Kaip išvengti cukraus atakos?

Gruodžio 30, 2016 | L. Rimgailė
+7
Kaip išvengti cukraus atakos?

Cukrus, cukrus, visur cukrus....taip kiekvieną dieną pasitinkame su dideliu rūpesčiu, mat net ir patys nekalčiausi kasdieniniai produktai, tokie kaip duona ar dešra, pasirodo, turi cukraus. Tai kaip gi išvengti tos cukraus atakos, kuri puola mus kiekvieną dieną, vos tik dedame to nekalto maisto kąsnį į burną?

Vaikai, cukrus ir jų sveikata

Mergaitė mėgo šypsotis, tiesa, iki to laiko, kol mokykloje vienas berniukas jos neužgavo ir nepasakė, jog ji – bedantė. Dantys mergaitei sugedo ne todėl, kad ji jų neprižiūrėjo, ne – ji tiesiog mėgo saldainius. Ji mėgo, o tėvai – nekontroliavo. Taip mergaitės burnoje sugedo priekiniai dantukai, gydytojas pasiūlė juos išrauti...

Cukraus žala vaikams yra didžiulė. Mažieji, kurie itin mėgsta saldainius, neišvengiamai tapo priklausomi nuo cukraus. Cukraus yra net ir tuose maisto produktuose, kurie yra rekomenduojami ir laikomi sveikais. Pavyzdžiui, parduotuvėje parduodamos sultys, pasirodo, nėra jau toks sveikas produktas: jose gausu cukraus, pridėtinio, o ne natūralaus, tad geriausia gerti tik šviežiai spaustas sultis, kuriose bus fruktozės – natūralaus cukraus iš vaisų.

Anglijoje atlikti tyrimai rodo, jog vidutiniškai per metus britas vaikas sunaudoja apie 22 kg cukraus. Tokie skaičiai – tai tris kartus didesni, nei rekomenduojama cukraus norma. Visa tai  išties glumina ir verčia susimąstyti, ką daryti, kad vaikai su maistu gautų kuo mažiau to pridėtinio cukraus?

Vaikai iki penkių metų neturėtų suvartoti daugiau nei 19 gramų cukraus per dieną, o kiek jie suvartoja dabar?

Cukrus -  baltoji mirtis?

Sakoma, kad cukrus – tai šio amžiaus baltoji mirtis. Sunku išvengti cukraus – jo galima rasti įvairiuose maisto produktuose.  

Cukrus sumažina insulino jautrumą – žmogus gali susirgti II tipo cukriniu diabetu. II tipo cukriniu diabetu serga daugybė žmonių. Taip yra todėl, kad cukrus tapo mūsų kasdienybė, valgome produktus net neįtardami, kad juose yra daugybė cukraus.

"Anglijoje atlikti tyrimai rodo, jog vidutiniškai per metus britas vaikas sunaudoja apie 22 kg cukraus. "

Per didelis cukraus kiekis organizme sutrikdo mineralų ir hormonų balansą, išplauna iš kaulų kalcį, skatina blogojo cholesterolio gamybą ir sumažina gerojo cholesterolio kiekį.

Cukrus ilgainiui gali sukelti autoimunines ligas, tokias kaip artritas, astma, išsėtinė sklerozė, pakenkti regėjimui, silpninti imuninę sistemą, skatinti alergiją, pagaliau tai viena iš danties ėduonies priežasčių.

Keletas patarimų, kurie padės sumažinti cukraus suvartojimą

  • Vietoj saldžių dribsnių rinkitės paprastus. Juose daug mažiau cukraus, įvairių pridėtinių medžiagų, vadinasi, jie ir sveikesni.
  • Venkite naudoti jogurtus su skoniais – jie pripildyti cukraus, tad naudos iš jų mažai. Jei norite jogurto, rinkitės paprastą, beskonį, graikišką jogurtą.
  • Vietoj sulčių ir įvairių kitų gazuotų gėrimų įpraskite gerti vandenį. Itin daug cukraus yra pačiuose populiariausiose gazuotose gėrimuose, pavyzdžiui, skardinė „Coca Colos“  turi 35 gramus cukraus – beveik dvigubai didesnę rekomenduojamą dienos normą.
  • Vietoj saldainių, rinkitės saldžius vaisius (bananus, vynuoges). Juose esanti fruktozė suteikia energijos, nekenkia taip, kaip cukrus. Tiesa, vaisius patartina valgyti pirmoje dienos pusėje  - tokiu būdu sudeginsite nereikalingas kalorijas ir nepriaugsite svorio.
  • Įpraskite kavą gerti be cukraus, dėti jo mažiau į įvairius kepinius. Mažinant cukraus vartojimą jums gali atsirasti galvos skausmas – neišsigąskite: tai organizmo atsakas į gyvenimą be cukraus arba jo mažesnį kiekį.

 

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

„... išgėrus vos 2 L tokių gėrimų viršijama visos savaitės maksimali rekomenduojama cukraus norma.“

Plačiau:

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

Fruktozė, gliukozė, agavų sirupas – visi tokie ir panašūs cukraus pavadinimai ant etikečių rodo, kad tai cukrus, kurio didelis kiekis atsiradęs mūsų organizme gali sukelti nemenkų sveikatos problemų. Tad, ar mums jo išties reikia tiek daug?

+7
  • Cukrinis diabetas
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Cukrus

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui Fermentai (arba enzimai) - tai baltyminiai katalizatoriai, kurie stiprina organizmo cheminių reakcijų eigą. Galima teigti, kad fermentai susideda iš energija užtaisytų baltyminių transportuotojų, panašiai kaip baterijos elementai sudaryti iš elektrine energija pakrautų metalinių plokštelių. Gali netrūkti vitaminų, mineralų,... +12 / 0 +12
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +23 / -5 +18
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija „Cukraus vartojimas kenkia žmogaus sveikatai“, „Cukraus gausu įvairiuose maisto produktuose“, „Būtina mažinti cukraus vartojimą“ – šias gydytojų ir dietologų kartojamas frazes mokame mintinai, tačiau, ar tikrai žinome, kad cukraus gausu ne tik saldainiuose, sausainiuose ar obuolių pyrage, bet ir salotų padaže... +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15