Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Rugpjūčio 20, 2016 | L.Rimgailė
+29
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes galime sau padėti daug labiau, nei mums atrodo... Šaukštelis sėlenų, riekelė rupios duonos ir sauja riešutų gali atstoti tabletę, kurią dėl netinkamos mitybos dažnai tenka imti ir gerti...

Skaidulos – kas jos?

Kas yra skaidulos, tikriausiai, net nereikia sakyti. Tiems, kas primiršo, galima priminti ir pasakyti, kad skaidulos, tai – augalinės kilmės medžiagos, netirpstančios virškinimo proceso metu, jas daugiausiai sudaro angliavandeniai.

Niekam ne paslaptis, jog į savo kasdieninės mitybos racioną dauguma žmonių įtraukia rupiai maltų miltų duonos, avižų, įvairių vaisių ir daržovių. Šaunuoliai, jie tikrai gerai daro, nes savo mitybos racioną praturtina ne tik skaniu, bet ir sveikatai naudingu maistu.

"Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g."

Riešutų, spanguolių, dribsnių, braškių, pupelių, lapinių daržovių, pomidorų, bananų, avižų ar net šokolado turėtų nebijoti valgyti tie, kas nori su maistu gauti skaidulinių medžiagų.

Sėlenos – dar vienas skaidulų šaltinis. Nedideli sėlenų kiekiai gali būti dedami tiesiog tiesiai į maistą, norint ne tik jį paskaninti, bet ir padidinti jame skaidulinių medžiagų kiekį. Štai kodėl viena iš labiausiai pasaulyje ir Lietuvoje paplitusių dietų  - „Dukano dieta“, taip pat į dietos valgiaraštį įtraukia sėlenas. Ir ne be reikalo, nes yra žinoma, jog skaidulinių medžiagų turintis maistas ne tik turi mažai kalorijų, suteikia sotumo jausmą,  bet ir yra ilgiau virškinamas.

Užkietėję viduriai gali būti vienas iš ženklų, kad jums reikia valgyti daugiau skaidulinio maisto

Jei jaučiate ir matote, jog užkietėję viduriai jus ištisai pradėjo varginti, vertėtų susimąstyti, ar tik dėl to nebus kaltas per mažas išgeriamų skysčių kiekis ir skaidulinio maisto trūkumas jūsų organizme. Taigi, norėdami išvengti užkietėjusių vidurių, gerkite daugiau skysčių ir nepamirškite valgyti skaidulinio maisto – jie tikrai gali padėti kovoje su užkietėjusiais viduriais. O užkietėjusius vidurius privaloma gydyti: negydomi užkietėję viduriai gali išprovokuoti divertikuliozę ir hemorojų.

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

"95 proc. agurkų masės sudaro vanduo, tad jie pasižymi detoksikuojančiu poveikiu, padeda pasišalinti toksinėms medžiagoms."

Plačiau:

Kodėl vasarą svarbu mėgautis daržovėmis ir uogomis?

Tačiau skaidulų nereikėtų ir padauginti. Juk yra sakoma, kad kas per daug, tas – nesveika. Ir tai grynų gryniausia tiesa. Žmonės, kurie padaugina skaidulinio maisto gali tikėti susilaukti ir neigiamo poveikio. Pilvo pūtimas bei pilnumo, sotumo jausmas – tai vieni iš požymių, kurie rodo, jog jūsų mitybos racione skaidulų yra per daug. Jei nuolat valgysite per daug skaidulų turinčio maisto, rizikuojate sutrikdyti kai kurių maistinių medžiagų – cinko, magnio, jodo, kalcio – įsisavinimą į jūsų organizmą.

Trys priežastys, kodėl reikėtų valgyti skaidulų turinčio maisto

Skaidulos skatina žarnyno veiklą, taip pat stabilizuoja bei valo plonąsias ir storąsias žarnas. Jos skatina ir gerina žarnyno veiklą labai paprastai – minkština virškinimo atliekas, kurios kaupiasi mūsų skrandyje. Norite sumažinti žarnyno vėžio riziką? Vartokite pakankamai skaidulų turinčio maisto.

Neleidžia staigiai padidėti gliukozės kiekiui kraujuje. Taip yra todėl, kad skaidulos lėtina maistinių medžiagų įsisavinimą. Vadinasi, skaidulų reikėtų valgyti tiems, kurių šeimoje yra žmonių sergančių diabetu. Kaip prevencinė priemonė nuo antro tipo cukrinio diabeto skaidulos turėtų būti valgomos kasdien.

Tirpios skaidulos saugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo. Tad į savo kasdieninės mitybos racioną būtinai įtraukite avižų, pupelių, žirnelių, vaisių, pomidorų, nes tirpdamos vandenyje šis skaidulinis maistas suformuoja į gelį panašią masę, kuri apsaugo nuo cholesterolio kiekio padidėjimo.

Kiek skaidulų rekomenduojama suvartoti per dieną?

Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g.  skaidulų, o vaikams pakaktų ir 10 g., tad drąsiai į savo mitybos racioną įtraukite skaidulinį maistą ir pamatysite, kaip tapsite ne tik sveikesni, bet ir energingesni.

+29
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Maisto papildai
  • Maisto kramtymas
  • Vitaminas D
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės?
Ruošiatės piknikui? Kokios pagrindinės taisyklės? Vėlyvas pavasaris, vasara - laikas poilsiui, atsipalaidavimui. Šventinės dienos, atostogos, savaitgaliai dažniausiai praleidžiami gamtoje. Didesnių ir mažesnių miestų gyventojai žino vietas, kuriose galima pailsėti nuo miesto triukšmo, pasivaikščioti po mišką ar pasimaudyti vandens telkinyje. Ir, žinoma, surengti pikniką. +2 / 0 +2
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +21 / 0 +21
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15