Kūdikių mankšta ‒ sportuojame nuo lopšio

Rugpjūčio 11, 2014
+6
Kūdikių mankšta ‒ sportuojame nuo lopšio

Fiziniai pratimai naudingi bet kokio amžiaus žmonėms. Niekas nėra per jaunas mankštintis, net ir kūdikiai. Mažyliai turėtų būti reguliariai mankštinami, kad išliktų sveiki ir sėkmingai vystytųsi. Daugelis kūdikių būna šiek tiek putlesni nei turėtų būti. Tėveliai ar seneliai dažnai žavisi mažomis riebalų raukšlelėmis, susidarančiomis ant kūdikio rankų ar kojų. Vis dėlto dažnai pamirštama, kad putlus kūdikis ateityje gali turėti viršsvorio ar kitų sveikatos problemų. Taigi prie nesudėtingų mankštelių kūdikį reikėtų pratinti jau nuo pirmųjų mėnesių. 

Saikingas košyčių vartojimas 

Paprastai kūdikiai neturi svorio problemų. Jų gali atsirasti pradėjus valgyti vaikiškas košytes. Labai svarbu kontroliuoti vaiko mitybą, ypač suvalgomo maisto kiekį. Nustatyta, kad staigus svorio augimas, maitinant kūdikį ne motinos pienu, o specialiu pieno mišiniu, siejamas su nutukimo ir kitomis medžiagų apykaitos problemomis, padidėjusia mirtingumo rizika ateityje. 

Šias problemas lemia tai, kad kol kūdikiai nevaikšto, jie negali sudeginti tiek kalorijų, kiek vyresni vaikai, tad kalorijų perteklius kaupiasi riebalų pavidalu. Jei mažylis nuolat persivalgo, jis priauga bereikalingo svorio, kurį galima prarasti tik pradėjus daugiau judėti savo pastangomis. Taigi pradėjus kūdikį maitinti košytėmis, reikėtų tai daryti saikingai. Tuomet mažylis augs sveikas, o nežymus putlumas nebus pavojingas.

Mankštinti kūdikį galite dar prieš pradedant valgyti košytes. Mažas vaikelis nėra suaugęs sportininkas, todėl ir mankšta turėtų būti labai paprasta, skirta sustiprinti raumenims. Būtų šaunu, jei ją atliktumėte reguliariai ‒ juk tai ne tik mankšta, bet ir žaidimas, padėsiantis palaikyti tvirtą ryšį su vaikučiu. 

Švelnus kūdikių masažas 

„Vaikai mokosi ne iš pakartojimo, bet iš naujų situacijų, judesių, vaizdų, kvapų ir t. t.“ Kūdikiui nereikalinga mankšta, kurioje būtų pažymėta, kiek kartų ir kokį pratimą atlikti. Vaikai mokosi ne iš pakartojimo, bet iš naujų situacijų, judesių, vaizdų, kvapų ir t. t. Mažyliai nemoka sąmoningai kontroliuoti savo raumenų, todėl galite išmokti vieno nesudėtingo dalyko – kūdikių masažo. Tai vaikučio raumenims duos ir šiokį tokį krūvį, ir leis atsipalaiduoti. 

Masažas ne tik stiprina kūdikio kūną, bet yra ir puiki priemonė, padedanti užmigti. Dažnai tėvams kyla sunkumų stengiantis mažyli užmigdyti visada tuo pačiu laiku, bet laikytis vienodo miego ritmo gali pagelbėti švelnus masažas. Mažylis kaipmat užmigs. 

Kūdikių masažas ‒ paprastas švelnus kūdikio kūno patrynimas iš priekio ir nugaros. Masažuojant galima naudoti masažinį ar kūdikių aliejų su alavijais ar levandomis. Svarbiausia, įsitikinkite, kad jis natūralus ir nesukelia alergijų. Švelniais sukamaisiais judesiais masažuokite ir vaikučio galvą, tai padės jam užmigti. Rankų ir kojų masažavimas atliekamas per visą jų ilgį po vieną galūnę vienu metu. Masažas atpalaiduos raumenis ir nuramins kūdikį. 

Raumenis stiprinantys žaidimai 

Kūdikių mankšta ‒ sportuojame nuo lopšioRankų ir kojų raumenys. Kita kūdikių mankštos forma ‒ žaidimai. Žaisdami su mažyliu švelniai judinkite jo rankytes ir kojytes sukamaisiais judesiais ar ore užrašykite jomis kūdikio vardą, pieškite saulytes ir panašiai. Taip bus treniruojamas galūnių judrumas, o vaikučiui bus įdomu. Nauji potyriai visada sužadina kūdikio smalsumą. 

Stuburo lankstumas ir nugaros raumenys. Paguldykite vaikutį ant pilvo, tokiu būdu raumenys bus ir tempiami, ir stiprinami. Laikas praleistas gulint ant pilvo didina stuburo lankstumą ir stiprina nugaros raumenis. Vartykite kūdikį ir jis, išmokęs šį judesį, palaipsniui bandys apsiversti pats. 

