4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Lapkričio 20, 2017 | L.Rimgailė
+15
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti

Atrodo, jog sveikai maitinatės, sportuojate, tačiau sveikata toli gražu nėra tokia, kokia norėtumėte, kad būtų? Jaučiate, kaip nuolat stinga jėgų, nesinori atlikti net pačių paprasčiausių, kasdieninių darbų?

Jei taip, tuomet nepulkite kaltinti pačio nykiausio metų laiko: galbūt kaltas visai ne jis, bet Jūsų tam tikri rytiniai įpročiai, kuriuos diena iš dienos atliekate...

1.Miegojimas šalia lovos pasidėjus mobilų telefoną, užsitraukus žaliuzes ar užuolaidas. Sakoma, jog geriausia yra keltis su saulės patekėjimu ir eiti miegoti su jos nusileidimu. Ir nors daugelis iš mūsų žinome šią seną tiesą, tačiau kaip dažnai jos laikomės?  O visai be reikalo: žmonės, kurie miega aklinoje tamsoje, negali laikytis šios auksinės taisyklės ir tokiu būdu  pažeidžia savo miego ritmą. Kai patalpoje, kurioje miegame, yra tamsu, organizmas mano, jog vis dar yra miego metas, dėl to rytais tampa daug sunkiau atsikelti. Todėl tie, kurie nori keltis rytais lengviau, turėtų miegoti neužtraukus žaliuzių ar naktinių užuolaidų: melatonino – miego hormono gamybą nutraukia būtent saulės šviesa.

Be to, reikėtų nepamiršti, jog mobilieji telefonai, kurie labai dažnai stovi ant mūsų miegamojo staliuko, taip pat gali būti „miego priešai“: signalui telefone nuskambėjus nuolat kyla noras patikrinti, kas gi parašė, ką įkėlė į socialinius tinklus....Tačiau tai – tik brangus laiko švaistymas, kurį geriau skirkite kokybiškam ir ramiam poilsiui.

"...kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite Mezym 10000 "

2.Dienos pradžia be pusryčių. Ir nors ryte yra patariama valgyti daugiau sudėtinių angliavandenių turinčio maisto, tokio, kuris suteiks energijos ilgesniam laikui, visgi nemažai žmonių teigia, jog rytais jie nejaučia alkio ir poreikio valgyti. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 4,052 vidutinio amžiaus bankų darbuotojai, tiek vyrai, tiek moterys, neturintys širdies ir kraujagyslių ligų. Tyrimo eigoje dalyviai turėjo nurodyti, ką ir kada valgo. Buvo apskaičiuotas jų kūno svorio indeksas, nustatytas cholesterolio kiekis kraujyje, atsižvelgiama į tai, ar žmogus rūko, aktyviai užsiima fizine veikla po darbo.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog tie, kurie atsisako pusryčių, padidina riziką susirgti ateroskleroze - lėtine, uždegimine liga, kai dėl arterijų sienelėse besikaupiančių riebalų ir kalcio susidaro opėjančios ir randėjančios plokštelės, kurios siaurina kraujagyslių sprindį ir sukelia kraujotakos sutrikimus. Buvo pastebėta, jog tie, kurie praleidžia pusryčius, dienos eigoje dažniau persivalgo, vadinasi, padidėja rizika priaugti antsvorio, dėl to gali atsirasti įvairūs virškinimo sutrikimai. Tad nepamirškite papusryčiauti arba, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite „Mezym 10000“.

3.Kava vietoj puodelio vandens. Dar viena klaida, kurią daro kai kurie žmonės, tai ryto pradžia su kavos puodeliu. Taip, kava ryte išties gali mus pažadinti ir turėti teigiamą įtaką mūsų savijautai, tačiau reikėtų atsiminti, jog dieną reikia pradėti ne nuo kvapnios kavos puodelio, bet nuo stiklinės vandens. Stiklinė paprasto vandens iš ryto mums padės numalšinti apetitą, pagreitins medžiagų apykaitą, padės organizmui lengviau atsikelti po ilgo nakties miego. Per naktį mūsų organizmas netenka skysčių, kurie yra būtini normaliai raumenų funkcijai, smegenų veiklai. Kavą patariama gerti tik praėjus pusvalandžiui po pusryčių, tuomet, kai skrandis jau yra užpildytas. Jei geriame kavą ant tuščio skrandžio, tuomet rizikuojame, jog atsiras rėmuo, skrandžio rūgštingumas padidės. Rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti vartokite „Raniberl“.

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Plačiau:

Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

4.Intensyvi rytinė mankšta. „Kas per daug – tas ne sveika“ posakis tinka tuo atveju, kuomet kalbame apie intensyvią rytinę mankštą. Taip, mūsų organizmui po miego reikia pabusti, tačiau neapsunkinkime jo sunkiomis, alinančiomis rytinėmis treniruotėmis dėl kurių, mūsų kūnui nepabudus, gali atsirasti ir raiščių patempimai. Vos tik atsikėlę geriau pasirąžykime, padarykime lengvus tempimo pratimus. Organizmui ryte reikia energijos, angliavandenių ir geriausias laikas sportuoti, kaip rodo tyrimai, yra 10-12 bei 16-18 val., nes būtent tuo metu turime daugiausia energijos.


+15
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Virškinimo gerinimas
  • Rėmens graužimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +37 / -5 +32
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +52 / -24 +28
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -2 +20
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18