Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“

Vasario 3, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“

Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir atrasti ramybę. Nuo blizgučių pavargusi moteris turi tvirtą nuomonę – vidinis žmogaus pasaulis svarbesnis nei išorinis, todėl į šiandieninį grožio kultą ji žiūri skeptiškai.

Jaukiai įsitaisiusios ir gurkšnodamos arbatą su Aiste kalbamės apie jos patyrimus, moters kompleksus ir žmogaus psichologiją.

Aiste, kuo šiuo metu užsiimate?

Studijuoju jungistinę analitinę psichoterapiją ir dirbu psichologės darbą, daugiau dirbu individualiai. Taip pat esu įdarbinta savo mažosios dukrelės Elzės „Šilagėlės“ darželyje kaip psichologė-konsultantė, ir dar dirbu edukaciniame projekte „Kūrybinės partnerystės“. Pastarajame projekte iš pradžių atlikau kūrybos agentės funkcijas, dabar esu Klaipėdos regiono mokyklų kuratorė. Ir, žinoma, esu dviejų nuostabių dukryčių Elzės ir Sofijos mama.

Vedate moterims skirtas paskaitas „Grožio ir stiliaus harmonija“, konsultuojate psichologijos klausimais. Nuo ko pirmiausia turėtų pradėti moteris, norinti susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą – išvaizdos tobulinimo, savito aprangos stiliaus kūrimo, o gal vidinių apsvarstymų, požiūrio keitimo?

Pirmiausia moteriai reikėtų įsisąmoninti, kas yra jos vidinis kančios šaltinis ir dėl ko ji nelaiminga. Dažniausiai tikrai ne dėl išvaizdos ar aprangos niuansų. Už to dažnai slypi noras būti priimtai, mylimai. Drabužis, nauja šukuosena, numesti kilogramai gali moteriai padėti, tačiau ši pagalba trumpalaikė. Moteris gali tarnauti įvaizdžiui, tačiau jei skauda viduje, laiminga ji nebus.

„... svarbiausia moteriai yra girdėti save, savo poreikius, nebijoti klysti, mokytis, patirti ir orientuotis ne į kitus, o į save.“ Tokia moteris dažniausiai būna nelaiminga dėl to, kad nėra patyrusi besąlyginės meilės, neturi šiltų vidinių santykių su artimais žmonėmis, išgyvena menkavertiškumo, savo tapatumo kompleksus. Toks moters nepasitikėjimas dažnai ateina iš ankstyvos patirties šeimoje. Jei moteris nuo mažumos patiria, kad pasaulis yra grėsmingas, pavojingas, jame reikia užsitarnauti meilę, tuomet moteriai labai sunku priimti save ir aplinką.

Tokiai moteriai pirmiausia reikėtų įsigilinti į save, pasikonsultuoti su specialistais. Savianalizė padeda žmogui suprasti savo kančios kilmę ir atitinkamai tą kančią keisti. Na, o svarbiausia moteriai yra girdėti save, savo poreikius, nebijoti klysti, mokytis, patirti ir orientuotis ne į kitus, o į save.

Lietuvės moterys vis dažniau atsikrato kompleksų, tampa laisvesnės, atviresnės. Ar stebėdama savo klientes galite tai patvirtinti?

Konkrečiai vertinti savo klienčių dėl konfidencialumo negaliu. Tačiau žiūrint iš bendros perspektyvos, šiuolaikinės moterys tikrai laisvesnės. Jei lygintume ankstesnių laikų moteris, t. y. tas, kurios gyveno sovietmečiu, tai šiuolaikinės moterys yra gal ne tiek mažiau kompleksuotos, kiek daugiau autonomiškos, garsesnės, labiau save išreiškia. Tai rodo aplinkinių pavyzdžiai – yra daug karjeros moterų, kurios puikiai žino, ko nori gyvenime.

O kalbant apie kompleksų teoriją, tai kiekvienas žmogus turi kompleksų, kurie formuojasi nuo ankstyvosios žmogaus patirties. Viena mano universiteto dėstytoja yra pasakiusi: ,,Jei žmogus galvoja, kad neturi kompleksų, tai kompleksai turi jį.“ Vadinasi, mes visi turime kompleksų, net ir patys drąsiausieji.

Skaityti kitą puslapį »
1 2 3
+19
  • Sveika mityba
  • Psichosocialiniai sutrikimai
  • Kompleksai
  • Psichologija
  • Grožis
  • Aistė Jasaitytė-Čeburiak

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18