B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Gruodžio 31, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+31
2
« Grįžti į straipsnio pradžią

Vitamino B gausu kepenyse

Kokiuose produktuose gausu vitamino B? 

Maistas – tarsi vaistas, todėl valgydami atitinkamus produktus galite gauti nemažai vitamino B. Vitamino B gausu kepiniuose (tiesa, jų reikėtų vartoti labai saikingai), pusryčių paplotėliuose, lapinėse daržovėse, javų grūduose, grikiuose, avižose, žirneliuose, žemės riešutuose, kiaulienoje, kepenyse, pieno produktuose ir kiaušiniuose.

Pateikiame konkrečias vitaminų grupes su atitinkamais maisto produktais, kuriuose galite rasti vitaminų B. 

B grupės vitaminai

Trūkumo požymiai

Maisto produktai

Vitaminas B1 (tiaminas)

Tai pirmasis atpažintas B grupės vitaminas. Kai jo trūksta, nuolat svaigsta galva, užkietėja viduriai, mažėja svoris, ima dusulys.

Varpinių grūdų sėlenos, rudi ryžiai, rupi duona, alaus mielės, žuvis, inkstai.

Vitaminas B2 (riboflavinas, dar vadinamas vitaminu G)

Jei jo trūksta, slenka plaukai, peršti akis, sausėja oda, trūkinėja lūpų kampučiai, apima apatija.

Pienas, pupelės, mėsa, kepenys.

 

Vitaminas B3 (nikotino rūgštis, niacinas arba vitaminas PP)

Stingant šio vitamino, sumažėja apetitas, sutrinka miegas, žarnyno veikla.

 

Ankštinės daržovės, bulvės, žiediniai ir briuseliniai kopūstai, paukštiena.

Vitaminas B5 (panteono rūgštis)

Trūkstant vitamino B5, padidėja nervingumas, skauda sąnarius, sutrinka koordinacija, anksti žyla plaukai.

Avokadai, mielės, įvairios kruopos.

Vitaminas B6 (piridoksinas)

Stingant piridoksino, žmogus greitai pavargsta, sutrinka kraujo apykaita. Norite patikrinti, ar jums trūksta šio vitamino? Sulenkite rankų pirštus taip, kad jų galiukais galėtumėte pasiekti delnus. Jei to padaryti nepavyksta – jums trūksta šio vitamino.

Grikiai, žirniai, bananai, ropės.

 

Vitaminas B7 (biotinas)

Jo trūkumas gali būti viena iš žvynelinės priežasčių.

Mielės, jautiena, žirniai, pienas, šokoladas.

 

Vitaminas B12

Jo trūkstant, prasideda sunki anemija. Šis vitaminas padeda gydyti depresiją bei pagerina antidepresantų poveikį.

Tik gyvulinės kilmės produktai: mėsa, pienas, kiaušiniai, kepenys, lašiša.

Top 5 maisto produktai, kuriuose gausu vitamino B 

  1. Galvijų kepenys (reikia 3 g, kad gautume paros normą)
  2. Sardinės (reikia 8 g, kad gautume paros normą)
  3. Austrės (reikia 13 g, kad gautume paros normą)
  4. Tunas (reikia 40 g, kad gautume paros normą)
  5. Varškė (reikia 40 g, kad gautume paros normą) 

Tiesa, vitaminas B, esantis šiuose produktuose, ilgai verdamas, troškinamas ar laikomas aukštoje temperatūroje, praranda savo vertę. Neigiamai kai kuriuos maisto produktuose esančius vitaminus B veikia ir pramoninis apdorojimas. 

Įspėjimas vegetarams! 

Dažnai vitamino B organizme pradeda stigti dėl veganiškos mitybos (nevalgant pieno produktų, kiaušinių, varškės). Suaugusiems žmonėms šio vitamino trūkumas pasireiškia po 5–10 veganiškos mitybos metų, nes iki to laiko organizme dar būna sukauptos vitamino B atsargos. Kūdikiams, kuriuos motinos maitina pagal veganizmo principus, kyla pavojus vitamino B trūkumą pajusti iš karto. 

1 2
+31
2
  • Geležies stokos mažakraujystė
  • Geležies stokos anemija
  • Vitaminai
  • Galvos svaigimas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Nuovargis
  • Mažakraujystė
  • Ekologiškos prekės
  • Vaistinės

Susiję straipsniai

  • Kestas / 2018-12-22 17:55:48

    Kalbama,kad nesikaupia organizme reikia papildyti atsargas kasdien,o pabaigoje teksto rašo kad dar būna sukaupta kurį laiką organizme ,bbž kaip iš tikrųjų

  • šoxlaoas / 2018-05-13 16:51:57

    luka

Siųsk savo nuomonę
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį Kai tik atsirado greitasis maistas, visas pasaulis jį labai pamėgo. Nes jis greitai pagaminamas, paprastai gali būti suvalgomas bet kur (prie vairo, gatvėje ar net laukiant vizito pas kirpėją), be to, jo mėgėjai teigia, kad greitasis maistas ir labai skanus. Turbūt daugelis žino, kad greitasis maistas yra žalingas sveikatai, paprastai... +4 / 0 +4
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +24 / 0 +24
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17