Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Rugpjūčio 20, 2016 | L.Rimgailė
+28
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes galime sau padėti daug labiau, nei mums atrodo... Šaukštelis sėlenų, riekelė rupios duonos ir sauja riešutų gali atstoti tabletę, kurią dėl netinkamos mitybos dažnai tenka imti ir gerti...

Skaidulos – kas jos?

Kas yra skaidulos, tikriausiai, net nereikia sakyti. Tiems, kas primiršo, galima priminti ir pasakyti, kad skaidulos, tai – augalinės kilmės medžiagos, netirpstančios virškinimo proceso metu, jas daugiausiai sudaro angliavandeniai.

Niekam ne paslaptis, jog į savo kasdieninės mitybos racioną dauguma žmonių įtraukia rupiai maltų miltų duonos, avižų, įvairių vaisių ir daržovių. Šaunuoliai, jie tikrai gerai daro, nes savo mitybos racioną praturtina ne tik skaniu, bet ir sveikatai naudingu maistu.

"Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g."

Riešutų, spanguolių, dribsnių, braškių, pupelių, lapinių daržovių, pomidorų, bananų, avižų ar net šokolado turėtų nebijoti valgyti tie, kas nori su maistu gauti skaidulinių medžiagų.

Sėlenos – dar vienas skaidulų šaltinis. Nedideli sėlenų kiekiai gali būti dedami tiesiog tiesiai į maistą, norint ne tik jį paskaninti, bet ir padidinti jame skaidulinių medžiagų kiekį. Štai kodėl viena iš labiausiai pasaulyje ir Lietuvoje paplitusių dietų  - „Dukano dieta“, taip pat į dietos valgiaraštį įtraukia sėlenas. Ir ne be reikalo, nes yra žinoma, jog skaidulinių medžiagų turintis maistas ne tik turi mažai kalorijų, suteikia sotumo jausmą,  bet ir yra ilgiau virškinamas.

Užkietėję viduriai gali būti vienas iš ženklų, kad jums reikia valgyti daugiau skaidulinio maisto

Jei jaučiate ir matote, jog užkietėję viduriai jus ištisai pradėjo varginti, vertėtų susimąstyti, ar tik dėl to nebus kaltas per mažas išgeriamų skysčių kiekis ir skaidulinio maisto trūkumas jūsų organizme. Taigi, norėdami išvengti užkietėjusių vidurių, gerkite daugiau skysčių ir nepamirškite valgyti skaidulinio maisto – jie tikrai gali padėti kovoje su užkietėjusiais viduriais. O užkietėjusius vidurius privaloma gydyti: negydomi užkietėję viduriai gali išprovokuoti divertikuliozę ir hemorojų.

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

"95 proc. agurkų masės sudaro vanduo, tad jie pasižymi detoksikuojančiu poveikiu, padeda pasišalinti toksinėms medžiagoms."

Plačiau:

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

Tačiau skaidulų nereikėtų ir padauginti. Juk yra sakoma, kad kas per daug, tas – nesveika. Ir tai grynų gryniausia tiesa. Žmonės, kurie padaugina skaidulinio maisto gali tikėti susilaukti ir neigiamo poveikio. Pilvo pūtimas bei pilnumo, sotumo jausmas – tai vieni iš požymių, kurie rodo, jog jūsų mitybos racione skaidulų yra per daug. Jei nuolat valgysite per daug skaidulų turinčio maisto, rizikuojate sutrikdyti kai kurių maistinių medžiagų – cinko, magnio, jodo, kalcio – įsisavinimą į jūsų organizmą.

Trys priežastys, kodėl reikėtų valgyti skaidulų turinčio maisto

Skaidulos skatina žarnyno veiklą, taip pat stabilizuoja bei valo plonąsias ir storąsias žarnas. Jos skatina ir gerina žarnyno veiklą labai paprastai – minkština virškinimo atliekas, kurios kaupiasi mūsų skrandyje. Norite sumažinti žarnyno vėžio riziką? Vartokite pakankamai skaidulų turinčio maisto.

Neleidžia staigiai padidėti gliukozės kiekiui kraujuje. Taip yra todėl, kad skaidulos lėtina maistinių medžiagų įsisavinimą. Vadinasi, skaidulų reikėtų valgyti tiems, kurių šeimoje yra žmonių sergančių diabetu. Kaip prevencinė priemonė nuo antro tipo cukrinio diabeto skaidulos turėtų būti valgomos kasdien.

Tirpios skaidulos saugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo. Tad į savo kasdieninės mitybos racioną būtinai įtraukite avižų, pupelių, žirnelių, vaisių, pomidorų, nes tirpdamos vandenyje šis skaidulinis maistas suformuoja į gelį panašią masę, kuri apsaugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo.

Kiek skaidulų rekomenduojama suvartoti per dieną?

Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g.  skaidulų, o vaikams pakaktų ir 10 g., tad drąsiai į savo mitybos racioną įtraukite skaidulinį maistą ir pamatysite, kaip tapsite ne tik sveikesni, bet ir energingesni.

+28
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Maisto papildai
  • Maisto kramtymas
  • Vitaminas D
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... +22 / 0 +22
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +40 / -19 +21
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17
10 maisto produktų jaunystei išsaugoti
10 maisto produktų jaunystei išsaugoti Daugybę grožio problemų galite išspręsti tiesiog rinkdamiesi tinkamą maistą. Būtent – teisinga mityba ne tik padailina liemenį ir pagerina imuninės sistemos veiklą, bet ir puoselėja išvaizdą: lygina raukšles, suteikia spindesio plaukams, sustiprina nagus. „Mityba turi tiesioginės įtakos išvaizdai – kaip atrodote kasdien... +15 / 0 +15