Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Gegužės 16, 2017 | L.Rimgailė
+8
Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Senovės romėnų filosofas, visuomenės veikėjas Lucijus Anėjus Seneka buvo sakęs: „Per aspera ad astra“ (lot. „per kančias į žvaigždes“). Atrodo, ši sentencija dar ir šiandien gaji: taikome ją tuomet, kai siekiame savo tikslo. Tačiau labai dažnai kelyje tikslo link pasitaiko ir kliūtys, kurių nepaisome ir einame toliau...Tad šįkart - apie įvairias sportines traumas, kurias patiria tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji.

 

Krepšininkų patiriamos traumos: Achilo sausgyslės plyšimas, nugaros išvarža

Jei paprastas žmogus patiria traumą, apie jį nerašo žiniasklaida, tačiau jei sportininkas – kaipmat spaudoje pasirodo pranešimai. Pavyzdžiui, Lietuvos krepšinio legendą Arvydą Sabonį ir per jo ilgą krepšinio karjerą pasitaikiusias traumas žiniasklaidose padangėje buvo galima sutikti ne kartą. Buvęs krepšininkas prisipažino, jog jam teko patirti ne vieną traumą.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui.

Daugiausia sportinių traumų A. Sabonis patyrė pradėjęs žaisti krepšinį. Vieną iš rimčiausių ir dažniausiai sportininkams pasitaikančių traumų - Achilo sausgyslės plyšimą - krepšininkas patyrė dar 1986 m. Paradoksalu, tačiau atlikus operaciją, A. Sabonis antrą kartą susižeidė tą pačią koją, vėl turėjo vykti į operacinę ir operuotis. Laimei, operacija pavyko puikiai, vyras surizikavo ir vos tik pasijautė šiek tiek geriau, po operacijos, išvyko su tuometine SSSR rinktine į Seulą. Jiems pasisekė ir rinktinė iškovojo olimpinį auksą.

Ne išimtis ir kitas Lietuvos krepšininkas Donatas Motiejūnas. Sportininkas žino, ką reiškia patirti nugaros operaciją ir bent pusmetį turėti priverstines atostogas. Nugaros išvaržos operacija yra gan sudėtinga, o reabilitacija – ilgas procesas, kuris krepšininkui truko maždaug keturis mėnesius.

Dar vienas Lietuvos krepšininkas - Linas Kleiza – taip pat yra patyręs nemažai traumų, o dėl dabartinės kojos traumos ir reabilitacijos periodo krepšininkas turi pristabdyti savo karjerą. Neseniai L. Kleizai buvo atlikta trečioji kojos operacija.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui. Jei problema rimta, tuomet išleidžia ne į žaidimo aikštelę, o gydytis. 

 

Žaidimas per skausmus

Visame pasaulyje Lietuvą garsinantis žymus teniso žaidėjas Ričardas Berankis itin dažnai kenčia nuo sportinių traumų. Teniso žaidėjas ne kartą viešai yra prisipažinęs, jog jam, norint pasiekti puikių rezultatų, tenka žaisti net ir tuomet, kai skauda. Traumos – itin dažnai pasitaikantis reiškinys teniso žaidime.

Viena iš pirmųjų traumų, kurią 2008 metais patyrė R. Berankis, buvo dešiniojo kelio sumušimas. Žaisdamas JAV vykusiame turnyre Lietuvos teniso žaidėjas turėjo imti penkias savaites priverstinio poilsio – būtent tiek laiko medikai rekomendavo vaikinui nežaisti ir skirti laiką reabilitacijai.

2009 metais R. Bernakį vargino kairiojo pečio skausmai, tačiau net ir kamuojamas nemalonių skausmų jis kantriai treniravosi ir sezoną baigė būdamas 320 – ąja pasaulio rakete.

 

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

„Miegas ant pilvo labai apkrauna nugarą, tad patariama šios pozos vengti. Jei kitaip nepavyksta užmigti, po klubais pasidėkite pagalvę...“

Plačiau:

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

Skauda? Negerai!

Tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji dažnai daro vieną ir tą pačią klaidą – po traumos, net jei ir skauda, jie vis tiek tęsia treniruotę.

Skausmas – puikus indikatorius, jog reikia sustoti ir pailsėti. Deja, tačiau ne visi vadovaujasi šia auksine taisykle. Tuomet vaistai nuo skausmo tampa priemone nugalėti skausmą ir siekti savo tikslo bet kokia kaina.

Taip, viskas turi savo kainą, tačiau mokėti sveikata – brangu...

L. Rimgailė

+8
  • Peties trauma
  • Nosies trauma
  • Traumatologai
  • Sumušimai
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +36 / 0 +36
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +30 / -4 +26
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“ Prieš pradėdami naują rubriką, kurioje rasite naudingos informacijos apie bėgimą, norime pristatyti Aurimą Pocių – sveikos ir aktyvios gyvensenos entuziastą, „MedGuru“ komandos narį. Aurimas gali pasigirti nemenkais pasiekimais: dvidešimt šešerių metų vaikinas pėsčiomis perėjo Ispaniją, Portugaliją ir Lietuvą! 2 +20 / 0 +20
Zumbos šokių treniruotė – energijos užtaisas visai dienai
Zumbos šokių treniruotė – energijos užtaisas visai dienai Kai sporto ir sveikatingumo klube IMPULS stebėjome pagal nuotaikingus zumbos ritmus šokančią trenerę Agnę Mickevičiūtę-Butienę, stebėjomės – iš kur tiek energijos? Po treniruotės, jungiančios aerobikos ir afrikiečių šokių judesius, Lotynų Amerikos ir šiuolaikinės muzikos ritmus, Agnė tvirtino, kad zumba ne... 2 +17 / 0 +17
Nugaros skausmų galima išvengti!
Nugaros skausmų galima išvengti! Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) apatinės nugaros dalies skausmą vadina XX amžiaus visuomenės epidemija. Apatinės nugaros dalies skausmą bent kartą gyvenime yra pajutę daugiau nei 60 – 80 proc. žmonių, 2 -7 proc. iš jų šis skausmas tampa lėtiniu. Skaičiai – iškalbingi. Tad kyla klausimas: ką daryti, kad į tuos... +16 / -1 +15
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 8 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis
Apie tai, kodėl vištiena sportininkams – neatsiejama kasdienio mitybos raciono dalis Pasak profesionalų, sportas salėje sudaro vos 20 proc. rezultato, o likę 80 proc. yra mityba. Tačiau mityba turi būti ne tik subalansuota, svarbu ir tai, kokius ir kokios kokybės produktus renkamės. Štai Andrius Pauliukevičius, Lietuvos kultūrizmo čempionas, turintis daugiau kaip 12 metų asmeninio trenerio patirties, tikina, kad... +12 / 0 +12
Kodėl frazė „Nuo Naujų metų pradėsiu lankyti sporto klubą“ ne visada pasitvirtina?
Kodėl frazė „Nuo Naujų metų pradėsiu lankyti sporto klubą“ ne visada pasitvirtina? Plėšdami paskutinį 2016 metų kalendoriaus lapelį mintimis dėliojome šių metų tikslus: skirsiu daugiau dėmesio šeimai, mažiau dirbsiu, sveikai maitinsiuosi ir, žinoma, sportuosiu. Čia būtų galima dėti tašką arba daugtaškį – štai tokios yra daugumos iš mūsų Naujųjų metų rezoliucijos, kurios išsipildo arba ne.... +9 / 0 +9