7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas

Rugpjūčio 19, 2019 | Rūtelė Foktienė
+3
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas

Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą. Tikimės, kad Jūs žinote dar ne vieną puikią priežastį, paskatinančią į rankas paimti puikią knygą ir mėgautis tuo, kas jose parašyta. 


  • Knygos padeda naudingai praleisti laisvalaikį. Tie, kurie iš tiesų mėgaujasi skaitymu, teigia, kad pats maloniausias laisvalaikis yra poilsis ant patogios sofos kartu su mėgstama knyga. Ką jau kalbėti apie knygą rankoje, gulint prie jūros ar gurkšnojant  kvapnią žolelių arbatą saulėtoje terasoje. Tai ypač naudinga fizinį darbą dirbantiems asmenims, nes sakoma, kad poilsio rūšis turi „kompensuoti“ darbo rūšį. Pavyzdžiui, jei dirbamas protinis darbas, tokiems žmonėms reikėtų ilsėtis slidinėjant, daug plaukiojant ar kopiant į kalnus.Taigi kodėl pirmiausia nepaieškojus knygų apie tai?
  • Knygos lavina vaizduotę. Mažai kas tai gali padaryti geriau už knygas. Neabejojama, kad 10 asmenų, skaitydami tą pačią knygą, vietas ir veikėjus įsivaizduoja visiškai skirtingai. Visai nesunku mintimis nukeliauti į tolimiausią pasaulio šalį ar įsivaizduoti gūdžiausius viduramžius bei jų personažus. Ir tai yra tiesiog nuostabu!
  • Knygos gerina raštingumą. Tie žmonės, kurie jau nuo vaikystės mėgsta skaityti knygas, paprastai rašo daug taisyklingiau, o jų rašymo stilius daug tobulesnis nei tų, kurie knygų niekada neskaitė. Ypatingai svarbų vaidmenį čia vaidina regimoji atmintis – perskaičius daug knygų ar kitokių tekstų lengviau įsivaizduoti, kaip rašomas tam tikras sudėtingesnės rašybos žodis. Galima pasidžiaugti, kad knygas pradėti skaityti niekada ne per vėlu. 

"Knygos formuoja pasaulio suvokimą ir pačią asmenybę..."

  • Knygos padeda „pagreitinti“ laiką. Naudinga rankinėje ar kuprinėje visada turėti nedidelę knygą ir išnaudoti jos teikiamas galimybes laukiant prie gydytojo kabineto ar netgi ilgoje parduotuvės eilėje. Skaitantys žmonės atrodo žavingai, be to, jie nuolat tobulėja. Vairuojant skaityti tikrai nepatariama – tuomet galima drąsiai rinktis spausdintų knygų alternatyvą, tai yra, audioknygas. Knygų įrašų rinkoje vis daugėja, nes pastebimas augantis poreikis dėl šiuolaikinio gyvenimo tempo.
  • Knygos padeda tobulėti. Net ir skaitant, atrodo, nieko neišsiskiriantį romaną, galima daug sužinoti. Pavyzdžiui, jei veiksmas vyksta Paryžiuje, paprastai paminima ne viena populiari architektūros įžymybė ar aprašomi prancūzų kultūros išskirtinumai (gyvenimo būdas, mitybos pomėgiai, vaikų auginimo stilius). Skaitant knygas neabejotinai didėja žinių bagažas. Kiekvienam laisvė rinktis, apie ką jis nori sužinoti daugiau, nes knygų asortimentas toks milžiniškas, kad mėgstamiausią kūrinį tikrai atras kiekvienas. Verta knygas skaityti ir užsienio kalbomis – apie naudą kalbėti net nebūtina. Įdomus, bet nestebinantis faktas – daug knygų skaito didžioji dalis sėkmingų pasaulio lyderių.
  • Knygos padeda rasti naujų pažinčių. Lankymasis bibliotekoje, knygyne, knygų mugėse bei mainymasis patinkančiomis knygomis dažnai sukuria naujų draugysčių, o kartais net ir meilės ryšių. Visame pasaulyje plinta su knygų mainymusi ir dalinimusi susijusios iniciatyvos, populiarėja skaitytų knygų mugės ir knygynai bei gatvės knygynėliai. Buvo bijoma dėl spausdintų knygų išnykimo, tačiau, atrodo, jų populiarumas nemažėja.
  • Knygos padeda atrasti save. Jau nuo pat mažens skaitomos knygos moko atskirti gėrį ir blogį, pasakoja apie pasirinkimo galimybes ir tų pasirinkimų pasekmes. Knygos formuoja pasaulio suvokimą ir pačią asmenybę, padeda jai lengviau suprasti, kokie dalykai domina labiausiai. Tad skaityti tikrai verta. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda?

Kadais šios knygos buvo vienos iš labiausiai perkamų, dabar, rodos, knygynuose jas išstumia žinomų žmonių knygos, jų patarimai kaip gyventi, maitintis ir rengtis. Žmonėms patinka sekti ir vadovautis kažkuo. Bet kodėl taip dažnai pasiklystame savyje ir lyg paskutinio gelbėjimosi šiaudo griebiamės kažkieno parašytų savimotyvacinių knygų? Ar išties jos yra tokios veiksmingos, kaip mums atrodo? Ar žodžiai ir sakiniai, esantys juose, gali pagydyti sužeista sielą, suteikti vidinių ir dvasinių jėgų?

Plačiau:

Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda?

+3
  • Gyvenimo filosofija
  • Psichologija
  • Saviugda

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis Bloga nuotaika linkusi greitai pasėti sėklą mumyse ir išvešėti į didelį, galingą ir sunkiai išraunamą medį. Kartais slogumas visiškai nepastebimai tampa mūsų gyvenimo būdu. Nors sakoma, kad be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, tačiau jokiais būdais negalime leisti šiam liūdesiui užsitęsti. Pati svarbiausia... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18