Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?

Gruodžio 25, 2017 | L.Varanavičienė
+11
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?

Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir kelio sąnario traumos nutinka... Tad ką galėtume padaryti jau šiandien, kad rytoj netektų gydytis tos kelio sąnario traumos?

Išgirsk savo kūną – ženklai, kurie rodo, jog sąnarių būklė nėra gera

„Sutraškėjo kojų sąnarys“, - pasiskundė biuro darbuotoja savo kolegei vos tik pakilo nuo kėdės, kurioje sėdėjo beveik visą darbo dieną. Laimei, toks sąnarių traškėjimas ją vargino ne nuolatos, bet tik keletą kartų, tad didelio dėmesio moteris į tai nekreipė. Tai ji priėmė tik kaip ženklą, jog po darbo metas eiti į sporto klubą ir šiek tiek pajudėti, pasportuoti.

Tačiau kartais būna taip, jog žmonės skundžiasi dėl to, jog jų sąnariai ne tik ėmė braškėti, vargina sąnarių skausmas, negana to, atsirado dar ir patinimų, o atsitūpus kelio sąnarys ne tik kad sutraška, bet dar ir negalima lengvai atsikelti -  visa tai gali būti simptomai, kurie rodo, jog prasidėjo degeneracinės sąnarių ligos – artrozė, stuburo osteochondozė, stuburo spondiliozė -  ir privaloma kuo skubiau jas gydyti.

"Nuolatinis sėdėjimas ant kėdės sumažina nugaros aprūpinimą maisto medžiagomis, nes tarpslanksteliniams diskams yra netiekiamas kraujas, kuris suteiktų jiems visko, ko reikia."

Ką daryti, jei norite išvengti kelio sąnario traumų?

Tie, kurie rūpinasi savi ir nori išvengti kelio sąnario traumų, apie tai turėtų pradėti galvoti jau dabar. Todėl sporto klube nepamirškite skirti pakankamai dėmesio ne tik pilvo presui, gražesnėms kojoms ar rankoms, bet ir atlikite pratimus, kurie lavina ir stiprina blauzdų, šlaunų ir kulkšnių raumenis ir tokiu būdu treniruoja aplink kelių sąnarius esančius raumenis.

 

Norite sumažinti kelio sąnario traumos riziką? Išmokite teisingai bėgioti

Jei nutarėte sporto klube ar miške pabėgioti, tuomet prieš bėgiojimą nepamirškite pasirąžyti – tokiu būdu sustiprinsite raumenis. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į pagrindą po kojomis. Jei bėgiosite sporto klube, ant bėgimo takelio, tuomet grėsmės nebus didelės patirti kelio sąnario traumą, o štai jei bėgiojimui pasirinksite bėgioti žvyrkelių, tuomet, kelio sąnario traumos tikimybės bus daug didesnė. Bėgant  taip pat reikėtų stengtis išlaikyti pusiausvyros centrą – pasilenkti į priekį ir bėgti ant pirštų galų.

Jei bėgioti Jums nepatinka, tuomet pravartu užsiimti kita fizine veikla. Plaukiokite baseine, važiuokite dviračiu, žaiskite tenisą, darykite paprastus tempimo pratimus... Netingėkite skirti daugiau laiko  ne laidų žiūrėjimui prie televizoriaus, o pasivaikščiojimams:  Jūsų sąnarių gerai sveikatai reikia fizinės veiklos, jie bus sveiki tuomet, kai pakankamai judėsite.

 

Reabilitacija po peties sąnario išnirimo

"Peties sąnario išnirimas – skausminga trauma, įvykstanti, kai žastikaulio galva palieka mentės sąnarinę duobę ir tuo pačiu pertempia ar įplėšia peties sąnario raiščius, raumenis."

Plačiau:

Reabilitacija po peties sąnario išnirimo

Skysčiai, subalansuota ir sveika mityba taip pat yra svarbūs sąnariams

Nuolatinis sėdėjimas ant kėdės sumažina nugaros aprūpinimą maisto medžiagomis, nes tarpslanksteliniams diskams yra netiekiamas kraujas, kuris suteiktų jiems visko, ko reikia. Šie diskai absorbuoja medžiagas iš kremzlės, šį procesą skatina stuburo spaudimo pokyčiai, kurie vyksta judinant nugarą. Tarpslankstelinių diskų branduolių pagrindinė sudedamoji dalis yra vanduo, tad reikia stengtis per dieną išgerti pakankamai vandens.

Tie, kas rūpinasi savo sąnarių sveikata, turėtų vengti riebių ir cholesterolį didinančių produktų. Jei turite antsvorio – atsikratykite, nes sąnariai dėl jo yra apkraunami, pasunkėja jų darbas. Valgykite kuo daugiau vaisų ir daržovių, nepamirškite į savo kasdieninės mitybos racioną įtraukti žuvies, kurioje yra vitamino D, o šis, kaip žinia, yra reikalingas geram kaulų bei raumenų darbui palaikyti. 

+11
  • Nugaros skausmas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Skausmo malšinimas
  • Nuo skausmo
  • Skausmas
  • Dubens skausmas
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip sportuoti „nesportuojant“?
Kaip sportuoti „nesportuojant“? Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog... +3 / 0 +3
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +22 / -3 +19
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... +13 / -1 +12