Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Gegužės 16, 2017 | L.Rimgailė
+8
Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Senovės romėnų filosofas, visuomenės veikėjas Lucijus Anėjus Seneka buvo sakęs: „Per aspera ad astra“ (lot. „per kančias į žvaigždes“). Atrodo, ši sentencija dar ir šiandien gaji: taikome ją tuomet, kai siekiame savo tikslo. Tačiau labai dažnai kelyje tikslo link pasitaiko ir kliūtys, kurių nepaisome ir einame toliau...Tad šįkart - apie įvairias sportines traumas, kurias patiria tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji.

 

Krepšininkų patiriamos traumos: Achilo sausgyslės plyšimas, nugaros išvarža

Jei paprastas žmogus patiria traumą, apie jį nerašo žiniasklaida, tačiau jei sportininkas – kaipmat spaudoje pasirodo pranešimai. Pavyzdžiui, Lietuvos krepšinio legendą Arvydą Sabonį ir per jo ilgą krepšinio karjerą pasitaikiusias traumas žiniasklaidose padangėje buvo galima sutikti ne kartą. Buvęs krepšininkas prisipažino, jog jam teko patirti ne vieną traumą.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui.

Daugiausia sportinių traumų A. Sabonis patyrė pradėjęs žaisti krepšinį. Vieną iš rimčiausių ir dažniausiai sportininkams pasitaikančių traumų - Achilo sausgyslės plyšimą - krepšininkas patyrė dar 1986 m. Paradoksalu, tačiau atlikus operaciją, A. Sabonis antrą kartą susižeidė tą pačią koją, vėl turėjo vykti į operacinę ir operuotis. Laimei, operacija pavyko puikiai, vyras surizikavo ir vos tik pasijautė šiek tiek geriau, po operacijos, išvyko su tuometine SSSR rinktine į Seulą. Jiems pasisekė ir rinktinė iškovojo olimpinį auksą.

Ne išimtis ir kitas Lietuvos krepšininkas Donatas Motiejūnas. Sportininkas žino, ką reiškia patirti nugaros operaciją ir bent pusmetį turėti priverstines atostogas. Nugaros išvaržos operacija yra gan sudėtinga, o reabilitacija – ilgas procesas, kuris krepšininkui truko maždaug keturis mėnesius.

Dar vienas Lietuvos krepšininkas - Linas Kleiza – taip pat yra patyręs nemažai traumų, o dėl dabartinės kojos traumos ir reabilitacijos periodo krepšininkas turi pristabdyti savo karjerą. Neseniai L. Kleizai buvo atlikta trečioji kojos operacija.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui. Jei problema rimta, tuomet išleidžia ne į žaidimo aikštelę, o gydytis. 

 

Žaidimas per skausmus

Visame pasaulyje Lietuvą garsinantis žymus teniso žaidėjas Ričardas Berankis itin dažnai kenčia nuo sportinių traumų. Teniso žaidėjas ne kartą viešai yra prisipažinęs, jog jam, norint pasiekti puikių rezultatų, tenka žaisti net ir tuomet, kai skauda. Traumos – itin dažnai pasitaikantis reiškinys teniso žaidime.

Viena iš pirmųjų traumų, kurią 2008 metais patyrė R. Berankis, buvo dešiniojo kelio sumušimas. Žaisdamas JAV vykusiame turnyre Lietuvos teniso žaidėjas turėjo imti penkias savaites priverstinio poilsio – būtent tiek laiko medikai rekomendavo vaikinui nežaisti ir skirti laiką reabilitacijai.

2009 metais R. Bernakį vargino kairiojo pečio skausmai, tačiau net ir kamuojamas nemalonių skausmų jis kantriai treniravosi ir sezoną baigė būdamas 320 – ąja pasaulio rakete.

 

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

„Miegas ant pilvo labai apkrauna nugarą, tad patariama šios pozos vengti. Jei kitaip nepavyksta užmigti, po klubais pasidėkite pagalvę...“

Plačiau:

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

Skauda? Negerai!

Tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji dažnai daro vieną ir tą pačią klaidą – po traumos, net jei ir skauda, jie vis tiek tęsia treniruotę.

Skausmas – puikus indikatorius, jog reikia sustoti ir pailsėti. Deja, tačiau ne visi vadovaujasi šia auksine taisykle. Tuomet vaistai nuo skausmo tampa priemone nugalėti skausmą ir siekti savo tikslo bet kokia kaina.

Taip, viskas turi savo kainą, tačiau mokėti sveikata – brangu...

L. Rimgailė

+8
  • Peties trauma
  • Nosies trauma
  • Traumatologai
  • Sumušimai
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu?
Kodėl būtina rūpintis savo kūno svoriu? Sakoma, jog kiekvienas turime save besąlygiškai mylėti ir visai nesvarbu, ar stori, ar liesi esame – meilė sau prasideda ne nuo centimetrų skaičiavimo ant kūno linijų, bet nuo vidinės būsenos. Tačiau kiek tiesos slypi pasakyme „Kaip atrodai – taip ir jautiesi? +16 / 0 +16
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +40 / -1 +39
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +18 / -2 +16
Nugaros skausmų galima išvengti!
Nugaros skausmų galima išvengti! Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) apatinės nugaros dalies skausmą vadina XX amžiaus visuomenės epidemija. Apatinės nugaros dalies skausmą bent kartą gyvenime yra pajutę daugiau nei 60 – 80 proc. žmonių, 2 -7 proc. iš jų šis skausmas tampa lėtiniu. Skaičiai – iškalbingi. Tad kyla klausimas: ką daryti, kad į tuos... +16 / -1 +15
Tavo dukrai 12-18m.? Neleisk jai marinuoti vasaros!
Tavo dukrai 12-18m.? Neleisk jai marinuoti vasaros! Vaikų ir paauglių užimtumas išties didelis: patys įvairiausi būreliai, užsiėmimai, užklasinės veiklos: tiek sporto, tiek meno, muzikos ir kitose srityse. Tačiau, dažnai būreliai yra uždaromi atėjus vasarai. Taigi, ką veikti jaunimui ištisus tris mėnesius? Žinoma, ilgai miegoti, leisti laiką prie televizoriaus ar kompiuterio... +14 / 0 +14
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto... 1 +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11