4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Lapkričio 20, 2017 | L.Rimgailė
+15
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Atrodo, jog sveikai maitinatės, sportuojate, tačiau sveikata toli gražu nėra tokia, kokia norėtumėte, kad būtų? Jaučiate, kaip nuolat stinga jėgų, nesinori atlikti net pačių paprasčiausių, kasdieninių darbų?

Jei taip, tuomet nepulkite kaltinti pačio nykiausio metų laiko: galbūt kaltas visai ne jis, bet Jūsų tam tikri rytiniai įpročiai, kuriuos diena iš dienos atliekate...

1.Miegojimas šalia lovos pasidėjus mobilų telefoną, užsitraukus žaliuzes ar užuolaidas. Sakoma, jog geriausia yra keltis su saulės patekėjimu ir eiti miegoti su jos nusileidimu. Ir nors daugelis iš mūsų žinome šią seną tiesą, tačiau kaip dažnai jos laikomės?  O visai be reikalo: žmonės, kurie miega aklinoje tamsoje, negali laikytis šios auksinės taisyklės ir tokiu būdu  pažeidžia savo miego ritmą. Kai patalpoje, kurioje miegame, yra tamsu, organizmas mano, jog vis dar yra miego metas, dėl to rytais tampa daug sunkiau atsikelti. Todėl tie, kurie nori keltis rytais lengviau, turėtų miegoti neužtraukus žaliuzių ar naktinių užuolaidų: melatonino – miego hormono gamybą nutraukia būtent saulės šviesa.

Be to, reikėtų nepamiršti, jog mobilieji telefonai, kurie labai dažnai stovi ant mūsų miegamojo staliuko, taip pat gali būti „miego priešai“: signalui telefone nuskambėjus nuolat kyla noras patikrinti, kas gi parašė, ką įkėlė į socialinius tinklus....Tačiau tai – tik brangus laiko švaistymas, kurį geriau skirkite kokybiškam ir ramiam poilsiui.

"...kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite Mezym 10000 "

2.Dienos pradžia be pusryčių. Ir nors ryte yra patariama valgyti daugiau sudėtinių angliavandenių turinčio maisto, tokio, kuris suteiks energijos ilgesniam laikui, visgi nemažai žmonių teigia, jog rytais jie nejaučia alkio ir poreikio valgyti. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 4,052 vidutinio amžiaus bankų darbuotojai, tiek vyrai, tiek moterys, neturintys širdies ir kraujagyslių ligų. Tyrimo eigoje dalyviai turėjo nurodyti, ką ir kada valgo. Buvo apskaičiuotas jų kūno svorio indeksas, nustatytas cholesterolio kiekis kraujyje, atsižvelgiama į tai, ar žmogus rūko, aktyviai užsiima fizine veikla po darbo.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog tie, kurie atsisako pusryčių, padidina riziką susirgti ateroskleroze - lėtine, uždegimine liga, kai dėl arterijų sienelėse besikaupiančių riebalų ir kalcio susidaro opėjančios ir randėjančios plokštelės, kurios siaurina kraujagyslių sprindį ir sukelia kraujotakos sutrikimus. Buvo pastebėta, jog tie, kurie praleidžia pusryčius, dienos eigoje dažniau persivalgo, vadinasi, padidėja rizika priaugti antsvorio, dėl to gali atsirasti įvairūs virškinimo sutrikimai. Tad nepamirškite papusryčiauti arba, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite „Mezym 10000“.

3.Kava vietoj puodelio vandens. Dar viena klaida, kurią daro kai kurie žmonės, tai ryto pradžia su kavos puodeliu. Taip, kava ryte išties gali mus pažadinti ir turėti teigiamą įtaką mūsų savijautai, tačiau reikėtų atsiminti, jog dieną reikia pradėti ne nuo kvapnios kavos puodelio, bet nuo stiklinės vandens. Stiklinė paprasto vandens iš ryto mums padės numalšinti apetitą, pagreitins medžiagų apykaitą, padės organizmui lengviau atsikelti po ilgo nakties miego. Per naktį mūsų organizmas netenka skysčių, kurie yra būtini normaliai raumenų funkcijai, smegenų veiklai. Kavą patariama gerti tik praėjus pusvalandžiui po pusryčių, tuomet, kai skrandis jau yra užpildytas. Jei geriame kavą ant tuščio skrandžio, tuomet rizikuojame, jog atsiras rėmuo, skrandžio rūgštingumas padidės. Rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti vartokite „Raniberl“.

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Plačiau:

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

4.Intensyvi rytinė mankšta. „Kas per daug – tas ne sveika“ posakis tinka tuo atveju, kuomet kalbame apie intensyvią rytinę mankštą. Taip, mūsų organizmui po miego reikia pabusti, tačiau neapsunkinkime jo sunkiomis, alinančiomis rytinėmis treniruotėmis dėl kurių, mūsų kūnui nepabudus, gali atsirasti ir raiščių patempimai. Vos tik atsikėlę geriau pasirąžykime, padarykime lengvus tempimo pratimus. Organizmui ryte reikia energijos, angliavandenių ir geriausias laikas sportuoti, kaip rodo tyrimai, yra 10-12 bei 16-18 val., nes būtent tuo metu turime daugiausia energijos.


+15
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Rėmens graužimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18