokolade esantis kakavos sviestas pastoja kelią aterosklerozei. Žmonių, kurie nedideliais kiekiais valgo juodąjį šokoladą, kraujo cirkuliacija spartesnė. Be to, akivaizdžiai sumažėja trombų susidarymo galimybė. Moksliniai tyrimai atskleidė, kad reguliarus šokolado vartojimas sumažina širdies ligomis sergančių žmonių mirties riziką iki 3 kartų.  

Faktas nr. 2: juodasis šokoladas mažina tikimybę susirgti onkologinėmis ligomis

Vėžys – neabejotinai viena didžiausių Dievo rykščių žmonijai. Žinoma, šokoladas negali išgydyti vėžinių susirgimų, tačiau moksliniai tyrimai parodė, kad juodajame šokolade gausu flavonoidų, mažinančių trombozės ir kolorektalinio vėžio susirgimo riziką. Specialistai teigia, kad juodasis kartusis šokoladas mažina ir odos vėžio riziką. Tačiau reikia nepamiršti, jog šiomis savybėmis pasižymi tik juodasis kartusis šokoladas. 

Faktas nr. 3: juodasis šokoladas – jaunystės eliksyras

Didžiosios Britanijos mokslininkų atlikti tyrimai atskleidė, kad nedidelėmis porcijomis reguliariai vartojamas juodasis šokoladas apsaugo odą nuo neigiamų ultravioletinių saulės spindulių poveikio. Niekam ne paslaptis, kad saulės vonios sendina odą ir skatina raukšlių atsiradimą. Juodojo šokolado nauda neabejotina – jo pupelėse gausu antioksidantų, kurie lėtina odos senėjimą ir mažina odos vėžio atsiradimo tikimybę. Tad dalį brangiai kainuojančių preparatų nuo odos senėjimo galite keisti reguliariu juodojo šokolado vartojimu.

Faktas nr. 4: juodasis šokoladas saugo dantis nuo karieso

Saldumynai ir sveiki dantys – du nesuderinami dalykai, tačiau juodajame šokolade gausu kalcio, kuris reikalingas, kad dantys ir kaulai būtų tvirti ir sveiki. Be to, šokolade esantis taninas turi ir antibakterinių savybių, kurios neleidžia susidaryti dantų apnašoms, o floridas stiprina dantų emalį.

Faktas nr. 5: juodasis šokoladas – natūralus afrodiziakas

Kartais galima išgirsti moteris juokaujant, kad gabalėlis šokolado geriau nei orgazmas. Dalis tiesos tame yra. Mokslininkai teigia, kad juodasis šokoladas daro įtaką seksualumą keliantiems pojūčiams ir veikia kaip natūralus afrodiziakas. Taip pat tai puiki priemonė, gerinanti moterų savijautą mėnesinių dienomis.

Taigi juodojo šokolado nauda neabejotina. Mokslininkai atranda vis daugiau teigiamų šokolado savybių. Štai ne per seniausiai vieni specialistai nustatė, kad šokoladas  padeda kovoti su chronišku nuovargiu. Oksfordo universiteto mokslininkai atskleidė, kad juodasis kartusis šokoladas teigiamai veikia žmogaus atmintį. O Italijos specialistai ištyrė, kad reguliariai nedidelėmis dozėmis vartojamas šokoladas gydo uždegimus, kurie susiję su širdies ir kraujotakos sutrikimais.

Jei kamuoja miego sutrikimai, pasidėkite prie lovos juodojo šokolado gabalėlį. Kankinant nemigai jis atstos migdomuosius vaistus. Tiesa, atminkite, kad juodasis šokoladas – gana kaloringas. Tad norėdami įsisavinti visas gerąsias šokolado savybes ir išlaikyti gražias kūno linijas, nepiktnaudžiaukite juo. Dietologai per dieną rekomenduoja suvalgyti ne daugiau kaip 1–2 gabalėlius juodojo šokolado.

+29
  • Širdies ir kraujagyslių ligos
  • Dantų kariesas
  • Juodasis šokoladas
  • Šokoladas
  • Gerina širdies darbą
  • Nuovargis
  • Širdies ligos
  • Kardiologai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui Fermentai (arba enzimai) - tai baltyminiai katalizatoriai, kurie stiprina organizmo cheminių reakcijų eigą. Galima teigti, kad fermentai susideda iš energija užtaisytų baltyminių transportuotojų, panašiai kaip baterijos elementai sudaryti iš elektrine energija pakrautų metalinių plokštelių. Gali netrūkti vitaminų, mineralų,... +12 / 0 +12
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... +22 / 0 +22
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +21 / 0 +21
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +35 / -17 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15