Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?

Gruodžio 31, 2018 | Giedrė Izabelė Janušaitė
+1
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?

Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. 

 

Peršalimas ir sportas

„Nustatyta, kad sportuoti peršalus, iš esmės – nieko blogo. Jei sportuosite peršalę, organizmas kovos su peršalimu taip, kaip įprasta. 1998 m. tyrime dalyvavo 40-imt 18-29 m. vidutinio fizinio aktyvumo žmonių. Kai kurie tyrimo dalyviai teigė, jog pasportavę pasijautė geriau, tačiau sportas nepadėjo jiems greičiau pasveikti,“ – teigia daktarė Leah Mooshill Durst.

Tokiai nuomonei pritaria infekcinių ligų specialistė, daktarė Catherine Liu: „Jei neturite jokių kitų sveikatos problemų, sportas peršalus ar sergant gripu taip pat neturėtų sukelti komplikacijų. Vis dėlto, jei sergate astma, nesveikuoja jūsų širdis ar sergate kitomis ligomis, prieš imdamiesi sportuoti peršalę, būtinai pasikonsultuokite su daktaru – juk, tikriausiai, nenorite tik dar labiau sau pakenkti.“

Vertėtų žinoti, kad saikingas judėjimas neturėtų pabloginti jūsų sveikatos, tačiau nesitikėkite, kad ir pagerins. Be to, fizinis aktyvumas pagreitina jūsų širdies ritmą, o tą daro ir daugelis vaistų nuo peršalimo, tad jei sportuosite ir gersite tokius vaistus, širdis dirbs kaip pašėlusi. Taigi, gydytoja C. Liu pataria įsiklausyti į savo organizmą ir peršalus sportuoti tik jei:

  • Norite ir turite tam energijos;
  • jūsų peršalimo simptomai – „aukščiau kaklo“, pavyzdžiui, jums  bėga nosis;
  • jau parą nekarščiuojate.

Kitas patarimas – 10 min. taisyklė, t.y. pasportuokite 10 min. ir stebėkite, kaip jaučiatės: jei viskas puiku, tęskite, jei ne – nebesportuokite, kitaip tik dar labiau sau pakenksite.

O štai peršalę turėtumėte nesportuoti, jei:

  • Karščiuojate;
  • skauda kūną;
  • kosėjate;
  • pasireiškia pirmieji gripo simptomai: jus pykina, viduriuojate ar jus išbėrė;
  • sergate lėtine liga, pavyzdžiui, astma.

Manote, kad sportuodami greičiau ligą „išprakaituosite“, todėl greičiau pasveiksite? Daktarė C.Liu tvirta – tai netiesa: „Prakaitavimas greičiau pasveikti nepadės, o štai poilsis ir pakankamas skysčių vartojimas – padės.“

"Tinkamiausias judėjimas peršalus – vaikščiojimas, lengvas pabėgiojimas, šokiai, plaukimas joga, blogiausias – sporto klubas, komandiniai žaidimai, sportas lauke. " 

Kosulio ir peršalimo etiketas

Tinkamiausias judėjimas peršalus – vaikščiojimas, lengvas pabėgiojimas, šokiai, plaukimas joga, blogiausias – sporto klubas, komandiniai žaidimai, sportas lauke. Jei ir peršalę žmonės traukia į sporto klubus, šie gali virsti tikromis virusų „bombomis“, todėl jei šiek tiek peršalote arba pradėjote sveikti ir nusprendėte nueiti į sporto klubą, atminkite:

  • Kosėdami, čiaudėdami prisidenkite veidą nosinaite arba kosėkite į alkūnę;
  • prieš prisiliesdami prie bet kurio paviršiaus, jį nuvalykite;
  • panaudotas nosinaites išmeskite;
  • rankas nusiplaukite muilu ir vandeniu arba dezinfekuokite specialiu antibakteriniu skysčiu tiek prieš sportuodami, tiek jau ir pasportavę.

„Norint užkirsti kelią virusams plisti, tinkama asmeninė higiena – būtina,“ – dar kartą pabrėžia daktarė C.Liu.

„Kreipkitės į gydytojus, jei sportuodami peršalę pajaučiate skausmą krūtinėje, jei jums tampa sunku kvėpuoti, imate kvėpuoti švokšdami, jaučiate bendrą silpnumą, dar labiau ima skaudėti kūną ar pastebite, kad šlapimas tapo tamsesnis,“ – pataria daktarė L. M. Durst.

Klausykitės savo organizmo – jei jaučiate, kad šiandien į sporto klubą geriau neiti, neikite: nerizikuodami savo sveikata ir rūpindamiesi savimi, netruksite pasveikti ir vėl galėsite mėgautis sportu. Tik, jokiu būdu neskubėkite: pasveikę į savo įprastą sporto ritmą grįžkite pamažu, nesistenkite atsigriebti už „prarastą“ laiką ir persistengti – juk turbūt nenorite ir vėl susirgti? 

 

Autorius: Giedrė Izabelė Janušaitė 

Kaip sportuoti „nesportuojant“?

Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog beprotiškas – diena prasideda labai anksti ir baigiasi labai vėlai. Žmogus jaučiasi kaip pelė, bėganti ratu ir yra įsisukęs į savo nesibaigiančią rutiną.

Plačiau:

Kaip sportuoti „nesportuojant“?

+1
  • Peršalimas
  • Gripas
  • Sloga ūminė
  • Karščiavimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip sportuoti „nesportuojant“?
Kaip sportuoti „nesportuojant“? Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog... +5 / 0 +5
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą?
Koks svarbus kriterijus, kurį dažniausiai pamirštame, renkantis sporto klubą? Jei šią žiemą ketinate sportuoti po stogu, skirkite truputį laiko ir išsiaiškinkite, ar oras jūsų nusižiūrėtame sporto klube yra saugus. Atvėsus orams ir sutrumpėjus dienoms, daugelis sportuoti mėgstančių žmonių tęsia treniruotes sporto klubuose. Juose galima pasislėpti nuo šalčio ir tamsos, ten pilna įvairiausių... +13 / 0 +13
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas
Treniruotė „Les Mills BodyPump“ – efektyvus kalorijų deginimas Dažnam vyrui aerobikos treniruotės asocijuojasi su mažai jėgų reikalaujančiais pratimais ir moteriška auditorija. Tačiau visame pasaulyje žinoma „Les Mills BodyPump“ programa neatitinka lengvųjų aerobikos standartų. „BodyPump“ programos strategija – kelk tiek, kiek pajėgi, ir turėk tai, ko trokšti! Galbūt todėl į... +13 / -1 +12