Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?

Liepos 3, 2014
+10
Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?

Gimus naujagimiui mamos patiria didžiulį džiaugsmą, tačiau vaiko auginimas ‒ ne tik malonumas, bet ir didelis rūpestis. Po gimdymo mama jaučia nuolatinį fizinį stresą. Kartais šeimoje būna ir daugiau mažų vaikų. Dėl nuolatinio rūpinimosi vaikais, juos pakeliant, pernešant iš vieno kambario į kitą, lankstantis, nugarai tenka didelis krūvis. Ilgainiui gali išsivystyti nugaros skausmas juosmens srityje, taip pat galimos nugaros traumos. 

Moterys po gimdymo turi didesnę riziką potencialioms nugaros traumoms, palyginti su moterimis, kurios nebuvo ar šiuo metu nėra nėščios. Nėštumo metu organizme išsiskiria hormonai, kurie atpalaiduoja raumenis ir raiščius. Šis laisvumas sukelia anatominius pakitimus, dėl kurių sumažėja stuburo stabilumas. 

„Stuburo nestabilumo nulemti laikysenos pokyčiai kai kurioms moterims po gimdymo gali sukelti nugaros skausmą juosmens srityje.“ Pilvo raumenys stabilizuoja juosmeninę nugaros dalį, tačiau nėštumo metu ir po jo šie raumenys praranda tonusą. Taip pat atsipalaiduoja ir raumenys bei raiščiai, supantys visus stuburo slankstelius. Tai sumažina kūno gebėjimą stabilizuoti stuburą. Nėštumo metu stuburo nestabilumas laipsniškai didėja. Stuburo nestabilumo nulemti laikysenos pokyčiai kai kurioms moterims po gimdymo gali sukelti nugaros skausmą juosmens srityje. 

Jaunos mamos pasineria į vaikų priežiūros rutiną, pačios nespėdamos tinkamai atsigauti po gimdymo, todėl raumenų ir raiščių laisvumas išlieka toks pats, koks buvo nėštumo metu. Mamų dienos veikloje vienas labiausiai dominuojančių judesių yra kėlimas: keliama automobilinė kūdikio kėdutė ar vaiko vežimėlis, norint jį sutalpinti į automobilį, kūdikio ar kitų mažamečių vaikų nešiojimas ant rankų. Blogiausia tai, kad šie judesiai atliekami nesisaugant, netaisyklingai. Visos šios veiklos sukuria didelę tikimybę pažeisti minkštuosius audinius aplink stuburą, taip pat gali išsivystyti juosmeninis nugaros skausmas. 

Cezario pjūvio žala stuburui 

Vis didesniam skaičiui moterų atliekamas cezario pjūvis, kuris smarkiai padidina nugaros traumų ir skausmo riziką po gimdymo. Cezario pjūvio metu pažeidžiama pilvo sienelė ir perpjaunami raumenys. Po šios operacijos moterims reikia žymiai daugiau laiko, norint sustiprinti pilvo raumenis ir atgauti juosmens stabilumą. 

Moterims, kurioms buvo atliktas cezario pjūvis, laikant kūdikį ar keliant sunkius objektus reikia būti labai atsargioms, nes galima pertempti nugarą ir pilvo raumenis. Būtina konsultuotis su ginekologu ‒ jis patars, kada ir kokią pilvo raumenų stiprinimo programą pasirinkti.

Kaip apsisaugoti nuo nugaros skausmo juosmens srityje?

Geriausia prevencinė priemonė po gimdymo ‒ taisyklingai, ergonomiškai kelti savo vaiką ar namų apyvokos daiktus. Taisyklinga sunkių objektų kėlimo technika – kai vietoje nugaros naudojamos kojos. 

  1. Norint paimti kažką nuo žemės, reikia tiesia nugara pritūpti, o ne lenktis į priekį. Taip išvengsite nereikalingos apkrovos stuburui.
  2. Venkite suktis per nugarą, kai kažko siekiate ar keliate. Naudokitės kojomis, kad pasisuktumėte į objektą.
  3. Nepamirškite pakelto kūdikio ar objekto laikyti arti kūno, kad jis būtų kuo arčiau svorio centro ir jo neišbalansuotų. Tokiu būdu bus sumažintos nugarai tenkančios apkrovos.

Tinkama mankšta padeda sustiprinti organizmą

Nugaros skausmas po gimdymo ‒ kaip jo atsikratyti?Norint kuo greičiau atsigauti po gimdymo sukelto streso organizmui, labai svarbu pradėti mankštintis. Paprastai rekomenduojama 6 savaites po gimdymo pailsėti, kad organizmas kiek įmanoma atsigautų pats, o tik tada pradėti daryti mankštą. Reikia vengti tokių energingų užsiėmimų kaip bėgiojimas ar pratimų su svoriais. 

Geriausia iš pradžių eiti pasivaikščioti (alternatyva bėgimui), atlikti izometrinius pratimus (kai raumuo įtempiamas, bet judesys nėra atliekamas) ir tempimo pratimus. Šie pratimai padės sustiprinti organizmą, pagreitins svorio metimo procesą, sumažins nugaros skausmą juosmens srityje ir paruoš grįžimui į įprastą aktyvų gyvenimą, kurį gyvenote prieš nėštumą. 

Pasivaikščiojimai. Iš pradžių išbandykite ėjimo programą, pasirinkdami tinkamą ėjimo tempą. Pavyzdžiui, galite vaikščioti aplink kaimynystę ar šalia esantį parką po 20 min. kiekvieną dieną. Kai pajusite, kad buvusi ištvermė grįžta, laipsniškai didinkite nueitą atstumą ir tempą. Ėjimas padės jūsų raumenims įgauti tonusą, ugdyti ištvermę ir sudeginti nėštumo metu sukauptą riebalinį sluoksnį. Visa tai padės kovojant ir su nugaros skausmu po gimdymo. 

Izometriniai pratimai. Taip pat galite atlikti izometrinius pratimus, kurie padės didinti raumenų jėgą, neapkraunant sąnarių. Didžiausią dėmesį reikėtų skirti: pilvo, sėdmenų, vidinių ir priekinių šlaunų, juosmens raumenų grupėms. Izometrinio pratimo pavyzdys: atmeskite pečius atgal, o krūtinę išpūskite į priekį. Kiekvieną susitraukimą laikykite 5‒7 sekundes. Kartokite pratimą 10 kartų. Atlikite pratimų seriją tris kartus per dieną.

Tempimo pratimai. Žinoma, negalima pamiršti ir tempimo pratimų. Svarbiausia nesitempti per greitai ir per toli nuo komforto ribos, nes tai gali išprovokuoti nugaros skausmą juosmens srityje dėl dubens ir stuburo nestabilumo. Tempkitės lėtai 15‒20 sekundžių ir iki tokio taško, kurį galėsite pakęsti be didelių pastangų, tempimo pratimą kartokite 3 kartus. Norint sumažinti krūvį, tenkantį dubens ir stuburo sąnariams, labai svarbu atgauti prarastą kūno lankstumą. 

Gražu, kai mamos nuolatos rūpinasi savo vaikais, bet reikėtų nepamiršti ir geros savijautos, moteriškumo. Tinkamos mankštos pasirinkimas ir taisyklingas jos atlikimas ‒ saugiausias ir geriausias būdas kovojant su nugaros skausmu po gimdymo, sustiprinant fizinę organizmo būklę.

Taip pat skaitykite:
Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo »
Sporto nauda – ne tik fizinė »
Sporto pratimai pilvo presui. Ruošiamės „AVON moterų bėgimui“ »

+10
  • Nugaros skausmas
  • Raumenų ligos
  • Ginekologai
  • Mankšta
  • Izometriniai pratimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kūdikio raida – trumpai apie svarbiausius pasiekimus
Kūdikio raida – trumpai apie svarbiausius pasiekimus Kūdikis – didžiulis džiaugsmas ir atsakomybė kiekvienai šeimai. Pirmieji mažylio gyvenimo metai labai svarbūs jo tolimesniam gyvenimui. Per dvylika mėnesių susiformuoja svarbiausi psichomotoriniai mažylio įgūdžiai, reikalingi įžengiant į tolimesnius gyvenimo metus. Tėveliams ar kūdikio globėjams bent apytiksliai reikėtų... +1 / 0 +1
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui
15 klastingų namų pavojų, kurie gresia Jūsų vaikui Į jūsų gyvenimą ateina vaikas, ir staiga viskas pasikeičia... Tiesą sakant, jau devyni mėnesiai jūs jo laukėte, bet nuo šios dienos naujagimis viską apverčia aukštyn kojomis: sutrikdo jūsų dienas ir naktis, sudrumsčia ramų gyvenimą dviese ir pateikia begalę klausimų. Žindymas, maudymas, viduriukai jums tampa bendravimo su... +19 / -2 +17
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį?
Neišnešioto kūdikio raida. Į ką svarbu atkreipti dėmesį? Šiuolaikinė medicina padeda išgyventi net patiems mažiausiems naujagimiams. Gineso rekordų knygoje užregistruotas mažiausias išgyvenęs naujagimis svėrė vos 280 g. Neišnešiotas naujagimis apibūdinamas kaip kūdikis, gimęs 28–37 nėštumo savaitę (optimalus gimdymo laikotarpis – 40 nėštumo savaitė)... +11 / 0 +11
Žindymo sunkumai. Užkirskime kelią mastitui
Žindymo sunkumai. Užkirskime kelią mastitui Žindančios moterys patiria ne tik motinystės džiaugsmą, bet neretai susiduria ir su įvairiomis sudėtingomis situacijomis. Viena iš jų – pieno sąstovis krūties latakuose, kuris lemia tokių ligų kaip laktostazė ar mastitas atsiradimą. Straipsnyje sužinosite, kas yra mastitas, rasite patarimų, kaip apsisaugoti nuo šios ligos ir... +9 / 0 +9
Gimdymo skausmas ir jo malšinimo būdai
Gimdymo skausmas ir jo malšinimo būdai Jau nuo seniausių laikų žmonija suprato, kad gimdymo skausmas yra vienas stipriausių moters patiriamų skausmų ir įvairiausiais būdais stengėsi jį numalšinti. Pirmykščiai žmonės, manydami, kad ligas ir kančias sukelia piktosios dvasios, šias negandas bandydavo nuvyti ritualais, apeigomis ir magija. Tuo tarpu viduramžiais gimdymo... +8 / -1 +7
Kūdikių mankšta ‒ sportuojame nuo lopšio
Kūdikių mankšta ‒ sportuojame nuo lopšio Fiziniai pratimai naudingi bet kokio amžiaus žmonėms. Niekas nėra per jaunas mankštintis, net ir kūdikiai. Mažyliai turėtų būti reguliariai mankštinami, kad išliktų sveiki ir sėkmingai vystytųsi. Daugelis kūdikių būna šiek tiek putlesni nei turėtų būti. Tėveliai ar seneliai dažnai žavisi mažomis riebalų raukšlelėmis... +6 / 0 +6
Persileidimas. Kokios gali būti priežastys?
Persileidimas. Kokios gali būti priežastys? Apie 50 % visų nėštumų baigiasi persileidimu. Persileidimas – tai vaisiaus praradimas iki 20-os nėštumo savaitės. Statistika gąsdinanti, bet dažnai persileidimo metu mėnesinės dar būna nenutrūkusios, todėl dauguma moterų to nė nepastebi. Apie 80 % persileidimų įvyksta per pirmuosius 3 nėštumo mėnesius. Persileidimai... +7 / -2 +5