Vandens gydomoji galia

Rugsėjo 19, 2014 | Simona Gervickaitė
+19
7
Vandens gydomoji galia

Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent kelias stiklines vandens per dieną. Vis dėlto šis kiekis nėra pakankamas. Klausiate, kodėl turėčiau gerti daugiau vandens ir kodėl būtent vandenį? Atsakymus rasite straipsnyje. 

Per dieną žmogus praranda apie 3‒4 litrus vandens, kurį organizmas pašalina kartu su prakaitu, šlapimu, iškvepiamu oru ir ekskrementais. Norint užtikrinti sklandžią organizmo veiklą, prarastą vandenį reikėtų susigrąžinti per maistą ir gėrimus. 

Reikiamo organizmui vandens kiekio apskaičiavimas 

Apskaičiuoti vandens kiekį, reikalingą individualiam organizmui kasdien, galima naudojantis tokia formule: savo svorį padauginkite iš 0,03 (30 ml yra optimalus vandens kiekis, rekomenduojamas 1 kg kūno svorio). Gautas skaičius yra reikalingas išgerti vanduo litrais per dieną. Formulė atrodytų taip: 

Jūsų svoris (kg) x 0,03 = reikiamas išgerti vandens kiekis per dieną (l) 

Pavyzdžiui, jei jūsų svoris 80 kg, tuomet per dieną jums rekomenduojama išgerti apie 2,4 l vandens. Intensyviai sportuojant ar esant dideliems karščiams, šis kiekis turėtų būti didesnis. 

Vandens nederėtų pakeisti kava ar arbataAr galima vandenį pakeisti kitais gėrimais? 

Mūsų kūnas pritaikytas numalšinti troškulį švariu, natūraliu vandeniu. Dalį vandens gauname kartu su maistu, tačiau yra gėrimų, kurie neatstato vandens pusiausvyros organizme ar net kenkia sveikatai. Pavyzdžiui, gaivieji ir gazuoti gėrimai neretai yra prisotinti cukraus, į juos pridėta dažiklių ir skonio stipriklių, taigi jų turėtume vengti. Nors kava, arbata ir gaivieji gėrimai gaminami vandens pagrindu, tačiau juose esantys diuretikai iš kūno ištraukia vandenį ir taip tik padidina dehidrataciją. Jais rekomenduotina pasimėgauti retkarčiais, o kasdien turėtumėte gerti vandenį. 

Norėdami gyventi sveikai ir užsitikrinti senatvę be sunkių ligų, vandens gėrimą turėtumėte paversti rutinine praktika ir teikti jam pirmenybę iš visų kitų gėrimų. Galite pradėti nuo paprasto dalyko: rankinėje ar kuprinėje visuomet turėkite buteliuką švaraus vandens ir karts nuo karto jo atsigerkite. 

Ar galima perdozuoti vandens? 

Intensyviai sportuojant kepenys negali pašalinti vandens pertekliaus, todėl šis vanduo patenka į kūno ląsteles, taip pat ir į smegenų ląsteles. Rezultatas gali būti mirtinas. Dėl šios priežasties sportininkai turėtų apskaičiuoti, kiek vandens jiems reikia išgerti. Tai jie gali padaryti pasisverdami prieš ir po treniruočių ir įvertindami, kiek vandens sportuodami prarado, taigi, kiek jo turėtų susigrąžinti gerdami vandenį (kartu su druskomis). 

Atlikti tyrimai parodė, kad 13 % bėgikų geria per daug vandens, kas lemia druskų netekimą, taigi pernelyg mažą natrio koncentraciją kraujyje. Tokia organizmo būklė verčia žmones jaustis labai blogai ir gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų. Geriant pernelyg daug vandens, išplaunamos druskos ir kiti mikroelementai. Tad norėdami jaustis sveikai, turime subalansuoti išgeriamo vandens ir druskų kiekį. Dėl to intensyviai sportuojantiesiems rekomenduojama gerti mineralais ir druskomis prisotintą vandenį. 

Mineralinės medžiagos maisto produktuose. Jų stoka ir perteklius

„Natrio trūkumas sutrikdo skysčių balansą organizme. Dėl natrio pertekliaus organizme gali atsirasti per daug vandens, padidėti kraujospūdis.“

Plačiau apie mineralinių medžiagų perteklių ir trūkumą skaitykite čia:
Mineralinės medžiagos maisto produktuose. Jų stoka ir perteklius » 

Koks vanduo geriausias? 

„Aplinkos ministerijos duomenimis, Lietuvoje vanduo iš čiaupo yra švarus ir kokybiškas.“ Aplinkos ministerijos duomenimis, Lietuvoje vanduo iš čiaupo yra švarus ir kokybiškas. Tai pigiausias ir prieinamiausias vanduo daugeliui Lietuvos gyventojų. Tiesa, priklausomai nuo vamzdžių senumo, gyventojus šis vanduo gali pasiekti ir nebe pačios aukščiausios kokybės. Tokiu atveju reikia arba pakeisti vamzdžius, arba ieškoti kitų alternatyvų. Viena iš jų ‒ vanduo buteliuose. 

