Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?

Gruodžio 25, 2015
+17
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?

Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia organizmui ir kenkia emocinei gerovei. Tačiau ciklą galima nutraukti. Gydymas gali padėti jums suformuoti sveikesnius santykius su maistu ir nugalėti nerimą, kaltės ir gėdos jausmus.

Jūs nenorite persivalgyti žinote, kad paskui jausite kaltę ir gėdą bet po kurio laiko vis tiek pasiduodate. Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų. Paskui prasideda panika ir jūs imatės drastiškų priemonių sumažintipersivalgymą, pavyzdžiui, vartojate vidurius laisvinančių vaistų, stengiatės išsivemti ar bėgate 10 km distanciją. Ir galiausiai jaučiate, kad vis mažiau kontroliuojate situaciją.

Ar man pasireiškia bulimija?

Užduokite sau toliau pateiktus klausimus. Kuo daugiau atsakymų yra „taip“, tuo didesnė tikimybė, kad sergate bulimija ar kitu mitybos sutrikimu.

  • Ar jūs labai rūpinatės savo kūnu ir savo svoriu?
  • Ar jūsų gyvenime dominuoja maistas ir dietų laikymasis?
  • Ar bijote, kad pradėję valgyti negalėsite sustoti?
  • Ar valgote tol, kol pradeda pykinti?
  • Ar prisivalgę jaučiate kaltę, gėdą ar jaučiatės prislėgti?
  • Ar norėdami kontroliuoti svorį vemiate ar vartojate vidurius laisvinančių vaistų?

"Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų."

Persivalgymo požymiai ir simptomai

  • Nepakankama valgymo kontrolė – negebėjimas sustoti valgyti. Valgymas, kol atsiranda fizinis diskomfortas ir skausmas.
  • Valgymas slapčia – vaikščiojimas į virtuvę, kai visi nuėjo miegoti. Ėjimas pasivaikščioti vienam netikėtam pavalgymui. Noras valgyti atskirai nuo visų.
  • Neįprastai didelio maisto kiekio suvartojimas be akivaizdaus svorio didėjimo.
  • Maisto dingimas, daugybė tuščių pakuočių ar maisto dėžučių šiukšlių dėžėje, paslėptos sugedusio maisto atsargos.
  • Pakaitinis persivalgymas ir badavimas – retai valgomi normalūs patiekalai. Kai kalbama apie maistą – taikomas požiūris „viskas arba nieko“.

Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?

„.. pacientams, kartu su antidepresantais vartojantiems ir folio rūgštį, ligos požymiai pranyksta greičiau ir efektyviau.“

Plačiau apie rekomendacijas:

Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?

Organizmo valymo požymiai ir simptomai

  • Ėjimas į vonios kambarį pavalgius – pavalgęs dažnai prapuola arba keliauja į vonios kambarį vemti. Gali atsukti vandens čiaupą, kad nesigirdėtų vėmimo sukelto garso.
  • Vidurius laisvinančių, šlapimo išsiskyrimą skatinančių ar vėmimą sukeliančių vaistų vartojimas pavalgius. Taip pat gali vartoti dietinių tablečių slopinti apetitą arba eiti į sauną „išprakaituoti“ vandenį.
  • Vėmalų kvapas – vonios kambaryje jaučiamas arba nuo asmens sklinda vėmalų kvapas. Jie gali mėginti maskuoti šį kvapą burnos skalavimo priemonėmis, kvepalais, oro gaivikliu, kramtomąja guma ar mėtomis.
  • Perteklinis sportavimas – treniruojasi tiek, kiek leidžia jėgos, ypač pavalgę. Įprasta veikla yra intensyviai kalorijas deginantis sportas, pavyzdžiui, bėgimas ar aerobika.

 

+17
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Sveika mityba
  • Baltymų dieta
  • Valgymo sutrikimai
  • Angelo dieta
  • Mitybos įpročiai
  • Dietologai
  • Persivalgymas
  • Delčios dieta
  • Atkinso dieta
  • Dietologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +13 / 0 +13
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +30 / -2 +28
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +23 / 0 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +41 / -19 +22
Vitaminas C – geros savijautos garantas
Vitaminas C – geros savijautos garantas Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms... 1 +22 / -1 +21
Pienas, kokį rinktis?
Pienas, kokį rinktis? Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę... +24 / -5 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +18 / 0 +18
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16