Geros manieros prie stalo padeda liesėti

Sausio 16, 2018 | L.Varanavičienė
+4
Geros manieros prie stalo padeda liesėti

Daugelis žmonių stalo etiketo taisyklių laikosi tik svečiuose, kavinėse ir restoranuose. Namuose viskas paprasčiau. O veltui! Juk mandagaus elgesio taisyklės, atrodo, lyg specialiai sukurtos berūpinantiems figūra.

Į svečius - su pilnu skrandžiu

Geros manieros reikalauja nepulti prie maisto su godumu, demonstruojant puikų apetitą. Etiketo reikalavimai visiškai atitinka dietologijos principus. Pasak jų, reikia užkąsti 10-15 minučių iki pagrindinio valgio  kažkuo sočiu, bet mažai kaloringu. Būtinai taip pasielkite vykdami į svečius ar restoraną. Bus lengviau susilaikyti ir valgyti lėtai, pamažu. Kalorijų suvartojimas sumažės 15-25%.

Pjaukite, bet ne kąskite

Stalo etiketo taisyklėse  mokoma atsipjauti peiliu ir valgyti mažais gabalėliais, pavyzdžiui, vaisius ir kietu pagrindu pyragėlius, kuriuos paprastai atsikandate, laikydami rankoje.

Duona turi būti dedama ant atskiros lėkštelės ir atlaužiama smulkiais gabalėliais. Kumpis ar sūris, juos įsidėjus į savo lėkštę,  valgomi peiliu ir šakute. Su tokiu „sumuštiniu“ yra ką veikti! Tradicinis sumuštinis, kuris paprastai laikomas rankoje, dažniausiai „sunaikinamas“  5-6 kąsniais.

Be to, blogo tono ženklas duonos pluta surinkti padažo likučius nuo lėkštės dugno ar suvalgyti sriubą iki paskutinio lašelio. Pasirodo, ir čia geros manieros padeda mums taupyti kalorijas, juk padažas dažniausiai riebus!

Pamėkite melsvus atspalvius

Stengiatės maistą pateikti estetiškai ir kuo patraukliau. Šaunu! Tačiau patarimas: rinkdamiesi indus ir staltiesę, atmeskite baltą, raudoną, geltoną ir oranžinį atspalvius. Jie sužadina apetitą. Tyrime, kurį paskelbė JAV maisto ir vaistų administracija, buvo nustatyta, kad serviravimas melsvai mėlynais spalvų tonais  slopina apetitą. Visų pirma todėl, kad gamtoje mažai maisto produktų,  turinčių mėlyną spalvą!

Namie kaip restorane

Gamindami maistą ir jį serviruodami kopijuokite pamėgtą restoraną. Liesos mėsos arba žuvies gabalėlius,  gausybę salotų lapų, šiek tiek ryžių išdėliokite didelėje pietų servizo lėkštėje... Valgio metu  gardžiuokitės kiekvienu kąsneliu. Lėtai valgydami skirtingo skonio ir struktūros maistą, jūs  greičiau pajusite sotumo jausmą. Beje, tokios porcijos kalorijų kiekis yra ne didesnis kaip 250 kcal.

"Pasirodo, kad tarp žmonių, turinčių nutukimą, gurmanų buvo ženkliai mažiau!"

Menas valgyti šakute

Sunku įsivaizduoti, kad rafinuotos ponios ir galantiški ponai, žvelgiantys iš senovinių portretų, valgė ... rankomis! Iki XVIII amžiaus taisyklės reikalavo, kad kilmingi žmonės gabalą mėsos imtų trimis pirštais, tuo tarpu paprasta liaudis manipuliavo penkiais pirštais. Šakutės ilgą laiką buvo bajorų instrumentai, o ant kasdieninio stalo pasirodė tik XX a. Ir tai prailgino ir apsunkino patį valgymo procesą! Pavyzdžiui, remiantis taisyklėmis valgant  žirnelius, būtina, laikyti šakutę kairėje rankoje, pirmiausia ant šakutės dantų užmauti keletą žirnių, ir tada likusius žirnius įstumti ant šakutės. Kol  jūs bandysite išlaikyti mandagią valgio manierą ir valgyti pagal etiketą, signalas apie sotumą tikrai pasieks smegenis. Ir todėl jūs  suvalgysite mažiau maisto!

