Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Gruodžio 10, 2017 | L.Rimgailė
+13
Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Šių laikų didžioji dalis žmonių dirba daug ir sunkiai. Taip sunkiai, jog įsisukdami į nesibaigiančių darbų ratą pamiršta laisvalaikį, atostogas, kol galiausiai organizmas pats priverčia juos imti priverstinių atostogų. Prasidėjęs lėtinis nuovargis „padovanoja“ visą aibę nemalonių sveikatos sutrikimų...

Apie sveiką gyvenimo būdą kalbame daug, tačiau nėra „sveiko gyvenimo“ recepto, kuris tiktų visiems: pavyzdys iš gyvenimo

Agnė negalėjo atsidžiaugti, kokį teigiamą poveikį jos gyvenime padarė vienas paprastas įprotis – rytinis bėgiojimas. Mergina visą vasarą rytais bėgiojusi pajuto, kaip jos sveikata pagerėjo, išvaizda pagražėjo, negana to, atsirado jėgų ir neapleido puiki nuotaika. Agnė apie savo vasaros atradimą papasakojo savo draugei Skaistei. Ši taip pat nusprendė  pradėti bėgioti.

Rytais, norėdama dieną pradėti žvaliai ir kupina jėgų, Skaistė vos prisiversdavo išlipti iš lovos ir bėgioti. Bėgiojimas jai buvo tikrų tikriausia kančia: po jo mergina jautėsi blogai, stigo jėgų ir energijos. Tačiau nusprendė taip greit nepasiduoti, bandė bėgiojimą paversti kasdieniniu savo įpročiu. Deja, tačiau jau po keleto mėnesių Skaistei diagnozavo anemiją. Mažakraujystė atsirado nuo per didelio fizinio krūvio, savęs alinimo bei netaisyklingos mitybos. Merginai pasireiškė  ir lėtinio nuovargio sindromas. Pasirodo, tai, kas tiko Agnei, visiškai netiko Skaistei.

"Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių."

Kaip atpažinti lėtinio nuovargio sindromą (LNS)?

Štai keletas pagrindinių lėtinio nuovargio požymių: 

  • Jau ilgą laiką jaučiatės pavargę;
  • Net po kasdieninio, įprasto darbo krūvio, jaučiatės išsekęs ir pavargęs;
  • Skundžiatės susilpnėjusia atmintimi;
  • Jums sunku susikaupti, jaučiatės išsiblaškę;
  • Dažnai vargina galvos skausmas;
  • Dėl nuovargio atliekate daug mažiau darbų nei anksčiau;
  • Nakties miegas nesuteikia jėgų, iš ryto atsikėlus jaučiatės pavargę;
  • Raumenys tapo suglebę, prasto tonuso;
  • Prasta sąnarių būklė: ir nors jie yra nepatinę, tačiau vargina sąnarių skausmas, ypač pečių srityje;
  • Dėl tokių simptomų kreipiatės į gydytoją, tačiau gydytojai neranda jokios ligos.

 

Kas turi įtakos LNS?

Kartais yra sakoma, jog metai turi įtakos LNS atsiradimui, neva tik jauni, savęs nemokantys tausoti žmonės suserga šiuo sindromu. Deja, tačiau LNS gali varginti tiek jauną, tiek seną žmogų, nes svarbiausia jo atsiradimo priežastis yra ne metai, bet ilgalaikė įtampa ir nuovargis. Šiais laikais ilgalaikę įtampą ir nuovargį ne tik suaugę, darbingo amžiaus žmonės, bet net ir  vaikai ar paaugliai.

Teigiama, jog aplinkos užterštumas taip pat daro nemažą įtaką LNS atsiradimui. Būtent užterštoje aplinkoje yra daug toksinų, kurie neigiamai veikia mūsų sveikatą, įtakoja deguonies stygių kraujyje. Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių.

 

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

 

„Perku bilietą, skrendu atostogauti, po dešimties dienų grįšiu pailsėjęs ir be jokio LNS?“

Kai jaunam vyrui diagnozavo LNS, jis, kaip ir dauguma žmonių, kuriems nustatoma ši diagnozė, nusprendė pasiimti atostogas ir savo organizmą palepinti saule, jūra bei prabangiu, „viskas įskaičiuota“ poilsiu. Atrodo, tokios atostogos turėjo vyrui sugrąžinti prarastą energiją, tačiau taip nebuvo. Po dešimties dienų, grįžęs iš atostogų, vyras ir toliau jautėsi pavargęs ir, rodos, tos trumputės atostogos visai nedavė jokios naudos.

Taigi, jei norite atsikratyti LNS, tuomet būtinai turite nusistatyti savo darbo ir poilsio rėžimą. Nepamiršti, jog labai svarbu ir sveika bei subalansuota mityba, kurioje netrūktų įvairių mineralinių medžiagų, vitaminų, ypač magnio, kuris padeda jėgoms atsistatyti.

Žmogus didžią savo gyvenimo dalį praleidžia miegodamas, tad pasistenkite, jog miegas būtų kokybiškas, gilus. Venkite miegamajame laikyti elektroninius prietaisus, prieš miegą nenaršykite socialiniuose tinkluose, geriau paskaitykite knygą. Jei stinga jėgų ir energijos, neskubėkite gerti kavos, geriau atlikite keletą atsipalaidavimo, jogos pratimų, kurie efektyviau padės kovoti su LNS.

 

+13
  • Lėtinio nuovargio sindromas
  • Nugaros skausmas
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Nuovargis
  • Sąnariu skausmai
  • Skausmingas šlapinimasis
  • Dubens skausmas
  • Veido skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis. Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio, žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Mesti rūkyti niekada nevėlu
Mesti rūkyti niekada nevėlu „Jau pakenkiau savo kūnui, tad nebėra prasmės mesti rūkyti. Vis tiek sveikas nebebūsiu“, – taip dažnai galvoja rūkantys žmonės, o ypač tie, kurie rūko daug metų. Tačiau jie klysta. Tyrimai atskleidė, kad pagerėjusia sveikata ir ilgesne gyvenimo trukme džiaugiasi net ir tie, kurie šio įpročio atsikratė po kelių... +30 / 0 +30
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 9 +42 / -19 +23
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +19 / 0 +19
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +22 / -3 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18
Psichologas Gediminas Navaitis: „Didžiausia problema šiandien – gyvenimo prasmės neturėjimas“
Psichologas Gediminas Navaitis: „Didžiausia problema šiandien – gyvenimo prasmės neturėjimas“ Žinomiausias Lietuvoje šeimos psichologijos tyrinėtojas, Lietuvos psichoterapijos draugijos valdybos narys, profesorius dr. Gediminas Navaitis nė neketina slėpti, kad jo sveikata – ne geležinė. +17 / 0 +17