Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Gruodžio 3, 2017 | L.Rimgailė
+15
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto kiekį, vartoti grūdinės kultūros produktų.


Apie senas ir naujas pasninko tradicijas

Jau nuo senų senovės buvo įprasta pasninkauti ir toks pasninkas turėjo teigiamą naudą žmogaus sveikatai. Pasninko metu, atsisakę mėsos, pieniškų produktų, saldumynų, žmonės galėjo išsivalgyti organizmą.

Šių dienų pasaulyje retai kada pasninko tradicijų yra laikomasi. Apie jas dažniausiai pagalvoja tik vyresnio amžiaus žmonės, o štai jaunimui visa tai  dažniausiai nė motais, pasninko tradicijos nėra puoselėjamos: net ir Advento metu, per pasninką, galima matyti kaip greito maisto restoranams netrūksta klientų, kurie pilnomis burnomis kemša mėsainius...

Be to, advento metu yra pabrėžiama ir abstinencija – tai reiškia, kad reikia vengti vartoti alkoholį, vengti lytinių santykių. Seniau žmonės daug dažniau į tai kreipė dėmesį, o dabar?  Vargu, ar didelė dalis žmonių paiso tokių švento laikotarpio Advento reikalavimų. Šokių klubai savaitgaliais pilni žmonių, kurie pasiruošę linksmintis net ir Advento metu.

O visai be reikalo nepaisoma senų Advento, pasninko tradicijų, nes pasninkas – tai puiki proga „perkrauti“ savo organizmą, pagerinti virškinamojo trakto veiklą atsisakant riebių bei sočių patiekalų, kurių mums visai nereikia, jei nedirbame sunkaus bei fizinio darbo. Be to, kuomet jūs nieko nevalgote, tuomet jūsų virškinimo sistema ilsisi, neapkraunate savo vidaus organų papildomu darbu, rečiau kamuoja įvairūs virškinimo sutrikimai.

 

"Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams"

 

Kam pasninkauti nerekomenduojama?

Kadangi pasninko metu dažniausiai yra valgoma grūdinės kilmės produktai, tai organizmas ne visada gauna jam taip reikiamų medžiagų. Dėl šios priežasties pasninkauti neturėtų nėščios moterys bei ligoniai ir tie, kurie sunkiai dirba fizinį darbą – šių žmonių grupės turėtų maitintis įprastai.  Taip pat vaikai, kuriems kiekvieną dieną reikia gauti kuo įvairesnio maisto.

 

Badavimas visą parą – gera mintis?

Daugybė atliktų mokslinių tyrimų įrodė, jog net ir trumpas, reguliariai atliekamas badavimas, pvz., kartą per savaitę gali turėti reikšmingos įtakos žmogaus sveikatai: žmogus ne tik kad atsikratys nepageidaujamo svorio, bet ir sumažins cholesterolio kiekį kraujyje, kuris labai dažnai atsiranda nuo neteisingos, riebios mitybos.

Galbūt,  ne veltui dėl to  įvairiose šalyse vis dar yra populiari tradicija nevalgyti, pasninkauti. Pavyzdžiui, musulmonų pasaulyje Ramadano  metu, daugybė šios religijos pasekėjų tiki, jog nevalgant prasivalys kūnas bei siela.

Be to, daugybė dietų taip pat remiasi tam tikro maisto ribojimu pavyzdžiui, dieta 5:2 remiasi principu, jog penkias dienas valgome tai, ką norime (kalorijų paros norma vidutiniškai yra 2000 kcal.) o dvi dienas pasninkaujame ir per iškrovos dienas galime suvartoti ne daugiau nei 500 kcal. Dėl šios dietos paprastumo bei efektyvumo daugybei moterų pavyko atsikratyti nepageidaujamo svorio.

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

"Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos."

Plačiau:

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Tiesa, nereikėtų pamiršti, jog ilgalaikis badavimas be gydytojo priežiūros gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų. Tad nereikėtų drastiškai imti ir badauti, geriau apriboti kalorijų dienos normą. Dažnai net ir tą padarę pajaučiame, jog organizme kažkas ne taip ima vykti, pvz., nuo sumažėjusio gliukozės kiekio kraujyje gali atsirasti galvos skausmas.

Taigi, Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams, pvz.,  vietoj laiko virtuvėje, kuomet gaminate patiekalą, geriau praleiskite laiką su knyga.

Tegul Advento ramybė ir susikaupimas su ramia širdimi atveda Jus į pačias gražiausias metų šventes – Šv. Kūčias ir Kalėdas!

 

+15
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Maisto kramtymas
  • Mitybos įpročiai
  • Vaiko mityba
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ar badavimas tikrai naudingas?
Ar badavimas tikrai naudingas? Arnold de Vries savo knygoje "Terapinis badavimas" badą apibūdina taip: "Terminas "badas "reiškia visišką ar dalinį žmogaus susilaikymą nuo maisto ar vandens dėl kokios nors priežasties“. Taigi, žmonės atsisako vaisių, daržovių, pieno, vandens, mėsos, kiaušinių. Priklausomai nuo priežasčių,... 1 +4 / -1 +3
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -19 +47
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė Esu šio eksperimento dalyvė ‒ Judita. Vieną mėnesį bandysiu „Kilo.lt“ sistemą. Šis projektas įdomus tuo, kad viskas vyksta internetu. Nėra jokio „gyvo“ bendravimo su treneriais ir dietologais, tačiau jie rūpinasi klientu su juo susirašinėdami. Svarbiausia, laikytis sudaryto mitybos ir sporto plano... 3 +34 / -1 +33
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu Nuo senų laikų žmonės tikėjo mėnulio daroma įtaka gamtai. Nuo mėnulio fazės priklauso ir žmogaus organizme susikaupusio vandens kiekio pokyčiai (vanduo sudaro net 60‒70 % žmogaus kūno). Tuo ir remiasi Delčios dieta. Manoma, kad būtent delčios metu paspartėja medžiagų apykaita, sumažėja apetitas ir maisto poreikis,... +25 / -3 +22
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti Kefyro dieta itin paplitusi tarp garsių žmonių, tačiau ar žinome, kodėl ji tokia efektyvi, o kefyras taip vertinamas? Na, bet apie viską nuo pradžių. XX a. pradžioje Rusijos mokslininkas Mečnikovas kefyro naudą aprašė 1908 m. išleistoje knygoje „Kaip pailginti gyvenimą“. Jis buvo įsitikinęs, kad sveikata glūdi žarnyne,... +19 / -4 +15
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +13 / 0 +13
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika?
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika? Vienu produktu paremta mityba gali būti įdomi patirtis dietomis besidominčiam žmogui, kuriam dietos yra būdas pažinti save ir savo kūną. Taip pat dietos, paremtos itin nedidele maisto produktų įvairove, gali būti neišvengiamos sergant tam tikromis virškinamojo trakto, metabolinėmis, psichinėmis ar kitomis ligomis. Tačiau žmogus,... +13 / -2 +11