4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Lapkričio 20, 2017 | L.Rimgailė
+15
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Atrodo, jog sveikai maitinatės, sportuojate, tačiau sveikata toli gražu nėra tokia, kokia norėtumėte, kad būtų? Jaučiate, kaip nuolat stinga jėgų, nesinori atlikti net pačių paprasčiausių, kasdieninių darbų?

Jei taip, tuomet nepulkite kaltinti pačio nykiausio metų laiko: galbūt kaltas visai ne jis, bet Jūsų tam tikri rytiniai įpročiai, kuriuos diena iš dienos atliekate...

1.Miegojimas šalia lovos pasidėjus mobilų telefoną, užsitraukus žaliuzes ar užuolaidas. Sakoma, jog geriausia yra keltis su saulės patekėjimu ir eiti miegoti su jos nusileidimu. Ir nors daugelis iš mūsų žinome šią seną tiesą, tačiau kaip dažnai jos laikomės?  O visai be reikalo: žmonės, kurie miega aklinoje tamsoje, negali laikytis šios auksinės taisyklės ir tokiu būdu  pažeidžia savo miego ritmą. Kai patalpoje, kurioje miegame, yra tamsu, organizmas mano, jog vis dar yra miego metas, dėl to rytais tampa daug sunkiau atsikelti. Todėl tie, kurie nori keltis rytais lengviau, turėtų miegoti neužtraukus žaliuzių ar naktinių užuolaidų: melatonino – miego hormono gamybą nutraukia būtent saulės šviesa.

Be to, reikėtų nepamiršti, jog mobilieji telefonai, kurie labai dažnai stovi ant mūsų miegamojo staliuko, taip pat gali būti „miego priešai“: signalui telefone nuskambėjus nuolat kyla noras patikrinti, kas gi parašė, ką įkėlė į socialinius tinklus....Tačiau tai – tik brangus laiko švaistymas, kurį geriau skirkite kokybiškam ir ramiam poilsiui.

"...kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite Mezym 10000 "

2.Dienos pradžia be pusryčių. Ir nors ryte yra patariama valgyti daugiau sudėtinių angliavandenių turinčio maisto, tokio, kuris suteiks energijos ilgesniam laikui, visgi nemažai žmonių teigia, jog rytais jie nejaučia alkio ir poreikio valgyti. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 4,052 vidutinio amžiaus bankų darbuotojai, tiek vyrai, tiek moterys, neturintys širdies ir kraujagyslių ligų. Tyrimo eigoje dalyviai turėjo nurodyti, ką ir kada valgo. Buvo apskaičiuotas jų kūno svorio indeksas, nustatytas cholesterolio kiekis kraujyje, atsižvelgiama į tai, ar žmogus rūko, aktyviai užsiima fizine veikla po darbo.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog tie, kurie atsisako pusryčių, padidina riziką susirgti ateroskleroze - lėtine, uždegimine liga, kai dėl arterijų sienelėse besikaupiančių riebalų ir kalcio susidaro opėjančios ir randėjančios plokštelės, kurios siaurina kraujagyslių sprindį ir sukelia kraujotakos sutrikimus. Buvo pastebėta, jog tie, kurie praleidžia pusryčius, dienos eigoje dažniau persivalgo, vadinasi, padidėja rizika priaugti antsvorio, dėl to gali atsirasti įvairūs virškinimo sutrikimai. Tad nepamirškite papusryčiauti arba, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite „Mezym 10000“.

3.Kava vietoj puodelio vandens. Dar viena klaida, kurią daro kai kurie žmonės, tai ryto pradžia su kavos puodeliu. Taip, kava ryte išties gali mus pažadinti ir turėti teigiamą įtaką mūsų savijautai, tačiau reikėtų atsiminti, jog dieną reikia pradėti ne nuo kvapnios kavos puodelio, bet nuo stiklinės vandens. Stiklinė paprasto vandens iš ryto mums padės numalšinti apetitą, pagreitins medžiagų apykaitą, padės organizmui lengviau atsikelti po ilgo nakties miego. Per naktį mūsų organizmas netenka skysčių, kurie yra būtini normaliai raumenų funkcijai, smegenų veiklai. Kavą patariama gerti tik praėjus pusvalandžiui po pusryčių, tuomet, kai skrandis jau yra užpildytas. Jei geriame kavą ant tuščio skrandžio, tuomet rizikuojame, jog atsiras rėmuo, skrandžio rūgštingumas padidės. Rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti vartokite „Raniberl“.

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Plačiau:

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

4.Intensyvi rytinė mankšta. „Kas per daug – tas ne sveika“ posakis tinka tuo atveju, kuomet kalbame apie intensyvią rytinę mankštą. Taip, mūsų organizmui po miego reikia pabusti, tačiau neapsunkinkime jo sunkiomis, alinančiomis rytinėmis treniruotėmis dėl kurių, mūsų kūnui nepabudus, gali atsirasti ir raiščių patempimai. Vos tik atsikėlę geriau pasirąžykime, padarykime lengvus tempimo pratimus. Organizmui ryte reikia energijos, angliavandenių ir geriausias laikas sportuoti, kaip rodo tyrimai, yra 10-12 bei 16-18 val., nes būtent tuo metu turime daugiausia energijos.


+15
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Rėmens graužimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui? Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo? +29 / 0 +29
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +40 / -19 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai? Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti... +17 / 0 +17
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16