Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė

Balandžio 24, 2014 | Judita Malininaitė
+32
3
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė

Esu šio eksperimento dalyvė ‒ Judita. Vieną mėnesį bandysiu „Kilo.lt“ sistemą. Šis projektas įdomus tuo, kad viskas vyksta internetu. Nėra jokio „gyvo“ bendravimo su treneriais ir dietologais, tačiau jie rūpinasi klientu su juo susirašinėdami. Svarbiausia, laikytis sudaryto mitybos ir sporto plano, savo rezultatus vesti į sistemą ir gražinti kūno linijas realybėje. Skamba puikiai, kai pavasaris jau įpusėjęs ir kai daugelis ima rūpintis savo kūno linijomis. 

Vis dėlto smalsu, ar ši sistema iš tiesų veikia? Galėsime tai stebėti kartu. Keturias savaites maitinsiuosi ir sportuosiu pagal „Kilo.lt“ sudarytą planą, o kiekvienos savaitės pabaigoje aprašysiu, kaip man sekėsi. 

Judita, kurios ūgis 172 cm, prasidėjus tyrimui sveria 74 kg.

Tikslas. Dalyvauju šiame projekte iš smalsumo. Ar gali dirbanti studentė, sporto klubui nerandanti laiko, o „kedukus“ išsitraukianti tik atšilus orams, rasti laiko sportuoti namuose ir valgyti pagal nustatytas valandas? Ar kompiuteryje „sėdintis“ treneris iš tikrųjų gali motyvuoti ir priversti padaryti 30 atsilenkimų? Į šiuos klausimus, matyt, atsakysiu tik po mėnesio. 

Sistema. Galima tik pasidžiaugti, kad tinklalapis yra paprastas ir visiems suprantamas. Labai patogu ir lengva naudotis. Aiškios visos skiltys: pagrindinis meniu, forumas, internetinė parduotuvė ir pagalbos skyrelis, kuriame galima rasti atsakymus į iškilusius klausimus.
 

Vienos dienos sporto planas

Sportas. Tikslingai pasirinkau sportą namuose, nes specialiai norėjau pažiūrėti, kokie pratimai man bus pasiūlyti. Sporto programą visoms savaitės dienoms susidėlioju pati. Galėjau rinktis tarp sporto ir aktyvios veiklos. 

Labai patinka trenerio parinkti pratimai! Aišku, nesu tikra, ar atlieku juos taisyklingai, bet vaizdo įrašą, kuriame pratimus atlieka pats treneris peržiūriu porą kartų. Stengiuosi viską atlikti sąžiningai ir nesimuliuoti. Sportuoti ‒ nesunku. Manau, kad kitą savaitę rašysiu treneriui, kad sudarytų sunkesnę programą. 

Dieta. Užsiregistravusi gavau žinutę, kad mitybos planas man bus sudarytas per 24 valandas, tačiau jis mano profilyje atsirado tik antros dienos vakare. Nors tas dvi dienas tik sportavau ir valgiau įprastinį maistą, didelio skirtumo vėliau nepajutau. Gal tik, kad valgyti reikia daugiau ir dažniau.

Mitybos planas toks: trys pagrindiniai valgymai ir dveji užkandžiai. Valgoma turi būti kas dvi tris valandas. Man visiška naujiena buvo tai, kad dietologė patarė pusryčiauti praėjus ne daugiau kaip pusvalandžiui po pabudimo, nes tuomet organizmas geriausiai pasisavina naudingas medžiagas. Vakarienę valgyti patariama likus dviem trims valandoms iki miego. Iš pradžių porcijos buvo per didelės, tačiau, kai pradėjau labiau sportuoti ir anksčiau eiti miegoti, organizmas priprato. 

