Vertingos sveikos gyvensenos taisyklės.

Vasario 11, 2017 | L.Varanavičienė
+2
Vertingos sveikos gyvensenos taisyklės.

Naminiai triušiai negraužia pirktinių „nitratinių“ kopūstų, paukščiai nelesa beicuotų grūdų, katės neėda dešrelių su konservantais.  Kitaip negu laukiniai gyvūnai, žmonės baigia prarasti instinktyvų gebėjimą apsaugoti savo organizmą nuo įvairiausių negalavimų. Maitinimosi  elgesį dažniausiai kontroliuoja skonis. Balti miltai, rafinuotas cukrus, konservuoti vaisiai ir daržovės. Šiandien, vartodami per daug riebalų, saldumynų, piktnaudžiaudami alkoholiu, kava, cigaretėmis pamažu priprantate prie tokios mitybos ir aptingstate, atsiranda viršsvoris.

O juk viskas, kas įeina per burną ar nosį į mūsų kūną, patenka į kraują, o su krauju ir į visas mūsų organizmo ląsteles.  Metai iš metų žalojamas organizmas išvargina apsaugos mechanizmą ir galų gale jo veikla visiškai sutrinka. Apnuodytos visų organų ląstelės atpažįstamos stebint ligas. Pavyzdžiui, labai tirštas, per lėtai tekantis kraujas, nemiga, rankų ir tarpšonkaulinių nervų uždegimai, kepenų, nebesugebančių perdirbti maisto, skausmai, odos ligos, gleivinės uždegimai, pagaliau venų uždegimai bei kitokios ligos, atsirandančios nuo įvairiausių nešvarumų kraujyje ir pačioje ląstelėje. Arterijos gali sukietėti, o venos- išsiplėsti, ir jose sukeliamas uždegimas.

Dažnai sutinkama kraujotakos sutrikimų liga - venų varikozė. Varikozė, arba lėtinis venų nepakankamumas, dažnai vadinama tiesiog išsiplėtusiomis venomis. Ši liga vystosi, kai dėl venų vožtuvų nesandarumo kraujui ėmus tekėti atbuline kryptimi, susikaupia pernelyg daug kraujo bei išsiplečia paviršinės kojų venos. Jei kankina išsiplėtusios venos, išbandykite tepalą Lioton 1000. Gelis vartojamas  esant skausmui, uždegimui arba trauminiams pažeidimams tais atvejais, kai, veikiant per odą, reikia sumažinti eksudaciją, patinimus, audinių infiltraciją ir kraujo krešumą. Negi žmogus pats sau priešas?  Gal verta keisti gyvenimo, būdą?

"Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne. "

4 sveiko gyvenimo taisyklės:

Pirma. Gerti daug skysčių.  Kiekvieną rytą prausiate kūną, tai darykite tai ir su vidumi. Išgerkite kasdien iki trijų litrų vandens ar nestiprios arbatos. Tai padės išvalyti kraują. Virkite organizmą valančių žolių arbatas, kurių galima nusipirkti vaistinėse. Pridžiovinti vasarą  jaunų dilgėlių, beržo ir kiaulpienių lapų galite ir  patys. Išsivirkite tiek , kad ir namie, ir darbovietėje turėtumėte pakankamai. Ypač labai svarbu tiems, kurie turi viršsvorį.

Dilgėlė yra vienas naudingiausių laukinių augalų. Vaistams naudojami  lapai. Juose yra visas vitaminų kompleksas: K, C, B2, E karotinas, nemažai geležies, vario, mangano. Beržų lapų užpilas vartojamas šlapimui varyti, prakaito išsiskyrimui skatinti. Kiaulpienės lapuose yra vitaminų C, A, B, B2,karotino. Arbata vartojama kaip vitamininė, varanti šlapimą, valanti šlakus.

Antra. Valgyti negrūstus grūdus. Grūdai aprūpina mūsų organizmą angliavandeniais, riebalais, vitaminais (B kompleksu ir E), mineralais ir balastinėmis medžiagomis. Balastinės medžiagos- tai ląsteliena. Ji kieta ir verčia jus ilgiau ir geriau kramtyti. Brinkdamos skrandyje ir žarnyne, skatina žarnų raumenis judėti ir mankštintis. Grūdus galima valgyti žalius, virtus, keptus. Žalius grūdus rupiai sumalkite, vakare pamerkite į vandenį, o ryte sumaišykite su supjaustytais vaisiais, razinomis, medumi ir pienu. Šis patiekalas labai mėgstamas visame pasaulyje ir vadinamas „miusli“.

Nepamirškite ant stalo padėti puodelį linų sėmenų ir prieš valgydami 1- 2 šaukštelius sėmenų užbarstykite ant paruošto patiekalo. Košes virkite iš visų rūšių stambiai sumaltų arba visai nemaltų grūdų( kviečių, miežių, avižų, grikių, ryžių, perlinių kruopų). Virkite tik vandenyje. Galite paskaninti pienu, medumi. Kad košės būtų dar vertingesnės, galima į jas įmaišyti šiek tiek žalių, tai yra nevirtų stambiai sumaltų grūdų. Valgyti košes patartina per pusryčius.

