Vienas malonus dalykas padės apsisaugoti nuo nutukimo.Koks Jis?

Rugsėjo 4, 2015
+4
Vienas malonus dalykas padės apsisaugoti nuo nutukimo.Koks Jis?

Naujų tyrimų rezultatai, pristatyti „ENDO 2015“, Endokrinologų draugijos metiniame susitikime San Diege, Kalifornijoje, rodo, kad prarastas vos pusvalandis miego gali turėti ilgalaikių pasekmių kūno svoriui ir medžiagų apykaitai.

Weill Cornell medicinos koledžo Dohoje (Katare) mokslininkai atliko tyrimą su 522 pacientais, kuriems neseniai buvo diagnozuotas antrojo tipo diabetas. Tyrimo pradžioje buvo išmatuota dalyvių ūgis, svoris ir liemens apimtis, paimti jų kraujo mėginiai ir nustatytas jautrumas insulinui.  Dalyviai turėjo pildyti miego dienoraščius, iš kurių buvo suskaičiuotos nepakankamo miego dienos.

Tyrimo pradžioje dalyviai, kuriems nepakako miego, buvo 72 proc. labiau nutukę negu dalyviai, kuriems miego netrūko. Per kitus 6 mėnesius paaiškėjo, kad santykis tarp miego stokos, nutukimo ir atsparumo insulinui yra išties reikšmingas. Per kitus 12 mėnesių mokslininkai apskaičiavo, kad kiekvienas prarastas miego pusvalandis susijęs su 17 proc. padidėjusia nutukimo rizika ir 39 proc. padidėjusiu atsparumu insulinui.

Mažiau nei 6 valandas per parą miegantys žmonės ilgainiui prie šio miego trūkumo prisitaiko, jaučiasi gana gerai ir teigia, kad tiek miego jiems užtenka.

Plačiau skaitykite:

Miego trūkumas pavojingesnis, nei galvojote

 

„Ankstesni tyrimai parodė, kad trumpa miego trukmė susijusi su nutukimu ir diabetu, mes atradome, kad vos 30 minučių miego trūkumas gali turėti didelį poveikį nutukimui ir atsparumui insulinui“, – sako tyrimo iniciatorius prof. Shahradas Taheris.

Per kitus 12 mėnesių mokslininkai apskaičiavo, kad kiekvienas prarastas miego pusvalandis susijęs su 17 proc. padidėjusia nutukimo rizika ir 39 proc. padidėjusiu atsparumu insulinui.

Autoriai ataskaitoje tvirtina, kad ateityje planuojant intervencijas, skirtas kovoti su medžiagų apykaitos ligomis, taip pat reikėtų miegą įvertinti kaip vieną iš veiksnių, darančių įtaką medžiagų apykaitos funkcijai. Be to, jie priduria, kad miego kokybė ir jos gerinimas gali būti pagrindiniai medžiagų apykaitos kontroliavimo tyrimų veiksniai ateityje.

Žmonės dažnai nepakankamai išsimiega darbo dienomis ir mėgina atsigriebti savaitgaliais

Žmonės darbo dienomis dažnai jaučia miego trūkumą, nes socialiniai ir darbo įsipareigojimai neleidžia išsimiegoti, tad mėginama atsigriebti savaitgaliais. Vis dėlto prof. Taheris teigia, kad tyrimų rezultatai patvirtina nuomonę, jog miego trūkumas neigiamai veikia medžiagų apykaitą.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+4
  • Endokrininės sistemos ligos
  • Cukrinis diabetas
  • Gestacinis diabetas
  • Nėščiųjų diabetas
  • II tipo cukrinis diabetas
  • Endokrinologai
  • Diabetas
  • Endokrinologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Misija: stipresnis imunitetas
Misija: stipresnis imunitetas Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu... Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius... +1 / 0 +1
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18