Rekomenduojamas vandens kiekis

Maistas. Anketoje nurodžiau produktus (mėsa), kurių nenoriu, kad būtų mano mitybos plane. Tačiau džiaugiuosi, kad jis vis tiek nėra monotoniškas: sriubos, sumuštinukai, vaisiai, košės, salotos. Prie kiekvieno patiekalo yra parašyta jo energetinė vertė, pagaminimo laikas, kiekis ir receptas. 

Mano vienos dienos mitybos planas: 

  • pusryčiams ‒ keturi ryžių trapučiai su lašiša,
  • pietums ‒ spageti su pesto padažu,
  • pavakariams ‒ gūžinės salotos (dar vadinamos „aisbergo salotomis“) su pomidoru,
  • vakarienei ‒ virtos pupos. 

Po pusryčių praėjus trims valandoms suvalgiau du bananus. Kiekvieną dieną turiu išgerti daugiau nei du litrus vandens. Patiekalai kartojasi ir jaučiu, kad greitu metu gali nusibosti, todėl jau kitą savaitę rašysiu dietologei, kad ką nors pakeistų arba pridėsiu savo norimą patiekalą. 

Sistemoje yra netgi nurodytas pirkinių sąrašas kiekvienai dienai, tad nuėjusi į parduotuvę iškart galiu apsipirkti visai savaitei. Todėl, nors ir parduotuvėje obuoliams taikoma nuolaida, bet perku šešis vienetus, o ne kilogramą. 

Kontrolė. Turbūt didžiausias minusas tas, kad kiekvieną dieną turiu prisijungti prie sistemos ir atsakyti į kelis klausimus apie praėjusią dieną. Kelis kartus buvau pamiršusi, tad gavau SMS žinutę į telefoną, kad prisijungčiau ir įvertinčiau vakarykštės dienos miegą, aktyvumą, mitybą ir savijautą. Ši kontrolė šiek tiek vargina... 

Judita, išbandanti sistemą „Kilo.lt“Motyvacija. Įvertinus praėjusią dieną, atnaujinant savo asmeninius duomenis ar tiesiog būnant aktyviu „Kilo.lt“ lankytoju galima gauti taškų, kurie savaitės pabaigoje gali virsti dovana. Daugiausiai taškų surinkęs narys gauna nemokamą trijų dienų narystės pratęsimą. Per mėnesį savo laikotarpį galima prasitęsti dviem savaitėmis. Jei asmeniniai rezultatai eina blogyn, taškus galiu ir prarasti. 

Skamba lyg ir neblogai, bet... Nežinau, ar čia man taip vienai nutiko ar ir kitiems nariams, bet pamačius, kad per savaitę surinkau 60 taškų, o daugiausiai surinkęs žmogus turi beveik du tūkstančius taškų, motyvacija nedidėja. Kažkas netvarkoj. 

Rezultatai. Praėjus savaitei negaliu girtis dideliais pasiekimais, nes mitybos plano laikausi dar tik penkias dienas, o sportuoju šešias. Aišku, penktos dienos vakarą ir kojas iškėliau aukščiau, ir pratimus pilvo presui atlikau lengviau. 

Sunkiausias dalykas yra valgymas tam tikru laiku, nes visąlaik žvilgčioju į laikrodį. Anksčiau jokio mitybos plano neturėjau. Pirmosios savaitės rezultatas – geresnė savijauta, didesnis pasitikėjimas savimi ir vienas prarastas kilogramas. 

Per savaitę pasiektas rezultatas ‒ atsikratytas 1 kg (dabartinis Juditos svoris ‒ 73 kg). 

Sekite mėnesį truksiantį eksperimentą. Antroji Juditos dienoraščio dalis – jau kitą savaitę. Sėkmės ir kantrybės, atsisakant ne tik keksiukų su šokoladu, bet ir sportuojant!

