Žemas kraujo spaudimas: ką daryti?

Gruodžio 14, 2016 | L.Rimgailė
+10
Žemas kraujo spaudimas: ką daryti?

Apie savo žemą kraujo spaudimą ji sužinojo tik tuomet, kai apsilankė gydytojo kabinete. Šis, pamatavęs moteriai kraujo spaudimą net nustėro – kraujo spaudimo matuoklis rodė 88/60. Mergina išsigando, tačiau net nenujautė, jog ją vargina toks itin žemas kraujo spaudimas. Prie nuolatinio nuovargio ir mieguistumo moteris jau buvo pripratusi, tačiau šįkart ji rimtai sunerimo ir klausė: „Ką daryti, kad kraujo spaudimas būtų ne toks žemas, bet normalus?“

Merginai buvo ne naujiena, kuomet gydytojas pasakė, kad žemas kraujo spaudimas – tai ne tokia jau ir rimta sveikatos problema, mat nuo žemo kraujo spaudimo net ir vaistų nėra, su juo reikia išmokti susigyventi.

Kas išduoda žemą kraujo spaudimą?

Žemą kraujo spaudimą, dar kitaip vadinamą hipotenzija (hipotonija), išduoda tokie simptomai kaip:

Mieguistumas;

Darbingumo sumažėjimas;

Bendras nuovargis;

Šaltos galūnės;

Išbalęs veidas;

Galvos svaigimas;

Alpimas.

Žemas kraujo spaudimas būdingas jaunoms, iki 30 metų merginoms. Dažnai jos skundžiasi mieguistumu, bendru nuovargiu, darbingumo sumažėjimu, kartais vargina galvos skausmas. Vienoms žemas kraujo spaudimas – tai nuolatinis reiškinys, kitoms pasitaiko retkarčiais.

"Pagulėjimas aukščiau galvos lygio pakeltomis kojomis taip pat yra efektyvi priemonė natūraliai padidinti spaudimą."

Kodėl per nėštumą moterims atsiranda žemas kraujo spaudimas?

Kai kurios nėščios moterys skundžiasi, jog jų nėštumo metu kraujo spaudimas nukrito ir tapo itin žemas, nors prieš tai nesiskundė tokia sveikatos problema.

Žemas kraujo spaudimas per nėštumą atsiranda dėl to, jog gimda gulint spaudžia apatinę tuščiąją veną ir tokiu būdu trukdo kraujui tekėti. Labai dažnai dėl šios priežasties nėščias moteris, kurios guli, gali imti pykinti, pradėti smarkiai plakti širdis, veidas išblykšti.

Būtent 5-6 nėštumo mėnesiais gali pasireikšti visi šie nemalonūs simptomai, tuo laikotarpiu kraujo spaudimas gali stipriai sumažėti. Kraujo spaudimą nėščiai moteriai yra rekomenduojama kelti natūraliomis priemonėmis, tokiomis kaip saldinta arbata, pakeltos kojos...

Kraujo spaudimo kėlimas natūraliomis priemonėmis

Kava. Dauguma žmonių savo rytą pradeda nuo kvapnios kavos puodelio. Vieniems kavos puodelis – tai įprotis, kitiems – būtinybė. Jei jus vargina žemas kraujo spaudimas, tuomet kavos puodelis yra privalomas jau iš pat ryto, tačiau su kava reikia būti atsargiems: per didelis jos kiekis gali pradėti veikti atvirkščiai ir dar labiau sumažinti jau ir taip mažą kraujo spaudimą.

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

Juoda arbata. Tie, kas negeria kavos, ją puikiai pakeičia juoda arbata, kuri taip pat pakelia kraujo spaudimą.

Druska. Sakoma, kad šaukštelis druskos puikiai pakelia kraujo spaudimą. Tačiau su druska ir sūriu maistu reikia būti itin atsargiems – toks sūrus maistas kemša kraujagyslės, o užkalkėjusios ir užsikimšusios kraujagyslės padidina infarkto ar insulto riziką.

Fizinis aktyvumas, kurio metu į smegenis patenka daugiau deguonies ir žmogus jaučiais ne toks apsnūdęs. Tad jei rytą pradėsite gerai išvėdintame kambaryje su nuotaikinga muzika ir mankšta, tikimybė jog pas Jus bus žemas kraujo spaudimas – maža.

Pakeltos kojos. Pagulėjimas aukščiau galvos lygio pakeltomis kojomis taip pat yra efektyvi priemonė natūraliai padidinti spaudimą.

Kontrastinis dušas. Po rytinės mankštos spaudimui pakelti puikiai tinka ir kontrastinis dušas. Apie kontrastinio dušo naudą žmogaus sveikatai jau yra nekartą pasakota: jis pagerina kraujagyslių veiklą, standumą, suteikia organizmui žvalumo, stiprina imunitetą. Toks paprastas rytinis veiksmas – maudymasis po kontrastiniu dušu, duoda nepaprastai daug naudos mūsų organizmui.

Produktai, kurie savo sudėtyje turi kalio ar magnio. Kai organizme trūksta šių mineralinių medžiagų, tuomet ir žemas kraujo spaudimas daug dažniau pasireiškia. Valgykite daugiau lapinių daržovių, varškės.

L. Rimgailė

+10
  • Žemas kraujo spaudimas
  • Aukštas kraujo spaudimas
  • Kraujo spaudimo mažinimas
  • Kraujo spaudimo didinimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penki pavojingiausi lieknėjimo metodai arba Lieknėjimas sveikatos sąskaita
Penki pavojingiausi lieknėjimo metodai arba Lieknėjimas sveikatos sąskaita Internetas mirga antraštėmis: „po bado dietos- kaip ant sparnų“, „sulieknėk per tris dienas“, „balerinų dieta“. Skamba labai viliojančiai. Kas gi nenori atrodyti kaip Holivudo žvaigždės? Tačiau apie dietų įtaką sveikatai, savijautai retai kas susimąsto. Ir jei ji pasirenkama pagal principą „kuo greičiau... +11 / 0 +11
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +31 / -1 +30
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +20 / 0 +20
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +19 / 0 +19
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai? Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti... +17 / 0 +17
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +16 / 0 +16
Sultys vietoje maisto papildų?
Sultys vietoje maisto papildų? Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje. Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės.... +15 / 0 +15