Kodėl gurmanai nestorėja?

Paprastai manoma, kad gurmanams labai patinka valgyti, todėl liekni negali būti. Tačiau paaiškėja, kad tai visiškai priešingai! Amerikos mokslininkai iš Teksaso universiteto Ostine dalyvaujant Maisto ir prekės ženklo laboratorijos profesoriui  Brian Wansink  atliko tyrimą, kurį pranešė  mokslo žurnale.

Tiriamųjų grupė (502 dalyviai) buvo padalinta į dvi dalis. Į pirmąją  (gurmanų) pateko tie, kurie nebuvo abejingi stalo etiketui - jie pageidavo valgyti prie serviruoto stalo, naudojant ne vieną įrankių komplektą. Be to, gurmanai atidžiai rinkosi maistą, naudojo prieskonius ir padažus, jiems buvo svarbus produktų derinimas ir skonių gama. Antrieji teigė, kad jiems svarbiausia skaniai pavalgyti. Pasirodo, kad tarp žmonių, turinčių nutukimą, gurmanų buvo ženkliai mažiau! Čia nėra nieko keisto: gurmanai valgo lėčiau. Jie nesiekia kuo greičiau pasisotinti, jiems svarbios detalės... Yra daug pavyzdžių, kai tapus gurmanais, pasirinkus degustacinį maitinimosi būdą, žmonės numesdavo svorio  ir nelikdavo alkani! Atidžiai pasirinktas maistas, peilis ir šakutė yra puikūs sotumo "valdikliai". Jei juos naudosite , maitinimosi laikas taps dar ilgesnis, pasisotinsite mažesne nei įprasta porcija, kalorijų, kaip jau įrodyta, suvartosite mažiau. Beje, lėtas valgymas yra ne tik svarbus svoriui kontroliuoti, bet tai svarbi priemonė skrandžio, dvylikapirštės žarnos, kasos, tulžies pūslės negalavimų  prevencijai. Išbandykite tai. 

+4
  • Antsvoris
  • Kefyro dieta
  • Kefyro dietos nauda
  • Baltymų dieta
  • Angelo dieta
  • Vandens dieta
  • Atkinso dieta
  • Dieta „5:2“

