Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?

Sausio 18, 2017 | L.Varanavičienė
+12
+12 -0

Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote?  O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami  į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti durims. Paslysti, prarasti pusiausvyrą ir parvirsti tereikia vos sekundės dalies. Panaši neatidumo situacija ledo čiuožyklose ar slidžių trasose. Naujokai per greitai stengiasi atlikti sudėtingus triukus, o senbuviai pervertina savo jėgas. Pasekmė- kritimas bei trauma.

Jei norite  žiemą išlaikyti sveikus kaulus, sulėtinkite tempą, be to:

-nešiokite avalynę plokščiu grublėtu padu. Merginos, atidėkite aukštakulnius pavasariui,

-esant plikšalai, plikledžiui, šlapdribai šokčiojančią eiseną keiskite į slydinėjančią. Kojas vilkite žeme, mažinkite žingsnius, nelaikykite rankų kišenėse.

-žiemos sporto metu griežtai laikykitės saugumo  taisyklių. Mokykite jų vaikus. Dėvėkite šalmą, apsaugas, specialius rūbus,

-išnagrinėkite ir atminkite pirmos pagalbos taisykles.

Vėl sugadintas savaitgalis. Taip puikiai prasidėjo: gerai išsimiegota, skaniai papusryčiauta. Ir štai reikia gulėti aptemdytame kambaryje su viltimi, kad skausmas greit atlėgs.

Plačiau:

5 etapų programa galvos skausmui įveikti

Griūkite taisyklingai

Kokie atidūs bebūtumėte, nuvirsti ir susitraumuoti ne visada įmanoma išvengti. Todėl  griūkite taisyklingai.

Krisdami lygioje vietoje, stenkitės pritūpti (jus sumažinsite kritimo aukštį), pritraukite smakrą prie krūtinės, o alkūnes prie šonų. Nors šiems veiksmams turite akimirką, netieskite rankos, o jei griūvate nuo kalnelio- kojos į priekį. Tai baigsis jų lūžiais. Negalvokite gelbėti telefono, pirkinių maišelio ar slidžių- kaulai daug brangesnis turtas. Mažiausią traumą gausite, jei griūsite ant šono.

Blogiau, jei virstate atgal, ant nugaros. Didelė tikimybė  susitraumuoti galvą ir susitrenkti smegenis. Kritimo metu  spauskite smakrą prie krūtinės,  rankas tieskite į šalis. Mėlynių neišvengsite, bet galvos smūgis į žemę sušvelnės.

Slysdami apledėjusiais  laipteliais, stenkitės veidą ir galvą užsidengti rankomis, o žemę paliesti sėdmenimis.

Vartojant pažeistoje vietoje heparinas apsaugo nuo kraujo krešulių susidarymo paviršinėse venose, gerina vietinę mikrocirkuliaciją (kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse) ir mažina patinimą.

Jei atsitiko blogiausia

Deja, kritimo išvengti nepavyko. Susitraumavote. Pabandykite įvertinti, tai sumušimas, išnirimas ar lūžis. Tada veikite.

Sumušimas atsitinka dažniausiai, kai trenkiamasi į kietą daiktą. Skausmas pajuntamas momentaliai, neužilgo išryškėja patinimas, kraujosruvos. Uždėkite sniego gniūžtę ant skaudamos vietos, namuose laikykite šaltą kompresą 30- 60 min. Tai sustabdys kraujavimą. Jei sumuštą vietą labai skauda- kreipkitės į gydytoją, kuris ištirs, ar nėra lūžio.

Vaistai nuo skausmo pagelbės palengvinti sukeltus negalavimus. Galite rinktis Dolmen. Tai greitai veikiantis ir veiksmingas skausmą malšinantis vaistas, kuriuo simptomiškai gydomas lengvas ir vidutinio stiprumo skausmas, pavyzdžiui, ūmus kaulų ir raumenų skausmas.

Dėl sąnarių ir raumenų traumų, sausgyslių patempimo atsirandančio patinimo ir kraujosruvų mažinimui naudokite Lioton 1000 tepalą. Lioton veiklioji medžiaga yra heparinas (heparino natrio druska). Jis paruoštas gelio pavidalu, tinkamu tepti odą. Vartojant pažeistoje vietoje heparinas apsaugo nuo kraujo krešulių susidarymo paviršinėse venose, gerina vietinę mikrocirkuliaciją (kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse) ir mažina patinimą. 

Pėdos panirimas, plaštakos ir pirštų sąnarių , klubo sąnario, žasto sąnario, alkūnės sąnario išnirimai dažnai pasitaiko griūvant pakreipus koją,  ant rankų pirštų, ant šono,  ant rankos. Nebandykite sugrąžinti į vietą išnirusios galūnės, nes galite dar labiau pabloginti žmogaus būklę ir sukelti komplikacijas, tokias kaip kraujavimas, nervų pažeidimas. Pažeistą vietą įtvirtinkite, pagal galimybes malšinkite išnirimo sukeltą skausmą nuskausminamaisiais vaistais ir transportuokite nukentėjusį  į gydymo įstaigą.

Kaulų lūžių požymiai: skausmas, sumuštos vietos patinimas, mėlynės pažeistoje vietoje, pažeistos vietos deformacija bei negalėjimas pajudinti ar skausmas judinant pažeistą vietą.  Ant sužeistos galūnės uždėkite ką nors panašaus į įtvarą. Jis turi būti tinkamo ilgio: lūžus kojai per kulkšnį, turi siekti kelią, lūžus blauzdikauliui- strėnas, lūžus šlaunikauliui- prireiks lentos nuo pažasties iki pėdos. Transportuokite į ligoninę.

Jei traumuota nugara- žiūrėkite, kad ji būtų tiesi arba įlenkta, bet jokiu būdu ne išgaubta. Pažeistą kaklą laikykite tiesiai, o jei tai neįmanoma- atloškite galvą. Lūžus raktikauliui, paimkite didelę trikampę audeklo atkarpą ir pariškite apatinę rankos dalį po kaklu. Kol atvažiuos greitoji, užklokite nukentėjusįjį kuo šilčiau, nes gulintysis greitai atvėsta.

Jei žmogus trenkiasi galva į ledą- ta vieta gali patinti, ją gali skaudėti. Gumbas, iškilęs sutrenkimo vietoje- nieko baisaus, jei nėra kitų požymių. Jis atsiranda trūkus po oda kraujagyslei. Jeigu pažeidžiama galvos oda, visada smarkiai kraujuoja, net esant nedidelei žaizdelei. Tai nėra pavojinga, bet labai išgąsdina. Galvos skausmas, apsvaigimas, mieguistumas, sąmonės netekimo periodas, vėmimas, sudirgimas, kraujo ar gelsvo skysčio ištekėjimas iš nosies ar ausų, kaukolės kaulų įspaudai signalizuoja, jog tai rimti smegenų sukrėtimo ar net galvos kaulų lūžimo simptomai.  Tokiu atveju nedelsdami kvieskite greitąją, ar patys vežkite nukentėjusįjį į artimiausią ligoninę.

Būkite atidūs, skubėkite lėtai- apie speiguotas dienas teišlieka tik malonūs prisiminimai.

+12
+12 -0
  • Nugaros skausmas
  • Kojų venų ligos
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *