5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis

Liepos 5, 2019 | Rūtelė Foktienė
+2
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis

Bloga nuotaika linkusi greitai pasėti sėklą mumyse ir išvešėti į didelį, galingą ir sunkiai išraunamą medį. Kartais slogumas visiškai nepastebimai tampa mūsų gyvenimo būdu. Nors sakoma, kad be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, tačiau jokiais būdais negalime leisti šiam liūdesiui užsitęsti.

Pati svarbiausia laimės sąlyga yra gyvenimu džiaugtis čia ir dabar, todėl pateiksime 5 paprastus būdus, kaip galime tai daryti kiekvieną dieną. Nuolat skatinkime geros nuotaikos gyslelę savyje ir į klausimą „kokia šiandien diena?“ visada galėsime nuoširdžiai atsakyti, kad tai yra mūsų mėgstamiausia diena (lygiai taip, kaip visiškai be jokių sąlygų į šį klausimą atsako gana populiarus filosofas)! 


  • Rūpinkimės kitais ir padėkime jiems.

Ne be reikalo sakoma, kad dovanoti kitam yra daug smagiau, nei gauti pačiam. Ieškokime progų nustebinti sau pačius brangiausius ir padėti tiems, kurių net nepažįstame. Meilę kitiems galime parodyti daugybe būdų, tereikia pasirinkti tokius, kurie ir mums suteiktų daug laimės. Pavyzdžiui, jei labai mylime gyvūnus, galime tapti savanoriais gyvūnų prieglaudoje. Taip pat šiais laikais visai nesudėtinga paaukoti įvairioms idėjoms, organizacijoms ar vargstantiems asmenims  – tam yra daugybė būdų. Nebijokime pakalbinti vienišo senelio – galbūt jam toks pokalbis taps svarbiausiu dienos, o gal net ir savaitės įvykiu, o jo nuoširdžią šypseną dar ilgai nešiosimės savo širdyse. Kas žino, gal iš jo gautume svarbiausią gyvenimo patarimą?

 

  • Įkvėpkime gamtos.

Atrodo, kad beprotiškame miesto šurmulyje bloga nuotaika užklupti mūsų tiesiog negali, tačiau kartais net patys nesuprantame, koks  liūdesio šešėlis užklumpa ir tampame vienišesni už pačius vienišiausius. Pamėginkime paieškoti vietos, kurioje galėtume pasimėgauti grynu oru, gamtos garsais ar netgi pamatyti laisvai bėgiojančių gyvūnų. Netikėtai patys nustebsime tuo, kad slogi nuotaika tiesiog išgaruos ir mes nuoširdžiai džiaugsimės tikrąja laisvės prigimtimi.

"Jeigu aplankė slogi nuotaika, galbūt turėtume šiek tiek sulėtinti tempą ir nuoširdžiai įsiklausyti į savo mintis." 

  • Pajudėkime.

Visą nerimą, pyktį, nusivylimą ir liūdesį paverskime energingu judesiu. Taip ne tik iškrausime visas blogas emocijas, bet ir pagerinsime savo sveikatą bei padailinsime kūno formas. Mūsų mintys taps pozityvesnės, o sporto salėje ar pasivaikščiojimo take galbūt netgi sutiksime naujų draugų arba rasime netikėtų gyvenimo galimybių. Tad pirmyn!

 

  • Suvalgykime jogurto arba juodojo šokolado.

Kodėl turėtume pasimėgauti būtent šiais produktais? Teigiama, kad jogurte (geriausia rinktis natūralų) yra serotonino sintezei svarbios medžiagos – aminorūgšties tirozino. Serotoninas yra biologiškai aktyvi medžiaga, kuri gaminama smegenyse iš triptofano ir dažnai vadinama tiesiog „laimės hormonu“. Keletas gabalėlių juodojo šokolado tikrai nepakenks ir suteiks organizmui naudingų medžiagų, padedančių pagerinti nuotaiką. Turėtume rinktis juodąjį šokoladą, kuriame kuo daugiau tikrosios kakavos. Nuotaiką gerinančių savybių turi ir citrusiniai bei egzotiniai vaisiai, riešutai (ypatingai migdolai ir graikiniai riešutai), žuvis, daržovės (pavyzdžiui, česnakai ir brokoliai). Žinoma, turėtume apsaugoti save ir nuo galimo emocinio valgymo – bloga nuotaika negali būti nevalingai malšinama vien maistu.

 

  • Tiesiog sustokime, atsipalaiduokime ir pamedituokime.

Tik patys galime suprasti, kokia didelė dovana būti čia ir dabar. Jeigu aplankė slogi nuotaika, galbūt turėtume šiek tiek sulėtinti tempą ir nuoširdžiai įsiklausyti į savo mintis. Ar tikrai gyvename taip, kaip norime? Ar dirbame tai, kas mums patinka? Ar tikrai siekiame to, ko nuoširdžiai trokštame? Galbūt surasime atsakymą į ilgai ieškotą klausimą. Galbūt pagaliau patys suprasime, kokie yra mūsų laimės šaltiniai? Po tokio pasikalbėjimo su savimi galime tiesiog nuraminti protą ir kurį laiką apie nieką negalvoti – tai panašu į restart (angl. paleisti iš naujo) funkciją, kai išjungiame ir vėl įjungiame kompiuterį. Pamėginkime atsinaujinti ir patys.  

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip sėkmingai sugrįžti į darbą po saulėtų vasaros atostogų.

Plačiau:

10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

+2
  • Sveika mityba
  • Sveiki užkandžiai
  • Gyvenimo filosofija
  • Psichologija
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Nuotaikų kaita

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Mes už natūralumą: lengvai pagaminami ir sveikatai saugūs namų valikliai bei gaivikliai
Mes už natūralumą: lengvai pagaminami ir sveikatai saugūs namų valikliai bei gaivikliai Cheminiai namų valikliai ir gaivikliai gali kenkti ne tik sveikatai, bet ir aplinkai. Taip pat būtų verta paskaičiuoti, kokios sumos išleidžiamos ant pramoniniu būdu pagamintų prekių... Įdomu tai, kad natūralūs valikliai ir gaivikliai dažnai net veiksmingesni už kartais net labai pavojingos sudėties chemines priemones.
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18