Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Gruodžio 10, 2017 | L.Rimgailė
+13
Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Šių laikų didžioji dalis žmonių dirba daug ir sunkiai. Taip sunkiai, jog įsisukdami į nesibaigiančių darbų ratą pamiršta laisvalaikį, atostogas, kol galiausiai organizmas pats priverčia juos imti priverstinių atostogų. Prasidėjęs lėtinis nuovargis „padovanoja“ visą aibę nemalonių sveikatos sutrikimų...

Apie sveiką gyvenimo būdą kalbame daug, tačiau nėra „sveiko gyvenimo“ recepto, kuris tiktų visiems: pavyzdys iš gyvenimo

Agnė negalėjo atsidžiaugti, kokį teigiamą poveikį jos gyvenime padarė vienas paprastas įprotis – rytinis bėgiojimas. Mergina visą vasarą rytais bėgiojusi pajuto, kaip jos sveikata pagerėjo, išvaizda pagražėjo, negana to, atsirado jėgų ir neapleido puiki nuotaika. Agnė apie savo vasaros atradimą papasakojo savo draugei Skaistei. Ši taip pat nusprendė  pradėti bėgioti.

Rytais, norėdama dieną pradėti žvaliai ir kupina jėgų, Skaistė vos prisiversdavo išlipti iš lovos ir bėgioti. Bėgiojimas jai buvo tikrų tikriausia kančia: po jo mergina jautėsi blogai, stigo jėgų ir energijos. Tačiau nusprendė taip greit nepasiduoti, bandė bėgiojimą paversti kasdieniniu savo įpročiu. Deja, tačiau jau po keleto mėnesių Skaistei diagnozavo anemiją. Mažakraujystė atsirado nuo per didelio fizinio krūvio, savęs alinimo bei netaisyklingos mitybos. Merginai pasireiškė  ir lėtinio nuovargio sindromas. Pasirodo, tai, kas tiko Agnei, visiškai netiko Skaistei.

"Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių."

Kaip atpažinti lėtinio nuovargio sindromą (LNS)?

Štai keletas pagrindinių lėtinio nuovargio požymių: 

  • Jau ilgą laiką jaučiatės pavargę;
  • Net po kasdieninio, įprasto darbo krūvio, jaučiatės išsekęs ir pavargęs;
  • Skundžiatės susilpnėjusia atmintimi;
  • Jums sunku susikaupti, jaučiatės išsiblaškę;
  • Dažnai vargina galvos skausmas;
  • Dėl nuovargio atliekate daug mažiau darbų nei anksčiau;
  • Nakties miegas nesuteikia jėgų, iš ryto atsikėlus jaučiatės pavargę;
  • Raumenys tapo suglebę, prasto tonuso;
  • Prasta sąnarių būklė: ir nors jie yra nepatinę, tačiau vargina sąnarių skausmas, ypač pečių srityje;
  • Dėl tokių simptomų kreipiatės į gydytoją, tačiau gydytojai neranda jokios ligos.

 

Kas turi įtakos LNS?

Kartais yra sakoma, jog metai turi įtakos LNS atsiradimui, neva tik jauni, savęs nemokantys tausoti žmonės suserga šiuo sindromu. Deja, tačiau LNS gali varginti tiek jauną, tiek seną žmogų, nes svarbiausia jo atsiradimo priežastis yra ne metai, bet ilgalaikė įtampa ir nuovargis. Šiais laikais ilgalaikę įtampą ir nuovargį ne tik suaugę, darbingo amžiaus žmonės, bet net ir  vaikai ar paaugliai.

Teigiama, jog aplinkos užterštumas taip pat daro nemažą įtaką LNS atsiradimui. Būtent užterštoje aplinkoje yra daug toksinų, kurie neigiamai veikia mūsų sveikatą, įtakoja deguonies stygių kraujyje. Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių.

 

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

 

„Perku bilietą, skrendu atostogauti, po dešimties dienų grįšiu pailsėjęs ir be jokio LNS?“

Kai jaunam vyrui diagnozavo LNS, jis, kaip ir dauguma žmonių, kuriems nustatoma ši diagnozė, nusprendė pasiimti atostogas ir savo organizmą palepinti saule, jūra bei prabangiu, „viskas įskaičiuota“ poilsiu. Atrodo, tokios atostogos turėjo vyrui sugrąžinti prarastą energiją, tačiau taip nebuvo. Po dešimties dienų, grįžęs iš atostogų, vyras ir toliau jautėsi pavargęs ir, rodos, tos trumputės atostogos visai nedavė jokios naudos.

Taigi, jei norite atsikratyti LNS, tuomet būtinai turite nusistatyti savo darbo ir poilsio rėžimą. Nepamiršti, jog labai svarbu ir sveika bei subalansuota mityba, kurioje netrūktų įvairių mineralinių medžiagų, vitaminų, ypač magnio, kuris padeda jėgoms atsistatyti.

Žmogus didžią savo gyvenimo dalį praleidžia miegodamas, tad pasistenkite, jog miegas būtų kokybiškas, gilus. Venkite miegamajame laikyti elektroninius prietaisus, prieš miegą nenaršykite socialiniuose tinkluose, geriau paskaitykite knygą. Jei stinga jėgų ir energijos, neskubėkite gerti kavos, geriau atlikite keletą atsipalaidavimo, jogos pratimų, kurie efektyviau padės kovoti su LNS.

 

+13
  • Lėtinio nuovargio sindromas
  • Nugaros skausmas
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Nuovargis
  • Sąnariu skausmai
  • Skausmingas šlapinimasis
  • Dubens skausmas
  • Veido skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Spalvų ir šviesos terapija
Spalvų ir šviesos terapija Jau nuo seno žinoma, kad spalvos ir šviesa turi gydomųjų savybių. Mokslininkai teigia, kad spalvų terapija jau buvo pasitelkiama Egipte, Indijoje, Senovės Kinijoje ir jau tada nebuvo abejojama spalvų nauda. Šiuolaikiniams žmonėms irgi žinoma, kad įrenginėjant interjerą būtina atsižvelgti į jame vyraujančias spalvas – tai... +1 / 0 +1
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18