Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Gruodžio 10, 2017 | L.Rimgailė
+13
Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu

Šių laikų didžioji dalis žmonių dirba daug ir sunkiai. Taip sunkiai, jog įsisukdami į nesibaigiančių darbų ratą pamiršta laisvalaikį, atostogas, kol galiausiai organizmas pats priverčia juos imti priverstinių atostogų. Prasidėjęs lėtinis nuovargis „padovanoja“ visą aibę nemalonių sveikatos sutrikimų...

Apie sveiką gyvenimo būdą kalbame daug, tačiau nėra „sveiko gyvenimo“ recepto, kuris tiktų visiems: pavyzdys iš gyvenimo

Agnė negalėjo atsidžiaugti, kokį teigiamą poveikį jos gyvenime padarė vienas paprastas įprotis – rytinis bėgiojimas. Mergina visą vasarą rytais bėgiojusi pajuto, kaip jos sveikata pagerėjo, išvaizda pagražėjo, negana to, atsirado jėgų ir neapleido puiki nuotaika. Agnė apie savo vasaros atradimą papasakojo savo draugei Skaistei. Ši taip pat nusprendė  pradėti bėgioti.

Rytais, norėdama dieną pradėti žvaliai ir kupina jėgų, Skaistė vos prisiversdavo išlipti iš lovos ir bėgioti. Bėgiojimas jai buvo tikrų tikriausia kančia: po jo mergina jautėsi blogai, stigo jėgų ir energijos. Tačiau nusprendė taip greit nepasiduoti, bandė bėgiojimą paversti kasdieniniu savo įpročiu. Deja, tačiau jau po keleto mėnesių Skaistei diagnozavo anemiją. Mažakraujystė atsirado nuo per didelio fizinio krūvio, savęs alinimo bei netaisyklingos mitybos. Merginai pasireiškė  ir lėtinio nuovargio sindromas. Pasirodo, tai, kas tiko Agnei, visiškai netiko Skaistei.

"Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių."

Kaip atpažinti lėtinio nuovargio sindromą (LNS)?

Štai keletas pagrindinių lėtinio nuovargio požymių: 

  • Jau ilgą laiką jaučiatės pavargę;
  • Net po kasdieninio, įprasto darbo krūvio, jaučiatės išsekęs ir pavargęs;
  • Skundžiatės susilpnėjusia atmintimi;
  • Jums sunku susikaupti, jaučiatės išsiblaškę;
  • Dažnai vargina galvos skausmas;
  • Dėl nuovargio atliekate daug mažiau darbų nei anksčiau;
  • Nakties miegas nesuteikia jėgų, iš ryto atsikėlus jaučiatės pavargę;
  • Raumenys tapo suglebę, prasto tonuso;
  • Prasta sąnarių būklė: ir nors jie yra nepatinę, tačiau vargina sąnarių skausmas, ypač pečių srityje;
  • Dėl tokių simptomų kreipiatės į gydytoją, tačiau gydytojai neranda jokios ligos.

 

Kas turi įtakos LNS?

Kartais yra sakoma, jog metai turi įtakos LNS atsiradimui, neva tik jauni, savęs nemokantys tausoti žmonės suserga šiuo sindromu. Deja, tačiau LNS gali varginti tiek jauną, tiek seną žmogų, nes svarbiausia jo atsiradimo priežastis yra ne metai, bet ilgalaikė įtampa ir nuovargis. Šiais laikais ilgalaikę įtampą ir nuovargį ne tik suaugę, darbingo amžiaus žmonės, bet net ir  vaikai ar paaugliai.

Teigiama, jog aplinkos užterštumas taip pat daro nemažą įtaką LNS atsiradimui. Būtent užterštoje aplinkoje yra daug toksinų, kurie neigiamai veikia mūsų sveikatą, įtakoja deguonies stygių kraujyje. Skydliaukės ligos, sutrikusi imuninė sistema, netinkama mityba, badavimas – tai dar keletas LNS atsiradimo rizikos veiksnių.

 

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

 

„Perku bilietą, skrendu atostogauti, po dešimties dienų grįšiu pailsėjęs ir be jokio LNS?“

Kai jaunam vyrui diagnozavo LNS, jis, kaip ir dauguma žmonių, kuriems nustatoma ši diagnozė, nusprendė pasiimti atostogas ir savo organizmą palepinti saule, jūra bei prabangiu, „viskas įskaičiuota“ poilsiu. Atrodo, tokios atostogos turėjo vyrui sugrąžinti prarastą energiją, tačiau taip nebuvo. Po dešimties dienų, grįžęs iš atostogų, vyras ir toliau jautėsi pavargęs ir, rodos, tos trumputės atostogos visai nedavė jokios naudos.

Taigi, jei norite atsikratyti LNS, tuomet būtinai turite nusistatyti savo darbo ir poilsio rėžimą. Nepamiršti, jog labai svarbu ir sveika bei subalansuota mityba, kurioje netrūktų įvairių mineralinių medžiagų, vitaminų, ypač magnio, kuris padeda jėgoms atsistatyti.

Žmogus didžią savo gyvenimo dalį praleidžia miegodamas, tad pasistenkite, jog miegas būtų kokybiškas, gilus. Venkite miegamajame laikyti elektroninius prietaisus, prieš miegą nenaršykite socialiniuose tinkluose, geriau paskaitykite knygą. Jei stinga jėgų ir energijos, neskubėkite gerti kavos, geriau atlikite keletą atsipalaidavimo, jogos pratimų, kurie efektyviau padės kovoti su LNS.

 

+13
  • Lėtinio nuovargio sindromas
  • Nugaros skausmas
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Nuovargis
  • Sąnariu skausmai
  • Skausmingas šlapinimasis
  • Dubens skausmas
  • Veido skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +55 / -2 +53
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18