Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“

Vasario 26, 2014 | Viktorija Dačinskaitė
+17
3
« Grįžti į straipsnio pradžią

„Maudynės Gonge“

„Maudynių Gonge“ metu sesijos dalyviai guli ant kilimėlių ir užmerktomis akimis apie pusantros valandos klausosi garsų. Kaip jie reaguoja? Ką pasakoja po to? 

Kartais žmonės užmiega, pradeda giliau ir garsiau kvėpuoti. Pasitaiko, kad apsiverkia, nes ateina aibė įvairių emocijų ir pojūčių. Dalyviai pradeda jausti savo pačių užspaustus jausmus. Bet to nereikia bijoti. Tai reiškia, kad jūs valotės nuo neigiamų emocijų ir patirčių. 

Jei žmogus labai jautriai reaguoja, prieinu ir jį įžeminu: priglaudžiu prie grindų jo stuburą, pėdas. Po sesijos žmonės paprastai būna nekalbūs, neskuba keltis. Šiuos patyrimus sunku apibūdinti žodžiais. Fiziškai žmonės gali jausti, kaip kaista delnai, ausys, pasunkėja rankos ir kojos. Pirmoji, didesnė gongo banga sukelia įtampą, kuri po to atslūgsta ir ateina palengvėjimas. Vėliau grojame tarsi kosminę lopšinę, kurioje žmonės ilsisi ir keliauja. 

„Man gongo terapija padėjo išsigydyti migreną. Taip pat padeda ten, kur kaupiasi užblokuota energija: gydo stuburo, sąnarių skausmus.“ Smalsu, o kokį gydomąjį poveikį Gongo terapija daro kūnui ir sielai? 

Fizinio kūno ligos ir skausmai yra glaudžiai susiję su mūsų psichika, su užslopintomis emocijomis ir traumomis. Žmogus yra įsitempęs, nemoka atsipalaiduoti. Gongo garsas iškelia tuos jausmus, parodo juos, o po to padeda paleisti. 

Man gongo terapija padėjo išsigydyti migreną. Taip pat padeda ten, kur kaupiasi užblokuota energija: gydo stuburo, sąnarių skausmus. Garsas pašalina įtampą, gelbsti nuo nerimo, baimės, vienišumo jausmo, harmonizuoja, išvalo, suderina mus su Visatos vibracija. 

Ar ji tinkama visiems be išimties? 

Taip, ji tinka visiems, bet tai priklauso ir nuo žmogaus ketinimų. Kartais mamos skambant gongui migdo vaikus. Jo pasiklausyti ateina naminiai gyvūnai, atskrenda paukščiai. Grupinių gongo sesijų nerekomenduočiau psichikos ligoniams, taip pat sergantiesiems epilepsija. Studijoje būna prieblanda, dega žvakės, sklinda keisti garsai. Tokiems žmonėms labiau tiktų individualūs užsiėmimai su atitinkamai pasirengusiais garso terapeutais. 

Manęs dažnai klausia, ar gongo terapijos gali klausytis nėščios moterys ir onkologiniai ligoniai. Gongo garsas kūdikiui primena motinos širdies plakimą, – pirmąjį gongą, todėl yra visiškai natūralus. Galbūt atsargiau reikėtų elgtis besilaukiančioms pirmąjį trimestrą, kai viskas dar labai jautru, arba susilaikyti ir paskutinį mėnesį, jeigu nėštumo metu niekada nebuvo praktikuota tokia terapija, jeigu kyla kokių nors baimių. 

Onkologinėmis ligomis sergančiųjų dažniausiai klausiu, kuo jūs tikite? Kaip minėjau, garsas dirba su mirties baime, atkuria pasitikėjimą, duodą viltį, atpalaiduoja, regeneruoja. Tačiau jei žmogus tiki tuo, ką dažnai sako medikai, jog jam negalima stiprinti imuninės sistemos, negalima lankyti masažų (nors tai būtų nekontaktinis garso masažas), geriau nereikia rinktis tokios terapijos, nes kur nukreiptas mūsų dėmesys, ten slypi ir mūsų energija. 

Terapijos metu minėjote, kad kiekvienas turime savo gongą – tai mūsų balsas. Ar tai reiškia, kad galime gydyti save balsu? 

Taip, sveikame kūne – sveikas garsas (šypsosi). Balsas yra labai stiprus instrumentas. Užgniaužtos emocijos tarsi surakina gerklę, mūsų balsas pasikeičia, negalime pasakyti, kaip jaučiamės. Išlaisvindami balsą išlaisviname savo susikaupusias emocijas. Kai rezonuojame pilnu rezonansu, galime gydyti save ir kitus. Reikia dainuoti. 

Kadangi esame sveikatos portalas, galbūt galite pasiūlyti mūsų skaitytojams kokį nors nesudėtingą pratimą savijautai gerinti? 

Pasiūlysiu pratimą, skirtą atverti širdžiai. Turite atsisėsti tiesiai, kad abi pėdos būtų pastatytos ant žemės, o stuburas tiesus. Giliai įkvėpti, o iškvepiant minkštai dainuokite garsą [A]. Kartokite iki trijų minučių. Kadangi tokios praktikos metu yra svarbios ir mūsų mintys, šiuo atveju teisinga saviįtaiga būtų „aš myliu save“. Nuo meilės sau prasideda ir meilė kitiems. 

Po tokių prasmingų žodžių atsisveikiname su Alicija, kuri viso pokalbio metu nuoširdžiai stengėsi perteikti tai, kas beveik neįmanoma, – nupasakoti garso terapijos galią. Tačiau geriau kartą išgirsti, negu dešimt kartų perskaityti, todėl savo skaitytojams pateikiame įrašą iš garso meditacijos, skirtos Motinai Žemei. 

 

© Nuotraukos iš asmeninio archyvo.

1 2
+17
3
  • Migrena
  • Psichosocialiniai sutrikimai
  • Psichologija
  • Saviugda
  • Meditacija
  • Garso terapija
  • Meno terapija
  • Psichologai

Susiję straipsniai

  • Saulė / 2014-03-11 21:22:46

    Apie garsų terapiją esu ne kartą girdėjusi, kaip apie vieną sėkmingesnių terapijos formų, plačiai taikomą daugelyje šalių. Manau, kad tai gali būti puiki alternatyvą tradicinėje medicinoje taikomoms priemonėms. Smagu, jog apie tai parašėt.

  • regina n. / 2014-02-27 14:53:58

    Kartą jau teko lankytis ir likau maloniai nustebinta. rekomenduočiau kiekvienam nueiti ir pačiam pabandyti, nes kiekvienam skirtingas poveikis. Taip pat turiu problemų su sveikata, o tai alternatyvus būdas atsipalaiduoti po darbo ir gal net ligas nuvyti... tikiuosi teks kada apsilankyti ir dar kartą :)

  • Skaitytoja / 2014-02-27 12:23:47

    Įdomus ir gerai nuteikiantis straipsnis. Puikiai tinka pietų pertraukos metu:)
    Pirmą kartą išgirdau apie tokią terapijos formą. Smalsu būtų apsilankytii. Viliojančiai skamba.
    Įdomu būtų sužinoti ir tokio užsiėmimo kainą?

Siųsk savo nuomonę
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis Bloga nuotaika linkusi greitai pasėti sėklą mumyse ir išvešėti į didelį, galingą ir sunkiai išraunamą medį. Kartais slogumas visiškai nepastebimai tampa mūsų gyvenimo būdu. Nors sakoma, kad be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, tačiau jokiais būdais negalime leisti šiam liūdesiui užsitęsti. Pati svarbiausia... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18