Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Rugpjūčio 3, 2018
+2
Kaip susidoroti su stresu: greiti ir ilgalaikiai sprendimai

Stresas gali būti naudingas tuomet, kai reikia greitos reakcijos ir energijos kažkam atlikti, tačiau, jei jūsų palydovas – nuolatinis stresas, tuomet reikėtų susirūpinti. Nuolat kamuojantis stresas gali tapti įvairių ligų bei skausmų priežastimi. Tiesa, dėl streso sukeltų skausmų dažniausiai skundžiasi moterys: ypač dažnai jas kamuoja galvos ar pilvo skausmai.

Chroniškas stresas gali sukelti ne tik psichologinių problemų, bet ir sutrikdyti fizinę sveikatą. Nors jis kiekvieną žmogų veikia skirtingai, tačiau dažniausiai moteris kamuoja tokie streso sukelti negalavimai:

 

Galvos skausmai ir migrena. Kai kamuoja stresas, įsitempia raumenys, o ilgalaikis įsitempimas gali sukelti galvos skausmą, migreną ar net viso kūno skausmus. Pasak medikų, įtampos galvos skausmai dažniausiai būdingi moterims.

Pilvo skausmai. Trumpalaikis stresas gali sukelti tokias staigias pasekmes kaip viduriavimas ar vėmimas. Tuo tarpu ilgalaikis stresas gali sukelti dirgliosios žarnos sindromą, kuris tarp moterų pasitaiko dvigubai dažniau nei tarp vyrų. Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą. Tiesa, tokiu atveju pirmąja pagalba dažniausiai tampa vaistai, kurie greičiausiai išsprendžia atsiradusį diskomfortą, pavyzdžiui, medicinos priemonė „Espumisan Easy”. Šis preparatas vartojamas ligų, kurių metu virškinimo trakte kaupiasi dujos, pučia pilvą, apima pilnumo pojūtis, gydymui.

Nutukimas. Stresas paskatina kortizolio išsiskyrimą, o tai gali lemti persivalgymą bei organizmo polinkį kaupti riebalus.

„Stresas gali pasunkinti tokius dirgliosios žarnos sindromo simptomus kaip pilvo pūtimą."

Menstruacijų ciklo problemos. Moterys, kurios patiria chronišką stresą, dažnai kenčia nuo sunkių PMS simptomų ar menstruacijų nereguliarumo.

Problemos pastojant. Moterys, patiriančios daugiau streso, gali sunkiau pastoti, nei tos, kurios streso beveik nepatiria ar patiria mažai. Tiesa, negalėjimas pastoti, kuomet to siekiama, taip pat gali tapti streso šaltiniu.

Širdies problemos. Didelis ilgalaikis stresas kelia kraujo spaudimą ir dažnina širdies ritmą. Laikui bėgant tai gali sukelti rimtas sveikatos problemas – insultą ar infarktą.

Tyrimai rodo, jog moterys streso sukeliamus negalavimus patiria dažniau nei vyrai. Nuolatinį stresą išgyvenančios moterys dažniau patiria nerimą ar depresiją. Nors nėra iki galo aišku, kodėl taip yra, tačiau manoma, jog tai gali būti susiję su tuo, kaip vyrų ir moterų kūnai apdoroja streso hormonus.

 

Kaip sau padėti?      

Visgi, su stresu susiduria kone kiekvienas, tačiau yra būdų, kaip jį sumažinti ir išmokti priimti pozityviau.

Gilus kvėpavimas. Toks kvėpavimas priverčia kvėpuoti lėčiau ir padeda atsipalaiduoti raumenims. Papildomai gaunamas deguonis padeda atsipalaiduoti ir nusiraminti.

Tempimo pratimai. Pasirąžydami taip pat padedate raumenims atsipalaiduoti ir pašalinti įtampą.

Rašymas. Kasdienis rašymas ar dalykų, už kuriuos jaučiatės dėkinga, surašymas gali padėti susidoroti su stresu. Gali padėti ir „streso dienoraštis”, kuriame išliesite nerimą keliančias mintis.

Skirkite laiko sau. Klausykite muzikos, perskaitykite gerą knygą ar nueikite į kiną. Pasak tyrimų, lėta klasikinė muzika veikia raminančiai ir padeda nuslūgti stresui. Daugiau nei perpus stresą sumažina ir skaitymas.

Medituokite. Tyrimai rodo, kad ramybė ir proto sutelkimas ties pozityviais ar neutraliais dalykais, gali padėti sumažinti stresą. Meditacija padeda kovoti su nerimu, kai kuriais menopauzės simptomais, mažina kraujo spaudimą.

Išsimiegokite. Daugeliui suaugusių reikia nuo 7 iki 9 valandų miego, kad jaustųsi pailsėję. Tai padės ir geriau planuoti dieną, o žinojimas, kad valdote savo laiką leis ramiau jaustis.

Sveikai maitinkitės. Kofeinas ir daug cukraus turintys užkandžiai gali suteikti energijos pliūpsnį, kuris greitai nuslūgsta. Verčiau valgykite maistą, kuris turi B vitamino, pavyzdžiui, bananų, avokadų, žuvies, vištienos, tamsiai žalių daržovių. Tyrimai rodo, jog B vitaminas gali padėti atsikratyti streso, tad jei nepavyksta susireguliuoti mitybos, galėtų padėti gydytojo skirti maisto papildai.

Kreipkitės į specialistus. Streso sukeltas nerimas ar miego sutrikimai gali būti tikrai alinantis dalykas. Tokiu atveju vertėtų kreiptis į gydytoją, kuris padės susidoroti su emocijomis ar skirs reikalingų vaistų.

Judėkite. Judėjimas gali padėti atsipalaiduoti raumenims ir pagerinti nuotaiką, sumažinti nerimo ir depresijos simptomus.

Venkite vaduotis iš streso netinkamais būdais. Prasta mintis kovoti su stresu vartojant alkoholį, rūkant ar persivalgant. Tai ilgainiui tik padidina patiriamą stresą.

 

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

„...nemažai žmonių, kuriuos vargina nemiga dėl nekokybiško čiužinio dar yra linkę būti ir apkūnesni, juos dažniau vargina įvairūs virškinimo sutrikimai."

Plačiau:

Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?

+2
  • Galvos skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Apie tai, kas privalo būti namų vaistinėlėje vasarą
Apie tai, kas privalo būti namų vaistinėlėje vasarą Vasarą dažnai keliaujame, iškylaujame gamtoje, aktyviai leidžiame savo laisvalaikį. Tačiau džiugios laisvalaikio minutės gali virsti karčia patirtimi vos tik tuomet, kai netikėtai patiriame traumas, įvarius virškinimo sutrikimus. Tad šįkart apie tą, kas privalo būti kiekvienų namų vaistinėlėje šiltuoju metų laiku. +11 / 0 +11
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos
Alergijos pasekmės gali būti tragiškos Alergija verčia mus verkti ir čiaudėti, ir kiekvienais metais jos galios stiprėja. Tad kaip su ja gyventi? +5 / 0 +5
Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai
Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai Į savo kvėpavimą dėmesį atkreipiame tik tuomet, kai užspringstame arba kai susergame sloga ir užsikemša nosis. Vis dėlto vieno plačiausiai naudojamų medicininės fiziologijos vadovėlių sudarytojo Arthuro Guytono nuomone: „Pagrindinė lėtinio skausmo, kančių ir ligų priežastis yra deguonies trūkumas... +38 / -2 +36
Ką būtina žinoti apie profesines ligas?
Ką būtina žinoti apie profesines ligas? Darbe mes praleidžiame didžią dalį savo dienos, tad ilgas laikas sveikatai kenksmingoje aplinkoje gali išprovokuoti atsirasti tam tikroms ligoms, įvairiems sveikatos sutrikimams: nugaros skausmui, bronchinei astmai, migrenai, alergijoms... „Profesinės ligos“ – tai sąvoka, kuri nurodo, jog tam tikros profesijos atstovai yra... +30 / 0 +30
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti Atliekant holistinę terapiją, arba holistiką, žmogus suvokiamas kaip visuma, kaip neatsiejama gamtos dalis. Holistiniais metodais bandoma sustiprinti kūną, daugiau dėmesio skirti ligos prevencijai. Holistinis gydymas ar kūno stiprinimas parenkamas individuliai: terapija taikoma atsižvelgiant į žmogaus emocinę, dvasinę ir fizinę... +22 / 0 +22
Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų
Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų Jei norite būti sveiki, tuomet pasirūpinkite, kad kasdieninis maisto racionas būtų subalansuotas. Tik taip išvengsite įvairių sveikatos sutrikimų ir pagerinsite savo savijautą. +20 / 0 +20
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną? Jeigu skaitote šį straipsnį darbo metu, tikėdamiesi, kad jį uždarę pradėsite dirbti, – jums praverstų ne tik patarimai, kaip susikaupti darbui, bet ir rekomendacijos, kaip liautis atidėlioti svarbias užduotis. Iš tiesų tiek viena, tiek kita yra susiję – kai imamės darbo nesusikaupę, mintys ima klysti ne ten... +19 / 0 +19
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones?
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones? „Žmonės nuolat turi nusiskundimų dėl savo odos būklės. Sausa, šerpetojanti, riebi, spuoguota, jautri ar senstanti oda dažnai sukelia tiek fizinį, tiek psichologinį diskomfortą. Susidūrę su veido odos problemomis, žmonės ieško kasdienės priežiūros priemonės, kuri išspręstų šias problemas, – kremo. Jei viena... 2 +21 / -2 +19
Pelėsio grėsmė sveikatai
Pelėsio grėsmė sveikatai Jie susiformuoja kolonijomis ir plinta labai greitai, jie išskiria sveikatai pavojingas medžiagas ir yra randami bene kiekvieno žmogaus namuose: virtuvėje, vonioje, sandėliuke... Jiems susiformuoti palankios sąlygos – prasta ventiliacija ir drėgmė. Atspėkite, kas tai? +18 / 0 +18