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pratimai, kurie padės įveikti priešlaikinę ejakuliaciją
Pratimai, kurie padės įveikti priešlaikinę ejakuliaciją Priešlaikinė ejakuliacija – tai būsena, kuomet intymių santykių metu vyras baigia per greitai. Tokia, „per greitai“ būsena, kenkia tiek poros santykiams, tiek vyro psichologinei ir emocinei būsenai. Tad būtina ieškoti būdų, kurie padėtų įveikti tokį nemalonų seksualinį sutrikimą. Viena iš paprasčiausių priemonių... +20 / 0 +20
12 mitų, susijusių su pastojimu
12 mitų, susijusių su pastojimu Senolių išmintis byloja: skrendantys gandrai, gyvenamojo būsto remontas, moters sapnas apie žvejybą ir prasiskleidęs fikuso lapelis – tai ženklai, pranešantys apie artėjantį šeimos pagausėjimą. Vis dėlto šiais laikais nebetikima iš močiutės lūpų išgirstais burtažodžiais ir kitais magiškais užkalbėjimais. Juos keičia... +19 / 0 +19
Ištekėjusi už impotento
Ištekėjusi už impotento Viename internetiniame forume moters rašė: „Turiu labai gėdingą paslaptį su kuria niekaip negaliu susigyventi. Ta problema kamuoja ne mane, bet mano vyrą. Jis impotentas ir apie tai su niekuo nekalba, o aš taip pat nedrįstu. Tad ir noriu paklausti Jūsų, gal Jūs žinote atsakymą į klausimą, kaip toliau gyventi su impotentu? Ar... +15 / 0 +15
Moterys, apdovanokite vyrus “meduoliu”, ir jis nešios jus ant rankų!
Moterys, apdovanokite vyrus “meduoliu”, ir jis nešios jus ant rankų! Garsiajame italų renesanso tapytojo Sandro Botičelio paveiksle “Veneros gimimas” meilės deivė Afroditė ( Venera-romėniškas Afroditės vardas) kyla iš jūros nuoga, banguotais ilgais plaukais, atsistojusi ant kriauklės (tai vienas iš paveikslo kilmės šaltinių). Ji gimė jūroje po to, kai titanas Kronas iškastravo tėvą... +13 / -1 +12
Vitaminai - „SEKSAMINAI“
Vitaminai - „SEKSAMINAI“ Sena tiesa, kad vitaminai - tai smulkiamolekuliai organiniai junginiai ir jie yra būtini gerai žmogaus sveikatai. Tačiau kaip jie veikia seksualinį gyvenimą? Vitaminas A lytinių funkcijų palaikyme vaidina nemenką vaidmenį. Tai būtinas ingredientas lytinių hormonų sintezei tiek vyrams, tiek moterims. Trūkstant vitamino A, lėtėja... +12 / -1 +11
Ejakuliacijos reguliavimas pagal senovinę kinų išmintį
Ejakuliacijos reguliavimas pagal senovinę kinų išmintį Žmogaus įgimtas patvariausias instinktas- lytinis. Jei jis nebūtų patvarus iš prigimties- žmonija atsidurtų ties išnykimo riba. Gamta, siekdama vystytis, apdovanojo vyrą meilėje, kaip ir gyvenime būti aktyviems (mūsų laikais emancipuotos moterys neatsilieka nuo vyrų). Tačiau žmonija pergudravo gamtą. Lytiniai santykiai... +10 / 0 +10
Hormonų įtaka žmogaus organizmui
Hormonų įtaka žmogaus organizmui Ar kada nors susimąstėte, kokią reikšmę Jūsų organizmui gali daryti tam tikrų hormonų išsiskyrimas? Pavyzdžiui, Jei moteriški hormonai estrogenas yra atsakingi už moters grožį, būseną, kaip ji jaučiasi, tai vyriškas hormonas testosteronas atlieka labai svarbų vaidmenį vyro gyvenime. Nuo šio hormono veiklos priklauso vyrų... +7 / 0 +7
Tipinė nesėkmingo sekso istorija
Tipinė nesėkmingo sekso istorija Klaudijus, įtemptai dirbęs visą dieną, grįžta į savo viengungišką būstą ir jau dribs į lovą ilsėtis, bet ūmai suskamba telefonas. Skambina jo pažįstama Ema, kuria jis jau senokai domisi, žaidžia tenisą. Patraukli, labai miela. Žinoma, Klaudijus norėtų su ja susitikti. Juk tai seniai laukta proga! +5 / 0 +5
Kaip padėti savo vyrui išgyventi vidurio amžiaus krizę?
Kaip padėti savo vyrui išgyventi vidurio amžiaus krizę? Vyrą vidurio amžiaus krizė „užpuola“ maždaug 37- 42 metais- tai tikriausiai sunkiausias laikotarpis bet kurio stipriosios lyties atstovo gyvenime. Kenčia šiuo metu visi - ir vyras, ir jo žmona, ir vaikai. Pasipila skyrybos... +4 / -1 +3
Miego trūkumas gali sukelti prostatos problemų.
Miego trūkumas gali sukelti prostatos problemų. Kiekvienas vyras gali susidurti su šia problema, tačiau dauguma net neįtaria apie ligą, kol dėl negalavimų neapsilanko pas urologą. Būtent tada iškyla gąsdinanti prostatito diagnozė. +1 / 0 +1