13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens

Vis dėlto nedidelė dalis (nuo 1 iki 2 proc.) sergančiųjų turėtų melionų vengti – kaip ir bananų.

Plačiau:

13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens

Trečia. Valgyti žalias daržoves ir vaisius. Daržovės ir vaisiai- tai baziniai mineralai, tirpinantys ląstelėse besikaupiančius toksinus, vitaminai, balastinės medžiagos, kurios mankština žarnas. Patartina valgyti prieš valgį ir lėtai kramtyti. Tokiu būdu numarinsite alkį ir lėtai kramtydami geriau pasisotinsite. Vėliau galima valgyti įvairiausių pieno, mėsos, žuvies patiekalų, pasilepinti medumi, duona, bulvėmis. Baltyminiai maisto produktai, kaip mėsa, žuvis, kiaušiniai žarnose beveik ištirpsta. Žarnynas jų perdirbimo metu beveik nejuda. Tuo būdu susidaro šlakai, kurie per kraują patenka į ląsteles ir sukelia įvairias ligas, pvz. reumatą. Daržovių ir vaisių ląsteliena judina žarnyną, neleidžia ilgai turiniui užsibūti vienoje vietoje ir ilgiausiais žarnų labirintais išstumia juos lauk.  Todėl įvairūs patiekalai papildomi žalumynais.

Virtos daržovės ir vaisiai taip pat rekomenduotinos mityboje. Jos turi daug vandens ir, tarsi vandens čiurkšle, išplauna mūsų organizmą. Daržovių sriubą virkite be mėsos. Pasitelkite išmonę, į išvirtas daržovių sriubas įdėkite stambiai sutarkuotų morkų, burokėlių ar kitų žalių daržovių.

Maitinantis augaliniu maistu, turinčiu daug balastinių medžiagų, dažniau pučia vidurius, išsiskiria daug dujų. Tačiau pilvo spaudimo nejusite, nes dujos greitai pasišalina ir gali sudaryti nebent „akustinių“ problemų. Liaudies išmintis sako: „Kietai įeina- minkštai išeina. Minkštai įeina - kietai išeina“. Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne.   

Jei jus tai vargina pilvo pūtimas, išgerkite kapsulę Espumisan. Preparatas skirtas visoms ligoms, kurių metu nefiziologiškai gaminasi ir kaupiasi daug dujų virškinamajame trakte: meteorizmui, pilvo pūtimui, pilnumo pojūčiui viršutinėje pilvo dalyje, dažnam oro nurijimui, širdies veiklos sutrikimams, atsirandantiems kai ji nustumiama aukštyn dėl susikaupusio oro skrandyje ir žarnyne,  simptomiškai gydyti. Šis preparatas suriša kenksmingas medžiagas bei dujas, todėl pilvo pūtimas sumažėja.

Ketvirta. Judėti gryname ore.  Įvairi fizinė veikla gryname ore mankština širdį ir kraujo apytakos bei judėjimo sistemas. Proseneliai daug judėdavo. Jiems patiems reikėjo maistą surinkti ar sumedžioti.  Norėdami apsirūpinti maistu, turėjo puikią galimybę išjudinti kūną gryname ore. Nors šiandieną to nereikia, išliko noras judėti. Kiekviena mūsų ląstelė iš prigimties nori  mankštintis, prakaituoti ir bent du kartus per dieną gerai pakvėpuoti. Nepakanka vien vaikščioti, turite daug daugiau judėti.

Pasirinkę sveiką gyvenimo būdą suvoksite, kad nebenorite to, nuo ko blogai jaučiatės. Išvalytas organizmas  į „nuodus“ reaguos pykinimu arba skrandžio skausmais. Tai toli gražu nėra silpnumo požymis, bet ženklas, kad jumyse pabudo jau seniai pamiršta arba giliai slypinti galia - instinktas. Kai nereikia gintis nuo blogo maisto, imuninė sistema gali iš visų jėgų kovoti su virusais ir bakterijomis. Sveikata- atlygis už tinkamą gyvenseną.

+2
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Avitaminozė
  • Sporto nauda
  • Sporto klubai
  • Vitaminas D

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +17 / 0 +17
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 1 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 1 +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... 1 +18 / 0 +18
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16
Kodėl aš vis dar valgau „McDonald’s“ maistą?
Kodėl aš vis dar valgau „McDonald’s“ maistą? Jis skanus, bet nesveikas, – atspėkit, kas? Taip, tai –„McDonald’s“ maistas. Mėsainis su dvigubu sūriu man kelia daug sentimentų. Būdama studentė kiekvieną dieną užsukdavau į greito maisto restoraną. Prisipažinsiu, šiandien taip pat nevengiu čia apsilankyti, nors puikiai žinau, kad darau savo sveikatai tikrą meškos... +16 / -1 +15