Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių?

Gegužės 18, 2018 | L.Varanavičienė
+3
Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių?

Gamtos žaluma, saulės kaitra, paukščių čiulbesys yra puiki proga susiruošti į gamtą, pasilinksminti ir atsipalaiduoti nuo miesto šurmulio. Tačiau, žiemos metu išsiilgus  miško ošimo ir šašlykų kvapo dažnai prarandamas budrumas. Kaip vasarinėmis iškylomis mėgautis be problemų?

Neįšilusi žemė

Jūs nesusimąstydami sėdatės ant rasotos žolės, tiesiatės ploną pledą ant neįšilusios žemės ar dar blogiau - nusprendėte atidaryti paplūdimio sezoną ir pusnuogiai gulatės ant dar įšalusio smėlio? Kokios galimos pasekmės? Jums gresia nugaros skausmas, cistitas ar moteriški uždegimai.

Kaip to išvengti?

Vietoje pledų ar paplūdimio rankšluosčių  pasiruoškite specialius dvisluoksnius kelionės kilimėlius, pagamintus iš patvaraus PVC su aliuminio danga ar dengtus putplasčiu. Jie izoliuoja žemės drėgmę ir vėsą. Patyrę turistai gali įsigyti sulankstomas arba pripučiamas kėdes bei fotelius.

Nesaugus maistas

Nepakankamai ilgai skrudinate mėsą, ragaujate pusžalius šašlykus, vištieną ar žuvį? Šlamščiate ilgai ant saulės spindulių stovėjusias salotas? Ar tiesiog atsipalaidavę „farširuojate“ skrandį viskuo, kas guli ant stalo? Neplaunate rankų po tinklinio rungtynių? Tokio elgesio pasekmė - virškinimo sutrikimai.

Kaip išvengti?

Visų pirma nepamirškite higienos. Geriausias pasirinkimas yra švarus vanduo ir muilas. Jei vanduo yra sunkiai pasiekiamas, naudokite drėgnas antibakterines servetėles arba gelį. Rankos, maisto gaminimo ir pateikimo vieta turėtų būti  švarūs.

Prieš kelionę įsigykite krepšį - šaldytuvą. Produktai turi būti vėsūs. Laikykite pagamintus produktus atskirai nuo termiškai neapdorotų, o visą maistą – atskirai nuo cheminių medžiagų. Saugokite, kad vabzdžiai -  infekcijų nešėjai nepatektų į pakuotes ir lėkštes.

Nepasitikėkite vandens šaltiniais. Požeminis vanduo gali būti užterštas sunkiaisiais metalais ir kitomis kenksmingomis medžiagomis. Vandenį įsigykite parduotuvėse.

Marinato šviežiai mėsai parinkimas - atsakingas uždavinys. Aštrus marinatas nėra pavojingas, jei nekamuoja lėtiniai virškinimo sutrikimai. Nepiktnaudžiaukite majonezu, tai nėra dietinis produktas. Svarbiausia, mėsą tinkamai iškepkite. Rausvos ir  kraujingos dėmės viduje – šiltu oru puiki aplinka bakterijoms.

Namuose  kruopščiai nuplaukite daržoves, o prieš valgį tiesiog jas supjaustykite.

Dėl viso pikto į žygio vaistinėlę įsidėkite virškinimą gerinančių vaistų, pavyzdžiui natūralius virškinimo fermentus „Mezym“, nepamirškite ir vaistų nuo pilvo pūtimo, pvz. Espumisan.

Apsinuodijimas maistu. Ligą sukelia bakterijos arba jų nuodai. Tai skrandžio ir žarnų gleivinės uždegimas. Apsinuodijimo maistu požymiai:

-Ligos požymiai pasirodo po 3- 24 valandų suvalgius blogo maisto.

-Staiga pradeda raižyti pilvą.

-Gali pakilti temperatūra.

-Vėmimas ir viduriavimas.

-Silpnumas, šalčio krėtimas.

Tai pavojinga, nes organizmas netenka daug skysčių vemiant ir viduriuojant.

Ką daryti?

1.Nieko nevalgykite. Gerkite specialius druskų tirpalus. Galite gerti šiltą arbatą be cukraus.

2.Jei ligos požymiai neišnyksta per 6 valandas, kreipkitės į gydytoją.

3.Viduriavimas yra užkrečiamas. Plaukite rankas, pasinaudoję tualetu.

4.Pasibaigus ūmiems apsinuodijimo požymiams, maitinkitės neriebiu maistu.

Nepageidaujami „svečiai“

Įsikūrus pievoje šalia tvenkinio, nuotaiką gadina  paausy zyziantys ir puolantys uodai, muselės. Baimę kelia infekcinių ligų, tokių kaip Laimo liga, encefalitas, sukėlėjos kraujasiurbės erkės.

Kaip išvengti?

Iš anksto pasirūpinkite repelentais: kremais, losjonais, aerozoliais, pieštukais. Veikliųjų medžiagų koncentracija juose apsaugos jus daugeliui valandų.

Apsaugai nuo uodų vietoje cheminių repelentų gali būti naudojami aromatiniai gvazdikėlių, anyžių, levandų, citrusinių vaisių ar eukalipto aliejai. Taip pat naujos kartos priemonės – ultragarsinės atbaidymo, vakuuminės ir ultravioletinės gaudyklės. Jie visiškai saugūs, neužima daug vietos, neišskiria nemalonių kvapų ir nereikalauja papildomų maitinimo šaltinių.

Būtinai apsaugokite atviras kūno vietas. Prisiminkite, gamtoje - jokių trumpų kelnių ir basų kojų. Erkės paprastai tūno žolėje ir žemuose krūmuose, 25-50 cm aukštyje. Apžiūrėkite save ir artimuosius kas 2 valandas, o grįžę namo, tuoj pat nusivilkite (tik ne ant kilimo!) ir išpurtykite (geriau išplaukite) drabužius.  Nusimaudykite duše ir išsiplaukite galvą. Ideali prevencijos priemonė yra skiepijimas. 

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Saugokitės nudegimo

Būkite atsargūs, naudodami skystį laužui uždegti, venkite rimtų nudegimų. Prisiminkite: apšlakstyti degiuoju skysčiu anglis, malkas ar kuro briketus galima tik prieš laužo uždegimą (pašlakstėte, davėte keletą minučių įsigerti - galite uždegti). Jokiu būdu butelio turinio nepilkite tiesiai į ugnį - skystis gali užsidegti tiesiog rankose. Vis dėlto, įsidėkite pirmosios pagalbos vaistinėlę.

Ką daryti nudegus?

-Šaltame vandenyje atšaldykite nudegusį odos plotą.

-Uždenkite nudegusią odą tvarstomąja medžiaga ar švaria skepeta. Nedėkite ant žaizdos kremo, losjono, o ypač sviesto ar taukų.

Turiningo Jums poilsio!

 

+3
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Rėmens graužimas
  • Virškinimo sutrikimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda Aknė – ne tik jaunimo, tačiau ir vyresnio amžiaus žmonių problema. Kol vieni kaltina šokoladus, kiti net ir atsisakę saldaus maisto niekaip nesusitvarko su spuogais ant veido. Vienintelis būdas turėti gražią veido odą – naudoti kompleksinį “gydymą” pradedant mityba ir baigiant tinkamomis veido valymo priemonėmis. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18