Senjorų patiriamos traumos: gydymas ir prevencija

Gegužės 13, 2018 | L.Rimgailė
+16
1
Senjorų patiriamos traumos: gydymas ir prevencija

Lietuvoje kasmet atsiranda vis daugiau socialinių projektų, kurių metų senjorai yra skatinami daugiau judėti, bendrauti, leisti laiką drauge sporto salėje, o ne prie televizoriaus ekrano namuose. Štai kad ir vasario mėnesis Rokiškyje buvo skelbiamas sveikatingumo mėnuo, kurio metu senjorai buvo raginami lankytis nemokamose mankštose.

Džiugu, jog Lietuvoje vis daugiau galima pamatyti aktyvių ir gyvenimu besidžiaugiančių senjorų. Deja, tačiau vyresnio amžiaus žmonių kaulai trapesni, vargina osteoporozė, o ir dėl suprastėjusios koordinacijos ne vienas iš jų patiria traumas...

Kiek laiko sportuoti yra rekomenduojama senjorams?

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, vyresniems nei 65 metų amžiaus žmonėms rekomenduojama atlikti mažiausiai 150 min. vidutinio intensyvumo arba 75 min. didelio intensyvumo aerobinių pratimų per savaitę. Išties – tai gana nemažas laikas, kurį vyresnio amžiaus žmogus turėtų sportuoti, tad ne vienam toks užsiėmimas tampa tikru iššūkiu. Dažnai mobilumas senjorų būna sutrikęs, tad didėja rizika griuvimų ir įvairių traumų.

PSO pranešime pabrėžiama, jog norint didesnio poveikio, rekomenduojama didinti atliekamų pratimų laiką iki 300 min. vidutinio intensyvumo ir 150 min. didelio intensyvumo aerobinių pratimų per savaitę.

Tai – tik rekomendacinio pobūdžio pranešimas, kuris turėtų priversti susimąstyti ne vieną vyresnio amžiaus žmogų. Jei sveikata neleidžia aktyviai mankštintis, tuomet visuomet galima vietoj intensyvių ar vidutinio intensyvumo aerobinių pratimų rinktis ramų pasivaikščiojimą po parką su šiaurietiškomis lazdomis ar be jų.

Keletas dažnų traumų, kurias patiria senjorai

Laimei, senjorai daug dažniau patiria lengvas, o ne sunkias traumas. Juos dažniau vargina įvairūs sumušimai, patempimai, nubrozdinimai, kurie atsiranda dėl suprastėjusios koordinacijos, atliekant kasdieninę mankštą ar pačius paprasčiausius, kasdienius darbus. Dažnai šalia tokių, lengvų traumų, atsiranda dar vienas nemalonus simptomas – skausmas. Tad vaistai nuo skausmo turėtų būti kiekvieno senjoro namų vaistinėlėje.

Vienos iš dažnuausiai senjorų patiriamų trauma – tai raumenų patempimas, raiščių patempimas ar sausgyslių patempimas.

Gydymas: Įvykus tokiai traumai reikalinga ramybė, traumuotą vietą reikia šaldyti. Sumuštą vietą taip pat rekomenduojama patepti gydomuoju geliu su vietinio poveikio nuskausminamosiomis medžiagomis. Patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas. Be to, patinimui mažinti traumuotą galūnę reikėtų suspausti elastiniu tvarsčiu. Atsiminti, jog pakeliant sužalotą kūno dalį iki širdies lygmens, mažinamas pažeistos vietos patinimas ir skausmas.

Prevencija: Kadangi tokio tipo traumos dažniausiai įvyksta nepadarius apšilimo prieš aktyvų sportą, apsiavus netinkamą avalynę, tad reikia vengti to. Be to, sportuojant senjorai neturėtų persistengti, ir atsiminti, jog dėl degeneracinių pakitimų nuo per didelio fiziologinio krūvio gali greitai plyšti sausgyslė. Senjorams yra patariama sportuoti drauge su treneriais, kad jie galėtų užtikrinti teisingai atliekamus judesius.

 

Įkvepiantis pavyzdys – alytiškis Antanas

80-metis alytiškis Antanas Ratkevičius gali būti puikus pavyzdys ne vienam jaunam žmogui: senjoras šiais metais tapo  „Dzūkijos taurės“ nugalėtoju tarp veteranų. Tiesa, ketvirtąją vietą tarp Europos senjorų sunkiaatlečių anksčiau užėmęs A. Ratkevičius su tradicine štanga draugauja rečiau. To priežastis – anksčiau patirta trauma.

Seniau dažnai štangą kilnojęs senjoras po traumos  dabar tą daro kur kas rečiau ir vietoj to, kad ilgai štanginėje kilnotų sunkius svorius, jis renkasi reguliariai lankytis sporto klube.

Antanas – tikras sveikuolis: jis jau seniai nevartoja alkoholio, nerūko, vengia riebios mėsos, sako, jog kol sugebės ir galės, tol sportuos. Jis – įkvėpimas kiekvienam žmogui.

Antanas puikus pavyzdys, kuris rodo, jog traumos – tai ne priežastis kažko atsisakyti, bet kažką pakeisti.

+16
1
  • Nugaros skausmas
  • Kelių skausmai
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas po miego
  • Peties skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Nuo skausmo

Susiję straipsniai

  • MISS LOVE / 2019-07-08 03:13:06

    [b]All thanks to DR AKHERE for his great help to my family,My son wife won't let me see my grand-kids I haven't talk with my son for 7 years now she won't let me see my son and my grand-kids. I was never in support of my son to marry her,because i have a bad dream,that she will not be a good wife to my son and to my family,so i never supported my son to marry her,with that she lies against me and make my son to hate me and that was very wrong. But all thanks to DR AKHERE for his work done. DR AKHERE brought peace to my home and today my family is back on the right track. After the spell was done my son wife confuse to my son how she lie against me and make him to hate me. Now my son and the kids always come to visit and spend time with me,and i have told my son to forgive her and still continue with the marriage,since he truly love her. I highly recommend Dr AKHERE if you are having problem to see your grand-kids,or if you have any family problem with your children.
    you can contact dr akhere via

    AKHERETEMPLE@gmail.com

    or

    call/whatsapp:+2349057261346[/b]

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +3 / 0 +3
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18