Liemens raumenys. Liemens raumenų stiprėjimas reiškia, kad vaiko judesiai gali greičiau ir lengviau tobulėti. Netrukus jis pradės ropoti. Jei laikydami mažylį bandysite statyti jį ant kojų, žaiskite lyg šokinėtumėte nuo vietos ant kitos kojos ‒ taip liemens raumenys dar labiau sustiprės ir kūdikiui reikės mažesnių pastangų atsisėsti, nes jo stuburą jau bus veikusios didesnės gravitacijos jėgos. 

Kūdikis ‒ daug ko nežinantis mažas žmogutis, kuris kiekvieną dieną tyrinėja aplinką ir atranda vis ką nors nauja. Neleiskite aplinkai jo riboti: tegul mažylis neužsibūna lovytėje, o ropoja po gyvenamąjį plotą ir susipažįsta su jį supančiu pasauliu. Pasistenkite paįvairinti kūdikio dieną skirtingomis mankštelėmis ir žaidimais. Tai puiki proga ne tik lavinti kūdikio raumenis, bet ir pasireikšti jūsų kūrybiškumui.

Taip pat skaitykite:
Masažas – puikus būdas nuraminti savo kūdikį »
Kūdikio motorikos raida »
Vaikų mityba – ką reikėtų žinoti? I dalis »

+6
  • Masažas kūdikiui
  • Vaiko raidos stadijos
  • Pediatrai
  • Kūdikių mankšta
  • Vaikų nutukimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kūdikio raida – trumpai apie svarbiausius pasiekimus
Kūdikio raida – trumpai apie svarbiausius pasiekimus Kūdikis – didžiulis džiaugsmas ir atsakomybė kiekvienai šeimai. Pirmieji mažylio gyvenimo metai labai svarbūs jo tolimesniam gyvenimui. Per dvylika mėnesių susiformuoja svarbiausi psichomotoriniai mažylio įgūdžiai, reikalingi įžengiant į tolimesnius gyvenimo metus. Tėveliams ar kūdikio globėjams bent apytiksliai reikėtų... +1 / 0 +1
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui Į jūsų gyvenimą ateina vaikas, ir staiga viskas pasikeičia... Tiesą sakant, jau devyni mėnesiai jūs jo laukėte, bet nuo šios dienos naujagimis viską apverčia aukštyn kojomis: sutrikdo jūsų dienas ir naktis, sudrumsčia ramų gyvenimą dviese ir pateikia begalę klausimų. Žindymas, maudymas, viduriukai jums tampa bendravimo su... +19 / -2 +17
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį?
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį? Šiuolaikinė medicina padeda išgyventi net patiems mažiausiems naujagimiams. Gineso rekordų knygoje užregistruotas mažiausias išgyvenęs naujagimis svėrė vos 280 g. Neišnešiotas naujagimis apibūdinamas kaip kūdikis, gimęs 28–37 nėštumo savaitę (optimalus gimdymo laikotarpis – 40 nėštumo savaitė)... +11 / 0 +11
Kaip vaikus pripratinti prie maudynių?+ 5 žaidimai.
Kaip vaikus pripratinti prie maudynių?+ 5 žaidimai. Nuo pirmų saulėtų vasaros dienų į upių, ežerų pakrantes pasipila žmonės. Vandenis raižo baidarės, kanojos, valtys, ežero krantui viliojančiai moja sniego baltumo burės. Pakrantėje kirba linksmas saulės vonių ir vandens mėgėjų būrys. Vanduo, saulė, oras šventėmis paverčia žmonių šiokiadienius, atgaivina nuo darbų,... +9 / 0 +9
Nuskausminimas gimdymo metu – vieningos nuomonės nėra
Nuskausminimas gimdymo metu – vieningos nuomonės nėra „Abu gimdymai praėjo be skausmo. Keista girdėti pasakojimus apie baisius skausmus... Iki pat galo ramiai sau vaikščiojau ligoninės koridoriumi ir laukiau, kada čia viskas prasidės. Ir pagimdžiau be skausmo, tiesiog kaip paukšteliai išskrido abi mano mažylės“, ‒ tokią istoriją pasakoja jauna dviejų mergaičių mama Viktorija.... +8 / -1 +7
Hemorojus po gimdymo – kaip jį įveikti?
Hemorojus po gimdymo – kaip jį įveikti? Nemaloni liga hemorojus, dažnai vadinama XXI-ojo amžiaus sutrikimu, vargina tiek vyrus, tiek moteris. Tačiau moterims rizika susirgti šia liga padidėja pastojus. Ar įmanoma išvengti hemorojaus nėštumo metu? Koks hemorojaus gydymas ir pasekmės? Klausimai, matyt, neduodantys ramybės ne vienai kūdikio susilaukusiai ar besilaukiančiai... +7 / -1 +6
Persileidimas. Kokios gali būti priežastys?
Persileidimas. Kokios gali būti priežastys? Apie 50 % visų nėštumų baigiasi persileidimu. Persileidimas – tai vaisiaus praradimas iki 20-os nėštumo savaitės. Statistika gąsdinanti, bet dažnai persileidimo metu mėnesinės dar būna nenutrūkusios, todėl dauguma moterų to nė nepastebi. Apie 80 % persileidimų įvyksta per pirmuosius 3 nėštumo mėnesius. Persileidimai... +7 / -2 +5