Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?

Gruodžio 25, 2017 | L.Varanavičienė
+9
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?

Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir kelio sąnario traumos nutinka... Tad ką galėtume padaryti jau šiandien, kad rytoj netektų gydytis tos kelio sąnario traumos?

Išgirsk savo kūną – ženklai, kurie rodo, jog sąnarių būklė nėra gera

„Sutraškėjo kojų sąnarys“, - pasiskundė biuro darbuotoja savo kolegei vos tik pakilo nuo kėdės, kurioje sėdėjo beveik visą darbo dieną. Laimei, toks sąnarių traškėjimas ją vargino ne nuolatos, bet tik keletą kartų, tad didelio dėmesio moteris į tai nekreipė. Tai ji priėmė tik kaip ženklą, jog po darbo metas eiti į sporto klubą ir šiek tiek pajudėti, pasportuoti.

Tačiau kartais būna taip, jog žmonės skundžiasi dėl to, jog jų sąnariai ne tik ėmė braškėti, vargina sąnarių skausmas, negana to, atsirado dar ir patinimų, o atsitūpus kelio sąnarys ne tik kad sutraška, bet dar ir negalima lengvai atsikelti -  visa tai gali būti simptomai, kurie rodo, jog prasidėjo degeneracinės sąnarių ligos – artrozė, stuburo osteochondozė, stuburo spondiliozė -  ir privaloma kuo skubiau jas gydyti.

"Nuolatinis sėdėjimas ant kėdės sumažina nugaros aprūpinimą maisto medžiagomis, nes tarpslanksteliniams diskams yra netiekiamas kraujas, kuris suteiktų jiems visko, ko reikia."

Ką daryti, jei norite išvengti kelio sąnario traumų?

Tie, kurie rūpinasi savi ir nori išvengti kelio sąnario traumų, apie tai turėtų pradėti galvoti jau dabar. Todėl sporto klube nepamirškite skirti pakankamai dėmesio ne tik pilvo presui, gražesnėms kojoms ar rankoms, bet ir atlikite pratimus, kurie lavina ir stiprina blauzdų, šlaunų ir kulkšnių raumenis ir tokiu būdu treniruoja aplink kelių sąnarius esančius raumenis.

 

Norite sumažinti kelio sąnario traumos riziką? Išmokite teisingai bėgioti

Jei nutarėte sporto klube ar miške pabėgioti, tuomet prieš bėgiojimą nepamirškite pasirąžyti – tokiu būdu sustiprinsite raumenis. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į pagrindą po kojomis. Jei bėgiosite sporto klube, ant bėgimo takelio, tuomet grėsmės nebus didelės patirti kelio sąnario traumą, o štai jei bėgiojimui pasirinksite bėgioti žvyrkelių, tuomet, kelio sąnario traumos tikimybės bus daug didesnė. Bėgant  taip pat reikėtų stengtis išlaikyti pusiausvyros centrą – pasilenkti į priekį ir bėgti ant pirštų galų.

Jei bėgioti Jums nepatinka, tuomet pravartu užsiimti kita fizine veikla. Plaukiokite baseine, važiuokite dviračiu, žaiskite tenisą, darykite paprastus tempimo pratimus... Netingėkite skirti daugiau laiko  ne laidų žiūrėjimui prie televizoriaus, o pasivaikščiojimams:  Jūsų sąnarių gerai sveikatai reikia fizinės veiklos, jie bus sveiki tuomet, kai pakankamai judėsite.

 

Reabilitacija po peties sąnario išnirimo

"Peties sąnario išnirimas – skausminga trauma, įvykstanti, kai žastikaulio galva palieka mentės sąnarinę duobę ir tuo pačiu pertempia ar įplėšia peties sąnario raiščius, raumenis."

Plačiau:

Reabilitacija po peties sąnario išnirimo

Skysčiai, subalansuota ir sveika mityba taip pat yra svarbūs sąnariams

Nuolatinis sėdėjimas ant kėdės sumažina nugaros aprūpinimą maisto medžiagomis, nes tarpslanksteliniams diskams yra netiekiamas kraujas, kuris suteiktų jiems visko, ko reikia. Šie diskai absorbuoja medžiagas iš kremzlės, šį procesą skatina stuburo spaudimo pokyčiai, kurie vyksta judinant nugarą. Tarpslankstelinių diskų branduolių pagrindinė sudedamoji dalis yra vanduo, tad reikia stengtis per dieną išgerti pakankamai vandens.

Tie, kas rūpinasi savo sąnarių sveikata, turėtų vengti riebių ir cholesterolį didinančių produktų. Jei turite antsvorio – atsikratykite, nes sąnariai dėl jo yra apkraunami, pasunkėja jų darbas. Valgykite kuo daugiau vaisų ir daržovių, nepamirškite į savo kasdieninės mitybos racioną įtraukti žuvies, kurioje yra vitamino D, o šis, kaip žinia, yra reikalingas geram kaulų bei raumenų darbui palaikyti. 

+9
  • Nugaros skausmas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Skausmo malšinimas
  • Nuo skausmo
  • Skausmas
  • Dubens skausmas
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai?
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai? Ir nors Lietuvos krepšinio komanda šiais metais Europos krepšinio čempionate nepasirodė taip gerai, kaip norėtųsi, o nugalėtojais tapo slovakai, visgi, mūsų krepšininkai atidavė visas savo paskutines jėgas ir, žinoma, patyrė traumų...Tad šiame straipsnyje apžvelgiame, kokias traumas teko patirti Lietuvos krepšininkams kelyje... +11 / 0 +11
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +38 / 0 +38
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems Ar patikėtumėte, kad galite įgauti geriausią fizinę formą, net jei neturite daug laiko mankštintis ar net nežinote nuo ko pradėti? Patobulintų kūno linijų: stangrių šlaunų, sėdmenų, kojų, raumeningų ir stiprių rankų, taip pat ir padidėjusios ištvermės bei geresnės širdies funkcijos galite pasiekti paprastais, nuo... +17 / -2 +15
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +14 / 0 +14
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto... 1 +13 / 0 +13
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11