Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Rugpjūčio 3, 2018
+2
Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Stresas gali būti naudingas tuomet, kai reikia greitos reakcijos ir energijos kažkam atlikti, tačiau, jei jūsų palydovas – nuolatinis stresas, tuomet reikėtų susirūpinti. Nuolat kamuojantis stresas gali tapti įvairių ligų bei skausmų priežastimi. Tiesa, dėl streso sukeltų skausmų dažniausiai skundžiasi moterys: ypač dažnai jas kamuoja galvos ar pilvo skausmai.

Chroniškas stresas gali sukelti ne tik psichologinių problemų, bet ir sutrikdyti fizinę sveikatą. Nors jis kiekvieną žmogų veikia skirtingai, tačiau dažniausiai moteris kamuoja tokie streso sukelti negalavimai:

 

Galvos skausmai ir migrena. Kai kamuoja stresas, įsitempia raumenys, o ilgalaikis įsitempimas gali sukelti galvos skausmą, migreną ar net viso kūno skausmus. Pasak medikų, įtampos galvos skausmai dažniausiai būdingi moterims.

Pilvo skausmai. Trumpalaikis stresas gali sukelti tokias staigias pasekmes kaip viduriavimas ar vėmimas. Tuo tarpu ilgalaikis stresas gali sukelti dirgliosios žarnos sindromą, kuris tarp moterų pasitaiko dvigubai dažniau nei tarp vyrų. Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą. Tiesa, tokiu atveju pirmąja pagalba dažniausiai tampa vaistai, kurie greičiausiai išsprendžia atsiradusį diskomfortą, pavyzdžiui, medicinos priemonė „Espumisan Easy”. Šis preparatas vartojamas ligų, kurių metu virškinimo trakte kaupiasi dujos, pučia pilvą, apima pilnumo pojūtis, gydymui.

Nutukimas. Stresas paskatina kortizolio išsiskyrimą, o tai gali lemti persivalgymą bei organizmo polinkį kaupti riebalus.

„Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą."

Menstruacijų ciklo problemos. Moterys, kurios patiria chronišką stresą, dažnai kenčia nuo sunkių PMS simptomų ar menstruacijų nereguliarumo.

Problemos pastojant. Moterys, patiriančios daugiau streso, gali sunkiau pastoti, nei tos, kurios streso beveik nepatiria ar patiria mažai. Tiesa, negalėjimas pastoti, kuomet to siekiama, taip pat gali tapti streso šaltiniu.

Širdies problemos. Didelis ilgalaikis stresas kelia kraujo spaudimą ir dažnina širdies ritmą. Laikui bėgant tai gali sukelti rimtas sveikatos problemas – insultą ar infarktą.

Tyrimai rodo, jog moterys streso sukeliamus negalavimus patiria dažniau nei vyrai. Nuolatinį stresą išgyvenančios moterys dažniau patiria nerimą ar depresiją. Nors nėra iki galo aišku, kodėl taip yra, tačiau manoma, jog tai gali būti susiję su tuo, kaip vyrų ir moterų kūnai apdoroja streso hormonus.

 

Kaip sau padėti?      

Visgi, su stresu susiduria kone kiekvienas, tačiau yra būdų, kaip jį sumažinti ir išmokti priimti pozityviau.

Gilus kvėpavimas. Toks kvėpavimas priverčia kvėpuoti lėčiau ir padeda atsipalaiduoti raumenims. Papildomai gaunamas deguonis padeda atsipalaiduoti ir nusiraminti.

Tempimo pratimai. Pasirąžydami taip pat padedate raumenims atsipalaiduoti ir pašalinti įtampą.

Rašymas. Kasdienis rašymas ar dalykų, už kuriuos jaučiatės dėkinga, surašymas gali padėti susidoroti su stresu. Gali padėti ir „streso dienoraštis”, kuriame išliesite nerimą keliančias mintis.

Skirkite laiko sau. Klausykite muzikos, perskaitykite gerą knygą ar nueikite į kiną. Pasak tyrimų, lėta klasikinė muzika veikia raminančiai ir padeda nuslūgti stresui. Daugiau nei perpus stresą sumažina ir skaitymas.

Medituokite. Tyrimai rodo, kad ramybė ir proto sutelkimas ties pozityviais ar neutraliais dalykais, gali padėti sumažinti stresą. Meditacija padeda kovoti su nerimu, kai kuriais menopauzės simptomais, mažina kraujo spaudimą.

Išsimiegokite. Daugeliui suaugusių reikia nuo 7 iki 9 valandų miego, kad jaustųsi pailsėję. Tai padės ir geriau planuoti dieną, o žinojimas, kad valdote savo laiką leis ramiau jaustis.

Sveikai maitinkitės. Kofeinas ir daug cukraus turintys užkandžiai gali suteikti energijos pliūpsnį, kuris greitai nuslūgsta. Verčiau valgykite maistą, kuris turi B vitamino, pavyzdžiui, bananų, avokadų, žuvies, vištienos, tamsiai žalių daržovių. Tyrimai rodo, jog B vitaminas gali padėti atsikratyti streso, tad jei nepavyksta susireguliuoti mitybos, galėtų padėti gydytojo skirti maisto papildai.

Kreipkitės į specialistus. Streso sukeltas nerimas ar miego sutrikimai gali būti tikrai alinantis dalykas. Tokiu atveju vertėtų kreiptis į gydytoją, kuris padės susidoroti su emocijomis ar skirs reikalingų vaistų.

Judėkite. Judėjimas gali padėti atsipalaiduoti raumenims ir pagerinti nuotaiką, sumažinti nerimo ir depresijos simptomus.

Venkite vaduotis iš streso netinkamais būdais. Prasta mintis kovoti su stresu vartojant alkoholį, rūkant ar persivalgant. Tai ilgainiui tik padidina patiriamą stresą.

 

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

„...nemažai žmonių, kuriuos vargina nemiga dėl nekokybiško čiužinio dar yra linkę būti ir apkūnesni, juos dažniau vargina įvairūs virškinimo sutrikimai."

Plačiau:

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

+2
  • Galvos skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Spalvų ir šviesos terapija
Spalvų ir šviesos terapija Jau nuo seno žinoma, kad spalvos ir šviesa turi gydomųjų savybių. Mokslininkai teigia, kad spalvų terapija jau buvo pasitelkiama Egipte, Indijoje, Senovės Kinijoje ir jau tada nebuvo abejojama spalvų nauda. Šiuolaikiniams žmonėms irgi žinoma, kad įrenginėjant interjerą būtina atsižvelgti į jame vyraujančias spalvas – tai... +1 / 0 +1
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18