Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai?

Birželio 26, 2017 | L.Rimgailė
+8
Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai?

Artėjo Mato 7 gimtadienis. Tėveliai nusprendė gimtadienio šventę padaryti lauke: išnuomojo pripučiamą vaikų žaidimų aikštelę, suruošė vaišių stalą lauke ir, žinoma, pakvietė visus Mato draugus.

Gimtadienis būtų praėjęs puikiai, jei ne faktas, jog kai kuriuos berniukus šventės metu pradėjo varginti virškinimo sutrikimai. Pasirodo, tie nemalonūs virškinimo sutrikimai atsirado dėl maisto, kuris buvo netinkamai laikomas vasaros metu...

 

Maisto produktai, kurie vasarą yra linkę greitai gesti

Vasarą, kuomet termometro stulpelis rodo džiuginančius skaičius, dažna nusprendžiame pietus namuose iškeisti į iškylą gamtoje. O jei dar ta iškyla ne vienos, o kelių dienų, tuomet būtina tinkamai susiplanuoti tokios iškylos valgiaraštį ir nenaudoti greitai gendančių maisto produktų.

Vykstant į iškylą gamtoje ar darant gimtadienio šventę kieme reikėtų atsisakyti šių produktų: įvairių mišrainių, kurių sudedamoji dalis yra majonezas arba grietinė, kulinarijos gaminių, pieno produktų, žuvies produktų, mėsos produktų. Sakysite: „O ką tuomet vežtis į gamtą ar dėti ant vaišių stalo lauke, jei negalima tokių, atrodo kasdieninių ir skrandžiui nepavojingų produktų?“.

Į kelių dienų iškylą gamtoje drąsiai imkite šalto rūkymo dešras, lietuviškus lašinukus, duonos, prisidėkite pilnus krepšelius šviežių daržovių – agurkų, pomidorų. Jei labai norisi žuvies, tuomet parduotuvėje nusipirkite žuvies konservų.

"Mielinės tešlos gaminiai yra itin mėgstami mažųjų, tačiau tokių šviežių gaminių geriau reikėtų atsisakyti ir vietoj jų rinktis vakarykščio kepimo juodą ir be jokių priedų duoną."

Jei maistas neatlaikė vasaros karšto ir sugedo, o jūs net neįtarę, jog jis blogas – suvalgėte, tuomet prieš vykstant į iškylą visuomet po ranka pravartu turėti vaistų nuo virškinimo sutrikimų, pavyzdžiui, „Mezym“.

 

Kai  virškinimo sutrikimai pereina į pilvo skausmus: imti vaistus nuo skausmo ar kreiptis į gydytoją?

Skausmas – tai vienas iš pirmųjų simptomų, jog kažkas mūsų organizme yra negerai. Jei žmogus suvalgęs pajaučia, jog jam atsirado intensyvus pilvo skausmas, reikėtų ne ieškoti, kur tie vaistai nuo skausmo, bet nuvykti pas gydytoją. Intensyvus pilvo skausmas gali būti kasos uždegimo požymis.

Tik gydytojas ištyręs tiksliai gali pasakyti, dėl ko pacientui atsirado pilvo skausmas. Kartais pilvo skausmas – tai vienas iš opaligės simptomų arba net skrandžio vėžio (šalia pilvo skausmo atsiranda ir sunkumo jausmas pavalgius, netenkama svorio, pykina). Todėl jaučiant intensyvius pilvo skausmus reikėtų nedelsiant kreiptis į gydytoją.

 

Koks maistas Mato gimtadienio šventėje galėjo sukelti rėmenį?

Mato gimtadienyje pasitaikė tik virškinimo sutrikimai, laimei, buvo pavykta išvengti rimtesnių skrandžio sutrikimų, tokių kaip rėmuo. O pagrindas atsirasti jam tikrai buvo: ant vaikų vaišių stalo netrūko maisto produktų, kurie didina skrandžio rūgštingumą.

Mielinės tešlos gaminiai yra itin mėgstami mažųjų, tačiau tokių šviežių gaminių geriau reikėtų atsisakyti ir vietoj jų rinktis vakarykščio kepimo juodą ir be jokių priedų duoną.

Mama taip pat paruošė vaikams sumuštinukus ant kurių viršaus uždėjo keptos mėsos, rūkytos dešros – visus šiuos sunkiai virškinamus maisto produktus buvo galima drąsiai pakeisti į daug lengviau virškinamus maisto produktus – vištieną, kalakutieną ar liesų rūšių žuvį, pavyzdžiui menkę arba jūros lydeką.

Vaikams karštą vasaros dieną atsigaivinti buvo nupirkta gazuotų gėrimų, limonadų. Tėveliai tuo tarpu gaivinosi šalta kava. Visi, kurie rūpinasi sveikata turėtų vengti šių, rėmenį sukeliančių produktų ir vietoj jų troškuliui numalšinti geriau rinktis vaisių ir uogų kompotus, sultis, negazuotą vandenį ar žalią arbatą.

Opos - ne tik burnoje, bet ir virškinamajame trakte

"Svarbu paminėti, jog pavalgius, skausmas laikinai aprimsta, tačiau opos yra jautrios ir trukdo virškinimui."

Plačiau:

Opos - ne tik burnoje, bet ir virškinamajame trakte

Jei ir Jūsų vaikų šventėje neišvengiamai ant stalo atsidurs visi šie maisto produktai, pasirūpinkite, kad namų vaistinėlėje būtų ir vaistai nuo rėmens .

Ir dar, itin reikėtų stengtis nepersivalgyti  ne tik per įvairias šventes, bet ir kasdien, vakarop, kuomet išalkę grįžtame po dienos darbų ir skubame tiesiai šaldytuvo link. Tokios vėlyvos vakarienės gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Jei norite išvengti virškinimo sutrikimų vasarą, tuomet atidžiai rinkitės maisto produktus, stenkitės nepersivalgyti ir šiltuoju metų laiku geriau riebų, sunkiai virškinamą maistą, keiskite į lengvai virškinamus vaisių ar daržovių užkandžius.

 

+8
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Rėmens graužimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Atsinaujinęs „Fit Food“: nuo šiol sveika mityba įmanoma kiekvienam
Atsinaujinęs „Fit Food“: nuo šiol sveika mityba įmanoma kiekvienam Šiandien visame pasaulyje sparčiai sklinda sveikos mitybos idėjos. Gal dėl to, kad su kiekviena diena vis daugiau mokslinių tyrimų įrodo, jog žmonių sveikatos problemos yra glaudžiai susijusios su mityba. Žmogaus suvartojamas maistas veikia ne tik fizinę savijautą, bet ir psichinę – emocijas, nuotaikas, taip pat bendrus energijos... +5 / 0 +5
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 4 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 2 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 2 +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija „Cukraus vartojimas kenkia žmogaus sveikatai“, „Cukraus gausu įvairiuose maisto produktuose“, „Būtina mažinti cukraus vartojimą“ – šias gydytojų ir dietologų kartojamas frazes mokame mintinai, tačiau, ar tikrai žinome, kad cukraus gausu ne tik saldainiuose, sausainiuose ar obuolių pyrage, bet ir salotų padaže... 3 +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15