Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Gruodžio 3, 2017 | L.Rimgailė
+15
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto kiekį, vartoti grūdinės kultūros produktų.


Apie senas ir naujas pasninko tradicijas

Jau nuo senų senovės buvo įprasta pasninkauti ir toks pasninkas turėjo teigiamą naudą žmogaus sveikatai. Pasninko metu, atsisakę mėsos, pieniškų produktų, saldumynų, žmonės galėjo išsivalgyti organizmą.

Šių dienų pasaulyje retai kada pasninko tradicijų yra laikomasi. Apie jas dažniausiai pagalvoja tik vyresnio amžiaus žmonės, o štai jaunimui visa tai  dažniausiai nė motais, pasninko tradicijos nėra puoselėjamos: net ir Advento metu, per pasninką, galima matyti kaip greito maisto restoranams netrūksta klientų, kurie pilnomis burnomis kemša mėsainius...

Be to, advento metu yra pabrėžiama ir abstinencija – tai reiškia, kad reikia vengti vartoti alkoholį, vengti lytinių santykių. Seniau žmonės daug dažniau į tai kreipė dėmesį, o dabar?  Vargu, ar didelė dalis žmonių paiso tokių švento laikotarpio Advento reikalavimų. Šokių klubai savaitgaliais pilni žmonių, kurie pasiruošę linksmintis net ir Advento metu.

O visai be reikalo nepaisoma senų Advento, pasninko tradicijų, nes pasninkas – tai puiki proga „perkrauti“ savo organizmą, pagerinti virškinamojo trakto veiklą atsisakant riebių bei sočių patiekalų, kurių mums visai nereikia, jei nedirbame sunkaus bei fizinio darbo. Be to, kuomet jūs nieko nevalgote, tuomet jūsų virškinimo sistema ilsisi, neapkraunate savo vidaus organų papildomu darbu, rečiau kamuoja įvairūs virškinimo sutrikimai.

 

"Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams"

 

Kam pasninkauti nerekomenduojama?

Kadangi pasninko metu dažniausiai yra valgoma grūdinės kilmės produktai, tai organizmas ne visada gauna jam taip reikiamų medžiagų. Dėl šios priežasties pasninkauti neturėtų nėščios moterys bei ligoniai ir tie, kurie sunkiai dirba fizinį darbą – šių žmonių grupės turėtų maitintis įprastai.  Taip pat vaikai, kuriems kiekvieną dieną reikia gauti kuo įvairesnio maisto.

 

Badavimas visą parą – gera mintis?

Daugybė atliktų mokslinių tyrimų įrodė, jog net ir trumpas, reguliariai atliekamas badavimas, pvz., kartą per savaitę gali turėti reikšmingos įtakos žmogaus sveikatai: žmogus ne tik kad atsikratys nepageidaujamo svorio, bet ir sumažins cholesterolio kiekį kraujyje, kuris labai dažnai atsiranda nuo neteisingos, riebios mitybos.

Galbūt,  ne veltui dėl to  įvairiose šalyse vis dar yra populiari tradicija nevalgyti, pasninkauti. Pavyzdžiui, musulmonų pasaulyje Ramadano  metu, daugybė šios religijos pasekėjų tiki, jog nevalgant prasivalys kūnas bei siela.

Be to, daugybė dietų taip pat remiasi tam tikro maisto ribojimu pavyzdžiui, dieta 5:2 remiasi principu, jog penkias dienas valgome tai, ką norime (kalorijų paros norma vidutiniškai yra 2000 kcal.) o dvi dienas pasninkaujame ir per iškrovos dienas galime suvartoti ne daugiau nei 500 kcal. Dėl šios dietos paprastumo bei efektyvumo daugybei moterų pavyko atsikratyti nepageidaujamo svorio.

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

"Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos."

Plačiau:

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Tiesa, nereikėtų pamiršti, jog ilgalaikis badavimas be gydytojo priežiūros gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų. Tad nereikėtų drastiškai imti ir badauti, geriau apriboti kalorijų dienos normą. Dažnai net ir tą padarę pajaučiame, jog organizme kažkas ne taip ima vykti, pvz., nuo sumažėjusio gliukozės kiekio kraujyje gali atsirasti galvos skausmas.

Taigi, Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams, pvz.,  vietoj laiko virtuvėje, kuomet gaminate patiekalą, geriau praleiskite laiką su knyga.

Tegul Advento ramybė ir susikaupimas su ramia širdimi atveda Jus į pačias gražiausias metų šventes – Šv. Kūčias ir Kalėdas!

 

+15
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Maisto kramtymas
  • Mitybos įpročiai
  • Vaiko mityba
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą Kasdien girdime, kaip daugybė skirtingų mitybos specialistų, sporto trenerių ir kitokių ekspertų žeria skirtingus patarimus apie tai, kaip geriausia atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Dažnai nebežinome, kuo tikėti, tad galime jaustis beviltiškai ir išvis nuspręsti nedaryti nieko. Ar ir jūs nusprendėte numesti šiek tiek... +1 / 0 +1
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +34 / -12 +22
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė „Prabėgo antroji savaitė sportuojant ir valgant pagal „Kilo.lt“ komandos sudarytą planą. Pokyčiai jau matyti. Vis dėlto suvokiau reikšmingą dalyką ‒ itin svarbu susidaryti tam tikrą gyvenimo planą. Ne veltui sakoma, kad dieta turi būti ne vienadienis reiškinys, bet gyvenimo būdas.“ Plačiau apie antrąją tyrimo savaitę... 1 +15 / 0 +15
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +13 / 0 +13
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12