7 gudrybės sveikesnės mitybos link

Liepos 12, 2019 | Rūtelė Foktienė
+7
7 gudrybės sveikesnės mitybos link

Ne paslaptis, kad gerai savijautai labai svarbi sveika mityba. Daugeliui sudėtingos ir alinančios dietos tiesiog nepriimtinos. Tikrai nelengva visą savaitę valgyti vien grikius arba gerti vien daržovių sultis. Beje, reikėtų atsiminti, kad mitybos kraštutinumai netgi pavojingi sveikatai. Kartais užtenka tik šiek tiek pakoreguoti savo maitinimosi įpročius. Ilgainiui šios gudrybės galėtų tapti gyvenimo būdu. Kai kurie įpročiai padėtų ne tik geriau pasijusti, bet ir numesti kelis nereikalingus kilogramus. To itin norisi atšilus orams, kai dideli paltai ir storos striukės paslepiamos gilyn į spintas ir atidengiama daugiau kūno.

Toliau pateikiame 7 paprastas gudrybes, kurios pravers kelyje link sveikesnės mitybos, geresnės savijautos ir lieknesnių kūno formų. 


*Mažiau riebalų.

Grietinę pakeiskite natūraliu jogurtu.

Galima rinktis klasikinį jogurtą be priedų arba graikišką jogurtą, kuris yra šiek tiek tirštesnis. Vis labiau populiarėja liesas islandiško stiliaus jogurtas Skyr. Natūralus jogurtas puikiai tiks pagardinti salotas, blynus ir įmaišyti į kepinius. Reikėtų suprasti, kad dauguma patiekalų nesveikais tampa vien dėl riebių grietinės padažų, todėl šio produkto rekomenduojama vengti. 

 

*Mažiau cukraus.

Gaiviuosius gazuotus gėrimus su daugybe cukraus pakeiskite vandeniu su citrusiniais vaisiais arba mėtomis.

Kiekvienam būtų verta sužinoti, kiek gryno cukraus slepiasi stiklinėje arba butelyje populiariųjų gaiviųjų gėrimų. Pamačius saldžiuose gėrimuose ištirpinto cukraus kiekį dažnam vartoti tokius gėrimus tiesiog nebebūtų priimtina. Būtent dėl didelio sacharozės kiekio limonaduose ir vaisvandeniuose verta juos pakeisti kitais, sveikesniais gėrimais, pavyzdžiui, negazuotu mineraliniu vandeniu, kurį galima pagardinti citrusiniais vaisiais ir (ar) mėtomis, šviežiomis uogomis, agurko griežinėliu. 

 

*Mažiau druskos.

Universalius prieskonius su dideliu kiekiu natrio chlorido pakeiskite natūralių žolelių mišiniais.

Sultinio kubeliai arba universalūs prieskoniai priskiriami prie produktų, kurie turi daugiausiai druskos. Didelis druskos kiekis susijęs su padidėjusia rizika susirgti širdies ir kraujagyslių bei kitomis ligomis. Suvartojamo natrio chlorido kiekį sumažinti visai nesunku: tereikia atsisakyti arba mažiau vartoti produktų, kurie druskos turi itin daug. Maistą gardinant prieskoninėmis žolelėmis, o ne universaliais prieskoniais su daugybe maisto priedų, ilgainiui druskos reikės tik mažiau, be to, atsiskleis natūralus maisto skonis. 

 

*Mažiau nesveikų užkandžių.

Bulvių traškučius ir kitus daug riebalų ir druskos turinčius užkandžius pakeiskite daržovių lazdelėmis.

Vakarėlių stalas dažnai nukrautas riebaluose keptais bulvių traškučiais, sūdytais ir kepintais riešutais, gruzdintomis bulvytėmis ir panašiai... Kodėl būtent tokiais produktais? Tikriausiai dėl to, kad juos lengva įsigyti ir paruošti, nereikia nieko papildomai galvoti, o dauguma asmenų juos labai mėgsta. Tačiau yra viena puiki idėja – vietoje nesveikų užkandžių galima pamėginti lazdelėmis supjaustyti įvairių daržovių – ypatingai tinka morkos, paprikos, salierai, agurkai. Verta pamėginti saldžiųjų bulvių lazdeles, pagardintas žolelėmis ir jūros druska (jei labai norisi šiek tiek jas pasūdyti), keptas orkaitėje be riebalų. Rekomenduojama pasigaminti natūralių užtepėlių ir naudoti kaip padažą daržovių lazdelėms – puikus pavyzdys yra naminis avinžirnių humusas. 

