Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?

Gruodžio 11, 2015
+13
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?

Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių treniruoklių, svarmenų ir mankštos užsiėmimų, leisiančių smagiai paprakaituoti nelendant į lauką. Tačiau ar oras jūsų sporto klube toks pat sveikas kaip ir atliekami pratimai?

Naujo tyrimo metu kaip tik ir buvo ieškoma atsakymo į šį klausimą. Studijos metu Portugalijos Lisabonos universiteto ir Olandijos Delfto technologijos universiteto mokslininkai nusprendė patikrinti įvairių Lisabonos sporto klubų oro kokybę. Šie sporto klubai turi pagrindinę salę svarmenims ar treniruokliams ir mažesnių salių aerobikai, jogai ar kitokiems užsiėmimams.

„Sportuodami įkvepiame daugiau oro, be to, dažniausiai burna, todėl nešvarumai išvengia natūralios filtravimo sistemos, esančios šnervėse"

Tyrėjai gavo 11 sporto klubų leidimus kiekvieno iš jų svarmenų salėje ir mažesnėse salėse įrengti oro kokybės matavimo įrangą. Prietaisai buvo nustatyti matuoti teršalų kiekį apie dvi valandas, kai sporto klubuose būdavo daugiausia žmonių – vėlyvą popietę ir vakare. Matavimo įranga ieškojo tokių teršalų kaip anglies monoksidas, anglies dioksidas, ozonas, dulkės, formaldehidas ir kiti chemikalai, išsiskiriantys iš grindų dangos, valymo priemonių, baldų ar dažų.

Rezultatai buvo bauginantys. Įranga aptiko didelius dulkių, formaldehido ir anglies dioksido kiekius – šių medžiagų koncentracijos viršijo daugumą plačiai priimtų vidaus patalpų oro kokybės normų. Ypač daug teršalų buvo užfiksuojama vakare, kai mažose salėse sportuodavo daug žmonių, keliančių dulkes, prakaituojančių ir iškvepiančių daug anglies dioksido. Daugiausia nerimo sukėlė didelės dulkių ir formaldehido koncentracijos, nes nuolatinis šių medžiagų poveikis gali sukelti astmą ar kitas kvėpavimo takų problemas.

Grikių dieta gali padėti atsikratyti svorio. Visos paslaptys ir receptai.

"Per dvi savaites ištirpsta 3–4 kilogramai, o visiškai nenuklysdami nuo valgiaraščio galite atsikratyti net ir 6 kilogramų."

Plačiau apie dietą:

Grikių dieta gali padėti atsikratyti svorio. Visos paslaptys ir receptai.

Prasta oro kokybė yra rimta bet kokio pastato, kuriame dažnai lankotės, bėda. O ką jau kalbėti apie sporto klubą, kur dažniausiai giliai kvėpuojate. „Sportuodami įkvepiame daugiau oro, be to, dažniausiai burna, todėl nešvarumai išvengia natūralios filtravimo sistemos, esančios šnervėse, – sakė Karla Ramos, pagrindinė tyrimo autorė. – Sportuojant teršalai prasiskverbia giliau į plaučius nei tuo metu, kai ilsimės.“

Ar tai reiškia, kad reikia pamiršti sporto klubą ir grįžti į šaltį ar dar blogiau – iškeisti sportą į sofą? Nieko panašaus. Tačiau reiktų vengti lankytis sporto klube piko metu. O jei jūsų sporto klube oras yra tvankus ar atsiduoda chemikalais, pasikalbėkite su klubo savininku dėl galimybių pagerinti oro kokybę.

 

+13
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Sporto nauda
  • Mitybos įpročiai
  • Sporto klubai
  • Judėjimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11