Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai

Vasario 19, 2015 | Aurika Kolpakovaitė
+19
« Grįžti į straipsnio pradžią

Verslo sėkmė priklauso ir nuo darbo aplinkos

Darbo vieta. Tinkamai įvertinkite šį darbo našumą lemiantį faktorių. Dažnai, ypač pradedantiesiems verslininkams, atrodo, kad verčiau dirbti namuose, nei mokėti pinigus ir nuomotis patalpas. Deja, daugeliui namai siejasi su ramybe, atsipalaidavimu, poilsiu. Ir tai normalu. Net jeigu jums atrodo, kad esate pakankamai disciplinuotas, kad laikytumėtės griežto režimo ir nepasiduosite tykančioms pagundoms įgriūti į patogią sofutę trumpam popiečio miegui, peržiūrėti TIK vieną serialo seriją ar trumpam patikrinti Facebooką, aplinkos pakeitimas bus tik į naudą ne tik asmeniškai jums, bet ir jūsų darbo rezultatams. 

No way back arba „Sudeginti tiltai“. Kartais vienintelis postūmis ryžtis kurti seniai planuotą verslą būna kritinė situacija. Gyvenimas tam tikrais atvejais pats iškrečia tokius pokštus. Vis dėlto, jei trūko kantrybė dirbti kitiems ir pačiam pasidarė pikta dėl savo neryžtingumo, pasielkite taip, kaip jums nebūdinga elgtis, – išeikite iš darbo ar pasiimkite kreditą. Suvokę, kad turite kažką daryti dėl to, kad išgyventumėte, galbūt galiausiai įgyvendinsite savo planus. 

Tikslai. Svajoti – būtina, tačiau, jeigu verslo kūrimas paremtas tik svajone ar galutiniu rezultatu, neišeis nieko gero. Reikia apgalvoti veiksmų planą ir konkretesnius žingsnius. Įvertinkite savo galimybes ir išsikelkite realius tikslus, antraip teks nusivilti. Geriau judėti nedideliais žingsneliais į priekį ir vertinti tai, ką pasiekėte, negu jaustis nieko nepadarius ir nusivilti savimi. 

Savikontrolė. Realiai įvertinote ir išsikėlėte tikslus – puiku. Tačiau nepamirškite ir jų įgyvendinti. Nebūkite pažadukai, kurie netesi duoto žodžio. „Bet jei niekam neatskleisiu užsibrėžtų tikslų, vadinasi, ir atsakomybės galėsiu neprisiimti, jeigu jų neįgyvendinsiu“, – kyla tokių minčių, tiesa? Nepamirškite, kad verslą kuriate sau, todėl nereikia savęs apgaudinėti. 

Geriau iš karto nusistatykite, kokia bus neįgyvendinto tikslo kaina, galbūt tai pastūmės jus anksčiau išsiristi iš lovos. Galite taikyti tam tikras bausmes: susitarkite su bičiuliais ar namiškiais, kad neįvykdžius tikslo, turėsite jiems duoti pinigų ar kur nors juos nusivežti. Jeigu esate labai taupus ir nenorite žaisti su pinigais, bent jau garsiai pasidalinkite su jais savo tikslais. Galbūt principai neleis jums neįvykdyti to, ką pažadėjote. 

Kas yra stresas ir kaip jį suvaldyti?

„... streso atpažinimo būdas ‒ pildyti iš dviejų skilčių sudarytą dienos planų ir rezultatų lentelę. Pirmoje lentelės skiltyje sužymėkite visos dienos planus valandų tikslumu, o dienos pabaigoje antroje skiltyje surašykite, kas iš tikrųjų įvyko vieną ar kitą valandą.“ 

Daugiau patarimų rasite čia:
Kas yra stresas ir kaip jį suvaldyti? »

Aplinka. „Su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi“ – tai puiki patarlė, kuri praverčia ir kuriant verslą. Pasirūpinkite, kad jūsų aplinka būtų darbinga. Ten, kur gimsta geriausios idėjos, sprendžiami svarbūs klausimai, jausitės gerai ir pats norėsite dar labiau stengtis. Verčiau bičiuliaukitės su darbščiais ir atsakingais kolegomis, o ne su tinginiais. Matant aplink zujančius, dėl bendro tikslo dirbančius žmones, greičiausiai ir jūs užsikrėsite entuziazmu ir norėsite būti tokio kolektyvo dalimi. 

Jeigu esate vienintelis vadovas, rodykite darbuotojams pavyzdį, pagirkite ir vertinkite aktyvius darbuotojus. Būnant svarbiausia grandimi, tenka didelė atsakomybė ir už darbingos atmosferos palaikymą ir skatinimą. 

Žmogaus tingumas ir baimė dažnai yra patys didžiausi priešai siekiant išsikeltų tikslų, tačiau kovojant su šiomis ydomis, galima nuversti kalnus. Straipsnyje pateikti patarimai ir motyvavimo būdai – tik dalis to, kas gali jums padėti imtis veiksmų. Garsi dizainerė Coco Chanel yra pasakiusi: „Jeigu nori turėti tai, ko niekada neturėjai, teks daryti tai, ko niekada nedarei.“ Tad ieškokite savimotyvacijos būdų, būkite drąsūs, ryžtingi ir siekite savo tikslų!

1 2
+19
  • Darbo planavimas
  • Susikaupimas
  • Baimės
  • Darbingumo didinimas
  • Koučingas
  • Psichologai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18