Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną

Birželio 18, 2019 | Rūtelė Foktienė
+3
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną

Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas dienos režimas daro savo. Bandant užmigti kiekvieną kartą užgriūna lavina minčių, o su jomis užklumpa ir sunkumai, susiję su ramiu miegu. 


Galima pasinaudoti patarimais, išvardintais toliau ir padedančiais pagerinti miego kokybę – kai kuriems asmenims reikia tiek nedaug, kad jie ir vėl džiaugtųsi kokybišku nakties poilsiu. Jei bėdos su miegu kankina ilgai, o žemiau išvardinti patarimai jau išmėginti, tuomet verta pasikonsultuoti su gydytoju ir įsitikinti, ar nekamuoja nemiga. 


*Bent porą valandų prieš miegą venkite ekranų. Galbūt jau ne kartą teko girdėti, kad išmaniųjų įrenginių naudojimas ir televizoriaus žiūrėjimas prieš pat miegą gali reikšmingai sumažinti jo kokybę. Taip yra ne vien dėl to, kad aktyvinama nervų sistema, o skleidžiama įrenginių šviesa trikdo su miegu susijusių medžiagų gamybą, bet ir dėl turinio, kurį galima pamatyti. Žiauresnis epizodas ar jautrumą sukeliantis vaizdas neretai apsunkina mėginimą užmigti – asmuo dar ilgai galvoja apie nemalonią patirtį. Vietoj žiūrėjimo į ekranus galima pamėginti pasiklausyti lengvos muzikos, pažaisti stalo žaidimą su šeima ar tiesiog pasikalbėti apie džiugius dienos įspūdžius – taip ne tik pasaugosite savo per dieną pavargusias akis, bet ir nuoširdžiai pabendrausite su artimaisiais. 

"Dar viena puiki idėja – valandą socialiniuose tinkluose galima iškeisti į malonų laiką šiltoje vonioje, papildytoje atpalaiduojamąjį poveikį turinčiais aromatais, pavyzdžiui, levandų ar bergamočių eteriniais aliejais."

*Prieš miegą nepersivalgykite. Didelis maisto kiekis apsunkina virškinimo sistemą, kuriai nakties poilsis toks pats svarbus, kaip ir bet kuriai kitai organų sistemai. Beje, antroje dienos pusėje nerekomenduojama vartoti gėrimų su kofeinu – kavos, arbatos ar energetinių gėrimų ir tai svarbu ne vien dėl aktyvinančio kofeino poveikio, bet ir dėl polinkio padidinti šlapimo išsiskyrimą. Dėl tos pačios priežasties svarbu prieš miegą nepadauginti bet kokių skysčių – dažnas lankymasis tualete sumažina tikimybę pasiekti gilaus miego fazę ir kokybiškai pailsėti. 

 

*Gerai išvėdinkite miego patalpas, stebėkite vidaus oro temperatūrą ir drėgmę. Kokybiškam miegui svarbus grynas oras, optimali oro temperatūra (apie 20 laipsnių Celsijaus) ir komfortiška santykinė oro drėgmė (pagal higienos normas ji turėtų būti apie 35-65 proc.). Be abejonės, miego aplinka privalo būti rami, joje neturėtų būti pernelyg ryškių šviesos šaltinių.

 

*Pasirūpinkite patogia lova. Vietoje miegą gerinančių papildų geriau investuoti į kokybišką lovą ar bent jau čiužinį. Miego sąskaita geriau netaupyti. Be abejonės, tokia investicija tikrai greitai atsipirks. Svarbus netgi patalynės audinys – jeigu jis dirgina odą ar sukelia prakaitavimą, sėkmingai užmigti bus itin sunku. Pagalvė atlieka taip pat labai svarbų vaidmenį – kai kurie savo mėgstamiausią pagalvę vežiojasi visur kartu su savimi. 

 

*Lovoje tik miegokite. Nerekomenduojama lovoje valgyti, skaityti, dirbti. Idealiausia, jei miegamasis yra atskira ir tik miegui skirta patalpa. Jei galimybių atskiram kambariui nėra, tuomet reikėtų stengtis bent sudaryti privačios erdvės įspūdį. Atėjus į lovą, reikia nuoširdžiai palikti už sienos (ar bent jau širmos) visus dienos darbus, rūpesčius ir pasistengti kokybiškai pailsėti. 

 

*Dar keletas paprastų patarimų. Naudingas ir lengvas pasivaikščiojimas prieš miegą. Reguliarios fizinės veiklos praktikavimas, kaip žinia, turi ne vieną pliusą. Tai turėtų tapti maloniu įpročiu. 

 

Dar viena puiki idėja – valandą socialiniuose tinkluose galima iškeisti į malonų laiką šiltoje vonioje, papildytoje atpalaiduojamąjį poveikį turinčiais aromatais, pavyzdžiui, levandų ar bergamočių eteriniais aliejais. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Pasakyk, ką valgai, pasakysiu, kaip miegosi

Kartais žmonės skundžiasi, jog negali sudėti bluosto, juos kamuoja nemiga ir tik į rytą norisi miego, o tuo metu, kaip tyčia, jau tenka keltis į darbą ar mokyklą... Deja, tačiau nemiga išties kamuoja daugybę pasaulio žmonių. Didžia dalimi nemigą lemia kasdien patiriamas stresas, neigiamos patirtys bei mūsų neteisingi mitybos įpročiai. Taigi, kokio maisto reikėtų vengti prieš einant miegoti?

Plačiau:

Pasakyk, ką valgai, pasakysiu, kaip miegosi

+3
  • Miego sutrikimai
  • Miegas
  • Miego trūkumas
  • Nemiga
  • Miego gerinimas
  • Eteriniai aliejai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18