Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Gegužės 16, 2017 | L.Rimgailė
+8
Per kančias į žvaigždes arba kodėl mes ignoruojame sportines traumas?

Senovės romėnų filosofas, visuomenės veikėjas Lucijus Anėjus Seneka buvo sakęs: „Per aspera ad astra“ (lot. „per kančias į žvaigždes“). Atrodo, ši sentencija dar ir šiandien gaji: taikome ją tuomet, kai siekiame savo tikslo. Tačiau labai dažnai kelyje tikslo link pasitaiko ir kliūtys, kurių nepaisome ir einame toliau...Tad šįkart - apie įvairias sportines traumas, kurias patiria tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji.

 

Krepšininkų patiriamos traumos: Achilo sausgyslės plyšimas, nugaros išvarža

Jei paprastas žmogus patiria traumą, apie jį nerašo žiniasklaida, tačiau jei sportininkas – kaipmat spaudoje pasirodo pranešimai. Pavyzdžiui, Lietuvos krepšinio legendą Arvydą Sabonį ir per jo ilgą krepšinio karjerą pasitaikiusias traumas žiniasklaidose padangėje buvo galima sutikti ne kartą. Buvęs krepšininkas prisipažino, jog jam teko patirti ne vieną traumą.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui.

Daugiausia sportinių traumų A. Sabonis patyrė pradėjęs žaisti krepšinį. Vieną iš rimčiausių ir dažniausiai sportininkams pasitaikančių traumų - Achilo sausgyslės plyšimą - krepšininkas patyrė dar 1986 m. Paradoksalu, tačiau atlikus operaciją, A. Sabonis antrą kartą susižeidė tą pačią koją, vėl turėjo vykti į operacinę ir operuotis. Laimei, operacija pavyko puikiai, vyras surizikavo ir vos tik pasijautė šiek tiek geriau, po operacijos, išvyko su tuometine SSSR rinktine į Seulą. Jiems pasisekė ir rinktinė iškovojo olimpinį auksą.

Ne išimtis ir kitas Lietuvos krepšininkas Donatas Motiejūnas. Sportininkas žino, ką reiškia patirti nugaros operaciją ir bent pusmetį turėti priverstines atostogas. Nugaros išvaržos operacija yra gan sudėtinga, o reabilitacija – ilgas procesas, kuris krepšininkui truko maždaug keturis mėnesius.

Dar vienas Lietuvos krepšininkas - Linas Kleiza – taip pat yra patyręs nemažai traumų, o dėl dabartinės kojos traumos ir reabilitacijos periodo krepšininkas turi pristabdyti savo karjerą. Neseniai L. Kleizai buvo atlikta trečioji kojos operacija.

„Jums raiščių patempimas, Jums sausgyslių patempimas, Jums raumenų patempimas“, - tokias ir panašias diagnozes konstatuoja treneris ne vienam krepšininkui. Jei problema rimta, tuomet išleidžia ne į žaidimo aikštelę, o gydytis. 

 

Žaidimas per skausmus

Visame pasaulyje Lietuvą garsinantis žymus teniso žaidėjas Ričardas Berankis itin dažnai kenčia nuo sportinių traumų. Teniso žaidėjas ne kartą viešai yra prisipažinęs, jog jam, norint pasiekti puikių rezultatų, tenka žaisti net ir tuomet, kai skauda. Traumos – itin dažnai pasitaikantis reiškinys teniso žaidime.

Viena iš pirmųjų traumų, kurią 2008 metais patyrė R. Berankis, buvo dešiniojo kelio sumušimas. Žaisdamas JAV vykusiame turnyre Lietuvos teniso žaidėjas turėjo imti penkias savaites priverstinio poilsio – būtent tiek laiko medikai rekomendavo vaikinui nežaisti ir skirti laiką reabilitacijai.

2009 metais R. Bernakį vargino kairiojo pečio skausmai, tačiau net ir kamuojamas nemalonių skausmų jis kantriai treniravosi ir sezoną baigė būdamas 320 – ąja pasaulio rakete.

 

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

„Miegas ant pilvo labai apkrauna nugarą, tad patariama šios pozos vengti. Jei kitaip nepavyksta užmigti, po klubais pasidėkite pagalvę...“

Plačiau:

9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

Skauda? Negerai!

Tiek profesionalūs sportininkai, tiek pradedantieji dažnai daro vieną ir tą pačią klaidą – po traumos, net jei ir skauda, jie vis tiek tęsia treniruotę.

Skausmas – puikus indikatorius, jog reikia sustoti ir pailsėti. Deja, tačiau ne visi vadovaujasi šia auksine taisykle. Tuomet vaistai nuo skausmo tampa priemone nugalėti skausmą ir siekti savo tikslo bet kokia kaina.

Taip, viskas turi savo kainą, tačiau mokėti sveikata – brangu...

L. Rimgailė

+8
  • Peties trauma
  • Nosies trauma
  • Traumatologai
  • Sumušimai
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai?
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai? Ir nors Lietuvos krepšinio komanda šiais metais Europos krepšinio čempionate nepasirodė taip gerai, kaip norėtųsi, o nugalėtojais tapo slovakai, visgi, mūsų krepšininkai atidavė visas savo paskutines jėgas ir, žinoma, patyrė traumų...Tad šiame straipsnyje apžvelgiame, kokias traumas teko patirti Lietuvos krepšininkams kelyje... +11 / 0 +11
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +38 / 0 +38
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems
5 geriausi raumenų stiprinimo pratimai nesportuojantiesiems Ar patikėtumėte, kad galite įgauti geriausią fizinę formą, net jei neturite daug laiko mankštintis ar net nežinote nuo ko pradėti? Patobulintų kūno linijų: stangrių šlaunų, sėdmenų, kojų, raumeningų ir stiprių rankų, taip pat ir padidėjusios ištvermės bei geresnės širdies funkcijos galite pasiekti paprastais, nuo... +17 / -2 +15
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +14 / 0 +14
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto... 1 +13 / 0 +13
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11