Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?

Liepos 3, 2014
+10
Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?

Gimus naujagimiui mamos patiria didžiulį džiaugsmą, tačiau vaiko auginimas ‒ ne tik malonumas, bet ir didelis rūpestis. Po gimdymo mama jaučia nuolatinį fizinį stresą. Kartais šeimoje būna ir daugiau mažų vaikų. Dėl nuolatinio rūpinimosi vaikais, juos pakeliant, pernešant iš vieno kambario į kitą, lankstantis, nugarai tenka didelis krūvis. Ilgainiui gali išsivystyti nugaros skausmas juosmens srityje, taip pat galimos nugaros traumos. 

Moterys po gimdymo turi didesnę riziką potencialioms nugaros traumoms, palyginti su moterimis, kurios nebuvo ar šiuo metu nėra nėščios. Nėštumo metu organizme išsiskiria hormonai, kurie atpalaiduoja raumenis ir raiščius. Šis laisvumas sukelia anatominius pakitimus, dėl kurių sumažėja stuburo stabilumas. 

„Stuburo nestabilumo nulemti laikysenos pokyčiai kai kurioms moterims po gimdymo gali sukelti nugaros skausmą juosmens srityje.“ Pilvo raumenys stabilizuoja juosmeninę nugaros dalį, tačiau nėštumo metu ir po jo šie raumenys praranda tonusą. Taip pat atsipalaiduoja ir raumenys bei raiščiai, supantys visus stuburo slankstelius. Tai sumažina kūno gebėjimą stabilizuoti stuburą. Nėštumo metu stuburo nestabilumas laipsniškai didėja. Stuburo nestabilumo nulemti laikysenos pokyčiai kai kurioms moterims po gimdymo gali sukelti nugaros skausmą juosmens srityje. 

Jaunos mamos pasineria į vaikų priežiūros rutiną, pačios nespėdamos tinkamai atsigauti po gimdymo, todėl raumenų ir raiščių laisvumas išlieka toks pats, koks buvo nėštumo metu. Mamų dienos veikloje vienas labiausiai dominuojančių judesių yra kėlimas: keliama automobilinė kūdikio kėdutė ar vaiko vežimėlis, norint jį sutalpinti į automobilį, kūdikio ar kitų mažamečių vaikų nešiojimas ant rankų. Blogiausia tai, kad šie judesiai atliekami nesisaugant, netaisyklingai. Visos šios veiklos sukuria didelę tikimybę pažeisti minkštuosius audinius aplink stuburą, taip pat gali išsivystyti juosmeninis nugaros skausmas. 

Cezario pjūvio žala stuburui 

Vis didesniam skaičiui moterų atliekamas cezario pjūvis, kuris smarkiai padidina nugaros traumų ir skausmo riziką po gimdymo. Cezario pjūvio metu pažeidžiama pilvo sienelė ir perpjaunami raumenys. Po šios operacijos moterims reikia žymiai daugiau laiko, norint sustiprinti pilvo raumenis ir atgauti juosmens stabilumą. 

Moterims, kurioms buvo atliktas cezario pjūvis, laikant kūdikį ar keliant sunkius objektus reikia būti labai atsargioms, nes galima pertempti nugarą ir pilvo raumenis. Būtina konsultuotis su ginekologu ‒ jis patars, kada ir kokią pilvo raumenų stiprinimo programą pasirinkti.

Kaip apsisaugoti nuo nugaros skausmo juosmens srityje?

Geriausia prevencinė priemonė po gimdymo ‒ taisyklingai, ergonomiškai kelti savo vaiką ar namų apyvokos daiktus. Taisyklinga sunkių objektų kėlimo technika – kai vietoje nugaros naudojamos kojos. 

  1. Norint paimti kažką nuo žemės, reikia tiesia nugara pritūpti, o ne lenktis į priekį. Taip išvengsite nereikalingos apkrovos stuburui.
  2. Venkite suktis per nugarą, kai kažko siekiate ar keliate. Naudokitės kojomis, kad pasisuktumėte į objektą.
  3. Nepamirškite pakelto kūdikio ar objekto laikyti arti kūno, kad jis būtų kuo arčiau svorio centro ir jo neišbalansuotų. Tokiu būdu bus sumažintos nugarai tenkančios apkrovos.

