Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

Rugsėjo 14, 2018
+3
Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

Tikriausiai nėra žmogaus, kuriam nebūtų tekę patirti virškinimo sutrikimų. Dažnas tai apibūdina kaip itin nemalonų reiškinį, kurio metu skauda skrandį arba žarnyno sritį, jaučiamas sunkumas skrandyje – pacientas apibūdina tai kaip „skrandžio sustojimą“. Taip pat jaučiamas pykinimas, pilvo pūtimas, gali pasireikšti pilvo diegliai ar spazmai, užkietėja viduriai (obstipacijos) arba prasideda viduriavimas. Jeigu virškinimo sutrikimas trunka neilgai, tai pacientas dažniausiai nesiima papildomų priemonių be didesnio kiekio mineralinio vandens suvartojimo  ir poilsio, jei situacija nepagerėja – į pagalbą verta pasitelkti vaistinius preparatus su virškinimo fermentais. Esant sunkesniems sutrikimams patartina nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą. Naudinga žinoti, kada į pagalbą naudinga pasitelkti preparatus su pagrindiniais virškinimo fermentais (lipaze, amilaze, proteaze, pavyzdžiui, Mezym). Apžvelkime dažniausius atvejus, kai virškinimas sutrinka dėl žmogaus maitinimosi ir maisto ruošimo įpročių.

Persivalgoma, suvartojamas per didelis maisto kiekis. Tai bene dažniausiai pasitaikanti situacija, kai prireikia papildomų virškinimo fermentų. Jeigu organizmas per vieną kartą gauna itin didelį maisto kiekį, tai virškinimo sistema nėra pratusi apdoroti tokios gausios maistinių medžiagų porcijos ir virškinimo procesas apsunkinamas. Itin dažnai taip atsitinka per šventes. Didelis maisto kiekis, patekęs į skrandį, ištempia jo sieneles, sunkiau vyksta maisto ir skrandžio sulčių maišymosi procesas, didelis maisto kiekis slegia stemplės sfrinkterį iš vidinės pusės. Žmogus jaučia sunkumą skrandyje. Kasa nespėja gaminti pakankamo kiekio fermentų, žarnynu juda nepakankamai apvirškintas maistas, todėl gali prasidėti pilvo spazmai ir viduriavimas.

„Naudinga žinoti, kada į pagalbą naudinga pasitelkti preparatus su pagrindiniais virškinimo fermentais."

Maistas nepakankamai sukramtomas. Jeigu maistas netinkamai paruošiamas patekimui per stemplę į skrandį, virškinimas taip pat gali būti labai apsunkinamas. Tinkamai sukramtyti maistą gali trukdyti nesusikoncentravimas į valgymo procesą, pavyzdžiui, dirbant kompiuteriu ar žiūrint televizorių žmogus gali greičiau nei įprastai praryti maistą arba vairuojant automobilį sumuštinį skubama „sunaikinti“ kuo greičiau (negana to, į skrandį patenka nemažai oro). Gerai sukramtyti maistą trukdo ir dantų nebuvimas, dantų skausmas ar jautrumas, neteisingas protezavimas. Tinkamai paruošti maistą kitam virškinimo etapui itin svarbu, nes virškinimas prasideda jau burnoje. Svarbu kruopščiai dantimis susmulkinti maistą, sumaišyti jį su seilėmis, kuriose jau yra virškinimo fermento – seilių amilazės.

Netinkamai paruoštas maistas. Labai svarbu valgomą maistą termiškai apdoroti – tada virškinimas būna sklandesnis. Šiuo metu itin plinta nepilnai termiškai apdoroto arba iš viso termiškai neapdoroto maisto mada (ne iki galo iškepta mėsa, labai madinga žaliavalgystė ir panašiai). Šiuo atveju virškinimo sistemai tenka didesnis krūvis, nes apsunkinamas maistinių medžiagų išgavimas iš maisto, nes termiškai neapdorota mėsa ar augalai sunkiau sukramtomi bei virškinami.

Vartojamas monotoniškas maistas. Įrodyta, kad vartojant vienos rūšies maistą (pavyzdžiui, baltyminį maistą), kasa gamina daugiau tam tikrų virškinimo fermentų, o kitų fermentų išskyrimas gali sumažėti. Žinoma, kad tokiu atveju organizmas reikalingų virškinimo fermentų gali gaminti nepakankamai, todėl į pagalbą verta pasitelkti vaistinius preparatus su virškinimo fermentais. Reikėtų nepamiršti, kad organizmui reikalingos kuo įvairesnės maistinės medžiagos ir kad mityba iš raciono išbraukiant angliavandenius ir riebalus ilgainiui organizmui tampa žalinga. Patariama valgyti įvairų ir subalansuotą maistą, nes tik taip įmanoma gauti visas organizmui reikalingas maistines medžiagas. Tokios dietos, kurios propaguoja vien baltyminį ar augalinį maistą, yra itin žalingos augančiam organizmui – tokią mitybą būtina gerai išmanyti ir stebėti į organizmą patenkančių angliavandenių, riebalų ir baltymų balansą, kitu atveju organizmui pradeda trūkti tam tikrų maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų.

Valgymo maratonas prasideda: kaip išvengti virškinimo sutrikimų?

„Mezym“ yra skirtas virškinimui gerinti, vartojamas tuomet, kai kasa nepakankamai gamina bei išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimus."

Plačiau:

Valgymo maratonas prasideda: kaip išvengti virškinimo sutrikimų?

+3
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Virškinimo sutrikimai
  • Spazmai
  • Skrandžio uždegimas
  • Pilvo diegliai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18