Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių?

Gegužės 18, 2018 | L.Varanavičienė
+3
Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių?

Gamtos žaluma, saulės kaitra, paukščių čiulbesys yra puiki proga susiruošti į gamtą, pasilinksminti ir atsipalaiduoti nuo miesto šurmulio. Tačiau, žiemos metu išsiilgus  miško ošimo ir šašlykų kvapo dažnai prarandamas budrumas. Kaip vasarinėmis iškylomis mėgautis be problemų?

Neįšilusi žemė

Jūs nesusimąstydami sėdatės ant rasotos žolės, tiesiatės ploną pledą ant neįšilusios žemės ar dar blogiau - nusprendėte atidaryti paplūdimio sezoną ir pusnuogiai gulatės ant dar įšalusio smėlio? Kokios galimos pasekmės? Jums gresia nugaros skausmas, cistitas ar moteriški uždegimai.

Kaip to išvengti?

Vietoje pledų ar paplūdimio rankšluosčių  pasiruoškite specialius dvisluoksnius kelionės kilimėlius, pagamintus iš patvaraus PVC su aliuminio danga ar dengtus putplasčiu. Jie izoliuoja žemės drėgmę ir vėsą. Patyrę turistai gali įsigyti sulankstomas arba pripučiamas kėdes bei fotelius.

Nesaugus maistas

Nepakankamai ilgai skrudinate mėsą, ragaujate pusžalius šašlykus, vištieną ar žuvį? Šlamščiate ilgai ant saulės spindulių stovėjusias salotas? Ar tiesiog atsipalaidavę „farširuojate“ skrandį viskuo, kas guli ant stalo? Neplaunate rankų po tinklinio rungtynių? Tokio elgesio pasekmė - virškinimo sutrikimai.

Kaip išvengti?

Visų pirma nepamirškite higienos. Geriausias pasirinkimas yra švarus vanduo ir muilas. Jei vanduo yra sunkiai pasiekiamas, naudokite drėgnas antibakterines servetėles arba gelį. Rankos, maisto gaminimo ir pateikimo vieta turėtų būti  švarūs.

Prieš kelionę įsigykite krepšį - šaldytuvą. Produktai turi būti vėsūs. Laikykite pagamintus produktus atskirai nuo termiškai neapdorotų, o visą maistą – atskirai nuo cheminių medžiagų. Saugokite, kad vabzdžiai -  infekcijų nešėjai nepatektų į pakuotes ir lėkštes.

Nepasitikėkite vandens šaltiniais. Požeminis vanduo gali būti užterštas sunkiaisiais metalais ir kitomis kenksmingomis medžiagomis. Vandenį įsigykite parduotuvėse.

Marinato šviežiai mėsai parinkimas - atsakingas uždavinys. Aštrus marinatas nėra pavojingas, jei nekamuoja lėtiniai virškinimo sutrikimai. Nepiktnaudžiaukite majonezu, tai nėra dietinis produktas. Svarbiausia, mėsą tinkamai iškepkite. Rausvos ir  kraujingos dėmės viduje – šiltu oru puiki aplinka bakterijoms.

Namuose  kruopščiai nuplaukite daržoves, o prieš valgį tiesiog jas supjaustykite.

Dėl viso pikto į žygio vaistinėlę įsidėkite virškinimą gerinančių vaistų, pavyzdžiui natūralius virškinimo fermentus „Mezym“, nepamirškite ir vaistų nuo pilvo pūtimo, pvz. Espumisan.

Apsinuodijimas maistu. Ligą sukelia bakterijos arba jų nuodai. Tai skrandžio ir žarnų gleivinės uždegimas. Apsinuodijimo maistu požymiai:

-Ligos požymiai pasirodo po 3- 24 valandų suvalgius blogo maisto.

-Staiga pradeda raižyti pilvą.

-Gali pakilti temperatūra.

-Vėmimas ir viduriavimas.

-Silpnumas, šalčio krėtimas.

Tai pavojinga, nes organizmas netenka daug skysčių vemiant ir viduriuojant.

Ką daryti?

1.Nieko nevalgykite. Gerkite specialius druskų tirpalus. Galite gerti šiltą arbatą be cukraus.

2.Jei ligos požymiai neišnyksta per 6 valandas, kreipkitės į gydytoją.

3.Viduriavimas yra užkrečiamas. Plaukite rankas, pasinaudoję tualetu.

4.Pasibaigus ūmiems apsinuodijimo požymiams, maitinkitės neriebiu maistu.

Nepageidaujami „svečiai“

Įsikūrus pievoje šalia tvenkinio, nuotaiką gadina  paausy zyziantys ir puolantys uodai, muselės. Baimę kelia infekcinių ligų, tokių kaip Laimo liga, encefalitas, sukėlėjos kraujasiurbės erkės.

Kaip išvengti?

Iš anksto pasirūpinkite repelentais: kremais, losjonais, aerozoliais, pieštukais. Veikliųjų medžiagų koncentracija juose apsaugos jus daugeliui valandų.

Apsaugai nuo uodų vietoje cheminių repelentų gali būti naudojami aromatiniai gvazdikėlių, anyžių, levandų, citrusinių vaisių ar eukalipto aliejai. Taip pat naujos kartos priemonės – ultragarsinės atbaidymo, vakuuminės ir ultravioletinės gaudyklės. Jie visiškai saugūs, neužima daug vietos, neišskiria nemalonių kvapų ir nereikalauja papildomų maitinimo šaltinių.

Būtinai apsaugokite atviras kūno vietas. Prisiminkite, gamtoje - jokių trumpų kelnių ir basų kojų. Erkės paprastai tūno žolėje ir žemuose krūmuose, 25-50 cm aukštyje. Apžiūrėkite save ir artimuosius kas 2 valandas, o grįžę namo, tuoj pat nusivilkite (tik ne ant kilimo!) ir išpurtykite (geriau išplaukite) drabužius.  Nusimaudykite duše ir išsiplaukite galvą. Ideali prevencijos priemonė yra skiepijimas. 

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Saugokitės nudegimo

Būkite atsargūs, naudodami skystį laužui uždegti, venkite rimtų nudegimų. Prisiminkite: apšlakstyti degiuoju skysčiu anglis, malkas ar kuro briketus galima tik prieš laužo uždegimą (pašlakstėte, davėte keletą minučių įsigerti - galite uždegti). Jokiu būdu butelio turinio nepilkite tiesiai į ugnį - skystis gali užsidegti tiesiog rankose. Vis dėlto, įsidėkite pirmosios pagalbos vaistinėlę.

Ką daryti nudegus?

-Šaltame vandenyje atšaldykite nudegusį odos plotą.

-Uždenkite nudegusią odą tvarstomąja medžiaga ar švaria skepeta. Nedėkite ant žaizdos kremo, losjono, o ypač sviesto ar taukų.

Turiningo Jums poilsio!

 

+3
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Rėmens graužimas
  • Virškinimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis Bloga nuotaika linkusi greitai pasėti sėklą mumyse ir išvešėti į didelį, galingą ir sunkiai išraunamą medį. Kartais slogumas visiškai nepastebimai tampa mūsų gyvenimo būdu. Nors sakoma, kad be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, tačiau jokiais būdais negalime leisti šiam liūdesiui užsitęsti. Pati svarbiausia... +3 / 0 +3
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18