Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“

Lapkričio 14, 2014 | Dainora Žalpytė
+39
1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“

„Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos mieste Stambule. Lėtai gurkšnodamas turkišką arbatą, kuri čia vadinama „Čay“, vaikinas entuziastingai kalba apie Turkijos kulinarinį paveldą ir su šypsena užsimena, kad už maistą daug svarbiau tai, su kuo juo daliniesi. 

Kokie yra tradiciniai turkiški pusryčiai? 

Pusryčiai turkams pats svarbiausias dienos maistas. Tradicinius pusryčius sudaro daugiau kaip penkiolika skirtingų produktų ir patiekalų: 

  • kepti kiaušiniai,
  • įvairių rūšių sūriai,
  • pomidorai,
  • cukinijos,
  • alyvuogės,
  • paprikos,
  • įvairios užtepėlės ir džemai,
  • bandelės ir šviesi duona,
  • turkiškas kumpis,
  • sviestas,
  • bulvės... ir arbata, žinoma! 

Visa tai patiekiama vienu metu atskirose lėkštutėse. Be abejo, kasdien negalime praleisti poros valandų prie gausaus pusryčių stalo, bet savaitgaliais visuomet tuo mėgaujamės. Darbo dienomis, kai tenka skubėti į paskaitas, pusryčiams pakanka ir arbatos su riestainio formos šviežiu kepiniu, kuris vadinamas Simit. 

Turkiška arbata ir riestainiai „Simit“

Ką dažniausiai renkatės pietums? Kur turkai pietauja: darbe, restorane ar namuose? 

Dažniausiai turkai pietauja kavinėse arba valgyklose. Į darbą neštis namuose gamintą maistą nėra įprasta. Per pietus dažniausiai valgome sriubą (populiariausios – trinta pomidorų, lęšių ir vištienos), ryžius, salotas ir desertą. Baltos duonos sumuštinis su vištiena, vadinamas Chicken doner, – pats populiariausias pietaujančiųjų greitasis maistas Turkijoje. Populiaresnis net už mėsainius ir gruzdintas bulvytes! 

Kaip atrodo turkiška vakarienė? 

Vakarienė turi gan griežtas taisykles – ją privalu valgyti namie su šeima. Jei šeimos narys negali dalyvauti vakarienėje, tam visada būna rimta priežastis. Manome, jog vakarienės stalas suburia visą šeimą, kuomet artimieji dalijasi džiaugsmais, nuotykiais ar rūpesčiais. Beje, turime ir sėdėjimo už stalo taisyklių: vyriausias šeimos narys visuomet sėda už stalo galo, be jo vakarienė niekuomet neprasideda. 

Turkiška kava įprastai geriama tik po pietųKoks populiariausias turkiškas gėrimas? 

Arbata. Mūsų arbata nepaprasta: ji išsiskiria ypatingu paruošimo būdu, yra geriama iš specialių mažų stiklinių puodelių. Didžiuojamės ir savo turkiška kava, tačiau niekas jos negeria per pusryčius, nebent po pietų. 

Kokie yra turkiški mitybos įpročiai? Daugelis mano, kad jūsų tradicinis maistas – per riebus, per kaloringas. 

Sunku apibūdinti bendrus visos tautos mitybos įpročius, jie priklauso nuo geografinės padėties. Vidurio Turkijoje ir pietinėje jos dalyje žmonės maitinasi visiškai skirtingai. Manau, kad turkų mitybos įpročiai teisingi: niekuomet nepraleidžiame pusryčių, valgome tris kartus per dieną, geriame daug vandens ir nepiktnaudžiaujame alkoholiu, nes mūsų šalyje jis itin brangus. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+39
1
  • Sveika mityba
  • Mitybos įpročiai
  • Patiekalai
  • Dietologai

Susiję straipsniai

  • informatyvu / 2017-05-24 18:57:13

    puikus ir idomus straipsnis :)

Siųsk savo nuomonę
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 2 +36 / 0 +36
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 3 +34 / -4 +30
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / 0 +22
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 3 +21 / 0 +21
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +37 / -18 +19
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai? Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti... +17 / 0 +17
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija „Cukraus vartojimas kenkia žmogaus sveikatai“, „Cukraus gausu įvairiuose maisto produktuose“, „Būtina mažinti cukraus vartojimą“ – šias gydytojų ir dietologų kartojamas frazes mokame mintinai, tačiau, ar tikrai žinome, kad cukraus gausu ne tik saldainiuose, sausainiuose ar obuolių pyrage, bet ir salotų padaže... 1 +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15