Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Gruodžio 3, 2017 | L.Rimgailė
+15
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?

Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto kiekį, vartoti grūdinės kultūros produktų.


Apie senas ir naujas pasninko tradicijas

Jau nuo senų senovės buvo įprasta pasninkauti ir toks pasninkas turėjo teigiamą naudą žmogaus sveikatai. Pasninko metu, atsisakę mėsos, pieniškų produktų, saldumynų, žmonės galėjo išsivalgyti organizmą.

Šių dienų pasaulyje retai kada pasninko tradicijų yra laikomasi. Apie jas dažniausiai pagalvoja tik vyresnio amžiaus žmonės, o štai jaunimui visa tai  dažniausiai nė motais, pasninko tradicijos nėra puoselėjamos: net ir Advento metu, per pasninką, galima matyti kaip greito maisto restoranams netrūksta klientų, kurie pilnomis burnomis kemša mėsainius...

Be to, advento metu yra pabrėžiama ir abstinencija – tai reiškia, kad reikia vengti vartoti alkoholį, vengti lytinių santykių. Seniau žmonės daug dažniau į tai kreipė dėmesį, o dabar?  Vargu, ar didelė dalis žmonių paiso tokių švento laikotarpio Advento reikalavimų. Šokių klubai savaitgaliais pilni žmonių, kurie pasiruošę linksmintis net ir Advento metu.

O visai be reikalo nepaisoma senų Advento, pasninko tradicijų, nes pasninkas – tai puiki proga „perkrauti“ savo organizmą, pagerinti virškinamojo trakto veiklą atsisakant riebių bei sočių patiekalų, kurių mums visai nereikia, jei nedirbame sunkaus bei fizinio darbo. Be to, kuomet jūs nieko nevalgote, tuomet jūsų virškinimo sistema ilsisi, neapkraunate savo vidaus organų papildomu darbu, rečiau kamuoja įvairūs virškinimo sutrikimai.

 

"Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams"

 

Kam pasninkauti nerekomenduojama?

Kadangi pasninko metu dažniausiai yra valgoma grūdinės kilmės produktai, tai organizmas ne visada gauna jam taip reikiamų medžiagų. Dėl šios priežasties pasninkauti neturėtų nėščios moterys bei ligoniai ir tie, kurie sunkiai dirba fizinį darbą – šių žmonių grupės turėtų maitintis įprastai.  Taip pat vaikai, kuriems kiekvieną dieną reikia gauti kuo įvairesnio maisto.

 

Badavimas visą parą – gera mintis?

Daugybė atliktų mokslinių tyrimų įrodė, jog net ir trumpas, reguliariai atliekamas badavimas, pvz., kartą per savaitę gali turėti reikšmingos įtakos žmogaus sveikatai: žmogus ne tik kad atsikratys nepageidaujamo svorio, bet ir sumažins cholesterolio kiekį kraujyje, kuris labai dažnai atsiranda nuo neteisingos, riebios mitybos.

Galbūt,  ne veltui dėl to  įvairiose šalyse vis dar yra populiari tradicija nevalgyti, pasninkauti. Pavyzdžiui, musulmonų pasaulyje Ramadano  metu, daugybė šios religijos pasekėjų tiki, jog nevalgant prasivalys kūnas bei siela.

Be to, daugybė dietų taip pat remiasi tam tikro maisto ribojimu pavyzdžiui, dieta 5:2 remiasi principu, jog penkias dienas valgome tai, ką norime (kalorijų paros norma vidutiniškai yra 2000 kcal.) o dvi dienas pasninkaujame ir per iškrovos dienas galime suvartoti ne daugiau nei 500 kcal. Dėl šios dietos paprastumo bei efektyvumo daugybei moterų pavyko atsikratyti nepageidaujamo svorio.

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

"Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos."

Plačiau:

Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Tiesa, nereikėtų pamiršti, jog ilgalaikis badavimas be gydytojo priežiūros gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų. Tad nereikėtų drastiškai imti ir badauti, geriau apriboti kalorijų dienos normą. Dažnai net ir tą padarę pajaučiame, jog organizme kažkas ne taip ima vykti, pvz., nuo sumažėjusio gliukozės kiekio kraujyje gali atsirasti galvos skausmas.

Taigi, Advento laikotarpis ir pasninkas yra puiki galimybė ir vėl susitelkti į save, daugiau dėmesio skirti savo vidiniams, o ne išoriniams poreikiams, pvz.,  vietoj laiko virtuvėje, kuomet gaminate patiekalą, geriau praleiskite laiką su knyga.

Tegul Advento ramybė ir susikaupimas su ramia širdimi atveda Jus į pačias gražiausias metų šventes – Šv. Kūčias ir Kalėdas!

 

+15
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Maisto kramtymas
  • Mitybos įpročiai
  • Vaiko mityba
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 gudrybės sveikesnės mitybos link
7 gudrybės sveikesnės mitybos link Ne paslaptis, kad gerai savijautai labai svarbi sveika mityba. Daugeliui sudėtingos ir alinančios dietos tiesiog nepriimtinos. Tikrai nelengva visą savaitę valgyti vien grikius arba gerti vien daržovių sultis. Beje, reikėtų atsiminti, kad mitybos kraštutinumai netgi pavojingi sveikatai. Kartais užtenka tik šiek tiek pakoreguoti savo... +6 / 0 +6
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +67 / -20 +47
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +52 / -19 +33
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos Angelo dieta – vienas gražiausių efektyvios dietos pavadinimų. Vieni sako, kad ši dieta taip pavadinta, nes jos laikęsi žmonės tampa gražūs it angelai, kiti, pesimistiškiau nusiteikę, šmaikštauja, kad pasilaikius tokios dietos tikrai tapsi angelėliu. O mes nespėliosime ir pabandysime išsiaiškinti angelo dietos privalumus ir... 1 +27 / -4 +23
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug, vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame... 4 +26 / -12 +14
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12