Egzaminai atėjo, galvos skausmas prasidėjo. Kaip įveikti egzaminų stresą?

Gegužės 19, 2017 | L.Rimgailė
+6
Egzaminai atėjo, galvos skausmas prasidėjo. Kaip įveikti egzaminų stresą?

Pavasarį prasidedanti egzaminų sesija ne vienam jaunam žmogui tampa tikru galvos skausmu. Atrodo, už kelių dienų labai svarbus egzaminas, o galvoje, kaip tyčia, pučia pavasariniai vėjai... Bemiegės naktys, nuolatinis stresas ir nerimas, – visa tai tampa jauno žmogaus dažnu pavasario palydovu.

Trys streso rūšys. Kuri pavojingiausia?

Yra išskiriami trys streso rūšys:

  1. Eustresas;
  2. Stresas;
  3. Distresas.

Svarbu suprasti, jog stresas ne visuomet kenkia žmogaus sveikatai. To pavyzdys -  eustresas, kuris žmogų motyvuoja ir padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Saikingas stresas, kurį patiria moksleiviai prieš egzaminus, gali būti puikus eustreso pavyzdys. 

Stresas – tai vidinės įtampos būsena, fizinė ir psichinė organizmo reakcija, kuri gali atsirasti tuomet, kai prarandame darbą, išsiskiriame su mylimu žmogumi, nuolat jaučiame spaudimą moksluose ar darbe.

Pats pavojingiausias yra distresas – per didelis ir per ilgai užsitęsęs stresas, išsekimo būsena, kai žmogus praranda situacijos kontrolę.

Bemiegės naktys + įpratimas nevalgyti pusryčių = galvos skausmas

Miegas yra labai svarbus žmogaus gyvenimo kokybei. Ne ką mažiau svarbūs yra ir pusryčiai. Jei nuolat nespėjate papusryčiauti, galite nesistebėti, kodėl dienos metu tenka ieškoti, kur gi tie vaistai nuo galvos skausmo.

Dėl nereguliaraus maitinimosi, cukraus lygio kraujyje svyravimų, būtent ir yra išsekinami smegenys ir dėl to atsiranda galvos skausmas. Be to, tie, kurie dažnai skundžiasi galvos skausmais, turėtų peržvelgti savo mitybos racioną: reikėtų vengti maisto, kurio sudėtyje yra gausu priedų, vengti nitratų ir nitritų, gėrimų ar maisto produktų su tiraminu, pvz., raudono vyno ar brandinto sūrio.

"Patyrus stresą, antinksčiai pradeda sparčiai gaminti adrenaliną, o raumenys gamindami streso hormoną kortizolį susitraukia, todėl būtent dėl šios priežasties gali varginti tas nemalonus galvos skausmas"

Stresas – ne tik galvos skausmo kaltininkas?

Pakilęs kraujo spaudimas ir padažnėjęs pulsas – tai pirmieji simptomai, kurie rodo, jog žmogaus kūne pradėjo išsiskirti didesni streso hormono kortizolio kiekiai. Patyrus stresą, antinksčiai pradeda sparčiai gaminti adrenaliną, o raumenys gamindami streso hormoną kortizolį susitraukia, todėl būtent dėl šios priežasties gali varginti tas nemalonus galvos skausmas, pradeda smarkiai plakti širdis, padidėja kraujospūdis.

Jaunos merginos skundžiasi, kad, atrodo, nieko nevalgo, o svoris vis tiek didėja. Pasirodo, to priežastis gali būti nuolatinis stresas, kuris sunaikina daugelį organizmui reikalingų vitaminų, pažeidžia medžiagų apykaitos sistemą ir dėl to dažniausiai ima didėti svoris.

Itin ryškiai streso padariniai ima atsispindėti odoje. Streso hormonai neleidžia augti ir dalytis odos ląstelėms, todėl oda suplonėja, papilkėja, pradeda sparčia senti, tampa lengvai pažeidžiama, blogai gyja žaizdos, o ir kaulai daug sunkia pasisavina kalcį. Dėl streso atsiranda įvairūs virškinimo sutrikimai, gali prasidėti gastritas, skrandžio skausmai.

Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

"Nepamirškite, kad maistą verdant ar kitaip apdorojant aukštesne kaip 47 °C temperatūra, visi maisto fermentai ir dalis kitų vertingų veikliųjų medžiagų suyra."

Plačiau:

Visa tiesa apie fermentų svarbą organizmui

Negana to, stresas sukelia dar ir daugybę kitų ligų, tokių kaipo rožinė, pūslelinė, nuo didelio streso atsiranda plaukų slinkimas, egzema, pleiskanos, vargina pernelyg gausus prakaitavimas...

5 būdai, kurie padės kovoje su stresu

  1. Miegas. Labai svarbu yra tinkamai išsimiegoti. Pasistenkite eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu, miegoti bent 7 val.
  2. Aktyvus laisvalaikis. Pasivažinėjimas dviračiu ar pasivaikščiojimas gamtoje – tai puiki priemonė kovoje su stresu.
  3. Subalansuota mityba. Įveikti stresą padės ne šokoladas ar pyragaitis, o javainiai, špinatai, bananai, ryžiai, jūrų žuvys. Šie maisto produktai turi daug magnio, kuris padeda kovoje su stresu, stiprina širdį ir reguliuoja kraujotaką.
  4. Meditacija. Jau nuo senų laikų yra žinoma, kad meditacinė muzika gali ne tik nuraminti, bet ir padėti kovoti su nemiga bei stresu. Meditacija – tai puikus būdas nuraminti maištaujantį protą.
  5. Pokalbis. Kartais, kad nuramintume savo mintis ir atsikratytume streso, tereikia tik vieno paprasto dalyko – pokalbio su artimu žmogumi. Sakoma, kad problema, kurią pasidalinu su kitu, tampa per pus lengvesnė, tad kodėl gi to nepadarius?

Tam tikri gyvenimo įvykiai ateina ir praeina, tačiau streso padariniai atsispindi mūsų išvaizdoje ir sveikatoje visiems laikams, tad paklauskite savęs, ar iš tiesų verta nerimauti dėl tų dalykų, kurių pakeisti negalite? Juk viskas priklauso tik nuo mūsų požiūrio ir įsitikinimų. 

 

+6
  • Galvos skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?
Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti? Kiekvieno žmogaus gyvenime anksčiau ar vėliau pasirodo nerimas. Vienus nerimas ima kamuoti prieš egzaminų sesiją, kitus – ruošiantis svarbiam darbo pokalbiui... Dar kiti nerimauja dėl pačių menkiausių dalykų, pvz., ar jam patiksiu per pirmą pasimatymą, ar ne. +13 / 0 +13
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -2 +52
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +31 / 0 +31
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 11 +45 / -22 +23
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti Atliekant holistinę terapiją, arba holistiką, žmogus suvokiamas kaip visuma, kaip neatsiejama gamtos dalis. Holistiniais metodais bandoma sustiprinti kūną, daugiau dėmesio skirti ligos prevencijai. Holistinis gydymas ar kūno stiprinimas parenkamas individuliai: terapija taikoma atsižvelgiant į žmogaus emocinę, dvasinę ir fizinę... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones?
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones? „Žmonės nuolat turi nusiskundimų dėl savo odos būklės. Sausa, šerpetojanti, riebi, spuoguota, jautri ar senstanti oda dažnai sukelia tiek fizinį, tiek psichologinį diskomfortą. Susidūrę su veido odos problemomis, žmonės ieško kasdienės priežiūros priemonės, kuri išspręstų šias problemas, – kremo. Jei viena... 2 +21 / -2 +19
Pelėsio grėsmė sveikatai
Pelėsio grėsmė sveikatai Jie susiformuoja kolonijomis ir plinta labai greitai, jie išskiria sveikatai pavojingas medžiagas ir yra randami bene kiekvieno žmogaus namuose: virtuvėje, vonioje, sandėliuke... Jiems susiformuoti palankios sąlygos – prasta ventiliacija ir drėgmė. Atspėkite, kas tai? +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18