Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?

Gruodžio 23, 2015
+17
+17 -0

Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia organizmui ir kenkia emocinei gerovei. Tačiau ciklą galima nutraukti. Gydymas gali padėti jums suformuoti sveikesnius santykius su maistu ir nugalėti nerimą, kaltės ir gėdos jausmus.

Jūs nenorite persivalgyti žinote, kad paskui jausite kaltę ir gėdą bet po kurio laiko vis tiek pasiduodate. Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų. Paskui prasideda panika ir jūs imatės drastiškų priemonių sumažintipersivalgymą, pavyzdžiui, vartojate vidurius laisvinančių vaistų, stengiatės išsivemti ar bėgate 10 km distanciją. Ir galiausiai jaučiate, kad vis mažiau kontroliuojate situaciją.

Ar man pasireiškia bulimija?

Užduokite sau toliau pateiktus klausimus. Kuo daugiau atsakymų yra „taip“, tuo didesnė tikimybė, kad sergate bulimija ar kitu mitybos sutrikimu.

  • Ar jūs labai rūpinatės savo kūnu ir savo svoriu?
  • Ar jūsų gyvenime dominuoja maistas ir dietų laikymasis?
  • Ar bijote, kad pradėję valgyti negalėsite sustoti?
  • Ar valgote tol, kol pradeda pykinti?
  • Ar prisivalgę jaučiate kaltę, gėdą ar jaučiatės prislėgti?
  • Ar norėdami kontroliuoti svorį vemiate ar vartojate vidurius laisvinančių vaistų?
"Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų."

Persivalgymo požymiai ir simptomai

  • Nepakankama valgymo kontrolė – negebėjimas sustoti valgyti. Valgymas, kol atsiranda fizinis diskomfortas ir skausmas.
  • Valgymas slapčia – vaikščiojimas į virtuvę, kai visi nuėjo miegoti. Ėjimas pasivaikščioti vienam netikėtam pavalgymui. Noras valgyti atskirai nuo visų.
  • Neįprastai didelio maisto kiekio suvartojimas be akivaizdaus svorio didėjimo.
  • Maisto dingimas, daugybė tuščių pakuočių ar maisto dėžučių šiukšlių dėžėje, paslėptos sugedusio maisto atsargos.
  • Pakaitinis persivalgymas ir badavimas – retai valgomi normalūs patiekalai. Kai kalbama apie maistą – taikomas požiūris „viskas arba nieko“.

Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto pasaulio atstovai primena: norint turėti liekną liemenį, privalu subalansuoti mitybą, o gal net ir kardinaliai pakeisti netinkamus maitinimosi įpročius. Štai dešimt produktų, ne be reikalo vadinamų „didžiausiais liekno liemens priešais“.

Plačiau:

10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui

Organizmo valymo požymiai ir simptomai

  • Ėjimas į vonios kambarį pavalgius – pavalgęs dažnai prapuola arba keliauja į vonios kambarį vemti. Gali atsukti vandens čiaupą, kad nesigirdėtų vėmimo sukelto garso.
  • Vidurius laisvinančių, šlapimo išsiskyrimą skatinančių ar vėmimą sukeliančių vaistų vartojimas pavalgius. Taip pat gali vartoti dietinių tablečių slopinti apetitą arba eiti į sauną „išprakaituoti“ vandenį.
  • Vėmalų kvapas – vonios kambaryje jaučiamas arba nuo asmens sklinda vėmalų kvapas. Jie gali mėginti maskuoti šį kvapą burnos skalavimo priemonėmis, kvepalais, oro gaivikliu, kramtomąja guma ar mėtomis.
  • Perteklinis sportavimas – treniruojasi tiek, kiek leidžia jėgos, ypač pavalgę. Įprasta veikla yra intensyviai kalorijas deginantis sportas, pavyzdžiui, bėgimas ar aerobika.

 

+17
+17 -0
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Sveika mityba
  • Baltymų dieta
  • Valgymo sutrikimai
  • Angelo dieta
  • Mitybos įpročiai
  • Dietologai
  • Persivalgymas
  • Delčios dieta
  • Atkinso dieta
  • Dietologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *