Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?

Gruodžio 25, 2015
+17
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?

Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia organizmui ir kenkia emocinei gerovei. Tačiau ciklą galima nutraukti. Gydymas gali padėti jums suformuoti sveikesnius santykius su maistu ir nugalėti nerimą, kaltės ir gėdos jausmus.

Jūs nenorite persivalgyti žinote, kad paskui jausite kaltę ir gėdą bet po kurio laiko vis tiek pasiduodate. Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų. Paskui prasideda panika ir jūs imatės drastiškų priemonių sumažintipersivalgymą, pavyzdžiui, vartojate vidurius laisvinančių vaistų, stengiatės išsivemti ar bėgate 10 km distanciją. Ir galiausiai jaučiate, kad vis mažiau kontroliuojate situaciją.

Ar man pasireiškia bulimija?

Užduokite sau toliau pateiktus klausimus. Kuo daugiau atsakymų yra „taip“, tuo didesnė tikimybė, kad sergate bulimija ar kitu mitybos sutrikimu.

  • Ar jūs labai rūpinatės savo kūnu ir savo svoriu?
  • Ar jūsų gyvenime dominuoja maistas ir dietų laikymasis?
  • Ar bijote, kad pradėję valgyti negalėsite sustoti?
  • Ar valgote tol, kol pradeda pykinti?
  • Ar prisivalgę jaučiate kaltę, gėdą ar jaučiatės prislėgti?
  • Ar norėdami kontroliuoti svorį vemiate ar vartojate vidurius laisvinančių vaistų?

"Vidutiniškai persivalgydami per trumpą laiką galite suvartoti nuo 3000 iki 5000 kalorijų."

Persivalgymo požymiai ir simptomai

  • Nepakankama valgymo kontrolė – negebėjimas sustoti valgyti. Valgymas, kol atsiranda fizinis diskomfortas ir skausmas.
  • Valgymas slapčia – vaikščiojimas į virtuvę, kai visi nuėjo miegoti. Ėjimas pasivaikščioti vienam netikėtam pavalgymui. Noras valgyti atskirai nuo visų.
  • Neįprastai didelio maisto kiekio suvartojimas be akivaizdaus svorio didėjimo.
  • Maisto dingimas, daugybė tuščių pakuočių ar maisto dėžučių šiukšlių dėžėje, paslėptos sugedusio maisto atsargos.
  • Pakaitinis persivalgymas ir badavimas – retai valgomi normalūs patiekalai. Kai kalbama apie maistą – taikomas požiūris „viskas arba nieko“.

Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?

„.. pacientams, kartu su antidepresantais vartojantiems ir folio rūgštį, ligos požymiai pranyksta greičiau ir efektyviau.“

Plačiau apie rekomendacijas:

Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?

Organizmo valymo požymiai ir simptomai

  • Ėjimas į vonios kambarį pavalgius – pavalgęs dažnai prapuola arba keliauja į vonios kambarį vemti. Gali atsukti vandens čiaupą, kad nesigirdėtų vėmimo sukelto garso.
  • Vidurius laisvinančių, šlapimo išsiskyrimą skatinančių ar vėmimą sukeliančių vaistų vartojimas pavalgius. Taip pat gali vartoti dietinių tablečių slopinti apetitą arba eiti į sauną „išprakaituoti“ vandenį.
  • Vėmalų kvapas – vonios kambaryje jaučiamas arba nuo asmens sklinda vėmalų kvapas. Jie gali mėginti maskuoti šį kvapą burnos skalavimo priemonėmis, kvepalais, oro gaivikliu, kramtomąja guma ar mėtomis.
  • Perteklinis sportavimas – treniruojasi tiek, kiek leidžia jėgos, ypač pavalgę. Įprasta veikla yra intensyviai kalorijas deginantis sportas, pavyzdžiui, bėgimas ar aerobika.

 

+17
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Sveika mityba
  • Baltymų dieta
  • Valgymo sutrikimai
  • Angelo dieta
  • Mitybos įpročiai
  • Dietologai
  • Persivalgymas
  • Delčios dieta
  • Atkinso dieta
  • Dietologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18