Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Rugpjūčio 3, 2018
+2
Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Stresas gali būti naudingas tuomet, kai reikia greitos reakcijos ir energijos kažkam atlikti, tačiau, jei jūsų palydovas – nuolatinis stresas, tuomet reikėtų susirūpinti. Nuolat kamuojantis stresas gali tapti įvairių ligų bei skausmų priežastimi. Tiesa, dėl streso sukeltų skausmų dažniausiai skundžiasi moterys: ypač dažnai jas kamuoja galvos ar pilvo skausmai.

Chroniškas stresas gali sukelti ne tik psichologinių problemų, bet ir sutrikdyti fizinę sveikatą. Nors jis kiekvieną žmogų veikia skirtingai, tačiau dažniausiai moteris kamuoja tokie streso sukelti negalavimai:

 

Galvos skausmai ir migrena. Kai kamuoja stresas, įsitempia raumenys, o ilgalaikis įsitempimas gali sukelti galvos skausmą, migreną ar net viso kūno skausmus. Pasak medikų, įtampos galvos skausmai dažniausiai būdingi moterims.

Pilvo skausmai. Trumpalaikis stresas gali sukelti tokias staigias pasekmes kaip viduriavimas ar vėmimas. Tuo tarpu ilgalaikis stresas gali sukelti dirgliosios žarnos sindromą, kuris tarp moterų pasitaiko dvigubai dažniau nei tarp vyrų. Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą. Tiesa, tokiu atveju pirmąja pagalba dažniausiai tampa vaistai, kurie greičiausiai išsprendžia atsiradusį diskomfortą, pavyzdžiui, medicinos priemonė „Espumisan Easy”. Šis preparatas vartojamas ligų, kurių metu virškinimo trakte kaupiasi dujos, pučia pilvą, apima pilnumo pojūtis, gydymui.

Nutukimas. Stresas paskatina kortizolio išsiskyrimą, o tai gali lemti persivalgymą bei organizmo polinkį kaupti riebalus.

„Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą."

Menstruacijų ciklo problemos. Moterys, kurios patiria chronišką stresą, dažnai kenčia nuo sunkių PMS simptomų ar menstruacijų nereguliarumo.

Problemos pastojant. Moterys, patiriančios daugiau streso, gali sunkiau pastoti, nei tos, kurios streso beveik nepatiria ar patiria mažai. Tiesa, negalėjimas pastoti, kuomet to siekiama, taip pat gali tapti streso šaltiniu.

Širdies problemos. Didelis ilgalaikis stresas kelia kraujo spaudimą ir dažnina širdies ritmą. Laikui bėgant tai gali sukelti rimtas sveikatos problemas – insultą ar infarktą.

Tyrimai rodo, jog moterys streso sukeliamus negalavimus patiria dažniau nei vyrai. Nuolatinį stresą išgyvenančios moterys dažniau patiria nerimą ar depresiją. Nors nėra iki galo aišku, kodėl taip yra, tačiau manoma, jog tai gali būti susiję su tuo, kaip vyrų ir moterų kūnai apdoroja streso hormonus.

 

Kaip sau padėti?      

Visgi, su stresu susiduria kone kiekvienas, tačiau yra būdų, kaip jį sumažinti ir išmokti priimti pozityviau.

Gilus kvėpavimas. Toks kvėpavimas priverčia kvėpuoti lėčiau ir padeda atsipalaiduoti raumenims. Papildomai gaunamas deguonis padeda atsipalaiduoti ir nusiraminti.

Tempimo pratimai. Pasirąžydami taip pat padedate raumenims atsipalaiduoti ir pašalinti įtampą.

Rašymas. Kasdienis rašymas ar dalykų, už kuriuos jaučiatės dėkinga, surašymas gali padėti susidoroti su stresu. Gali padėti ir „streso dienoraštis”, kuriame išliesite nerimą keliančias mintis.

Skirkite laiko sau. Klausykite muzikos, perskaitykite gerą knygą ar nueikite į kiną. Pasak tyrimų, lėta klasikinė muzika veikia raminančiai ir padeda nuslūgti stresui. Daugiau nei perpus stresą sumažina ir skaitymas.

Medituokite. Tyrimai rodo, kad ramybė ir proto sutelkimas ties pozityviais ar neutraliais dalykais, gali padėti sumažinti stresą. Meditacija padeda kovoti su nerimu, kai kuriais menopauzės simptomais, mažina kraujo spaudimą.

Išsimiegokite. Daugeliui suaugusių reikia nuo 7 iki 9 valandų miego, kad jaustųsi pailsėję. Tai padės ir geriau planuoti dieną, o žinojimas, kad valdote savo laiką leis ramiau jaustis.

Sveikai maitinkitės. Kofeinas ir daug cukraus turintys užkandžiai gali suteikti energijos pliūpsnį, kuris greitai nuslūgsta. Verčiau valgykite maistą, kuris turi B vitamino, pavyzdžiui, bananų, avokadų, žuvies, vištienos, tamsiai žalių daržovių. Tyrimai rodo, jog B vitaminas gali padėti atsikratyti streso, tad jei nepavyksta susireguliuoti mitybos, galėtų padėti gydytojo skirti maisto papildai.

Kreipkitės į specialistus. Streso sukeltas nerimas ar miego sutrikimai gali būti tikrai alinantis dalykas. Tokiu atveju vertėtų kreiptis į gydytoją, kuris padės susidoroti su emocijomis ar skirs reikalingų vaistų.

Judėkite. Judėjimas gali padėti atsipalaiduoti raumenims ir pagerinti nuotaiką, sumažinti nerimo ir depresijos simptomus.

Venkite vaduotis iš streso netinkamais būdais. Prasta mintis kovoti su stresu vartojant alkoholį, rūkant ar persivalgant. Tai ilgainiui tik padidina patiriamą stresą.

 

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

„...nemažai žmonių, kuriuos vargina nemiga dėl nekokybiško čiužinio dar yra linkę būti ir apkūnesni, juos dažniau vargina įvairūs virškinimo sutrikimai."

Plačiau:

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

+2
  • Galvos skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda Aknė – ne tik jaunimo, tačiau ir vyresnio amžiaus žmonių problema. Kol vieni kaltina šokoladus, kiti net ir atsisakę saldaus maisto niekaip nesusitvarko su spuogais ant veido. Vienintelis būdas turėti gražią veido odą – naudoti kompleksinį “gydymą” pradedant mityba ir baigiant tinkamomis veido valymo priemonėmis. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18