Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?

Sausio 18, 2017 | L.Varanavičienė
+12
Kaip  žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?

Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote?  O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami  į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti durims. Paslysti, prarasti pusiausvyrą ir parvirsti tereikia vos sekundės dalies. Panaši neatidumo situacija ledo čiuožyklose ar slidžių trasose. Naujokai per greitai stengiasi atlikti sudėtingus triukus, o senbuviai pervertina savo jėgas. Pasekmė- kritimas bei trauma.

Jei norite  žiemą išlaikyti sveikus kaulus, sulėtinkite tempą, be to:

-nešiokite avalynę plokščiu grublėtu padu. Merginos, atidėkite aukštakulnius pavasariui,

-esant plikšalai, plikledžiui, šlapdribai šokčiojančią eiseną keiskite į slydinėjančią. Kojas vilkite žeme, mažinkite žingsnius, nelaikykite rankų kišenėse.

-žiemos sporto metu griežtai laikykitės saugumo  taisyklių. Mokykite jų vaikus. Dėvėkite šalmą, apsaugas, specialius rūbus,

-išnagrinėkite ir atminkite pirmos pagalbos taisykles.

Kojų venų ligos – stovimą darbą dirbančių žmonių problema

„Bet kuri vena gali tapti varikoze, tačiau dažniausiai jos susiformuoja kojose ir pėdose.“

Plačiau:

Kojų venų ligos – stovimą darbą dirbančių žmonių problema

Griūkite taisyklingai

Kokie atidūs bebūtumėte, nuvirsti ir susitraumuoti ne visada įmanoma išvengti. Todėl  griūkite taisyklingai.

Krisdami lygioje vietoje, stenkitės pritūpti (jus sumažinsite kritimo aukštį), pritraukite smakrą prie krūtinės, o alkūnes prie šonų. Nors šiems veiksmams turite akimirką, netieskite rankos, o jei griūvate nuo kalnelio- kojos į priekį. Tai baigsis jų lūžiais. Negalvokite gelbėti telefono, pirkinių maišelio ar slidžių- kaulai daug brangesnis turtas. Mažiausią traumą gausite, jei griūsite ant šono.

Blogiau, jei virstate atgal, ant nugaros. Didelė tikimybė  susitraumuoti galvą ir susitrenkti smegenis. Kritimo metu  spauskite smakrą prie krūtinės,  rankas tieskite į šalis. Mėlynių neišvengsite, bet galvos smūgis į žemę sušvelnės.

Slysdami apledėjusiais  laipteliais, stenkitės veidą ir galvą užsidengti rankomis, o žemę paliesti sėdmenimis.

Vartojant pažeistoje vietoje heparinas apsaugo nuo kraujo krešulių susidarymo paviršinėse venose, gerina vietinę mikrocirkuliaciją (kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse) ir mažina patinimą.

Jei atsitiko blogiausia

Deja, kritimo išvengti nepavyko. Susitraumavote. Pabandykite įvertinti, tai sumušimas, išnirimas ar lūžis. Tada veikite.

Sumušimas atsitinka dažniausiai, kai trenkiamasi į kietą daiktą. Skausmas pajuntamas momentaliai, neužilgo išryškėja patinimas, kraujosruvos. Uždėkite sniego gniūžtę ant skaudamos vietos, namuose laikykite šaltą kompresą 30- 60 min. Tai sustabdys kraujavimą. Jei sumuštą vietą labai skauda- kreipkitės į gydytoją, kuris ištirs, ar nėra lūžio.

Vaistai nuo skausmo pagelbės palengvinti sukeltus negalavimus. Galite rinktis Dolmen. Tai greitai veikiantis ir veiksmingas skausmą malšinantis vaistas, kuriuo simptomiškai gydomas lengvas ir vidutinio stiprumo skausmas, pavyzdžiui, ūmus kaulų ir raumenų skausmas.

Dėl sąnarių ir raumenų traumų, sausgyslių patempimo atsirandančio patinimo ir kraujosruvų mažinimui naudokite Lioton 1000 tepalą. Lioton veiklioji medžiaga yra heparinas (heparino natrio druska). Jis paruoštas gelio pavidalu, tinkamu tepti odą. Vartojant pažeistoje vietoje heparinas apsaugo nuo kraujo krešulių susidarymo paviršinėse venose, gerina vietinę mikrocirkuliaciją (kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse) ir mažina patinimą. 

Pėdos panirimas, plaštakos ir pirštų sąnarių , klubo sąnario, žasto sąnario, alkūnės sąnario išnirimai dažnai pasitaiko griūvant pakreipus koją,  ant rankų pirštų, ant šono,  ant rankos. Nebandykite sugrąžinti į vietą išnirusios galūnės, nes galite dar labiau pabloginti žmogaus būklę ir sukelti komplikacijas, tokias kaip kraujavimas, nervų pažeidimas. Pažeistą vietą įtvirtinkite, pagal galimybes malšinkite išnirimo sukeltą skausmą nuskausminamaisiais vaistais ir transportuokite nukentėjusį  į gydymo įstaigą.

Kaulų lūžių požymiai: skausmas, sumuštos vietos patinimas, mėlynės pažeistoje vietoje, pažeistos vietos deformacija bei negalėjimas pajudinti ar skausmas judinant pažeistą vietą.  Ant sužeistos galūnės uždėkite ką nors panašaus į įtvarą. Jis turi būti tinkamo ilgio: lūžus kojai per kulkšnį, turi siekti kelią, lūžus blauzdikauliui- strėnas, lūžus šlaunikauliui- prireiks lentos nuo pažasties iki pėdos. Transportuokite į ligoninę.

Jei traumuota nugara- žiūrėkite, kad ji būtų tiesi arba įlenkta, bet jokiu būdu ne išgaubta. Pažeistą kaklą laikykite tiesiai, o jei tai neįmanoma- atloškite galvą. Lūžus raktikauliui, paimkite didelę trikampę audeklo atkarpą ir pariškite apatinę rankos dalį po kaklu. Kol atvažiuos greitoji, užklokite nukentėjusįjį kuo šilčiau, nes gulintysis greitai atvėsta.

Jei žmogus trenkiasi galva į ledą- ta vieta gali patinti, ją gali skaudėti. Gumbas, iškilęs sutrenkimo vietoje- nieko baisaus, jei nėra kitų požymių. Jis atsiranda trūkus po oda kraujagyslei. Jeigu pažeidžiama galvos oda, visada smarkiai kraujuoja, net esant nedidelei žaizdelei. Tai nėra pavojinga, bet labai išgąsdina. Galvos skausmas, apsvaigimas, mieguistumas, sąmonės netekimo periodas, vėmimas, sudirgimas, kraujo ar gelsvo skysčio ištekėjimas iš nosies ar ausų, kaukolės kaulų įspaudai signalizuoja, jog tai rimti smegenų sukrėtimo ar net galvos kaulų lūžimo simptomai.  Tokiu atveju nedelsdami kvieskite greitąją, ar patys vežkite nukentėjusįjį į artimiausią ligoninę.

Būkite atidūs, skubėkite lėtai- apie speiguotas dienas teišlieka tik malonūs prisiminimai.

+12
  • Nugaros skausmas
  • Kojų venų ligos
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja... +28 / 0 +28
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11