"Didelis druskos kiekis susijęs su padidėjusia rizika susirgti širdies ir kraujagyslių bei kitomis ligomis." 

*Mažiau baltų miltų.

Dalį miltų kepiniuose pakeiskite avižiniais dribsniais, kviečių sėlenomis ir naudingosiomis sėklomis.

Kodėl blyneliai arba pyragai turi būti kepami naudojant vien baltus miltus? Visai nesudėtinga rinktis šiek tiek sveikesnę versiją – tereikia papildomai įdėti įvairių sėklų (saulėgrąžų, linų sėmenų, moliūgų, kurios yra geras augalinių aliejų šaltinis), kviečių arba avižų sėlenų (puikus skaidulų šaltinis). Dalį miltų galima pakeisti įvairiais dribsniais arba naudoti tik rupius miltus. 

 

*Mažiau gyvulinių ir chemiškai modifikuotų riebalų (kitaip vadinamųjų sočiųjų arba transriebalų).

Visur, kur įmanoma, nenaudingus riebalus pakeiskite naudingaisiais augaliniais aliejais.

Pirmenybę reikėtų teikti ne margarinui, o alyvuogių, kanapių ar linų sėmenų aliejui. Jei labai patinka sviestas, rekomenduoja rinktis lydytą jo versiją. 

 

*Mažiau saldumynų.

Šokoladinius saldainius, batonėlius ir pyragaičius pakeiskite sauja riešutų, džiovintų vaisių ar obuoliais.

Laikytis šios taisyklės bus paprasčiau, jei namuose ar darbe saldumynų iš viso nebus. Verta pasirūpinti, kad vos tik pajutus norą užkandžiauti, po ranka būtų obuolių arba kitų vaisių, mažų morkyčių ar riešutų. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį

Kai tik atsirado greitasis maistas, visas pasaulis jį labai pamėgo. Nes jis greitai pagaminamas, paprastai gali būti suvalgomas bet kur (prie vairo, gatvėje ar net laukiant vizito pas kirpėją), be to, jo mėgėjai teigia, kad greitasis maistas ir labai skanus. Turbūt daugelis žino, kad greitasis maistas yra žalingas sveikatai, paprastai jis neturi jokios maistinės vertės arba ji yra itin menka.

Plačiau:

Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį

+7
  • Sveika mityba
  • Dieta
  • Cukrus
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Riebalai
  • Druska

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą Kasdien girdime, kaip daugybė skirtingų mitybos specialistų, sporto trenerių ir kitokių ekspertų žeria skirtingus patarimus apie tai, kaip geriausia atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Dažnai nebežinome, kuo tikėti, tad galime jaustis beviltiškai ir išvis nuspręsti nedaryti nieko. Ar ir jūs nusprendėte numesti šiek tiek... +2 / 0 +2
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +67 / -20 +47
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +52 / -19 +33
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +34 / -12 +22
Dukano dietos meniu. Antras etapas. Receptai
Dukano dietos meniu. Antras etapas. Receptai Sveikiname įveikusius pirmą Dukano dietos etapą ir pristatome antro dietos etapo meniu. Pasirūpinkite, kad jūsų šaldytuve netrūktų sveikų maisto produktų, o saldžius varškės sūrelius, padažus ar dešros gabaliuką atiduokite lieknam bičiuliui. Šiame straipsnyje rasite septynių antro Dukano dietos etapo dienų valgiaraštį... +35 / -17 +18
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
Populiarioji Pietų paplūdimio dieta
Populiarioji Pietų paplūdimio dieta Pietų paplūdimio dietos gimtinė – saulėtasis Majamis. Ją sugalvojo gydytojas kardiologas Arthuras Agatstonas, o prieš dešimt metų jo parašyta knyga buvo išleista penkių milijonų tiražu. Pasak gydytojo, ši dieta puikus pasirinkimas tiems, kurie siekia būti liekni. Pats gydytojas pripažįsta, kad nekūrė... +13 / 0 +13