Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?

Rugpjūčio 15, 2017 | L.Rimgailė
+18
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?

„Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos.

Taigi, šįkart straipsnis apie tai, kodėl mūsų kūnui yra tokie svarbūs sąnariai ir ką daryti, kad jų veikla būtų kuo geresnė?

Viskas apie sąnarius ir sąnarių skausmus

Tikriausiai visi mes žinome, jog mazgas, kuriame jungiasi du kaulai, vadinamas sąnariu. Būtent sąnarių dėka žmogus gali judėti.

Kartais, kuomet kalbame apie sąnarius, neišvengiamai girdime žodį „sinovija“. Pasirodo, sinovija – tai skaidrus geltonas skystis, kuris yra tarp paslankių sąnario kaulų. Sinovija dar kitaip yra vadinama sąnariniu tepalu, kurio dėka kaulai laisvai juda.

Kartais žmogus skundžiasi, jog jį vargina stiprus sąnarių skausmas. Jie gali atsirasti dėl to, jog sąnarinis tepalas prisipildo neorganinių medžiagų ir toksinių druskų, kurios gali patekti iš geriamo vandens.

Sąnarių skausmais labai dažnai žmonės ima skųstis tuomet, kai atšąla orai. Tuomet sąnarius ima gelti, skaudėti, gali atsirasti tinimas. Todėl tie, kas serga įvairiomis sąnarių ligomis, pavyzdžiui, reumatoidiniu artritu, turėtų vengti ilgai būti šaltoje ir drėgnoje aplinkoje.

Tačiau net ir tie, kurių nevargina sąnarių ligos, turi galvoti į priekį ir nepamiršti, jog sąnariai nemėgsta šalčio, tad peršalus gali atsirasti ne tik sloga, kosulys, bet ir įvairios sąnarių ligos.

Ar žinojote, jog sąnariai, kurių dėka žmogus gali judėti, yra šie:

Petys (rutulinis sąnarys);

Alkūnė (šarnyninis sąnarys);

Stipinkaulis ir alkūnkaulis (strypinis sąnarys);

Stuburas (slankusis sąnarys);

Riešas (anguliarinis sąnarys);

Šonkauliai ir stuburas ( iš dalies paslankūs sąnariai );

Kaukuolė (nepaslankus sąnarys).

Ribotas paslankumas yra kryžkaulio bei stuburo sąnarių, siejančių stuburo pagrindą su šlaunikauliais, ant kurių pasiskirstęs visas kūno dalies svoris. Būtent šioje srityje, jeigu raiščiams, jungiantiems šiuos sąnarius, tenka pernelyg didelis krūvis, kartais gali atsirasi didelių skausmų, pavyzdžiui, kuomet neteisingai keliate sunkius daiktus. Todėl labai svarbu išmokti tinkamai, stuburui nepakenkiant, kelti sunkius svorius.

"Slanksteliai vienas kito atžvilgiu juda labai nedaug, tačiau net iš 26 kaulų sudarytas stuburas yra labai lankstus."

Paslankiausi kūno sąnariai – kas jie?

Yra keturi pagrindiniai kūno sąnarių paslankumo tipai. Patį paprasčiausią paslankumo diapazoną turi sąnariai, kurie jungia žastus su viršutiniais rankų kaulais ir šlaunikaulių sujungimai.

Kelių ir pirštų šarnyriniai sąnariai leidžia daryti judesius tik  pirmyn ir atgal. Pagrindinis strypinis sąnarys kaului leidžia suktis ant jo panašiai kaip raktas sukasi spynoje, pavyzdžiui, taip kaip riešas ir kulkšnis.

Alkūnė – šarnyrinio ir strypinio sąnario kombinacija kuri leidžia daryti platų judesių diapazoną.

Stuburo kamieno sąnariai yra vadinami balno sąnariais. Kodėl „balno“? Todėl, kad jų dėka galima lenktis į bet kurią pusę. Slanksteliai  vienas kito atžvilgiu juda labai nedaug, tačiau net iš 26 kaulų sudarytas stuburas yra labai lankstus.

 

3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės

"Keliant lengvus svorius reikia būti išsitiesus, kad stuburas išliktų lygioje padėtyje su kaklo slanksteliais."

Plačiau:

3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės

Kodėl sąnariams yra svarbios kremzlės?

Išorinis sąnarių paviršius yra padengtas tankiu elastingu audiniu, vadinamu kremzle, kuris ne tik apsaugo kaulų paviršių nuo trynimosi, bet yra ir amortizatorius. Tai labai svarbu stuburui, kuriame kremzlių plokštelės ir tarpslanksteliniai diskai sumažina bėgiojant ir vaikštant patiriamus krūvius.

Kaip padėti savo sąnariams?

Taigi, jei automobilis nevažiuoja – ieškome būdų, kaip kuo greičiau jį būtų galima pataisyti. Panašiai yra ir su mūsų sąnariais. Jei jie susidėvėjo, pradėjo varginti sąnarių ligos, sąnarių skausmas – ieškokime būdų, kaip pagerinti sąnarių būklę.

Dažnai pačios paprasčiausios priemonės, tokios kaip šalčio vengimas, subalansuota mityba, jei vargina skausmas – tepalas nuo skausmo, gali gerokai palengvinti sąnarių darbą ir sumažinti tuos nemalonius simptomus.

Taigi, rūpinkimės savo sąnariais ir jie mums dar ilgai tarnaus.

+18
  • Kaulų, sąnarių, raumenų ligos
  • Kelio sąnario menisko plyšimas
  • Kelio sąnarys
  • Sąnarių uždegimas
  • Sąnariu skausmai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos Alergija verčia mus verkti ir čiaudėti, ir kiekvienais metais jos galios stiprėja. Tad kaip su ja gyventi? +5 / 0 +5
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras Antrojo pasaulinio karo metais išrasta mikrobangų krosnelė tapo nepamainomu prietaisu. Šiandien mikrobangų krosnelę, matyt, rastume kiekvienoje virtuvėje. Šiltas maistas per keliasdešimt sekundžių – išsigelbėjimas skubantiesiems ir tiems... 2 +30 / -6 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18