Tinkama mankšta padeda sustiprinti organizmą

Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?Norint kuo greičiau atsigauti po gimdymo sukelto streso organizmui, labai svarbu pradėti mankštintis. Paprastai rekomenduojama 6 savaites po gimdymo pailsėti, kad organizmas kiek įmanoma atsigautų pats, o tik tada pradėti daryti mankštą. Reikia vengti tokių energingų užsiėmimų kaip bėgiojimas ar pratimų su svoriais. 

Geriausia iš pradžių eiti pasivaikščioti (alternatyva bėgimui), atlikti izometrinius pratimus (kai raumuo įtempiamas, bet judesys nėra atliekamas) ir tempimo pratimus. Šie pratimai padės sustiprinti organizmą, pagreitins svorio metimo procesą, sumažins nugaros skausmą juosmens srityje ir paruoš grįžimui į įprastą aktyvų gyvenimą, kurį gyvenote prieš nėštumą. 

Pasivaikščiojimai. Iš pradžių išbandykite ėjimo programą, pasirinkdami tinkamą ėjimo tempą. Pavyzdžiui, galite vaikščioti aplink kaimynystę ar šalia esantį parką po 20 min. kiekvieną dieną. Kai pajusite, kad buvusi ištvermė grįžta, laipsniškai didinkite nueitą atstumą ir tempą. Ėjimas padės jūsų raumenims įgauti tonusą, ugdyti ištvermę ir sudeginti nėštumo metu sukauptą riebalinį sluoksnį. Visa tai padės kovojant ir su nugaros skausmu po gimdymo. 

Izometriniai pratimai. Taip pat galite atlikti izometrinius pratimus, kurie padės didinti raumenų jėgą, neapkraunant sąnarių. Didžiausią dėmesį reikėtų skirti: pilvo, sėdmenų, vidinių ir priekinių šlaunų, juosmens raumenų grupėms. Izometrinio pratimo pavyzdys: atmeskite pečius atgal, o krūtinę išpūskite į priekį. Kiekvieną susitraukimą laikykite 5‒7 sekundes. Kartokite pratimą 10 kartų. Atlikite pratimų seriją tris kartus per dieną.

Tempimo pratimai. Žinoma, negalima pamiršti ir tempimo pratimų. Svarbiausia nesitempti per greitai ir per toli nuo komforto ribos, nes tai gali išprovokuoti nugaros skausmą juosmens srityje dėl dubens ir stuburo nestabilumo. Tempkitės lėtai 15‒20 sekundžių ir iki tokio taško, kurį galėsite pakęsti be didelių pastangų, tempimo pratimą kartokite 3 kartus. Norint sumažinti krūvį, tenkantį dubens ir stuburo sąnariams, labai svarbu atgauti prarastą kūno lankstumą. 

Gražu, kai mamos nuolatos rūpinasi savo vaikais, bet reikėtų nepamiršti ir geros savijautos, moteriškumo. Tinkamos mankštos pasirinkimas ir taisyklingas jos atlikimas ‒ saugiausias ir geriausias būdas kovojant su nugaros skausmu po gimdymo, sustiprinant fizinę organizmo būklę.

Taip pat skaitykite:
Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo »
Sporto nauda – ne tik fizinė »
Sporto pratimai pilvo presui. Ruošiamės „AVON moterų bėgimui“ »

