Kai Dėdė Miegas neaplanko

Rugsėjo 27, 2017 | L.Rimgailė
+9
+9 -0

Būna dienų, jog atėjus nakties metui visai nesinori miegoti. Tyliai žvalgomės į žadintuvą, kuris artėja prie rytinių valandų, jaučiame, jog nauja darbo diena visai čia pat, o mes per naktį nesudėjome nei bluosto, mus kamavo nemiga. Ryte išlipus iš lovos nuotaika yra subjurus, esame suirzę, skauda galvą, nesinori eiti į darbus ar mokslus… Jei avių skaičiavimas, taip, kaip vaikystėje, nepadeda užmigti, tuomet siūlome Jums išbandyti šiuos 5 būdus, kurie galbūt padės užmigti greičiau…

 

Kaip nemiga veikia mūsų organizmą?

Nemiga – tai gana dažna problema, kuri vargina įvairaus amžiaus žmones. Tiesa, pastebima, jog dažniausiai nemiga vargina vidutinio amžiaus žmones, tuos, kurių gyvenime netrūksta streso, įtampos bei rūpesčių. Būtent dėl šių priežasčių kartais užmigti būna labai sunku.

Nemiga gali būti keleto rūšių: trumpalaikė, tarpinė, chroniška…Būtent pastaroji nemigos rūšis gali gerokai apversti žmogaus gyvenimą aukštyn kojomis. Atrodo, jei neišsimiegojome vieną dieną – nieko tokio, tačiau kai nemiga tampa mūsų kasdienybės dalimi, tuomet palaipsniui ir sveikata ima blogėti.

Ir tamsūs ratilai po akimis toli gražu nėra vien tik tai, ką Jums „padovanoja“ nemiga. Jei nuolat sunkiai užmiegate vakare, o naktį bent kelis kartus nubundate be jokios priežasties ir užmigti tampa sunku, tuomet jau metas gerokai susirūpinti dėl savo sveikatos: dėl nemigos pablogėja žmogaus atmintis bei koncentracija, jis tampa irzlus, dienos metu dėl energijos stokos būna sunku atlikti net pačius paprasčiausius darbus, gali varginti rytinis galvos skausmas, nuotaikų kaita, mieguistumas. Tad būtina laiku reaguoti į miego sutrikimus ir atsakyti į klausimą: „Kodėl mano miegas sutriko?“

 

"Jei jaučiatės išties alkani, tuomet suvalgykite nekaloringo maisto, bet pasistenkite jį suvalgyti bent 2 val. prieš miegą."

 

Dažniausios priežastys, dėl kurių sutrinka miegas

Stresas. Viena iš dažniausių priežasčių, kurią įvardina žmonės kenčiantys nuo nemigos, tai – stresas. Stresas gali varginti dėl kasdieninių darbų, kurių nespėjate padaryti arba iš savęs reikalaujate per daug, dėl mokslų, kurie sekasi ne taip gerai, kaip norėtumėte, dėl blogos sveikatos, netikėtai diagnozuotos ligos, dėl blogų santykių šeimoje…Ir tai  – tik kelios priežastys, kuomet dėl streso ar papildomos įtampos žmogus negali užmigti.

Išoriniai trukdžiai.  Apie išorinius trukdžius ir jų įtaką nemigai itin daug gali papasakoti tie, kam yra tekę auginti mažus vaikus. Daugumai tėvelių tenka iškęsti ne vieną ir dvi bemieges naktis vien dėl to, jog mažylį kamuoja dantų skausmas, dygsta pirmasis dantukas, mažyliui skauda pilvelį, vargina pilvo pūtimas. Į tokį išorinį trukdį – vaiko verkimą, reaguoja kiekvienas tėvelis bet kokiu paros metu. Be to, nemiga gali varginti ir dėl naktinio triukšmo, kurį skleidžia kaimynystėje gyvenantys žmonės ar už lango lojantys šunys…

Vien tik Jungtinėse Amerikos Valstijose kartą per mėnesį daugiau nei 60 milijonų žmonių skundžiasi rėmens graužimo problemomis, o 15 milijonų gyventojų tai patiria kiekvieną dieną. Rėmens graužimas kankina bet kokio amžiaus žmones, tačiau pagal statistiką rizika susirgti šiuo negalavimu stipriai didėja sulaukus 40-ies metų.

Plačiau:

10 patarimų, kaip atsikratyti rėmens graužimo

3 būdai, kurie padės užmigti greičiau

Turėkite savo miego ritmą. Sakoma, jog suaugusiam žmogui reikia apie 7-8 val. miego, tad labai svarbu ne naktinėti ir laiku nueiti miegoti ir būtinai tą daryti kasdien tuo pačiu metu. Tokiu būdu savo organizmą nesunkiai galėsime pripratinti prie miego rėžimo ir tam tikru metu užmigti bus daug lengviau. Lygiai taip pat svarbu kasdien keltis tuo pačiu metu. Taigi, net jei savaitgalis – nemiegokite iki pietų, kilkite iš lovos tuo pačiu metu kaip ir darbo dienomis.

Nevalgykite prieš pat miegą. Yra žmonių, kurie sako, jog užmigti gali tik tada, kai yra pavalgę. Jei jaučiatės išties alkani, tuomet suvalgykite nekaloringo maisto, bet pasistenkite jį suvalgyti bent 2 val. prieš miegą. Jokiu būdu nevalgykite riebaus, sunkiai virškinimo, aštraus maisto – jis ne tik kad sukels virškinimo sutrikimus, skrandžio rūgščių sukilimą (atsiras rėmuo), bet ir „padovanos“ nemigą. Prieš miegą atsisakykite ir tų maisto produktų, kurių sudėtyje yra tiramino – jautiena, kumpis, sūris, baklažanai, paprikos, avokadai, raudonas vynas – visi šie maisto produktai skatina stimuliuojančių smegenis medžiagų išsiskyrimą. Geriausia kelios valandos prieš miegą suvalgyti maisto produktų, kurių sudėtyje yra melatonino (ryžių traputis, imbieras, bananas, pomidorai) – jis padės Jums užmigti.

Vakarinis hobis. Šių laikų žmonės prieš miegą labai dažnai naudojasi išmaniaisiais telefonais arba žiūri televizorių. Tokios veiklos gerokai dirgina mūsų sąmonę bei neleidžia mums greitai užmigti. Pasistenkite vakarais užsiimti atpalaiduojančia veikla, pavyzdžiui, naršymą socialiniuose tinkluose geriau iškeiskite į knygos skaitymą. Tokia veikla prieš miegą bus ne tik kad daug naudingesnė, bet ir labiau atpalaiduojanti ir padės Jums užmigti daug greičiau.

 

Parengė: L.Rimgailė

+9
+9 -0
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Pilvo diegliai
  • Viršutinės dalies pilvo skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas.