Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Balandžio 18, 2014 | Aliona Aleksandrovič
+18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo sukelia rimtų negalavimų. Persivalgymas gali sutrikdyti virškinimo trakto, kepenų ir tulžies organų veiklą, sukelti tokių negalavimų kaip skydliaukės disfunkcija, hipertenzija, distonija, gastritas, opaligė, netgi sąnarių ligos. 

Dažnai manoma, kad retkarčiais persivalgyti nėra pavojinga. Tačiau netgi vienkartinis didelio maisto kiekio suvartojimas gali išprovokuoti gastritą. O angliavandenių perteklius didina cukraus kiekį kraujyje ‒ tai gali sukelti diabetą. Riebalų (ypač gyvulinės kilmės) perteklius turi įtakos cholesterolio kiekiui. Piktnaudžiavimas baltymais apsunkina inkstų ir nervų sistemos darbą, kurio silpniausios pasekmės gali būti nemiga, patinimas. Be to, svarbu atminti, jog vienkartinis persivalgymas gali tapti pavojingu įpročiu, sukelsiančiu rimtų problemų. 

Kaip išvengti šventinio persivalgymo?

Venkite silkės patiekalųŽinoma, paprasčiau būtų išvengti besaikio maisto vartojimo nei pašalinti to vartojimo sukeltas pasekmes. Tačiau ne visada žinome, kaip ir iš kokių produktų yra pagamintas valgomas patiekalas. Jei lankotės svečiuose arba restorane, sužinoti maisto kaloringumo ir sudėties beveik neįmanoma (nebent elgtumėtės netaktiškai). 

Tačiau jei rengiate šventę patys, galite paruošti specialių patiekalų, kurių gaminimui bus panaudota kiek įmanoma mažiau prieskonių, žolelių ir druskos, nes prieskoniai didina apetitą ir skatina valgyti milžiniškomis porcijomis. Prieskoniai ir druska ‒ tai natūralūs aromato ir skonio stiprikliai, slopinantys saiko jausmą. 

Reikėtų vengti ir pikantiškų maisto produktų: 

  • silkės,
  • konservuotų ir marinuotų daržovių,
  • adžikos (armėniško prieskonių mišinio),
  • aštrių padažų. 

Svarbu sekti valgomo maisto kiekį ‒ porcija turėtų tilpti į delną. O pertrauka tarp maisto vartojimo turi būti ne trumpesnė nei 2 val. Rekomenduojama nepiktnaudžiauti skysčiais: geriau vartoti nesaldintus gėrimus, šviežias sultis. Gaminant salotas majonezą pakeiskite aliejumi arba mažo riebumo grietine. 

Jei kvietimą į svečius gavote iš anksto ir skundžiatės sutrikusia kepenų veikla, galite savo kūną paruošti didesniam maisto kiekio suvartojimui (tikėtina, kad vis tiek suvalgysite šiek tiek daugiau nei įprastai). Prieš dvi savaites iki šventės galite pradėti vartoti atkuriamuosius, kepenų veiklą stimuliuojančius preparatus, tai padės išvengti rimtų, su žarnyno ligomis susijusių problemų. 

Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes po švenčių? 

Galbūt išvengti persivalgymo yra lengviau, tačiau vienetai gali atsispirti tokiai pagundai. Po persivalgymo patariama užsiimti fizine veikla: tai gali būti ilgi pasivaikščiojimai, šokiai, baseino lankymas. Fizinis aktyvumas persivalgymo poveikį mažina efektyviausiai. 

Taip pat pajutus rimtų persivalgymo sukeltų sutrikimų rekomenduojama vartoti fermentų pagrindu sukurtų medikamentų, kurie pagreitina virškinimą. Nepamirškite dėl vaisto vartojimo ir jo sukeliamo poveikio pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku. 

Gana dažna nuomonė, kad po persivalgymo privaloma daryti iškrovos dieną arba laikytis griežtos dietos. Toks mąstymas ‒ klaidingas. Persivalgymas savaime organizmui sukelia stresą, o griežta dieta gali dar labiau pabloginti sveikatą. Tad pirmosiomis dienomis po švenčių mityba turėtų būti reguliari ir teisinga: 

  • stebėkite maisto kokybę ir kiekį,
  • venkite riebalų,
  • skaičiuokite baltymų ir angliavandenių kiekį,
  • vartokite kuo mažiau druskos. 

Tik praėjus savaitei ar ilgesniam laiko tarpui, jei jausite tokį poreikį, galėsite pradėti laikytis dietos, kuri neturėtų trukti ilgiau nei tris dienas. 

Persivalgymas organizmui sukelia didelį stresą. O stresas dažnai lemia sveikatos negalavimų atsiradimą. Tik patys galime stebėti ir reguliuoti savo mitybą, o tai reiškia, kad galime valdyti ir savo organizmo sveikatą. Tad pasistenkime nepersivalgyti!

+18
  • Virškinimo organų ligos
  • Nutukimas
  • Bulimija
  • Sveika mityba
  • Opaligė
  • Kepenų ligos
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Dietologai
  • Persivalgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės?
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės? Vėlyvas pavasaris, vasara - laikas poilsiui, atsipalaidavimui. Šventinės dienos, atostogos, savaitgaliai dažniausiai praleidžiami gamtoje. Didesnių ir mažesnių miestų gyventojai žino vietas, kuriose galima pailsėti nuo miesto triukšmo, pasivaikščioti po mišką ar pasimaudyti vandens telkinyje. Ir, žinoma, surengti pikniką. +2 / 0 +2
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... +21 / 0 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +23 / -5 +18
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15