Lietuvoje parduotuvėse parduodamas vanduo dažniausiai išgaunamas iš giluminių gręžinių arba iš šaltinių, taigi yra laikomas sveiku dėl jame esančių mineralų. Visgi šio vandens pakavimui išnaudojama labai daug resursų, todėl tai sulaukia neigiamos aplinkosaugininkų reakcijos. 

Dar viena galimybė ‒ gerti tą patį vandenį iš čiaupo, tačiau specialiai apvalytą. Vienas iš vandens valymo būdų ‒ vandens virinimas. Vis dėlto virinto vandens skoninės savybės dažnai nusileidžia grynam vandeniui, taigi kitas būdas yra vandens apdorojimas juoduoju titnagu. 1 l vandens reikia 3‒5 g titnago, kurį reikia įdėti į indą su vandeniu ir palaikyti dvi tris paras atokiai nuo tiesioginių saulės spindulių. Titnagu praturtintas vanduo stiprina imuninę sistemą, padeda gyti žaizdoms, sumažina cukraus kiekį kraujyje ir gerina virškinimą. 

Gerkime daugiau vandens ir būkime sveiki!

+19
7
  • Dehidratacija
  • Vandens trūkumas organizme
  • Vanduo
  • Vandens dieta
  • Dietologai
  • Mineralinės medžiagos

Susiję straipsniai

  • informatyvu / 2017-05-24 18:57:15

    puikus ir idomus straipsnis :)

  • Karolina / 2014-09-26 11:12:54

    pompompom, KOL KAS gyvas, sveikas :D

  • pompompom / 2014-09-25 09:35:56

    nurimkit panos, geriu as ta vandeni is krano ir nieko, gyvas sveikas :)

  • Gintarė / 2014-09-24 15:28:48

    pompompom, tikėti, kad Vilniuje švarus vanduo - tas pats, kas gerti "Žalią girią" ir galvoti, kad tai vanduo ne iš krano :)

  • Karolina / 2014-09-24 15:25:37

    Vanduo Lietuvoje tikrai nėra švarus, kad ir kaip inirtingai vandens tiekėjai bandytų tai įrodinėti. Vilniaus vandenų tinklalapyje yra informacija apie ištirpusių medžiagų kiekį Vilniaus vandenyse. Galima aiškiai matyti, kad kai kuriose vandenvietėse (pvz., Būkčių) geležies ir mangano kiekis vandenyje vietomis net dvigubai viršija normas. Dar, žinoma, būtina paminėt, kad ir normos pas mus gerokai didesnės nei rekomenduoja pasaulinė sveikatos organizacija ir nei daugelyje kitų Europos šalių. Nežinau, ar filtrai ir pirktinis vanduo yra išeitis, bet iš krano gerti vandenį NEPATARČIAU. Beje, vandens virinimas napdeda pašalinti geležies ir mangano, net atvirkščiai - kai verdant nugaruoja tam tikras kiekis vandens, geležies ir mangano koncentracija padidėja!

  • pompompom / 2014-09-23 12:02:24

    taigi aiskiai parasyta, kad lietuvoj vanduo svarus, nebent gyveni kokiam senam name su papuvusiais vamzdziais... Kam pirkt tada filtra ar vandeni is pardes

  • Kostas / 2014-09-22 11:46:46

    Man inirtingai siulo pirkti vandens filtra, sako, kad vanduo tik toks tinkamas vartoti, nes virinimas nepades istraukti metalų. Man idomu isgirsti daugiau nuomoniu ar tikrai tik perkamas buteliuose ir filtruotas specialiai vanduo geras? ar cia tik pardaveju manipuliacijos?

Siųsk savo nuomonę
Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo?
Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo? Rugsėjis – tai vienas iš pačių maloniausių mėnesių metuose. Būtent šiuo metų laiku gamta mums yra kaip niekada yra dosni: gardžiuojamės sode užaugusiais obuoliais, ruošiame žiemai atsargas ir konservuojame daržoves, renkame iš miško grybus... +11 / 0 +11
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +21 / 0 +21
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +20 / 0 +20
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16
10 maisto produktų jaunystei išsaugoti
10 maisto produktų jaunystei išsaugoti Daugybę grožio problemų galite išspręsti tiesiog rinkdamiesi tinkamą maistą. Būtent – teisinga mityba ne tik padailina liemenį ir pagerina imuninės sistemos veiklą, bet ir puoselėja išvaizdą: lygina raukšles, suteikia spindesio plaukams, sustiprina nagus. „Mityba turi tiesioginės įtakos išvaizdai – kaip atrodote kasdien... +15 / 0 +15