Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

Gegužės 10, 2017 | L.Varanavičienė
+12
Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

Fermentai  (arba enzimai) -  tai baltyminiai katalizatoriai, kurie stiprina organizmo cheminių reakcijų eigą.  Galima teigti, kad fermentai susideda iš energija užtaisytų baltyminių transportuotojų, panašiai kaip baterijos elementai sudaryti iš elektrine energija pakrautų metalinių plokštelių.  Gali netrūkti vitaminų, mineralų, baltymų, tačiau be fermentų organizmo gyvybingumo išsaugoti neįmanoma.


Iš kur organizmas gauna fermentus?

Fermentų potencialą žmogus gauna gimdamas. Organizmas, naudodamasis fermentų aktyvumu, gaminasi naujus fermentus. Kitą jų dalį gauna iš maisto. Žmogaus organizme sutinkami fermentai:

-virškinimo. Daugumą gamina kasa. Padeda suvirškinti suvalgytą maistą.

-metaboliniai. Dažniausiai gaminasi pačiose ląstelėse. Užtikrina audinių ir organų ląstelių funkcionavimą.

-maisto. Randami tik termiškai neapdorotame maiste. Padeda virškinti maistą, tada organizmui nereikia gaminti virškinimo fermentų.

Amerikiečių gydytojas Edward  Howell - maisto fermentų tyrinėjimo pionierius- 1946 metais išleistoje knygoje „Maisto fermentų reikšmė virškinimui ir medžiagų apykaitai“ išvystė mintį, kad organiniai fermentų ištekliai skirti visam gyvenimui. Kuo greičiau žmogus iššvaisto fermentų energiją, tuo greičiau pats išsikrauna. Kuo aukštesnis metabolizmo lygis, tuo trumpesnis gyvenimas. Tai reiškia, jūs gyvenate taip ilgai, kol organizmas naudojasi fermentų aktyvumu. Pasiekus momentą, kai organizmas nebesugebės pasigaminti fermentų, gyvenimas eis į pabaigą.

"Nepamirškite, kad maistą verdant ar kitaip apdorojant aukštesne kaip 47 °C temperatūra, visi maisto fermentai ir dalis kitų vertingų veikliųjų medžiagų suyra."

 

Ar žmonės tuščiai iššvaisto organinį fermentų kiekį?

Taip. Beveik kiekvienas žmogus valgo termiškai apdorotą maistą. Kai maistas verdamas ar kepamas 47 °C temperatūroje, fermentai maiste suardomi . Jei maisto fermentai išliktų patiekaluose, kuriuos valgote, jie dalyvautų maisto virškinimo procese. Kai maitinatės maistu be fermentų, organizmas privalo pats gamintis fermentus virškinimui. Tai gerokai sumažina organinį jų potencialą.

 

Ar rimta virto maisto žala organiniam fermentų „bankui“?

Tai pagrindinė senėjimo proceso ir ankstyvos mirties priežastis, taipogi priežastis daugelio ligų. Jei organizmas turi gaminti virškinimo fermentus seilėms, skrandžio sultims, tulžiai ar žarnynui, jis neaprūpina pakankamu fermentų kiekiu kitų organų.  Iškyla vėžio, kraujo ligų, diabeto ar kitų chroniškų ligų grėsmė.  

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto

"Suaugusiems per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 28 g."

Plačiau:

Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto


Kaip galima įrodyti, kad žmonės kenčia nuo fermentų trūkumo maiste?

 1.Žmogaus kraujyje, lyginant su kitais žemės gyvūnais, pats mažiausias fermentų, perdirbančių krakmolą, skaičius. O šlapime šių fermentų kiekis didžiausias.  Tai reiškia, kad fermentai, skaidantys virtame maiste esantį krakmolą, išnaudojami greičiausiai.

2.Bandymais ištirta, kad žiurkių, maitintu virtu maistu kasa du kartus didesnė, negu  žiurkių, maitintu žaliu maistu. Žmogaus kasa yra didžiausia iš gyvūnų, atitinkančių pagal svorį. Kasa ne vienintelis organas, kuris vargsta gamindamas didelius kiekius fermentus virškinimui. Prisideda ir seilių liaukos. Tuo tarpu laukinių gyvūnų seilėse nėra fermentų. Šuns seilėse jų taip pat nėra. Tačiau, pradėjus šunį maitinti termiškai apdorotu ėdalu, 10 dienų laikotarpiu seilių liaukos išskiria fermentus.

3.Kai žmogus badauja, pristabdoma fermentų, skirtų virškinamajam traktui, gamyba. Fermentų kiekis seilėse, skrandžio ir kasos sultyse ženkliai sumažėja. Tuo metu organizmas  gamina metabolinius fermentus ligotų audinių valymui ir atstatymui.

Galima padaryti liūdną išvadą, kad civilizuotose šalyse žmonės valgo didelį kiekį termiškai apdoroto maisto. Organizmas  jų perdirbimui gamina gausybę virškinimo fermentų. Metaboliniai fermentai, skirti ląstelėms atstatyti, nustumiami į antrą planą. Ir žmonės pradeda sirgti.

 

Kaip sau padėti?

Reikia valgyti kuo daugiau natūralaus maisto. Daug fermentų turi šviežios daržovės, vaisiai. Dideliu kiekiu pasižymi bananai, avokadai, mango, papaja, ananasai, daiginti grūdai. Maisto fermentų turi ir nepasterizuoti (t. y. neapdoroti termiškai) pieno produktai, žali kiaušiniai, žalia mėsa. Nepamirškite, kad maistą verdant ar kitaip apdorojant aukštesne kaip 47 °C temperatūra, visi maisto fermentai ir dalis kitų vertingų veikliųjų medžiagų suyra.

 

 

+12
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Maisto papildai
  • Avitaminozė
  • Maisto kramtymas
  • Vitaminas D
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +19 / 0 +19
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 1 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 1 +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +37 / -18 +19
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija
„Metai be cukraus“. Tikra vienos šeimos istorija „Cukraus vartojimas kenkia žmogaus sveikatai“, „Cukraus gausu įvairiuose maisto produktuose“, „Būtina mažinti cukraus vartojimą“ – šias gydytojų ir dietologų kartojamas frazes mokame mintinai, tačiau, ar tikrai žinome, kad cukraus gausu ne tik saldainiuose, sausainiuose ar obuolių pyrage, bet ir salotų padaže... 1 +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15