Geros savijautos paslaptis – maistas, kuriame mažai druskos?

Rugpjūčio 27, 2017 | L.Rimgailė
+10
Geros savijautos paslaptis – maistas, kuriame mažai druskos?

Kai dauguma žmonių nuolat kalba apie tai, kaip nesveika naudoti yra tuos maisto produktus, kuriuose gausu cukraus, atrodo, pamiršome dar vieną ingredientą, kuris naudojamas kasdieninių patiekalų skaninimui. Taip, Jūs esate teisūs – tai druska.

Ar žinote, jog druskos suvartotas kiekis gali lemti tai, kokiomis ligomis ateityje Jūs sirgsite? Jei Jūsų dabar kas nors paklaustų, koks rekomenduojamas druskos kiekis yra rekomenduojamas per dieną, tikriausiai, ne visi žinos atsakymą į šį, gan paprastą, klausimą? Bet ne atsakymas svarbiausia. Svarbiausia – žinojimas, kokių produktų reikėtų vengti ir kaip pašalinti druskos perteklių organizme.

 

Kodėl taip sunku laikytis rekomendacijų?

Rekomenduojama dienos druskos norma yra ne daugiau kaip  5 g. per dieną. Vidutinis lietuvis, tikriausiai, nesunkiai viršija šį rekomenduojamą druskos kiekį:  nemaža dalis žmonių mėgsta sūrius patiekalus, tad nieko keisto, jog juos valgant viršiname leidžiamos druskos dienos normą.

Pavojus druskos suvartoti per daug ypač kyla tiems, kurie mėgsta maitintis pusgaminiais. Normalu jog maistą, kurį gaminame mes patys namuose, mes valgome su ramesne sąžine –žinome kiek įdėjome druskos ir kitų ingredientų, o štai tą maistą, kurį pagamina už mus pramonė, tenka valgyti tarsi užrištomis akimis – galime tik pasikliauti ant pakuotės esančiu informaciniu lapeliu ir tikėtis, jog jis nemeluoja.

"Rekomenduojama dienos druskos norma yra ne daugiau kaip 5 g. per dieną."

Taigi, ką rodo tokie informaciniai lapeliai ant įvairių maisto gaminių. Paimkime 100 g. vytintos dešros ir pamatysime, jog jame yra vidutiniškai apie 4,29 g. druskos, vadinasi, tai jau beveik visa druskos rekomenduojama dienos norma. Suvalgę tokį gabalėlį vytintos dešros nebeturėtume jau daugiau valgyti jokių sūrių produktų, bet kasdienybėje mes retai kada vengiame duonos, sūrio, o šiuose maisto produktuose taip pat gausu druskos. O jei dar maistą pagardiname įvairiais padažais, pavyzdžiui, sojos padažu – suvartojame tuomet tikrai daug didesnį druskos dienos kiekį nei rekomenduojama.

Kodėl Pietų Amerikos juodaodžius vargina aukštas kraujo spaudimas?

Padidėjęs kraujo spaudimas, dar kitaip vadinamas hipertenzija, - tai yra liga dėl kurios kenčia daugybė Pietų Amerikoje gyvenančių juodaodžių. Nieko keisto, nes svarbiausias jų mitybos ingredientas yra sūdyta kiaulienos mėsa. Be to, Pietų Amerikos gyventojai druską, kaip ir mes, europiečiai, naudoja maisto konservavimui. Pasūdytas ir tokiu būdu užkonservuotas maistas yra tinkamas vartoti ilgą laiką.

Tiesa ta, kad lietuviai lygiai taip pat mėgsta kiaulienos gaminius. Jog jie ilgai būtų švieži, negestų, juos gausiai sūdo. Tačiau tai reikėtų daryti rečiau ir su saiku: dėl sūraus maisto gali padidėti ne tik spaudimas, bet ir atsirasti inkstų ligos, varginti sąnarių skausmas...

Maistas aktyviai sportuojantiems – koks jis?

Aktyviai sportuojant gausiau prakaituojama. Tai natūrali organizmo reakcija į padidėjusį krūvį – prakaitas vėsina kūną.

Plačiau:

Maistas aktyviai sportuojantiems – koks jis?

Badavimas – būdas iš organizmo pašalinti susikaupusią druską?

Mūsų kūnas nuolat reikalauja maisto, tačiau kuomet į ją patenka įvairūs cheminiai elementai, tuomet jame gali prasidėti ne itin geri procesai. Druska yra vienas iš tų cheminių elementų (NaCl – natrio chloridas), kurį mes gauname drauge su maistu.

Yra teigiama, jog net ir trumpalaikis, vienos dienos badavimas, – tai vienas iš būdų, kaip iš organizmo būtų galima pašalinti susikaupusią druską. Pirmoji medžiaga, kuri badavimo metu pasišalina iš organizmo – tai druska kuri ir sukelia nutukimą.

Be to, kartais moterys sako, jog jas vargina kojų tinimas. Pasirodo, to priežastis gali būti ne tik kraujotakos sutrikimai, bet ir druskos perteklius organizme, kuris skatina organizme kauptis skysčius. Todėl nepamirškite gerti vandenį, kuris skystins kraują, gerins kraujotaką bei padės iš organizmo pašalinti susikaupusias nuodingąsias medžiagas.

Iš organizmo pašalinus druską pajusite, kaip pagerėjo inkstų veikla, o troškulio jausmas, kuris kamavo anksčiau – jau bus praeitis. Be to, atsikračius druskos pertekliaus, organizme pagerės ir Jūsų odos išvaizda, raumenys atsigaus, kūnas suliesės, nes dėl skysčių pertekliaus jis buvo išsipūtęs. Netrukus pastebėsite, kaip skysčio pripildyti kūno kauburėliai išnyks, o kūno formas ir vėl taps dailios, tokios, kokios buvo ir anksčiau.

Druska – tai prieskonis, tačiau nebūtina jo dėti į kiekvieną patiekalą. Pasistenkite rasti druskos pakaitalų, kitų prieskonių, kurie nekels žalos Jūsų organizmui ir patiekalui suteiks ne ką prastesnį skonį nei druska.

+10
  • Nutukimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Prieskonis
  • Druska
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui? Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo? +28 / 0 +28
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +40 / -19 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų Jei pradėjo varginti pilvo pūtimas, rėmuo, sunkumas skrandyje – būtina peržiūrėti savo mitybos racioną. Gali būti, jog būtent tam tikri maisto produktai ir sukelia visus tokius nemalonius simptomus... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +17 / 0 +17