Geros savijautos paslaptis – maistas, kuriame mažai druskos?

Rugpjūčio 27, 2017 | L.Rimgailė
+10
Geros savijautos paslaptis – maistas, kuriame mažai druskos?

Kai dauguma žmonių nuolat kalba apie tai, kaip nesveika naudoti yra tuos maisto produktus, kuriuose gausu cukraus, atrodo, pamiršome dar vieną ingredientą, kuris naudojamas kasdieninių patiekalų skaninimui. Taip, Jūs esate teisūs – tai druska.

Ar žinote, jog druskos suvartotas kiekis gali lemti tai, kokiomis ligomis ateityje Jūs sirgsite? Jei Jūsų dabar kas nors paklaustų, koks rekomenduojamas druskos kiekis yra rekomenduojamas per dieną, tikriausiai, ne visi žinos atsakymą į šį, gan paprastą, klausimą? Bet ne atsakymas svarbiausia. Svarbiausia – žinojimas, kokių produktų reikėtų vengti ir kaip pašalinti druskos perteklių organizme.

 

Kodėl taip sunku laikytis rekomendacijų?

Rekomenduojama dienos druskos norma yra ne daugiau kaip  5 g. per dieną. Vidutinis lietuvis, tikriausiai, nesunkiai viršija šį rekomenduojamą druskos kiekį:  nemaža dalis žmonių mėgsta sūrius patiekalus, tad nieko keisto, jog juos valgant viršiname leidžiamos druskos dienos normą.

Pavojus druskos suvartoti per daug ypač kyla tiems, kurie mėgsta maitintis pusgaminiais. Normalu jog maistą, kurį gaminame mes patys namuose, mes valgome su ramesne sąžine –žinome kiek įdėjome druskos ir kitų ingredientų, o štai tą maistą, kurį pagamina už mus pramonė, tenka valgyti tarsi užrištomis akimis – galime tik pasikliauti ant pakuotės esančiu informaciniu lapeliu ir tikėtis, jog jis nemeluoja.

"Rekomenduojama dienos druskos norma yra ne daugiau kaip 5 g. per dieną."

Taigi, ką rodo tokie informaciniai lapeliai ant įvairių maisto gaminių. Paimkime 100 g. vytintos dešros ir pamatysime, jog jame yra vidutiniškai apie 4,29 g. druskos, vadinasi, tai jau beveik visa druskos rekomenduojama dienos norma. Suvalgę tokį gabalėlį vytintos dešros nebeturėtume jau daugiau valgyti jokių sūrių produktų, bet kasdienybėje mes retai kada vengiame duonos, sūrio, o šiuose maisto produktuose taip pat gausu druskos. O jei dar maistą pagardiname įvairiais padažais, pavyzdžiui, sojos padažu – suvartojame tuomet tikrai daug didesnį druskos dienos kiekį nei rekomenduojama.

Kodėl Pietų Amerikos juodaodžius vargina aukštas kraujo spaudimas?

Padidėjęs kraujo spaudimas, dar kitaip vadinamas hipertenzija, - tai yra liga dėl kurios kenčia daugybė Pietų Amerikoje gyvenančių juodaodžių. Nieko keisto, nes svarbiausias jų mitybos ingredientas yra sūdyta kiaulienos mėsa. Be to, Pietų Amerikos gyventojai druską, kaip ir mes, europiečiai, naudoja maisto konservavimui. Pasūdytas ir tokiu būdu užkonservuotas maistas yra tinkamas vartoti ilgą laiką.

Tiesa ta, kad lietuviai lygiai taip pat mėgsta kiaulienos gaminius. Jog jie ilgai būtų švieži, negestų, juos gausiai sūdo. Tačiau tai reikėtų daryti rečiau ir su saiku: dėl sūraus maisto gali padidėti ne tik spaudimas, bet ir atsirasti inkstų ligos, varginti sąnarių skausmas...

Maistas aktyviai sportuojantiems – koks jis?

Aktyviai sportuojant gausiau prakaituojama. Tai natūrali organizmo reakcija į padidėjusį krūvį – prakaitas vėsina kūną.

Plačiau:

Maistas aktyviai sportuojantiems – koks jis?

Badavimas – būdas iš organizmo pašalinti susikaupusią druską?

Mūsų kūnas nuolat reikalauja maisto, tačiau kuomet į ją patenka įvairūs cheminiai elementai, tuomet jame gali prasidėti ne itin geri procesai. Druska yra vienas iš tų cheminių elementų (NaCl – natrio chloridas), kurį mes gauname drauge su maistu.

Yra teigiama, jog net ir trumpalaikis, vienos dienos badavimas, – tai vienas iš būdų, kaip iš organizmo būtų galima pašalinti susikaupusią druską. Pirmoji medžiaga, kuri badavimo metu pasišalina iš organizmo – tai druska kuri ir sukelia nutukimą.

Be to, kartais moterys sako, jog jas vargina kojų tinimas. Pasirodo, to priežastis gali būti ne tik kraujotakos sutrikimai, bet ir druskos perteklius organizme, kuris skatina organizme kauptis skysčius. Todėl nepamirškite gerti vandenį, kuris skystins kraują, gerins kraujotaką bei padės iš organizmo pašalinti susikaupusias nuodingąsias medžiagas.

Iš organizmo pašalinus druską pajusite, kaip pagerėjo inkstų veikla, o troškulio jausmas, kuris kamavo anksčiau – jau bus praeitis. Be to, atsikračius druskos pertekliaus, organizme pagerės ir Jūsų odos išvaizda, raumenys atsigaus, kūnas suliesės, nes dėl skysčių pertekliaus jis buvo išsipūtęs. Netrukus pastebėsite, kaip skysčio pripildyti kūno kauburėliai išnyks, o kūno formas ir vėl taps dailios, tokios, kokios buvo ir anksčiau.

Druska – tai prieskonis, tačiau nebūtina jo dėti į kiekvieną patiekalą. Pasistenkite rasti druskos pakaitalų, kitų prieskonių, kurie nekels žalos Jūsų organizmui ir patiekalui suteiks ne ką prastesnį skonį nei druska.

+10
  • Nutukimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Prieskonis
  • Druska
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17