Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Kovo 14, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+65
6
« Grįžti į straipsnio pradžią

Ar teisybė, jog Pilateso mankštą dažniausiai renkasi moterys, nes vyrams ši sporto šaka per daug moteriška?

Taip, iš tiesų vyrams, pratusiems prie daug fizinių jėgų reikalaujančių treniruočių, čia trūksta krūvio, dinamikos. Bet daugėja ir sąmoningų vyrų, kurie žino, kuo Pilatesas naudingas. Vienas vyras lankė Pilateso treniruotes net pusantrų metų po to, kai įvykus nelaimei nukrito žemyn su skraidykle.

Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmoBeje, neseniai sutikau vyrą, kuris sakė, jog norėtų pradėti lankyti Pilateso mankštą, bet bijo, jog susirinkusios sportuoti moterys į jį kreivai žiūrės. Turiu atsakyti, kad moterys kaip tik pasitempia, kuomet salėje sportuoja koks nors vyras – labiau stengiasi, neleidžia sau atsipalaiduoti.

Visgi dažniausiai Pilateso mankštą propaguoja vyresnio amžiaus vyrai, kuriuos dažnai čia atsiunčia daktarai arba jų žmonos. Mažai tokių, kurie eidami į treniruoklių salę pamatytų Pilateso treniruotes ir nuspręstų išbandyti...

Pilatesas dar vadinamas intelektualia mankšta. Kodėl?

Visus judesius mes reguliuojame savo mintimis – reikia jausti, kada įtempti ir kada paleisti raumenį. Jei žmogus ateis, pagulės ant kilimėlio ir išeis žiovaudamas, reiškia, jis neįjungė savo mąstymo.

Čia svarbu koncentracija, susikaupimas. Jei nesivadovausime galva, nesugebėsime tinkamai valdyti savo kūno. Ši mankšta ne veltui vadinama „mankšta be prakaito ir skausmo“. Galima daryti visiškai paprastus pratimus, bet iš salės išeiti gerai pasportavus. Mankštą saugu atlikti ir namuose, nes darant pratimus neįmanoma susižeisti.

Ar atliekami pratimai visada vienodi?

Egzistuoja daugybė Pilateso mankštos variacijų, iki 500 judesių. Aš savo vedamose treniruotėse taip pat nuolat keičiu pozicijas. Jei viskas būtų vienoda, žmonėms pabostų, nes yra klienčių, kurios du metus reguliariai vaikšto į tas pačias treniruotes. Nors yra žmonių, kuriems monotonija patinka, nes jie žino, kokius judesius ir kada reikia atlikti. Tik tokiu atveju klientai reikalauja didesnio sudėtingumo, greičio.

Joga ir Pilatesas – panašios sporto šakos. Kuo jos skiriasi?

Joga nuo Pilateso skiriasi tuo, jog joga yra paremta ideologija, filosofija. Skiriasi ir mankštų atlikimo laikas – Pilatesas trunka apie valandą, o jogai salėje mankštinasi net dvi valandas. Joga – statiška sporto šaka, kur pozą atlieki skaičiuodamas kvėpavimus. Pilatese statiškumo nėra: jis plastiškas, pozos pereinamos, dinamiškos.

Kam labiau patinka statika, renkasi jogą, o kam dinamiškumas – Pilatesą. Tad Pilatesas daugiau skirtas fiziniam pasirengimui, raumenų stiprinimui, o joga – visiškam atsipalaidavimui, ramybės, transo būsenos pajautimui.

Pilateso treniruotės lankytojų atsiliepimai

Robertas

Robertas. „Mano pažintis su Pilateso ir panašiais į jį užsiėmimais prasidėjo nuvažiavus į fitneso fiestą Anglijoje. Tai buvo tarsi sporto paroda – galima buvo išbandyti įvairią sporto įrangą, pasimatuoti sportinius drabužius. Visą gyvenime sportavęs sporto salėje, ten pamėginau grupines treniruotes, ir man patiko!

Žinoma, pradžioje buvo nejauku vienam pačiam tarp merginų, bet vėliau įpratau. Nors šioje treniruotėje aš pirmą kartą, anksčiau kituose klubuose lankiau kalanetiką, taip pat ir Pilatesą. Į Pilatesą patariu eiti visiems vyrams – dirba visas kūno raumenynas, o kartu ir neeikvojama tiek daug energijos, kiek sporto salėje. Be to, jaučiuosi daug stipresnis ir žvalesnis.“

Aurimas, pasislėpęs už žavios merginos

Aurimas, pasislėpęs už žavios merginos, labiau patraukusios fotografo akį (et, tie vyrai!). „Šių treniruočių man niekas nerekomendavo – tiesiog ėjau pro šalį, pamačiau ir nusprendžiau išbandyti, todėl papuoliau čia visai netyčia. Kiek žinau, užsienyje vyrai dažniau kulniuoja ne į sporto salę, o į panašius kaip Pilatesas užsiėmimus.

Deja, Lietuvoje ši mada tarp vyrų kol kas neišplito, bet su laiku, manau, ateis. Man patinka tokie užsiėmimai, nes čia nepersitempi, nepersistengi, ne taip, kaip sporto salėje.“ 

 Marta

Marta. „Pati lankau Pilatesą jau metus, todėl labai mėgstu šią mankštą. Ir ne tik dėl kūno stiprinimo – jaučiuosi dvasiškai atsigavusi, labiau susikoncertavusi. Ne veltui sakoma, jog tai mankšta ne tik kūnui, bet ir visai sielai. Patinka ir tai, jog vakarinė Pilateso treniruotė padeda užmiršti visus dienos vargus, pabėgti nuo įtampos.“

© Nuotraukų autorius Vidmantas Samuolis

1 2
+65
6
  • Nugaros skausmas
  • Stuburo iškrypimas
  • Kineziterapija
  • Stuburo iškrypimo gydymas
  • Stuburo iškrypimo laipsniai
  • Netaisyklinga laikysena
  • Sporto nauda
  • Taisyklinga laikysena
  • Sporto klubai
  • Treniruotės
  • Pilateso mankšta

Susiję straipsniai

  • jorkas / 2016-12-01 18:53:04

    cia tie du atejo bobu pamedziot, mintis nebloga

  • mhm... / 2014-10-24 10:05:32

    ir tie "kaciokai"is sales buna po prakaitu pilateso treniruotese :D

  • xa / 2014-10-24 10:02:50

    sportuoti reikia tam, kad gerai jaustis!

  • Kačiokas / 2014-03-24 10:15:12

    Bičelis ten neatrodo neįgalus, kad nealėtų normaliai sportuot. Bet gal ir gerai, kad tokie, kurie bijo persistengt, neina į salę :D

  • lina / 2014-03-18 15:37:01

    Kaciokas, tokie užsiėmimai skirti tiems, kurie nenori (ar negali) intensyviai sportuoti. ne visiems patinka štangas kilnoti :) mano manymu, geriau bent kažkiek pasportuoti, negu nesportuoti visai...

  • Kačiokas / 2014-03-17 15:00:00

    "Deja, Lietuvoje ši mada tarp vyrų kol kas neišplito, bet su laiku, manau, ateis. Man patinka tokie užsiėmimai, nes čia nepersitempi, nepersistengi, ne taip, kaip sporto salėje.". Tai kam iš viso sportuoti tada???

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 5 +47 / -10 +37
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 2 +25 / 0 +25
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11