© Nuotraukos iš asmeninio archyvo ir Vidmanto Samuolio

Taip pat skaitykite:
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė »
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė »
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė »

+32
3
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Sveika mityba
  • Dieta
  • Sporto nauda
  • Dietologai

Susiję straipsniai

  • Keistas poziuris / 2014-04-30 09:25:26

    Pirma gi savaite! Palaukim gal kai menuo praeis, o tuomet gal teiskim, m?

  • S / 2014-04-29 17:44:06

    :d TIK VINAS KILOGRAMAS NUMESTAS NU IR KAM MAKETI TADA 100LT TAI SUSIKTAI NARYSTEI KILO

  • dy / 2014-04-24 23:28:12

    Šaunuolė Judita !

Siųsk savo nuomonę
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +13 / 0 +13
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +59 / -18 +41
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis Latvijos muzikos žvaigždė Laima Vaikulė, šiemet švęsianti savo šešiasdešimtąjį gimtadienį, vadinama grožio, jaunystės ir neblėstančios energijos etalonu. Dainininkės grakščios figūros paslaptis ― devynias dienas trunkanti dieta, kuri, pasak jos, be didesnių pastangų padeda atsikratyti net devynių kilogramų... 2 +33 / -4 +29
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė „Viskas. Pabaiga. Pagaliau. Kažkur girdėti pareiškimai? Iš manęs to nesulauksite. Mielai šį mėnesį pakartočiau, tai yra dar kartą pagyvenčiau pagal „Kilo.lt“ mitybos ir sporto planą. Pakeičiau savo mitybos įpročius, įpratau rytais daryti mankštą. Kas toliau? Gegužę ir birželį planuoju dalyvauti maratonuose, toliau... 1 +27 / -1 +26
Laimos Vaikulės 9 dienų dieta – greitas efektas
Laimos Vaikulės 9 dienų dieta – greitas efektas Garsi latvių dainininkė Laima Vaikulė garsėja ne tik dainomis, bet ir pavydėtina figūra. O šią išlaikyti padeda jau kultine tapusi, jos vardu pavadinta dieta. Teigiama, kad laikantis Laimos Vaikulės 9 dienų dietos per 9 dienas galima atsikratyti net iki 9 kilogramų svorio. Todėl tai puikus pasirinkimas, kai greitai (tarkim, prieš... +31 / -7 +24
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu Nuo senų laikų žmonės tikėjo mėnulio daroma įtaka gamtai. Nuo mėnulio fazės priklauso ir žmogaus organizme susikaupusio vandens kiekio pokyčiai (vanduo sudaro net 60‒70 % žmogaus kūno). Tuo ir remiasi Delčios dieta. Manoma, kad būtent delčios metu paspartėja medžiagų apykaita, sumažėja apetitas ir maisto poreikis,... +22 / -2 +20
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis?
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis? Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji. Forumuose galima rasti įvairių atsiliepimų, diskusijų ir receptų. Susidaro įspūdis, kad daugeliui pavyksta pasiekti norimą svorį vos kelias... +17 / -1 +16
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti Kefyro dieta itin paplitusi tarp garsių žmonių, tačiau ar žinome, kodėl ji tokia efektyvi, o kefyras taip vertinamas? Na, bet apie viską nuo pradžių. XX a. pradžioje Rusijos mokslininkas Mečnikovas kefyro naudą aprašė 1908 m. išleistoje knygoje „Kaip pailginti gyvenimą“. Jis buvo įsitikinęs, kad sveikata glūdi žarnyne,... +19 / -4 +15
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12
5 dažniausios klaidos laikantis dietos. Kaip jų išvengti?
5 dažniausios klaidos laikantis dietos. Kaip jų išvengti? Ištisas savaites maitinotės tik salotomis ir vaisiais, bet numetėte vos kelis gramus? Jūs ne viena. Išties galima sudaryti sąrašą klasikinių klaidų, kurias moterys daro laikydamosi dietos. Šių klaidų pasekmės sukelia tokį nusivylimą, kad kartais iš viso atsisakoma planų sulieknėti. +10 / 0 +10