+10
  • Nugaros skausmas
  • Raumenų ligos
  • Ginekologai
  • Mankšta
  • Izometriniai pratimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip vaikus pripratinti prie maudynių?+ 5 žaidimai.
Kaip vaikus pripratinti prie maudynių?+ 5 žaidimai. Nuo pirmų saulėtų vasaros dienų į upių, ežerų pakrantes pasipila žmonės. Vandenis raižo baidarės, kanojos, valtys, ežero krantui viliojančiai moja sniego baltumo burės. Pakrantėje kirba linksmas saulės vonių ir vandens mėgėjų būrys. Vanduo, saulė, oras šventėmis paverčia žmonių šiokiadienius, atgaivina nuo darbų,... +9 / 0 +9
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui Į jūsų gyvenimą ateina vaikas, ir staiga viskas pasikeičia... Tiesą sakant, jau devyni mėnesiai jūs jo laukėte, bet nuo šios dienos naujagimis viską apverčia aukštyn kojomis: sutrikdo jūsų dienas ir naktis, sudrumsčia ramų gyvenimą dviese ir pateikia begalę klausimų. Žindymas, maudymas, viduriukai jums tampa bendravimo su... +19 / -2 +17
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį?
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį? Šiuolaikinė medicina padeda išgyventi net patiems mažiausiems naujagimiams. Gineso rekordų knygoje užregistruotas mažiausias išgyvenęs naujagimis svėrė vos 280 g. Neišnešiotas naujagimis apibūdinamas kaip kūdikis, gimęs 28–37 nėštumo savaitę (optimalus gimdymo laikotarpis – 40 nėštumo savaitė)... +11 / 0 +11
Kai gimsta neišnešiotukas
Kai gimsta neišnešiotukas Mažas kūnelis, plonos kojytės ir rankytės, raudona, beveik perščviečiama, oda, svoris 450 gramų, ūgis 30 centimetrų. Sunku įsivaizduoti, kad kalbame apie gyvą žmogutį. Būtent taip atrodo naujagimis gimęs 22 nėštumo savaitę. Pasaulyje mažiausas išgyvenęs neišnešiotukas gimė 21 savaitės ir 6 dienų amžiaus, o mažiausio... +8 / 0 +8
Kūdikio žindymas. Kokia nauda ir rekomenduotina trukmė?
Kūdikio žindymas. Kokia nauda ir rekomenduotina trukmė? Žindymas krūtimi – geriausias natūralus naujagimių ir kūdikių maitinimo būdas, nes kiekvienos motinos pieno sudėtis yra unikali, atitinkanti vaiko poreikius. Beje, pats žindymo procesas yra natūrali įsčiose prasidėjusio glaudaus motinos ir vaiko ryšio tąsa. Šiame straipsnyje plačiau papasakosime apie natūralaus maitinimo... +6 / 0 +6
Masažas – puikus būdas nuraminti savo kūdikį
Masažas – puikus būdas nuraminti savo kūdikį Vėl neišsimiegojote, nes kėlėtės iš lovos naktį raminti kūdikio? Jei jį norite nuraminti ir palengvinti pilvuko pūtimą, švelnus masažas gali padaryti stebuklus – kūdikis pateks į sapnų karalystę. Visa galia slypi švelniame jūsų prisilietime. +7 / -1 +6
Jei ištiko persileidimas – kas toliau?
Jei ištiko persileidimas – kas toliau? Viena iš didžiausių baimių, kamuojančių pastojusias moteris, – galimas persileidimas. Persileidimas gana dažnas reiškinys: jis nutinka maždaug kas dešimtai pastojusiai moteriai iki 30 m. Kuo moteris vyresnė, tuo persileidimo tikimybė didesnė. Manoma, kad vyriausio amžiaus nėščiosioms (virš 45 m.) kyla net 50 % persileidimo... +3 / 0 +3
Opi tema. Ar sveikinti neišnešiotą kūdikį pagimdžiusią mamą?
Opi tema. Ar sveikinti neišnešiotą kūdikį pagimdžiusią mamą? Lietuvoje per metus anksčiau laiko gimsta daugiau nei pusantro tūkstančio naujagimių. Visuomenėje vis dar gyvuojant įsitikinimams, kad tai asocialių ir nerūpestingų šeimų problema, NALST asociacija „Padedu augti“ šiuos mitus bandys paneigti rugsėjo 5 dieną Kaune vyksiančio „Ąžuolyno bėgimo“ metu. Apie tai, ką išgyvena... +1 / 0 +1