Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?

Gegužės 18, 2015 | Eglė Rubinaitė
+19
« Grįžti į straipsnio pradžią

Produktyvumas dirbant priklauso ir nuo kokybiško poilsio

Išsimiegokite ir nepervarkite 

Matyt, esate girdėję, kad „nuvarytus arklius nušauna“. Toks grubus liaudies posakis gimė iš liūdnos, bet akivaizdžios tiesos – persidirbimas, nuovargis, poilsio nebuvimas sumažina darbingumą, o galiausiai neigiamai paveikia ir jūsų sveikatą. Tad nepamirškite pailsėti ‒ tik tada galėsite jaustis darbingas, sutelkti dėmesį ir įgyvendinti užsibrėžtus planus. 

Nustatyta, kad darbingo amžiaus žmonių miego norma variuoja tarp 7‒9 val. Skirtumai priklauso nuo paveldėtos fiziologijos, kasdienio aktyvumo ir kitų veiksnių. Tad norint susikaupti darbui, dieną reikėtų pradėti gerai išsimiegojus. Darbo metu taip pat būtina daryti pertraukas kas kelias valandas, antraip vakare būsite visiškai išsekę. Taip pat svarbu stengtis laikytis sveiko gyvenimo būdo, pakankamai judėti. Sportuojant ar mankštinantis jūsų smegenys pailsės, tad dieną būsite kurs kas imlesnis naujai informacijai. 

Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!

„Galite pradėti jau rytoj! Kelionę ilginkite palengva. Į darbą išvažiuokite kiek anksčiau, išlipkite viena stotele anksčiau (arba palikite automobilį ne prie pat darbo) ir nueikite į darbą pėstute.“ 

Paprasti, bet naudingi patarimai:
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! » 

Planuokite darbus pagal savo savijautą 

Tikriausiai jau esate pastebėję, kokias užduotis kokiu paros metu jums atlikti yra lengviausia. Daugumos žmonių mąstymo produktyvumas itin aukštas pirmoje dienos pusėje – galbūt tada ir jums reikėtų planuoti atlikti sudėtingiausias užduotis. O jei rytais nesate labai komunikabilus, tuomet dalykinius skambučius, jeigu įmanoma, atidėkite popietei. 

Esant galimybėms, pasistenkite savo darbus planuoti pagal asmenines darbingumo galimybes. Įsiklausę į savo kūno poreikius ir prie jų prisitaikę, sumažinsite išsiblaškymą ir kur kas lengviau susikaupsite. 

Žymėkitės svarbius dalykus 

Jei viena iš jūsų prigimtinių savybių – išsiblaškymas, o gal darbų tiek daug, kad nebegalite visko sutalpinti galvoje, tuomet užbėkite galimiems nesusipratimams už akių. Užsirašinėkite svarbius dalykus į darbo knygutę, naudokite priminimus telefone, kompiuteryje ar tiesiog rašteliais apklijuokite savo darbo vietą. Gali padėti ir prioritetinių darbų išskyrimas spalvomis. Žaismingos priemonės taip pat didina darbingumą. 

Matyt, daugelis išvardytų patarimų ‒ girdėti. Vis dėlto dar kartą juos perskaitę galbūt visgi pasiryšite šįvakar anksčiau atsigulti miegoti; atėjus į darbą išsivirti ne tik kavos ar arbatos, bet ir įsipilti stiklinę vandens; susiplanuosite dienos darbus ir, nepasitikrinę „Facebook“ paskyros, imsitės sudėtingiausių dienos darbų. Linkime susikaupimo!

1 2
+19
  • Dėmesio sutrikimas
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas
  • SPA centrai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18